FONTOS

Szép is, hazai is, jótékony is - 9 ajándék, amivel hátrányos helyzetben élőket támogathatsz!

Designer takaró, erdei gombás gasztro-csoda és stressz csökkentő levendulapárna is van köztük!
Solomayer Anna - sassy.hu
2023. december 11.


Megosztom
Link másolása

SZUNO

Toldi Miklósról mindenki tanult az iskolában, a toldi SZUNO-t viszont jobbára csak a társadalmi problémákra érzékeny hírfogyasztók ismerik. Toldon, ebben a határ menti, 350 fős kis faluban sok minden sincs: iskola, bolt, játszótér, de még kocsma sem. Sok minden viszont van: változtatni akarás, kitartás, és nem utolsó sorban az Igazgyöngy Alapítvány munkatársai, akik összehangolják az adottságokat a lehetőségekkel. A SZUNO- mely cigányul álmot jelent- olyan társadalmi vállalkozás, mely egyszerre ad munkát, mutat példát és edukál készítőt és vásárlót egyaránt a mélyszegénységből való kitörésre. Széles termékpalettájukról most három példát mutatunk.

Virágmintás öko arctisztító szett - 7500 HUF

A tudatos bőrápolás egyik legfontosabb része a mindennapos, helyesen kivitelezett arctisztítás.

Enélkül bármilyen prémium kozmetikai alapanyag használata gyakorlatilag pénzkidobás.

A SZUNO letisztult mintájú, 90%-ban textilipari gyártási hulladékból készült szettje tökéletesen alapot kínál a reggeli és esti arcápolási rutinhoz. A szetthez tartozik 7 db mosható, 100% pamut arctisztító korong, egy rugalmas fejpánt az arcunkba lógó rakoncátlan tincsek ellen, egy mosózsák, hogy a korongok el ne vesszenek a mosógépben, és a nesszeszerként is használható, praktikus korongtartó henger.

Az arctisztító szettet ezen a linket lehet megnézni és megvásárolni.

Levendula párna cicás mintával - 2500 HUF

A levendula párna ma már szinte alapvető otthoni gyógyászati segédeszköznek számít, hiszen a szárított virágból felszabaduló illóolaj feszültségoldó, idegerősítő, nyugtató hatása közismert.

Enyhíti a fejfájást, a depresszív kedélyállapotot, segíti az elalvást, megszünteti az alvászavarokat.

Szekrénybe helyezve pedig nem csak finom illatot kölcsönöz a ruháknak, de a molyoktól is megvédi azokat. Nem mellesleg a néphit szerint a levendula távol tartja az ártó, rontó erőket, szellemeket.

A helyben termelt levendulát felelős forrásból származó, 100% pamut zsákocskákba rakják, melyet a toldi gyerekek rajzaival díszítenek.

A cicás párnát ezen a linket lehet megnézni és megvásárolni.

DECATHLON tornazsák - 5990 HUF

Mindenki szokott sportolni, ugye? Vizes törülközőt, büdös váltócipőt, izzadt sportzoknit pedig senki se rak a táskájába. Vagy ha nem is sportol, nyáron azért szüksége lehet egy jófajta, vízlepergető gymbag-re, amiben haza tudja vinni a strandról a vizes cuccokat, a játszótéren összehomokozott játékokat. Erre a feladatra tökéletes választás a Decathlon-nál már egy éve kapható SZUNO tornazsák! Az alapítvány művészeti iskolájába járó gyerekek rajzai közül 7 alkotás került a zsákokra, többek között lovaglás, úszás és kerékpározás tematikával.

„A Decathlonnal kötött üzleti partnerségünk egy igazi sikertörténet. A több, mint 3000 tornazsák eladásából mára több mint 16 millió forintos bevételt realizáltunk. Társadalmi vállalkozásként kiemelten fontos számunkra a tervezhetőség, és ez az együttműködés olyan stabilitást adott nekünk, amire a SZUNO elmúlt 11 évében nem volt példa. A tornazsákok értékesítéséből befolyt összeg állandó bevételt jelent, amiből nem csak a munkatársak bérét finanszírozzuk, hanem a jövőbeni terveink megvalósítására is fedezetül szolgál“ – mondta Marosváry Dorottya, a SZUNO kommunikációs vezetője.

Az alábbi linken a jógázáshoz készült tornazsákot lehet megnézni és megvásárolni.

