FONTOS

Testpozitív nyár – tudj meg mindent a mozgalomról & találd meg a hozzád leginkább illő bikinit!

Kis körkép az idei fürdőruha trendek és a body positivity inspiráló világában.
Sassy - sassy.hu
2019. július 30.


Megosztom
Link másolása

Túl nagy, túl kicsi, túl lapos, túl kövér – emberek milliói állapítják meg magukról napi rendszerességgel, hogy legalább egy, de gyakran több testrészükkel nincsenek megelégedve. Az ezzel járó bizonytalanság, a szorongás és mások ítélkező tekintetének (fat shaming) hatására alakulhatnak ki a különböző mentális, önértékelési problémák vagy akár étkezési zavarok is. A body positive törekvések pontosan ezt a megfelelési kényszert próbálják eltörölni.

A testpozitív mozgalom

Igaz, az évek során nagy lépést tett előre a testpozitív mozgalom, de a különböző médiumok többsége és a közösségi oldalak továbbra is megállíthatatlanul azt hirdetik, az élet vékonyan sokkal szebb.

Elég csak néhány percet eltöltenünk az Instagramon, biztosan találkozunk majd olyan poszttal, ahol a legfelkapottabb influencerek különböző detox teákkal vagy edzés közben pózolnak (persze, önmagában az aktív életmód dicsérendő). Ehhez még csatlakoznak a bálványként imádott celebek tükörszelfijei, amiken gyakran abszurd testalkatokkal találkozhatunk. Sajnos többen elhiszik, hogy az emberi test képes mindenféle beavatkozás nélkül ilyen méretekkel büszkélkedni – és a problémák itt kezdőnek.

Azonban szerencsére egyre több olyan ellenpéldát is fel tudunk mutatni, melyek szembe szállnak a Photoshop művi jellegével és a természetes szépség mellett kampányolnak.

Folyamatosan növekszik azoknak a brandeknek a száma, amelyek előszeretettel alkalmaznak különböző testalkatú, etnikumú és életkorú modelleket, de a bőrhibák, a narancsbőr vagy a testi rendellenességek sem számítanak többé akadálynak.

A body positive mozgalom egyik legismertebb képviselője Rihanna, aki már többször bizonyította elkötelezettségét. Tavaly a Savage x Fenty bemutatóján a modellek között minden testalkat és bőrszín képviselte magát, legfrissebb Fenty Beauty kampányában pedig nem félt attól, hogy a modell bőrhibáit retusálatlan hagyja a kampányképeken. Szintén említésre méltó példa a Nike lépése - a népszerű amerikai sportmárka plus-size próbabája bejárta a világsajtót és rengeteg szimpatizánst szerzett magának.

  • Ha még többet szeretnél olvasni Rihanna és más hírességek testpozitív gondolatairól, akkor kattints korábbi cikkünkre!

Azonban hosszú utat kellett bejárni, hogy idáig jussunk. Az 1960-as években egy új irányzat született, aminek a célja a fat shaming, azaz olyan emberek nyilvános megalázása volt, akiknek a testi adottságai nem feleltek meg az épp aktuális szépségideálnak. Lew Louderback válaszként megírta a More People Should Be Fat című esszéjét, amiben többek között a külsőségeken alapuló munkahelyi megítélésről és kiközösítésről is beszélt. Ennek hatására alakult meg két évvel később az amerikai NAAFA (National Association to Advance Fat Acceptance) non-profit szervezet.

A ma ismert body positivity mozgalmat Connie Sobczak és Elizabeth Scott indította el 1996-ban. A szervezet fő célja az volt, hogy a média által közvetített nagyon nehezen elérhető, vagy sokak számára elérhetetlen testideálokat eltöröljék, valamint csökkentsék a táplálkozási- és önképzavarokkal, önértékelési problémákkal küzdő nők és férfiak számát.

„Tökéletes” test nem létezik!

Ez a folyamat nyugaton már gyökeret vert, Magyarországon még nagyon a kezdeti stádiumban jár. Csak néhány olyan példát tudnánk felsorolni, ami a közelmúltban arra buzdított bennünket, fogadjuk el a saját testünket. Mi több, a Nike korábban említett plus-size próbabájáról szóló hír kommentszekcióit fat shaming hozzászólások öntötték el.

Mivel sokan félreértik, ezért fontos tisztázni, hogy a testpozitív törekvések nem a túlsúlyt, a kövérséget ünneplik és nem is erre sarkallják az embereket.

