TRENDI

Lengyel, magyar: Vinted-barát! Kihagyhatatlan lengyel márkák, amikre érdemes rákeresni a használt ruha piacon!

Olcsó és jó minőségű second hand bőrcipőt, alkalmi ruhát vagy épp iskolatáskát keresel? Hagyd a fast fashion-t, nézd meg inkább ezeket a brand-eket!

Megosztom
Link másolása

Dübörög a Vinted, a használt ruhák és eszközök online piacának litván székhelyű platformja. Olyannyira dübörög, hogy néha még a csomagküldő szolgáltatókat is bedönti.

Az applikáció hazai megjelenésekor sokszor még bizalmatlan magyar közönség ma már bátran adja-veszi a mérethibás webshopos megrendeléseitől kezdve a nagyi nippjein át a gyerek megunt videójátékáig szinte mindenét.

A vásárlói oldal az itthon közismert, többnyire fast fashion brand-ek termékeivel találkozhat a legtöbb ruházati hirdetés kapcsán,

azonban van néhány, a magyar felhasználó számára idegenül csengő márkanév, amin átsiklik a tekintet, pedig érdemes lenne bejelölni őket a keresés szűkítése közben.

A hazai vásárlóknak nem újdonság, hogy saját fiókjukat megnyitva a magyar posztok mellett rengeteg lengyellel is találkoznak. Ennek oka egyébként prózai:

a Packeta mindkét országban szerződött ügyfele a cégnek, így az onnan érkező csomagok is az itthoni áron jutnak el hozzánk. A lengyel atyafiak használt cuccait azonban nem csak az olcsó szállítás miatt, hanem a számos, Magyarországon nem forgalmazott magas minőségű termék miatt is érdemes nyitott szemmel keresni!

Bőrcipőben verhetetlen

Akárhogy hívjuk is a vegán bőröket, azok túlnyomó többsége bizony csak műanyag. A növényi alternatívák- mint az ananászbőr vagy a gombabőr- mellett a legtöbb mesterséges bőr nem más, mint egy viszonylag gyorsan megkopó, ellenben nagyon lassan lebomló  poliuretán alapú kompozit anyag.

Nem véletlen, hogy a pár évig tartó alternatív bőr-korszak után a divatipar és a felhasználók körében is újra a valódi bőr a népszerűbb.

Természetes anyag, strapabíró, és szemben az 500 év alatt lebomló poliuteránnal, a bőrrel 20-50 év alatt végez a természet.

Két baja van csak: az egyik, hogy állati eredetű, ezért sokak számára etikátlan a viselése, a másik pedig az ára.

Egy jó minőségű bőrcipő ugyanis sokszorosa műbőr vagy textil társainak.

A Vinted-en azonban elképesztően sok second hand bőrcipő keresi új gazdáját, sokuk látszatra vagy gyakorlatilag is nullkilóméteres, így tényleg csak az árán látszik, hogy nem kereskedőtől vesszük.

A hazai hirdetések jobbára a fast fashion üzletek bőr termékeit kínálják,

a lengyelek viszont hozzánk képest dúskálnak a kézműves, de legalábbis nem világmárkák által Távol-Keleten gyártott bőráruban.

Ezért, ha tartós, jó minőségű bőrcipőt vadászunk, jól tesszük, ha egy kicsit tudatosabban használjuk a szűrőt.

Ha az alapanyag kiválasztásánál már bejelöltük a bőr és a velúr címkéket, érdemes a márkák választó menüjét is megnyitni, és figyelni a lengyel hangzású brand-ekre.

Ha csak egy „márkát” jelölnénk be, az a Skóra legyen.

A Skóra ugyanis nem egy márka, hanem lengyelül a bőr.

Ezalatt a „márkanév” alatt fut ugyanis a spanyolországi szandál, az angol Exquisite-ben vásárolt velúr magassarkú vagy ez az olasz méhkirálynős csodatáska is.

A lengyel bőripart többek között az itthon is kapható Wojas, Rylko, Eksbut, vagy az olasz hangzású, de szintén lengyel Prima Moda vagy Monnari képviseli, ezeket a márkákat is érdemes bejelölni, ha fontos nekünk, hogy földrajzilag hozzánk közelebb álló vállalkozások és dolgozók munkáit viseljük.