Autistic art

Sokan nem tudják, de Magyarországon az állam nem üzemeltet kifejezetten az autizmussal élők számára fenntartott lakóotthonokat: az általa fenntartott intézményekben teljesen eltérő igényű, problémájú emberek élnek együtt. Egy autizmussal élőnek ez a legtöbbször egyet jelent a mindennapos nyugtatózással, vagy az állapota folyamatos romlásával.

Az Autistic Art Alapítvány azokat a speciális otthonokat támogatja, melyek erre a problémára próbálnak megoldást kínálni. Mivel minden érintett teljesen egyedi bánásmódot, segítséget és fejlesztést igényel, egy-egy lakó havi kiadása akár 400 000 forint is lehet. Ennek előteremtésében segít a designerek bevonásával működő bolt, melyben a terápián részt vevők alkotásaiból születnek pénzszerűsíthető tárgyak, termékek. Az anyagi biztonság megtermetésén túl az alapítvány célja az autizmussal élők bemutatása a többségi társadalom számára.

Itt is három terméket választottunk bemutatásra.

ESZKA takaró - 28.500 HUF

A csodásan egyedi, színt színre halmozó ESZKA kabátokat a hazai divatvilágot ismerőknek nem kell bemutatni. Az alapítvánnyal való együttműködés keretében Szakos Kriszta divattervező Kalocsai Nóra autista fiatal grafikájából varázsolt melengető plédet.

A piknikezésre vagy kuckózásra egyaránt alkalmas takarót borsó zöld és kivi zöld kivitelben is kérhetjük. A gyártás során igyekeznek a lehető legkisebb ökológiai lábnyomot hagyni, a gépek napelemmel működnek, az alapanyag pedig minden esetben újrahasznosított.

A takarót az alábbi linket lehet megnézni és megvásárolni.

Organikus pamut zokni - 3.900 HUF

Egy szép sál mindig öröm!- tudjuk ezt az Igazából szerelem 2003-as megjelenése óta, a megúszós karácsonyi ajándékok másik, férfiaknak is adható, koronázatlan király pedig köztudottan a zokni.

Új zoknira pedig mindenkinek szüksége van- legalábbis a mi éghajlatunkon.

A Bihari László autista fiatal grafikája alapján készült, háromféle méretben is kapható zoknik színt visznek a szürke hétköznapokba (és outfit-ekbe), hiszen egy jellegtelen nadrág alól kivillanó, hirtelenzöldbe bújtatott boka mindenkit jobb kedvre derít.

A zoknikat másik két alkotó, Pados Zulejka lufis és Réti Kristóf színes-mezős grafikájával is kérhetjük.

A Bihari László „Men in red” című munkájából készült zoknit itt lehet megnézni és megvásárolni.

HÁZIKÓ CHARM karkötő - 7.990 HUF

Ékszert adni ajándékba mindig rizikós. Ez a házikós darab azonban annyira kortalan és unisex, hogy nem lehet vele mellényúlni. Aki érzékeny a társadalomnak ezen sokak által szinte láthatatlan szegmenségre, az egész biztos örömmel viseli majd ezt a karkötőt, hiszen nem csak szép, de remek beszélgetés indító is!

Abaffy Klára által tervezett karkötő finoman utal az alapítvány tevékenységére, arra, hogy mindenannyiunkat megillet az önálló, élhető lakhatás.

A karkötőt az alábbi linken lehet megnézni és megvásárolni.

IMPACTBOX

Sokan szeretnének karácsonyi vásárlásukkal egyszerre több szervezetet, alapítványt is támogatni, számukra ideális választás az IMPACTBOX! Ők azok, akik Magyarország minden sarkából összegyűjtik azoknak a társadalmi vállalkozásoknak, egyesületeknek a termékeit, amelyek hátrányos helyzetű, fogyatékkal élő vagy megváltozott munkaképességű embereket foglalkoztatnak, vagy a bolygónk jövőjét, kisvállalkozások nagy álmai tartják szem előtt. Ezeket a termékeket különböző, gasztronómiai vagy spa ajándékcsomagokban párosítják össze, de lehetőség van saját box összeállításra vagy az egyes termékek külön-külön való megvásárlására is.

Tőlük is három terméket mutatunk be.

Skandináv stílusú teás csésze - 4.590 HUF

A Búzavirág Alapítvány látássérült felnőtteknek nyújt biztonságos életteret, ahol önálló háztartást vezethetnek, családot alapíthanak, és értelmes, alkotó munkát végezhetnek. Műhelyükből kerülnek ki ezek a letisztult, kézbe simuló csészék, de készítenek különböző vessző-és textil termékeket is.