A vékony testalkat nem feltétlenül jelent egyet az egészséggel, ahogyan néhány plusz kilóval is lehet egészséges és boldog az ember. A mozgalom célja, hogy végre ne az idealizált testalkat elérése határozza meg a mindennapi életünket, valamint, hogy eltöröljék a külsővel kapcsolatos előítéleteket és megaláztatásokat. Hiszen sosem tudhatjuk, milyen érzelmi vagy egészségügyi okok állnak az elhízás mögött. Arról nem is beszélve, hogy a születési rendellenességek és betegségek ellen semmit sem tud tenni az illető. Ahogy minden ember, úgy minden testalkata és bőre is egyedi. Tökéletes test nem létezik, annak ellenére, hogy sokan az ellenkezőjét próbálják bebizonyítani.

Szó, mi szó. Ne azért mozogjunk és táplálkozzunk kiegyensúlyozottan, mert másoknak akarunk megfelelni, hanem saját jóllétünk és boldogságunk miatt tegyük azt.

Valamint a narancsbőr, a plusz kilók és a vastag combok se akadályozzanak meg minket abban, hogy jól érezzük magunkat a bőrünkben. Ha nincs kockás hasunk, akkor is nyugodtan vállaljunk be egy bikinit és ne a hasunk behúzásával, valamint magunk takargatásával töltsük az időt a strandon.

Bikinitrendek a body positivity tükrében

Apropó, strand. A GLAMI nevű népszerű divatkereső statisztikája szerint az eddigi évekkel ellentétben megnőtt a kereslet a tipikusan molett testalkatra kialakított bikinik iránt is. Eddig inkább az egyrészes fürdőruhák voltak népszerűek, bár még ez utóbbi trend idén is tartja előkelő pozícióját, hiszen attól még, hogy elfed bizonyos testrészeket, nagyon trendi és csinos viselet. A közösségi médiában tapasztalt felhasználói hozzászólások is azt mutatják, hogy megnőtt a kereslet azon darabok iránt, melyeket plus size modelleken mutattak be a márkák.

A GLAMI összeválogatta nektek kedvenc fürdőruha fazonjaikat, melyek közt bikiniket és egyrészeseket is találtok. Ajánlójukban olyan darabokat találhattok, amelyeket akkor is bátran viselhettek, ha nem S-es mérettel rendelkeztek.

Kényelem kimaxolva: tankini

Gyönyörű kék árnyalatok, praktikus kialakítás, széles méretválaszték. Ha épp tankinit keresel, mi a Manzara.hu Dorthy modelljét ajánlják.

Bikini nagyobb keblekre szabva

A LORIN Kiara és a LORIN Colourful bikinik divatosak és persze rendkívül kényelmesek: a T-alakba szabott kosarak kerekítik a kebleket és megfelelő támasztást biztosítanak. A klasszikus szabású alsó elegáns és könnyű. Tökéletes választás.

Az egyrészes kedvenc

A Tchibo egyszerű, de nagyszerű egyrészese elöl karcsú sziluettet biztosító, alakformáló power mesh anyagból készült. Puha, kényelmes és persze szupercsinos.

Ha kell egy kis őrület

Ha unod az egyszínű, hagyományos fürdőruhákat, vonzd magadra a tekinteteket a strandon exkluzív darabokkal – az Avalingerie bikinije egy egyedi dekoltázsdíszítő ékszert kapott, a Bonprix növénymintás egyrészese pedig mély kivágással, megkötős kivitelben készült a még szexibb look elérése érdekében.

Trópusi mintákból sosem elég

Akár a trópusokon nyaralsz, akár nem, a buja dzsungeleket idéző mintavilág bárhová elkísérhet. A virágos és állatos printek most nagyon divatosak, így érdemes egy pillantást vetned a Julietta és Anita modellekre, amelyeknek nemcsak mintaviláguk különleges; többeknek praktikus, tartós felsőrészük miatt váltak kedvencükké.

Keresztbe-kasul

Akár csobbansz a tengerben, akár sütkérezel vagy limonádét szürcsölsz a parton, a Galena bikiniben biztos, hogy különlegesnek fogod érezni magad. Igéző színe, valamint a keblek alatt és a deréknál széles, elasztikus pántjai izgalmassá, mégis komfortossá varázsolják ezt a fürdőruhát.

Forrás: glami.hu, Címkép: illusztráció (Pixabay)

Megosztom
Link másolása

Címlapról ajánljuk


FONTOS
A Rovatból
Ez a véleménye egy Budapesten élő amerikai nőnek a turistalány meggyilkolása után Budapestről
Sokan tették fel a kérdést a történtek után, hogy mennyire biztonságos Budapest, érdemes-e ideutazni.

