Kilométereket sétálunk a plázákban, ha elég nagy a kuponos akció
Általában 2-3 órát töltenek el a vevők a bevásárlóközpontokban a kuponos akciók kedvéért. Akár sorba is állnak az üzletekben, ha elég nagy az árengedmény a kiszemelt termékre – derült ki Etele Plaza online kutatásából.
A vevők között sokan vannak, akik 3-5 kilométert is legyalogolnak egy kuponos bevásárlás során, így akár több száz kalóriát is elégethetnek.
Közel 500 válaszadó osztotta meg kuponos vásárlási szokásait a bevásárlóközpont felmérésében az Etele Kuponnapokon. A megkérdezettek kétharmada (62%) legalább havonta egyszer igénybe veszi a kuponokat, sőt minden harmadik (29%) vevő hetente felhasználja ezeket bevásárlásai során. A plázákban leginkább ruhára és cipőre, élelmiszerre, valamint tisztítószerekre és szolgáltatásra, például mozijegyre vagy edzőtermi bérletre váltják be a kedvezményre jogosító utalványokat.
Egy kuponos vásárlással a kitöltők harmada (33%) 5000 – 10.000 forint közötti összeget takarít meg, minden negyedik nyilatkozó (24%) pedig 10.000 forintnál is többet spóról.
Minden tizedik (13%) válaszadó kizárólag akkor állna sorba, ha egy régen vágyott termékre vonatkozik az akció.
Az idő pénz
A plázázók fele (49%) általában 2-3 órát tölt kuponos vásárlással, egyharmaduk (31%) pedig célirányosan, 1 órán belül szerzi be a kiszemelt termékeket.
„Tavasszal beindulnak a kuponos akciók a bevásárlóközpontokban, amit tapasztalatunk szerint kifejezetten várnak a hazai vásárlók. Az Etele Kuponnapokon is több tízezren vesznek részt minden márciusban” – hangsúlyozta Deutsch Krisztina, az Etele Plaza igazgatósági tagja, bérbeadási és marketing Igazgatója. A szakember kiemelte, hogy az Etele Plaza mobilalkalmazása hasznos segítség lehet ebben az időszakban is, hiszen nem csak az összes kupon elérhető rajta digitálisan, de a parkolás szintén kifizethető vele egy gombnyomással. Ráadásul a vásárlások után a blokk beszkennelésével hűségpontok gyűjthetők, amit például mozijegyre vagy további kedvezményes vásárlásra fordíthatnak a kijelölt üzletekben.
A felmérésből az is kiderült, hogy a kuponos bevásárlásnak leginkább egyedül (32%) vagy párral (28%) indulnak neki az emberek, de sokan családi programként (25%) tekintenek rá. Baráttal vagy barátokkal csak minden tizedik vevő vesz részt az akciókban.
Háttérinformáció a felmérésről és az Etele Plázáról
Az Etele Plaza online felmérést végzett közel 500 vásárló megkérdezésével 2024. februárjában. A felmérés során az Etele Plaza hírlevelére feliratkozott vevők preferenciáit kérdezte meg a kuponos vásárlási szokásaikkal kapcsolatban.
Az 55 000 m2 bérbe adható kiskereskedelmi területű Etele Plaza az ország első okosplázája, amely már a lakásból kilépve egyénre szabott vásárlói élményt nyújt saját fejlesztésű mobilalkalmazásának és felhőalapú szolgáltatásainak köszönhetően. A tágas éttermi szint zöldtetős, közvetlen teraszos kapcsolatával a komplexum a legfrissebb bevásárlóközpont designt jeleníti meg. Az üzletek mellett élelmiszer-áruház, éttermek, kávézók, fitneszterem, gyermekjátszóház és szolgáltatások széles köre várja a vásárlókat. A bevásárló- és szórakoztatóközpontban működő Etele Cinema pedig új szintre emeli a mozi élményt.