Az IKEA vagy a Butlers helyett idén támogassuk őket azzal, hogy tőlük vesszük a bögrét, szőnyeget, szappantartót.

A csészét az alábbi  linken lehet megnézni és megvásárolni.

Konyakos csokoládés meggylekvár - 2.190 HUF

Márok hátrányos helyzetű kistelepülés Baranya megyében. A munkanélküliség leküzdése érdekében az önkormányzat szövetkezetet hozott létre, mely főleg növénytermesztéssel és a termények tartósításával foglalkozik, a termékeknél pedig törekednek a házias, régi ízek megőrzésére. A manufakturális kisüzemet a használaton kívüli óvodai konyhából alakították ki. A konyakos csokis meggylekvárjuk mellett a bodzás citrom és az eperlekvár is odakívánkozik a reggeli pirítósra, de egy ünnepi linzert is különlegessé varázsolnak.

A konyakos csokoládés meggylekvárt az alábbi  linken lehet megnézni és megvásárolni.

Banyaerdő gombapesto - 2.390 HUF

A gomba mindig utat talál a nehéz helyzetű vidékek lakóihoz, hogy segítségükre legyen a mindennapi betevő előteremtésében. A Dencsházán élők közül is sokaknak az erdő és mező ad munkát, gombakészítményeiket Banyaerdő néven találjuk meg a virtuális polcokon.

Szárítva, olajban eltéve vagy sóval elrakva- az erdei gombák minden formában különleges ízélményt nyújtanak, karakteres ízük miatt kevés is elég belőlük, így sokáig kitartanak.

A füstölt csiperkéből készült a gombakrém nem csak egy immunerősítő fokhagymás pirítóst emel a Michelin-csillagokig, hanem tésztához, mártogatóshoz is remek alap, akár mascarponéval, akár egy vega babkrémmel vegyítve.

A füstölt vargányás pestot az alábbi  linken lehet megnézni és megvásárolni.


Megosztom
Link másolása

Címlapról ajánljuk


FONTOS
Vigyázat! Az Európa-szerte kapható összes tonhalkonzerv hatalmas egészségügyi kockázatot jelenthet!
150 mintából 148 bizonyult egészségre ártalmasnak. Mondjuk, mi a probléma velük.

Megosztom
Link másolása

Figyelmeztetést adtak ki a tonhalkonzervekkel kapcsolatban, amelyek egy olyan anyagot tartalmazhatnak, ami „óriási közegészségügyi kockázatot” jelenthet.

150 Európában véletlenszerűen tesztelt konzervből 148-ban higanyt találtak, amely bizonyos ráktípusokkal is összefüggésbe hozható.

A termékek több mint fele meghaladta az EU-ban engedélyezett 1 mg/kg határértéket.

A toxikus fém különösen veszélyes lehet várandós nőkre, mert károsíthatja a magzati agy fejlődését és tüdőkárosodást okozhat.

Anglia, Franciaország, Olaszország, Spanyolország és Németország tonhalkonzervjeit is megvizsgálták; Párizsban egy konzervben például rekordmagas, 3,9 mg/kg higanyszintet mértek.

A Bloom a Foodwatch France-szal közösen végezte a kutatást, és sürgős felhívást intézett a kormányokhoz az eredmények alapján. Felszólították az országokat, hogy „aktiváljanak egy védelmi záradékot” a 0,3 mg/kg feletti termékek értékesítésének megakadályozására.

Emellett kérték, hogy minden tonhalkonzervet távolítsanak el az iskolai menzákról, bölcsődékből, szülészetekről, kórházakból és idősotthonokból.

Karine Jacquemart, a Foodwatch France vezetője hozzátette:

„Ami végül a tányérunkon landol, egy óriási közegészségügyi kockázat, amelyet nem vesznek elég komolyan.

Nem adjuk fel, amíg nem lesz egy szigorúbb európai szabvány.”

Egy átlagos európai évente körülbelül 25 tonhalkonzervet fogyaszt, ami jelentős higanykitettséget jelenthet.

A higany különböző emberi és természetes forrásokból, például szén égetésével kerül a légkörbe. A higany mintegy 80%-a az óceánba jut, ahol a tengeri élőlények fogyasztják el. A tápláléklánc csúcsán végül olyan ragadozókban halmozódik fel, mint a tonhal.

A magas higanyszint kevésbé ismert hatásai közé tartozik a látás, a vesék és az idegrendszer károsodása is.

Patkányokon és egereken végzett kísérletek azt mutatták, hogy a higany fogyasztása különböző daganatokat is kiválthat - írja a The Sun.