Megosztom
Link másolása

Egész Budapestet megrázta annak az amerikai turistának a halála, akit Budapesten gyilkolt meg egy ír férfi.

A fiatal nő, Kenzie Michalski november 4-én, hétfő éjszaka a bulinegyedből adott magáról utoljára életjelet, azután nyoma veszett.

Mint kiderült, egy olyan ír férfi ölte meg és rejtette el a holttestét, akivel aznap éjjel ismerkedett meg, és aki most azt állítja, hogy intim együttlét közben halt meg a lány, úgy hogy "véletlenül oxigénhiányos állapotba került".

Rengetegen foglalkoztak az esettel, most pedig sokan teszik fel a kérdést a külföldiek közül, hogy biztonságos hely-e Budapest.

Egy Budapesten élő amerikai nő most TikTok-videóban mondta el a gyilkosság kapcsán a véleményét Budapestről és a közbiztonságról.

Azzal kezdte, hogy pár mondatban ismertette, mi történt.

Elárulta, hogy itt kiemelkedő hír volt a turistalány halála, mert Budapest nagyon biztonságos város, és ő maga hasonló gyilkosságról még nem hallott. Budapest az egyik legbiztonságosabb európai város, és egész Budapestet sokkolta az eset.

Volt, aki megkérdezte, érdemes-e egyedül ideutazni, és szinte mindenki azt tanácsolta, ne tegye.

Ő, aki Budapesten él, azt tapasztalta, igenis biztonságos a város, és a gyilkossággal gyanúsított férfi is egy ír fickó, aki, mint kiderült interneten rá is keresett arra, hogy hogyan lehet valakit eltenni láb alól, és hogy mennyire megbízható az itteni rendőrség. Ő úgy gondolja, eleve készült erre a tettre a férfi, és éppen ez a nő volt a szerencsétlen áldozat, aki ezzel a szörnyeteggel találkozott.

Sajnos ilyesmi időnként megtörténik, de ezeknek az eseteknek semmi közük ahhoz, hogy mennyire biztonságos egy város. Emellett azért elmondta azt is, hogy természetesen a nőknek nem árt az óvatosság, ám Magyarország szerinte az egyik legjobb hely.

A teljes videót itt láthatjátok, várjátok meg, amíg betölt:

@economyvodka Lets be realistic now. #budapesthungary #budapest #budapesttravel ♬ Up Piano version By Jose España - José España

Megosztom
Link másolása

FONTOS
Aki tavasszal is tett ki szotyit a madaraknak, valószínűleg ölt már fiókát – hogy néz ki a helyes madáretetés?
A madáretetést lehet jól és nagyon rosszul csinálni. Mutatjuk, hogyan nyerhet ezzel ember és állat egyaránt, pusztulás nélkül.

Megosztom
Link másolása

A bokrokon bolondozó madárkákat örömmel figyelik kicsik és nagyok, éppen ezért télen rendszeresen tesznek ki számukra eleséget. Ugyanígy a vizeken úszkáló hattyúkat és kacsákat is élelemmel látogatják.

Az, hogy mikor és milyen élelemmel eteti az ember a madarakat, konkrétan élet-halál kérdése.

Nézzük, miért. A hazai madárfajok egyike sincs rászorulva plusz élelemre.

Tehát két dolog miatt etet az ember madarat: hogy önmagának örömet okozzon a látvánnyal,

és - ez főleg kistelepüléseken élő hagyomány - hogy a gyommagvakhoz csábítsa a tollas pajtásokat, akik az etető körül összeszedik a földművelés rákfenéit. Egyik sem ördögtől való helyzet, arra azonban nagyon tudatosnak kell lenni, hogy bármiért is szórunk ki eleséget a madaraknak, azt jól csináljuk.

A helyes madáretetésnek két főtétele van.

Az egyik, hogy kizárólag fagyos időben etessünk, nagyon maximum áprilisig. Április után például a cinkék vihetnek a kihelyezett napraforgómagokból a friss fészekalljba, a kismadarak viszont nem tudják megenni a szotyit.

Ettől tömegesen pusztulhatnak kínok közt a kismadarak, hiába a legnagyobb jószándék.

Az sem mindegy, mivel etetjük a madarakat.

Kenyérrel és péksüteményekkel például szigorúan tilos,

mivel ezek, és az esetleges rájuk telepedő penész gyulladást okozhatnak a madarak bélrendszerében, hosszú távú egészségkárosodást okozva. Még akkor se tegyük ezt, ha "régen is ezt csinálta mindenki." Különösen igaz ez a tóban úszkáló kacsák esetében, bár őket a kihelyezett eleséggel se kéne megkínálni.

