A Z generáció épp most adja fel az álmait, és már csak rövidtávra tervez
A Z-generáció felfüggeszti álmait, úgy érzik, az elhúzódó válságok miatt csökkenteniük kell az elvárásaikat. A fiatalok kétharmada azt állítja, hogy a megélhetési költségek durva emelkedése padlóra küldte őket - írja a LadBible.
A LADbible Group és a The Prince's Trust ma közzétett új kutatásából kiderül, hogy
Az álmok feladásának további oka a pénz (35 százalék), az önbizalomhiány (32 százalék), a tapasztalat hiánya (33 százalék) és a megnövekedett megélhetési költségek (30 százalék).
A Z generáció álmainak három legfontosabb jellemzője:
A részmunkaidős munka (10 százalék), a saját vállalkozás működtetése (20 százalék) és a távmunka (24 százalék) a legalacsonyabb prioritásúak, amikor az álmokról beszélnek.
Arra a kérdésre, hogy mennyire érzik magukat jól jelenleg a bőrükben,
és jelenleg is álmai munkahelyén dolgozik.
Egy másik durva következménye a válságnak, hogy a fiatalabb generáció már csak rövid távra tervez. 60 százalékuk szerint most bármilyen munkát előnyben kell részesíteni, és 40 százalékuk durván változtatott karriertervein az elmúlt évben.
A megélhetési költségek (57 százalék), a gazdasági helyzet (44 százalék) és a mentális egészségük (39 százalék) változása hat ki leginkább a Z generáció jövőbeli terveire.
A megkérdezettek fele azt mondja, hogy nem tervez fél évnél hosszabb távra, mert beláthatatlan minden. Amikor hosszú távú életcéljaikról volt szó, meglepő módon a jó fizikai és mentális állapot megőrzése és egyfajta megfoghatatlan a boldog élet szerepelt a legfontosabb válaszok között.