Az első 10 perc alapján megmondható egy kisgyerekről, hogy a szülei engedik-e képernyőzni
A gyermekfejlődési kutatással foglalkozó Liv TikTok-videóban beszélt arról, hogy munkája során közvetlen dolgozik csecsemő korosztálytól kezdve kisgyerek korig gyerekekkel, és munkatársaival együtt észrevettek egy nagyon árulkodó reakciót, amiből azonnal tudják, hogy az adott gyerkőc használhat-e olyan technikai vívmányokat, mint mondjuk egy iPad.
Kitér arra, hogy milyen diplomája van, és milyen korosztállyal is foglalkozik pontosan, majd elárulja, hogy nagyon érdekli a gyermekfejlődés.
Erre reagálva elmondja:
Nem tart sokáig megállapítani, nagy különbség van a képernyőnek éjjel-nappal kitett és a képernyőnek nem kitett babák között. Már az első tíz perc alapján meg tudjuk mondani, miután találkozunk egy babával.”
Elmesélte, hogy a kutatásai során a szülőknek egy iPadet adott, és ha az amúgy képernyőztetett gyermek ilyenkor nem férhetett hozzá a kütyühöz, akkor azonnal dührohamot kaptak.
@ratiliciousxx If i ever have kids theyre getting minimal screen time, like im talking almost 0. I feel so bad for teachers too. #ipadbabies #childdevelopment ♬ original sound - liv
De tegyük ezt tisztába. Habár a WHO ajánlása szerint a babáknak két éves korukig nulla képernyőidő ajánlott, a mai rohanó világban ezt gyakorlatilag lehetetlen tartani. Ami ebben az esetben is fontos, az a mennyiség.
Azt nevezi iPad-szülőnek, aki úgy gondolja, hogy az iPad és más technológiai eszközök dolga a nevelés. A képernyőkre bízzák, hogy szórakoztassák a gyermeküket, ahelyett, hogy ők vennék a fáradtságot és játszanának velük, vagy más olyan tevékenységet találnának ki, ami leköti a gyereket, ahelyett, hogy a tablet, a laptop vagy a tévé előtt ülnének.
@ratiliciousxx Replying to @Jayden #greenscreen once again im NOT a professional, just a girly w a degree in cognitive neuroscience and a passion for child development :) #ipadbaby #childdevelopment #neuroscience #brain ♬ original sound - liv
Ahogy már sok más kutató is rájött, Liv is elmondja, hogy a különböző tanulmányokból és kutatásokból egyértelműen alátámasztják, hogy a csecsemőknél a nagy mennyiségű képernyőidő gyakran vezethet a későbbiekben problémákhoz a kognitív feldolgozásban vagy az iskolai teljesítményben, és az egészségre is kritikus hatással lehet. Sőt, a képernyőidő a szülő-gyermek interakciók minőségét is jelezheti.
Forrás: YourTango