"A vízimadarak életmódja és téli túlélési szabályai alapvetően térnek el a klasszikus téli etetőket látogató énekesmadarakétól, ezért

etetésük több öngyilkos viselkedéstorzulást is kivált, rengeteg szenvedést okoz a madaraknak, súlyosan környezetszennyező és az emberi egészséget is veszélyezteti"

- írja oldalán a Magyar Madártani Egyesület.

Arra utalnak, hogy a vízi madarak az etetés miatt a természetes táplálkozással teljesen felhagynak, ami betegségeket okoz. A kis fiókáknál "angyalszárny" betegség alakul ki az egyoldalú kenyérdiéta miatt, amitől röpképtelenek lesznek. Ősszel az etetés miatt a vonuló madarak egy része nem repül el, télen pedig tömegével fagynak a vizekbe. A víz minősége egyébként romlik az etetéstől, és számos más környezeti és emberre veszélyes, közvetett hatása van annak, ha bármivel is etetjük a vízi madarakat. Szakmai szemmel az egyesület szerint

szeretetteljesebb inkább a kenyeret nem falatozó állatokat nézegetni, mint adni nekik bármit is.

A magevő énekesmadaraknak adható eleségek közt szerepel a faggyú, de ez nem egyenlő a sós szalonnával. Erre nagyon figyeljünk, mert utóbbi a madár vesztét is okozhatja. Különböző adható magvakat és gyümölcsöket listáz a Magyar Madártani Egyesület, ezekből lehet válogatni. Egyébként otthon is lehet faggyúból és magvakból eleséget gyúrni, amely esztétikusan kihelyezhető akár a városi balkonokra, akár a kertekbe.

Ha már etetünk, akkor az legyen folyamatos.

Az elég aljas húzás, ha novemberben megkezdjük az etetést, a madarak odaszoknak, de a legnagyobb januári-februári hidegben már nem biztosítunk számukra ennivalót, ők pedig keresni fogják.

Fontos, hogy ha etető van kinn, itató is legyen. Fagyoknál mondani sem kell, hogy ebben rendszeresen cseréljük a vizet, és

legyen mindig folyékony halmazállapotú az itatásra szánt víz.

Az etetőt és itatót számunkra könnyen elérhető magasságba helyezzük, de a távolság ne kedvezzen a ragadozóknak, mint a macskák vagy menyétek. Bizonyos ragadozó madarak érdeklődését is fel lehet kelteni, ezért egy kicsit az ágak közé tolva lehetőséget adunk az énekes madárkáknak arra, hogy könnyebben menekülőre foghassák, ha lecsapnak húsevő társaik.

A felelős madáretetésnek számos egyéb praktikája van,

és rengeteg kérdést vet fel. A Magyar Madártani Egyesület a Zöldítők csoportjával karöltve ezért is edukálja a lakosságot, hogy könnyebb legyen valóban jót tenni - hogy a madarak is jól ehessenek.


Megosztom
Link másolása


FONTOS
Mindenki ugyanazt gondolja, aki megnézi a Coca Cola idei karácsonyi reklámját, amit az AI generált
Az ünnepi szezonra készült mesterséges intelligencia által generált Coca-Cola-reklám vihart kavart az interneten.

Megosztom
Link másolása

A vállalat legújabb, karácsonyi reklámját sokan „hátborzongató disztópikus rémálomként” emlegetik.

Az új reklámfilm a Coca-Cola 1995-ös Holidays Are Coming kampánya előtt tiszteleg, vagy hát lopja az ötletet, még akkor is, ha az a cég sajátja volt. A videóban egy piros kamionflotta szeli át a havas utakat, hogy jéghideg Coca-Colát szállítson a karácsonyi díszbe öltözött kisváros lakóinak.

A klip sarkában azonban egy diszkrét felirat figyelmeztet: „Real Magic AI által készítve,”

utalva a Coca-Cola saját mesterséges intelligencia szoftverére.

Nem mindenki érzi az ünnepi varázst

Bár a kampány egy pillanatképet nyújt arról, hogy milyen lehet a reklámok jövője, sok fogyasztó csalódott a videóban, amelyet „szemétként,” „csúnyaként” és „lustán összedobottként” bíráltak.

„Vége a világnak, ha már a Coca-Cola karácsonyi reklámját is AI készíti”

– írta egy felhasználó az X platformon, a The Independent szerint. Egy másik a YouTube-kommentekben tette hozzá: „Szomorú látni, hogy egy AI program készítette ezt.”

„Most láttam egy AI által generált Coca-Cola reklámot a tévében… tényleg hagyjuk, hogy ez megtörténjen?”