A higanymérgezés különösen azok körében okoz aggodalmat, akik évek óta nagy mennyiségnek vannak kitéve.


Megosztom
Link másolása

FONTOS
Ez a véleménye egy Budapesten élő amerikai nőnek a turistalány meggyilkolása után Budapestről
Sokan tették fel a kérdést a történtek után, hogy mennyire biztonságos Budapest, érdemes-e ideutazni.

Megosztom
Link másolása

Egész Budapestet megrázta annak az amerikai turistának a halála, akit Budapesten gyilkolt meg egy ír férfi.

A fiatal nő, Kenzie Michalski november 4-én, hétfő éjszaka a bulinegyedből adott magáról utoljára életjelet, azután nyoma veszett.

Mint kiderült, egy olyan ír férfi ölte meg és rejtette el a holttestét, akivel aznap éjjel ismerkedett meg, és aki most azt állítja, hogy intim együttlét közben halt meg a lány, úgy hogy "véletlenül oxigénhiányos állapotba került".

Rengetegen foglalkoztak az esettel, most pedig sokan teszik fel a kérdést a külföldiek közül, hogy biztonságos hely-e Budapest.

Egy Budapesten élő amerikai nő most TikTok-videóban mondta el a gyilkosság kapcsán a véleményét Budapestről és a közbiztonságról.

Azzal kezdte, hogy pár mondatban ismertette, mi történt.

Elárulta, hogy itt kiemelkedő hír volt a turistalány halála, mert Budapest nagyon biztonságos város, és ő maga hasonló gyilkosságról még nem hallott. Budapest az egyik legbiztonságosabb európai város, és egész Budapestet sokkolta az eset.

Volt, aki megkérdezte, érdemes-e egyedül ideutazni, és szinte mindenki azt tanácsolta, ne tegye.

Ő, aki Budapesten él, azt tapasztalta, igenis biztonságos a város, és a gyilkossággal gyanúsított férfi is egy ír fickó, aki, mint kiderült interneten rá is keresett arra, hogy hogyan lehet valakit eltenni láb alól, és hogy mennyire megbízható az itteni rendőrség. Ő úgy gondolja, eleve készült erre a tettre a férfi, és éppen ez a nő volt a szerencsétlen áldozat, aki ezzel a szörnyeteggel találkozott.

Sajnos ilyesmi időnként megtörténik, de ezeknek az eseteknek semmi közük ahhoz, hogy mennyire biztonságos egy város. Emellett azért elmondta azt is, hogy természetesen a nőknek nem árt az óvatosság, ám Magyarország szerinte az egyik legjobb hely.

A teljes videót itt láthatjátok, várjátok meg, amíg betölt:

@economyvodka Lets be realistic now. #budapesthungary #budapest #budapesttravel ♬ Up Piano version By Jose España - José España

Megosztom
Link másolása


FONTOS
Mindenki ugyanazt gondolja, aki megnézi a Coca Cola idei karácsonyi reklámját, amit az AI generált
Az ünnepi szezonra készült mesterséges intelligencia által generált Coca-Cola-reklám vihart kavart az interneten.

Megosztom
Link másolása

A vállalat legújabb, karácsonyi reklámját sokan „hátborzongató disztópikus rémálomként” emlegetik.

Az új reklámfilm a Coca-Cola 1995-ös Holidays Are Coming kampánya előtt tiszteleg, vagy hát lopja az ötletet, még akkor is, ha az a cég sajátja volt. A videóban egy piros kamionflotta szeli át a havas utakat, hogy jéghideg Coca-Colát szállítson a karácsonyi díszbe öltözött kisváros lakóinak.

A klip sarkában azonban egy diszkrét felirat figyelmeztet: „Real Magic AI által készítve,”

utalva a Coca-Cola saját mesterséges intelligencia szoftverére.

Nem mindenki érzi az ünnepi varázst

Bár a kampány egy pillanatképet nyújt arról, hogy milyen lehet a reklámok jövője, sok fogyasztó csalódott a videóban, amelyet „szemétként,” „csúnyaként” és „lustán összedobottként” bíráltak.

„Vége a világnak, ha már a Coca-Cola karácsonyi reklámját is AI készíti”

– írta egy felhasználó az X platformon, a The Independent szerint. Egy másik a YouTube-kommentekben tette hozzá: „Szomorú látni, hogy egy AI program készítette ezt.”

„Most láttam egy AI által generált Coca-Cola reklámot a tévében… tényleg hagyjuk, hogy ez megtörténjen?”

– kérdezte egy másik X-felhasználó a Daily Mail beszámolója szerint.