Bőrcipő-téren persze nem csak lengyel gyártmányú kincsekre bukkanhatunk:

ha még el nem vitték az orrunk elől, kaphatunk lila-sárga batikolt mintás Dr. Martens bakancsot 18 ezerért, pink Ralph Lauren  szandált 14 ezerért vagy, hogy magyar márkát is említsünk, csipkés G&T edzőcipőt 24 ezerért.

Shein helyett Quiosque

Bár az ázsiai gyártók által diktált őrületes és veszélyes tempót a lengyel textilipar sem tudja (és remélhetőleg nem is akarja) tartani, a magyarországi cégekhez képest még mindig kedvezőbb a helyzetük.

Egyfelől a komoly ipari háttérnek köszönhetően a nagy világmárkák is náluk varratnak, emellett azonban a vásárlók viszonylag sok lengyel tulajdonú ruházati céget is eltartanak.

Ebből kifolyólag pedig értelemszerűen a Vinted-re is sok lengyel márka kerül fel.

A nálunk is kapható fast fashion helyett érdemes ezeket is átnézni, ha valami olyasmit szeretnénk, ami kisebb eséllyel köszön vissza ránk az utcán.

Az egyik ilyen márka a C’Flo, melynek főleg virágos, romantikus ruhái között találhatunk turikincseket, legtöbbjük ráadásul pamut vagy 100% viszkóz anyagú,

mint például ez a kék alapon apró virágmintás darab, vagy ez a másik, szintén kék-sárga színvilágú, derékban húzott nyári ruha.

Alkalmi ruhában is sok lengyel brand terméke kerül fel a Vinted-re, ezek ráadásul sokszor tényleg csak egyszer, vagy egyszer sem hordott darabok, csak valaki egyszer ár kifizette helyettünk a bolti árukat. Az egyik ilyen márka a Quiosque,  melynek újonnal 20-30 ezres ruháit itt 4-5000 forintokért árulják a lengyel hölgyek.

Ez a 100% lenvászon darab például csak 4500 forint, ha még nem kelt el.

Az S.Moriss (nem S.Oliver!) tipikus „esküvői vendég” ruhái ugyan helyenként itthon is kaphatók, címkével vagy lecímkézve, másodkézből azonban jóval olcsóbban juthatunk hozzájuk.

Ez a bordó csipke, akár menyecskeruhának is beillő darab például csak 3200 forint.

És hogy a kevésbé szűkre szabott koktélruhás vonalból is hozzunk példát, a szintén lengyel Tom and Rose márkától ezt a nyáriesti fröccsözésért kiáltó ruhát hoztuk mutatóba.

Gyereknek áll a világ

Ha valakik, az édesanyák pontosan tudják, mekkora kincs minden online használtruha bolt, ruhacserés Facebook-csoport vagy az épp tárgyalt Vinted. Mindig nyitva vannak, nem zavarja őket, ha vásárlás közben főzünk vagy gyereket altatunk, és a csomagátvevő boxoknak köszönhetően nem kell az átvételükhöz  otthon lennünk vagy postán sorban állnunk. Anyaként ráadásul sokkal több ruhát veszünk  a gyereknek, mint magunknak, hiszen a kicsik gyorsan nőnek, a gyerekruhák pedig hamar elhasználódnak.

Kivétel ez alól az, amelyiket kapták, de nem hordták, vették, de mégse lett jó a méret vagy

nagy egyetértésben, a gyerekkel együtt vásárolták, de a boltból hazaérve valamilyen légköri változásnak köszönhetően a ruha (nem, soha nem a gyerek!)  megváltozott, és mégsem lesz felvéve sohasem.

Szerencsére utóbbi ruhák ma már zömmel nem a szekrény alján, hanem a neten várják, hogy új gazdára leljenek.

Ilyen fajta gyerekruhában pedig meglepően erősek a lengyelek. Nekik ráadásul nem csak a H&M vagy a Pepco nyújt segítséget a csemeték ruházkodásához, hanem sok lengyel vállalkozás is, akik igyekeznek nem csak a trendek követésében, hanem a minőségi anyaghasználatban is otthon vannak.

Az Atut néven futó márka például kifejezetten csak a legjobb pamutfajtákból dolgozik, ruháikat természetes lanolin lágyító és méhviasz segítségével teszik még puhábbá és kellemesebbé. Újszülöttől a kiskamasz méretig találunk tőlük ruhákat a Vinted-en.

