Leszámolnak a Temuval, ami bedarálja a kereskedőket – eljárás indult a kínai bóvliáruházzal szemben
Elindította rég áhított versenyfelügyeleti eljárását a GVH a Temuval szemben.
Mint ahogy arról mi is írtunk, az Ecommerce Hungary bejelentése tette fel a koronát a folyamatra, de rengeteg hivatalos panasszal éltek már a sokak által istenített piactérre.
Először is a Temu fogolytáborokban végeztetett munkájáról is cikkezett már a sajtó, végeláthatatlan műanyag, fölösleges és hamar elromló termékei pedig óriási környezetszennyezést rónak a világra. Még akkor is, ha a rendelési felületen azt hirdetik, hogy fát ültetnek a vásárlásod után.
CE-jelöléssel nem rendelkeznek, ami szavatolná, hogy a gyártó megvizsgálta azt a szigorú biztonsági intézkedések mentén. Emellett a kereskedőkkel szemben sem folytat tisztességes kereskedelmet a felszólalók szerint.
Még a letiltott Temu reklámok mellett is megjelenik a vállalat hirdetése a közösségi média felületeken és a Google hirdetéseiben, a keresések után jellemzően övé az első pár találat. A Gazdasági Versenyhivatal ez ellen az intenzív kereskedelmi gyakorlat ellen, valamint a vásárlók megtévesztése indít eljárást.
az árfeltüntetés és az akciózási gyakorlat erre alkalmas lehet a GVH szerint. A sürgető jellegű “már csak 3 darab maradt a termékből” üzeneteknek sem érdemes hinned – sokak szerint ez is kamu,
“A vállalkozás az általa értékesített termékek esetében „akár 95%” (vagy magasabb) mértékű kedvezményeket kommunikál bizonyos termékkategóriákra, azonban ilyen mértékű kedvezmény a kategóriára történő kattintással nem lelhető fel a találatok között” - írja a Versenyhivatal.
Hogy a Temu tisztességtelen kereskedelmet folytat, még nem jelenthető ki – erre csak akkor lesz lehetőség, ha az eljárás végén ezt kimonja a hatóság. Minderre alapesetben három hónapjuk van.
Influencer vagy? Ez téged is érint!
A GVH-nak szemet szúrt, hogy a Temu bőségesen hirdet influencerekkel. Ők ezért cserébe bizonyos összegben választhatnak maguknak termékeket az online plázából, a Temu pedig vígan megjelenhet így bárki feedjében anélkül, hogy “szabályt szegne.”
Óva int ettől a versenyhatóság. Kiadtak már erről egy útmutatót is influencereknek, és fokozottan hívja fel a figyelmet a szabályok betartására. Ha ugyanis influenszerként is beletenyerelsz a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatba, annak jogi következményeit a hatóság érvényesíteni fogja rajtad.