Egyre többen átkozzák a Temut, itt az újabb panasz a kacatpláza ellen
A Temu környezeti terhelésének mértéke felbecsülhetetlen, gazdasági tevékenységének sportszerűsége legalábbis megkérdőjelezhető. Most az Ecommerce Hungary jelentkezett be a GVH-nál, a Versenyhivatal emiatt újabb vizsgálatot indít a Temu ellen.
A Pénzcentrum cikke szerint az Ecommerce Hungary által benyújtott panasz a Temu tisztességtelen gyakorlatát célozza. A szervezet szerint
Mindemellett nem tesz eleget a kötelező díjfizetési követelményeknek, áll a Pénzcentrum oldalán.
Mindennek az a veszélye, hogy a hazai kiskereskedők és nagyvállalatok, legyen szó offline kereskedőről vagy e-commerce képviselőről, egyszerűen ellehetetlenülnek.
A vásárlóerő nagy része a kikerülhetetlen, rendkívül invazív reklám stratégiát folytató Temu oldalára is feltéved, ahol fillérekért lehet megkapni szinte bármit. Ezzel nem könnyű versenyezni, különösen gazdaságilag nehéz helyzetben lévő országokban.
Az Ecommerce Hungary alelnöke, Zabari István szerint egyébként a Temu sok esetben meg sem felel az európai előírásoknak. A GVH ezt is vizsgálja a sokasodó, Temura érkező panaszok mellett.
A vírusszerűen terjedő hirdetései mellett megjelentek az influencer marketing posztjai, ami méginkább megkerülhetetlenné teszi a vállalatot.
A vállalkozóknak szóló Minner.hu szaklap egy konkrét Temu-túlélőkészletet is fenntart oldalán, amellyel a vállalkozók könnyebben felvehetik a versenyt az online bóvlipiaccal, ami sajnos tényleges és erős versenytársuk.
Az Ecommerce Hungary is igyekszik segíteni a vállalkozók talpon maradását, a villámakciók és folyamatos jelenlét fontosságát emelik ki. Legalább addig, amíg a GVH nem dönt a Temu tisztességtelen címkéjét illetően.