Egy másik brand, az 5/10/15 nem csak a gyerekeknek, hanem a szülőknek is készít kényelmes, főleg hétköznapi ruhákat (mint például ez a lufi mintás nyári ruha) , a vállalat kollekciói közül a Lincoln & Shark például azoknak a szülőknek nyújt megoldást, akik nem szeretik a mostanában kapható széles, de rövid gyerekfelsőket, ezek a darabok ugyanis a hosszabb derekúaknak (és a veséknek) kedveznek.

Egy másik, gyerekkel kapcsolatos termék, aminek beszerzése erős fejtörést és pénzrakosgatást szokott okozni a szülőknek: az iskolatáska. Számtalan gondosan kiválasztott iskolatáskát cserélnek le már az első osztály második hetében, mert az adott Pistikének hirtelen ciki lett a Mancs őrjáratos táska, és a nagyszülők inkább vettek neki egy Star Wars-osat. A Mancs őrjáratos meg jó esetben felkerült a netre, egy másik Pistike (és szülei pénztárcájának) legnagyobb örömére.

A hazai és a lengyel iskolatáska-kínálat ugyan nem mutat nagy eltérést, hiszen a két legtöbb találatot adó Coolpack vagy a St. Right termékeit itthon is kapni, használtan azonban szinte csak a Vinted-en tudjuk megvenni őket.

Összehasonlításképpen, ez a trópusi mintás St. Right táska újonnal majdnem 11 ezer forint, használtan (vagyis címke nélkül) már csak 2800-ba kerül.

A magyar Pirex-hez hasonló lengyel Strigo termékeit is érdemes átnézni, hiszen itthon, akciósan ez a tengeri mintás hátizsák is legalább 9000 forintba kerül, míg ugyanez használtan 4000 forint plusz postaköltségért már a miénk lehet.

Akár iskolatáska, akár party ruha vagy bőr szandál:

a lengyelektől vásárolnotok nem kell félnetek, jó lesz.

Nem csak nektek és nekik, hanem a környezetnek is.

Ha pedig jobban szeretjük vásárlás előtt kézbe venni, felpróbálni a ruhákat, látogassunk el mondjuk a Cápák között-et is sikeresen meghódító Fritzson-Bajdon Tünde által alapított Swappis egyik üzletébe.

Megosztom
Link másolása

Címlapról ajánljuk


TRENDI
Ilyen dögös Halle Berry, amikor felveszi ugyanazt a ruhát, amiben 22 éve átvette az Oscar-díjat
Elképesztően nézett ki abban a ruhában, amelyet 2002-ben, a legjobb színésznőnek járó Oscar-díj átvételekor viselt.

Megosztom
Link másolása

Halle Berry, a Macskanő sztárja részt vett az Elie Saab 1001 Seasons divatbemutatóján, ahol mindenkit megdöbbentett, amikor végiglejtett abban a ruhában, amelyet 2002-ben, a legjobb színésznőnek járó Oscar-díj átvételekor viselt.

A Szörnyek keringője című filmben nyújtott alakításáért Berry lett az első színesbőrű nő, aki megkapta ezt az elismerést,

így a bordó szoknyával és virágos áttetsző felsőrésszel készült ruha különleges jelentőséggel bír. Az eseményen, amely a libanoni tervező, Elie Saab 45 éves munkásságát ünnepelte, Berry magabiztosan sétált végig a kifutón a legendás darabban.

A The Cut szerint a ruha az elmúlt években a Los Angeles-i Filmakadémia Múzeumában volt kiállítva, mintha csak Berry visszatérésére várt volna.

Berry maga is megosztotta a különleges pillanatot az Instagramon, egy videóval, amelyben mosolyogva fogadja a lelkes tömeg üdvözlését.

„Vannak pillanatok az életben, amelyek egyszerűen csak megtörténnek, és örökre megváltoztatják az életünket!

Az, hogy megnyertem az Oscar-díjat az @eliesaabworld ruhámban, számomra egy ilyen pillanat volt” – írta a videóhoz.

„Köszönöm, Mr. Saab, hogy része volt az életem szövetének, hiszen már 22 éve elválaszthatatlanul össze vagyunk kötve! Megtiszteltetés volt, hogy ünnepelhettem Önt és a 1001 Seasons-t. Sok további csodálatos évet kívánok örömmel, kreativitással és ragyogással!”