– kérdezte egy másik X-felhasználó a Daily Mail beszámolója szerint.

„Olyan érzésem van, mintha a művészet és a bolygónk halálát nézném, és senki a világon nem törődne vele” – fakadt ki egy kommentelő.

A Coca-Cola érvei: gyorsabb, olcsóbb, modernebb

Jason Zada, az AI stúdió Secret Level alapítója – akik közreműködtek a projektben –, viszont azzal érvelt, hogy az emberi tényező még mindig ott van a reklámban, és ez adja a „melegségét.”

Zada az AdAge-nek elmondta, hogy egy ilyen komplex reklám AI használatával történő elkészítése nem olyan egyszerű, mint megnyomni egy gombot. Pratik Thakar, a Coca-Cola generatív AI-ért felelős alelnöke pedig hozzátette, hogy

a kampány ötvözi a márka „örökségét” a „jövő és a technológia” víziójával.

A technológia használatával nemcsak pénzt, hanem rengeteg időt is megspórolnak – érvelt Thakar. „Az időtényező az igazi előny. A hagyományos produkció sokkal tovább tartott volna. Ezen felül sokkal több változatot, személyre szabott és egyedi megoldásokat lehet készíteni” – magyarázta.

Mégis: hiányzik az érzelem

A reklám azonban sok Coca-Cola-rajongó szerint épp azt a meghittséget és érzelmet nélkülözi, ami a márka karácsonyi kampányait különlegessé tette. Íme az eredeti, 1995-ös film:

A vita már most komoly kérdéseket vet fel arról, hogy milyen irányba halad a reklámipar az AI technológia térhódításával.


Megosztom
Link másolása


FONTOS
Mi történik valójában, amikor leállsz az Ozempic-kel? Itt a válasz!
A gyógyszer lehet, hogy csodát ígér, de a valóságban sokkal több kérdést vet fel, mint amennyit megválaszol.

Megosztom
Link másolása

Egyre több ember szedi az Ozempic és Wegovy fogyókúrás gyógyszereket, amelyek csodát ígérnek: gyors és látványos súlycsökkenést. De vajon mi történik, ha valaki leáll velük? A válasz: semmi jó. Egy friss tanulmány szerint a gyógyszerek abbahagyása után a páciensek többsége visszahízza a leadott súly kétharmadát, ráadásul romlik az egészségük.

Veszélyes játék a kilókkal

A gyógyszerek hatóanyaga, a semaglutid, a kutatók szerint ugyan látványosan segít a fogyásban, de

ha valaki leáll vele, emelkedik a vérnyomása és a koleszterinszintje, és megnő a szívroham vagy stroke kockázata.

Nem véletlen, hogy az orvosok egyre többet vitatkoznak arról, érdemes-e egyáltalán elkezdeni ezt a kezelést, ha az abbahagyása ilyen súlyos következményekkel járhat.

Mennyibe kerül ez a „csoda”?

Az Ozempic és Wegovy nem olcsó mulatság: ha a társadalombiztosító nem állja a költségeket, Amerikában havi 1000 dollárba is kerülhet, és ezt sokan egyszerűen nem engedhetik meg maguknak hosszú távon. Nem csoda, hogy az emberek 71%-a már az első évben abbahagyja a szedését, gyakran azért, mert elérte a célját, vagy nem bírta a mellékhatásokat vagy a költségeket.

Csak az ár a gond?

Nem csak az. A semaglutid szedése alatt is jelentettek már komoly mellékhatásokat, például

súlyos hányingert, hányást, sőt öngyilkos gondolatokat is.

Mégis, a gyógyszer forradalmasította az elhízás kezelését: 2023-ban körülbelül 5 millió embernek írták fel, és ezek 40%-a nem is cukorbetegség, hanem kifejezetten fogyás miatt kezdte el szedni.

Életre szóló kezelés?

A kutatók szerint, ha valaki hosszú távon meg akarja tartani a gyógyszerrel elért eredményeket, lehet, hogy egész életében szednie kellene. De vajon megéri ez az áldozat?

Az orvosok és a páciensek most azon vitáznak, hogy a gyógyszer valóban megoldás-e az elhízás problémájára, vagy csak egy újabb drága divat.

Az Ozempic és Wegovy lehet, hogy csodát ígér, de a valóságban sokkal több kérdést vet fel, mint amennyit megválaszol. Az biztos, hogy nem szabad félvállról venni, és mindenkinek alaposan át kell gondolnia, mit vállal, mielőtt belevág ebbe a kezelésbe.

Via Daily Mail.


Megosztom
Link másolása