„Olyan érzésem van, mintha a művészet és a bolygónk halálát nézném, és senki a világon nem törődne vele” – fakadt ki egy kommentelő.

A Coca-Cola érvei: gyorsabb, olcsóbb, modernebb

Jason Zada, az AI stúdió Secret Level alapítója – akik közreműködtek a projektben –, viszont azzal érvelt, hogy az emberi tényező még mindig ott van a reklámban, és ez adja a „melegségét.”

Zada az AdAge-nek elmondta, hogy egy ilyen komplex reklám AI használatával történő elkészítése nem olyan egyszerű, mint megnyomni egy gombot. Pratik Thakar, a Coca-Cola generatív AI-ért felelős alelnöke pedig hozzátette, hogy

a kampány ötvözi a márka „örökségét” a „jövő és a technológia” víziójával.

A technológia használatával nemcsak pénzt, hanem rengeteg időt is megspórolnak – érvelt Thakar. „Az időtényező az igazi előny. A hagyományos produkció sokkal tovább tartott volna. Ezen felül sokkal több változatot, személyre szabott és egyedi megoldásokat lehet készíteni” – magyarázta.

Mégis: hiányzik az érzelem

A reklám azonban sok Coca-Cola-rajongó szerint épp azt a meghittséget és érzelmet nélkülözi, ami a márka karácsonyi kampányait különlegessé tette. Íme az eredeti, 1995-ös film:

A vita már most komoly kérdéseket vet fel arról, hogy milyen irányba halad a reklámipar az AI technológia térhódításával.


Megosztom
Link másolása


FONTOS
A Rovatból
Mi történik valójában, amikor leállsz az Ozempic-kel? Itt a válasz!
A gyógyszer lehet, hogy csodát ígér, de a valóságban sokkal több kérdést vet fel, mint amennyit megválaszol.

Megosztom
Link másolása

Egyre több ember szedi az Ozempic és Wegovy fogyókúrás gyógyszereket, amelyek csodát ígérnek: gyors és látványos súlycsökkenést. De vajon mi történik, ha valaki leáll velük? A válasz: semmi jó. Egy friss tanulmány szerint a gyógyszerek abbahagyása után a páciensek többsége visszahízza a leadott súly kétharmadát, ráadásul romlik az egészségük.

Veszélyes játék a kilókkal

A gyógyszerek hatóanyaga, a semaglutid, a kutatók szerint ugyan látványosan segít a fogyásban, de

ha valaki leáll vele, emelkedik a vérnyomása és a koleszterinszintje, és megnő a szívroham vagy stroke kockázata.

Nem véletlen, hogy az orvosok egyre többet vitatkoznak arról, érdemes-e egyáltalán elkezdeni ezt a kezelést, ha az abbahagyása ilyen súlyos következményekkel járhat.

Mennyibe kerül ez a „csoda”?

Az Ozempic és Wegovy nem olcsó mulatság: ha a társadalombiztosító nem állja a költségeket, Amerikában havi 1000 dollárba is kerülhet, és ezt sokan egyszerűen nem engedhetik meg maguknak hosszú távon. Nem csoda, hogy az emberek 71%-a már az első évben abbahagyja a szedését, gyakran azért, mert elérte a célját, vagy nem bírta a mellékhatásokat vagy a költségeket.

Csak az ár a gond?

Nem csak az. A semaglutid szedése alatt is jelentettek már komoly mellékhatásokat, például

súlyos hányingert, hányást, sőt öngyilkos gondolatokat is.

Mégis, a gyógyszer forradalmasította az elhízás kezelését: 2023-ban körülbelül 5 millió embernek írták fel, és ezek 40%-a nem is cukorbetegség, hanem kifejezetten fogyás miatt kezdte el szedni.

Életre szóló kezelés?

A kutatók szerint, ha valaki hosszú távon meg akarja tartani a gyógyszerrel elért eredményeket, lehet, hogy egész életében szednie kellene. De vajon megéri ez az áldozat?

Az orvosok és a páciensek most azon vitáznak, hogy a gyógyszer valóban megoldás-e az elhízás problémájára, vagy csak egy újabb drága divat.

Az Ozempic és Wegovy lehet, hogy csodát ígér, de a valóságban sokkal több kérdést vet fel, mint amennyit megválaszol. Az biztos, hogy nem szabad félvállról venni, és mindenkinek alaposan át kell gondolnia, mit vállal, mielőtt belevág ebbe a kezelésbe.

Via Daily Mail.


Megosztom
Link másolása