A rajongók és hírességek sem bírták magukban tartani az izgatottságukat:

„IKONIKUS,” kommentálta Kerry Washington színésznő.

Egy másik hozzászóló így írt: „Pont olyan gyönyörű, mint az első alkalommal.”

„❤️❤️❤️ Ő sosem öregszik! Egyszerűen kecsesen és gyönyörűen siklik át az évek múlásán!” – lelkesedett egy harmadik.

Az eseményen több mint 300 ruhakölteményt mutattak be, és olyan világsztárok léptek fel, mint Celine Dion, Jennifer Lopez, Camila Cabello, Nancy Ajram, Monica Bellucci és Amr Diab.

„Egyetlen éjszakába sűrítünk egy életen át tartó tapasztalatot és egy évtizedeken átívelő utazást, ezzel helyet készítve egy új kezdetnek” – mondta a névadó tervező egy sajtóközleményben. „Ma nem csupán 45 év örökségét zárjuk le; ehelyett friss éveket nyitunk meg, tele reménnyel.”

Megosztom
Link másolása

TRENDI
Fotókkal! Így nyűgözött le mindenkit Gwyneth Paltrow és Chris Martin lánya a párizsi bálon
Apple Martin csodálatos Valentino ruhában tündökölt Párizsban.

Megosztom
Link másolása

A 20 éves Apple Martin, Gwyneth Paltrow és Chris Martin lánya, november 30-án a híres Le Bal des Débutantes bálon mutatta meg egyedi tervezésű Valentino ruháját. Az eseményre Alessandro Michele,

a Valentino kreatív igazgatója által tervezett ruhát viselte, amelynek elkészítése a Vogue szerint 750 órát vett igénybe.

A Le Bal des Débutantes minden évben 16 és 22 év közötti fiatal nőket mutat be a társasági életnek, olyan hírességek nyomdokaiban, mint Lily Collins és Margaret Qualley - szúrta ki a People.

Apple kék, pánt nélküli Valentino ruhája hat selyem plissé sifon rétegből állt, amelyek színátmenetes hatást keltettek. A derekán fekete selyem masni emelte ki a sziluettet, és a ruhát kék Valentino szandállal egészítette ki.

Apple az első Le Bal résztvevő, aki Michele egyedi tervezésű ruhájában jelent meg.

A családja teljes mértékben támogatta: édesanyja, édesapja és testvére, Moses is Valentino ruhákban jelentek meg. Az 52 éves Gwyneth Paltrow Valentino 2025-ös tavaszi kollekciójából választott egy ruhát, míg a 47 éves Chris Martin és a 18 éves Moses méretre szabott Valentino szmokingot viseltek.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Vogue (@voguemagazine) által megosztott bejegyzés

Gwyneth az Instagram-sztorijaiban osztotta meg büszkeségét, színes és fekete-fehér fotókat posztolva Apple-ről.

„Az én gyönyörű lányom @maisonvalentino ruhájában”

– írta az Oscar-díjas színésznő.

Divatőrült gyerekkora óta

Apple divat iránti érdeklődése már korán megmutatkozott. Első komoly megjelenése a divat világában 2023-ban, a párizsi divathéten volt, ahol egy fekete-fehér Chanel ruhát és blézert viselt. Derek Blasberg divatújságíró egyszer azt nyilatkozta, hogy a

néhai Karl Lagerfeld, a Chanel egykori kreatív igazgatója már négyéves korában megjósolta, hogy Apple „Chanel-lány” lesz.

Ennek ellenére Apple nem tartja magát kifejezetten trendkövetőnek. „Imádom a pulcsikat és a túlméretezett kardigánokat, a mokaszineket és egy kényelmes Levis farmert” – mondta a Vogue-nak 2023-ban.

„Számomra az a legfontosabb, hogy egy ruhában önazonosnak érezzem magam; a klasszikus ’90-es évek stílusát keverem egy menő nagypapás hangulattal.”

A párizsi divathéten viselt szettjéről elárulta: „A kedvencem az volt, ahogyan a mokaszint a miniruhával kombináltam. Ez nagyon passzolt a saját stílusomhoz.”

Anyja nyomdokain jár

Amikor Apple nem az iskolában van, édesanyja, Gwyneth lifestyle márkájával, a Goop-pal dolgozik együtt. 2020-ban egy Goop-ruhával modellkedett, 2021-ben pedig a márka GOOPGLOW Glow Lotion kampányában szerepelt, amelynek fejlesztésében is közreműködött.

