Lassan már egy 10 oldalas szöveget is képtelenek elolvasni a mai egyetemisták, nemhogy ennél hosszabbat
Veszélyben az értő olvasás.
Az illinois-i North Central College adjunktusa, Adam Kotsko szerint az olvasási készség romlása már nem csak a kisiskolások, hanem egyetemi, főiskolai hallgatók esetében is aggodalomra ad okot.
A tanár, aki humán tárgyakat oktat, az elmúlt öt év alatt tapasztalta ezt a tendenciát, hogy diákjai egyre rövidebb szöveget tudnak csak elolvasni. Pályafutása során a 30 oldalas olvasmány volt az alap. Ma viszont már egy 10 oldalasnál hosszabb szövegtől is megrémülnek a diákok, és úgy tűnik, és 20 oldalnyi szöveget is úgy képesek csak elolvasni, hogy nem igazán értik a lényeget. (A jelenség, amit az oktató leír, sok esetben inkább a funkcionális analfabétizmushoz áll közelebb.) Az egyetemista diákok egyre kevésbé hajlandók hosszabb olvasmányokkal foglalkozni, ami kihívást jelent az oktatók számára. Véleménye szerint az okostelefonok elterjedése és az olvasásra fordított idő csökkenése között lehet összefüggés. A problémára az is rávilágít, hogy a tanárok alkalmazkodnak a visszajelzésekhez és rövidebb olvasmányokat adnak fel, amelyek a szabványosított tesztekre való felkészülést szolgálják, de nem segítik az oktatás fő céljait. Az adjunktus felhívja a figyelmet arra, hogy fontos lenne aktívan támogatni a diákokat a hosszabb elbeszélések és szövegek értő olvasásában, mivel ez elengedhetetlen. Szaktól és oktatási szinttől függetlenül. Forrás: futurism.com