„Nagyon élvezem, hogy van egy ilyen korú lányom, különösen azért, mert érdeklik a ruhák, a bőrápolás és minden ilyesmi”

– mondta Gwyneth egy 2023-as interjúban. „Sokkal nőiesebb, mint én. Nagyon ügyesen sminkel, és imádja csinálni.”

„Ő egy rendkívül kedves ember, és az értékrendje is a helyén van” – tette hozzá Gwyneth, aki láthatóan büszke arra, hogy lánya egyedi és önálló utat jár be.


Megosztom
Link másolása


TRENDI
Egy plasztikai sebész szerint ez a nő a legtökéletesebb külsejű és a legvonzóbb az egész világon
Megfejtette, mitől válik vonzóvá egy nő mások számára, és elárulta, szerinte kik a legszebbek a hírességek közül.

Megosztom
Link másolása

Dr. Julian De Silva, a londoni Centre For Advanced Facial Cosmetic And Plastic Surgery vezetője hírességek arcát elemezte az aranymetszés szabályai alapján.

Ennek segítségével pedig felállított egy listát arról, hogy melyik 5 nőnek van a legtökéletesebb külseje.

Szerinte a legszebb Jodie Comer színésznő, mert ő rendelkezik a legjobb arányokkal.

Az aranymetszés egy matematikai arányosság, amelyet a művészetben és a természetben is gyakran alkalmaznak a szépség és harmónia mérésére. Jodie Comer arca 94,52%-ban felel meg ennek az aránynak, különösen az orr és az ajkak elhelyezkedését tekintve ahol 98,7%-os pontszámot ért el.

24.HU

Dr. De Silva úgy véli, a számítógépes technikák lehetővé teszik, hogy megfejtsék azokat a kritériumokat, amelyek miatt valaki fizikailag vonzó mások számára.

Az aranymetszés kritériumainak való megfelelés alapján összeállított lista első öt helyezettje:

Jodie Comer – 94,52%

Zendaya – 94,37%

Bella Hadid – 94,35%

Beyoncé – 92,44%

Ariana Grande – 91,81%

Te erről mit gondolsz?


Megosztom
Link másolása


TRENDI
Az 50 feletti magyar nőknek receptre írná fel a sminkelést a sminkmester, szerinte a mindennapok fontos része a középkorúaknak
Azt is elmondta, melyek a megfelelő sminkelés alaplépései, hogy szép legyen az eredmény.

Megosztom
Link másolása

A Panna, csajok, satöbbi legújabb részében Dévényi Kathy kozmetikus és sminkmester volt Balázsy Panna vendége.

A műsorvezető a női szépségről és a sminkelés titkairól beszélgetett vele.

Dévényi Kathy arról is beszélt, hogyan alakítja az idősebb generációk szemléletét a sminkkel kapcsolatban, és miért érdemes átértelmezni a régi szabályokat, és arról, hogyan válik a smink a mindennapi élet fontos eszközévé a középkorú nők számára.

A kozmetikus-sminkmester szerint a II. világháború alatt, a szocializmus idején nemhogy nem volt divat a sminkelés, hanem egyenesen kirívónak számított. Ezzel azért vitatkoznánk, anyáink, nagymamáink az 1960-as és 1970-es években bőven használtak szemhéjtust (ez az 1990-es években vissza is tért), szempillafestéket, divatos volt a műszempilla, rengetegen jártak kozmetikushoz, és az 1980-as években is fontos volt a smink.

Arról is beszélt, hogy a magyar nők sminken a szerényebb arcfestést tartják, de kevesen használják az alapozót, amiből mindenkinek kellene, persze a hozzáillő árnyalatban.

Úgy véli, egy középkorú nő elvész a drogériákban, amikor a sminktermékek közt válogat, mert nem ismeri ki magát a sokféle termék között.

Sminkelésnél alapszabály, hogy hidratált, letisztított bőrt kezdünk el festeni. Az 5 alaplépés pedig a következő:

1. A megfelelő, bőrhöz idomuló, pontosan azonos színű alapozó felvitele.

2. A második a szem körüli korrektor.

3. A harmadik a szintén megfelelő árnyalatú pirosító használata.

4. A következő a szempillaspirál.

5. Az utolsó lépés pedig a száj festése.

A teljes beszélgetést itt láthatjátok:


Megosztom
Link másolása