TRENDI

"Biztos bolond vagyok, de érzelmeket táplálok a minták iránt" – a magyar divatmárka, amelyik mindenből csak egy darabot készít

Pintér Pálma, a Verkstaden megalapítója beszélt az igazán egyedi ruhákat kínáló márkáról. A magyar feliratokkal és saját grafikákkal ellátott cuccokból csak egyetlen darab készül.
Sassy - sassy.hu
2018. december 20.


Megosztom
Link másolása

Az emberek többsége nem szereti, ha kedvenc ruhadarabja szembejön vele az utcán, ám sokan mégsem elég bátrak ahhoz, hogy egyedi cuccokat vásároljanak. Pintér Pálma, a Verkstaden megalapítója éppen erre buzdítja a divat szerelmeseit. A sokat látott, tömeggyártmányú üzenetek helyett igazán egyedi ruhákat kínál a márka, és a magyar feliratokkal és saját grafikákkal ellátott cuccokból csak egyetlen darab készül. Pálma mesélt nekünk a Verkstaden mindennapjairól, az alkotói folyamatokról.

– Az elsők között kezdtél szitanyomásos technikát alkalmazni Magyarországon. Hol tanultad ezt a módszert?

– Szitanyomással elég sokan, viszonylag régóta foglalkoznak Magyarországon, viszont a technika a hagyományostól ennyire eltérő felhasználását nem alkalmazta talán más előttem. Itt van a budapesti dizájn-világon belül például a Printa, valamint azok a cégek, akik mindenféle reklámtáskákat, céges pólókat nyomnak. Nekem viszont eszem ágában sem volt soha reklám megrendeléseket gyártani! Én mindig is inkább a kreatív önkifejezés eszközeként tekintettem erre a technikára.

Autodidakta módon tanultam meg szitázni, mert a szitanyomást ilyen szinten, – mint amennyire engem érdekelt –, nem is lehet elsajátítani iskolában, arról nem is beszélve, hogy nem is nagyon vannak szitanyomó szakképzések manapság itthon. Még 2011-ben, egy szitanyomó mestertől, kíváncsiságból lestem el a szakma csínját-bínját, amit 4 év hobbi-szitázás, sok-sok szabadidőben gyakorlás és kísérletezés követett. Ebből a nőtte ki magát nem sokkal később a Verkstaden.

– Eredetileg egyedül kezdted el a márkát, de végül csapattá bővültetek, és a minták megtervezésétől kezdve a fotózásig mindent a Verkstaden-csapat csinál. Pontosan kikkel dolgozol együtt, hogy néz ki az alkotói folyamat?

– Egyedül kezdtem, de mindig is tudtam, hogy nem egyedül akarom csinálni hosszú távon. A célom kezdetektől fogva az volt, hogy olyan embereket vonzzak a Verkstaden életébe, akikben ott a spiritusz. Ahhoz, hogy egy márka sikeres legyen, jó sok száraz, nem feltétlen izgalmas dolgot kell megtenni nap mint nap, én viszont szerencsére élvezem ezeket is. Ami azért jó, mert így amikor együtt dolgozom valakivel, már tudunk a munka kreatív részére fókuszálni. És bár látszólag a márka mindennapjait, a boltot, a gyártást, logisztikát stb. még mindig nagyrészt egyedül csinálom, nagyon sok ponton lehet a Verkstaden életébe kapcsolódni és itt jönnek képbe a többiek. Elsőként Tüdős Anna csatlakozott a munkafolyamatokba, vele kezdtünk el 2012-ben használt ruhákat átalakítani. Majd az évek során megismerkedtem több grafikussal, akikkel elkezdtünk új és használt ruhákra is nyomni. Rumi Zsófi, Rumi Bori, Molnár Dorina, Berbuch Zita, Pócsik Bori, Baranyi Dia és Parázs Bia mind hozzájárultak munkáikkal ahhoz, ami ma a Verkstaden.

Fontos, hogy a márkán belül nem kollekciókban gondolkozunk, ez az egész inkább olyan, mint egy kreatív emberek munkáit bemutató, folyamatosan bővülő portfólió, ami végül egy ruhamárkában teljesedik ki. Nálunk nem a tavasz hozza meg a “szezont”, hanem a jó ötletek, amik viszont bármikor jöhetnek. Tehát akkor van új minta és új cucc, ha erőlködésmentesen születik valami király.

Az elkészült ruhákat pedig minden esetben barátokon vagy magunkon fotózzuk, ezzel is üzenve a vásárlóink felé, hogy egyek vagyunk közülük és nem tökéletes modellekre tervezzük a ruháinkat, hanem rájuk. Ettől még persze felveheti tökéletes modell is, de szerintem érthető, mire gondolok.

– Melyik mintát kedvelted eddig legjobban? Van abszolút kedvenc?

– Haha, ez kicsit olyan, mint mikor egy szülőt megkérdeznek, melyik a kedvenc gyereke. Mindegyik mintát iszonyatosan szeretem és biztos bolond vagyok, de komolyan mondom, hogy szinte valódi érzelmeket táplálok irántuk. De ha mindenképp mondani kell egyet, akkor az legyen – így karácsony és a sok megrendelés idején – Rumi Zsófi “Megoldom” mintája. A sapkámra is ez van írva, néznek is az emberek, mikor ebben jövök-megyek a városban.

– Nem csak ruhákat, de ajándéktárgyakat is vásárolhatunk nálatok. Mik ezek?

– Idén májusban nyitottuk meg első boltunkat, ahol a grafikáinkkal megnyomott új és second-hand ruhákon kívül vannak még sapkák, vászontáskák, zoknik, kis textilképek, sőt, Save by Gerda hátizsákjai is, akivel egyébként egy izgalmas együttműködést tervezünk tavaszra.

A second-hand átalakítós projektünknek a Verkstaden SecondGo nevet adtuk, mert miután nyomunk vagy varrunk rájuk, szó szerint teljesen új életet kezdenek ezek a ruhák. Az ilyen cuccok egyébként hetente frissülnek a boltban és sosincs két egyforma darab.

– Hogyan készültök a karácsonyra, mit szerezhetünk be nálatok?

– Nagyon örülök annak, hogy egyre többen mernek használt ruhát ajándékozni karácsonyra. Persze azt is megértem, ha valaki nem erre voksol, ők általunk tervezett új, női- és férfi pólók és pulcsik közül válogathatnak. Idén először egy különlegességgel is készültünk, nevezetesen egy workshop ajándékutalvánnyal, ami egy 3 órás workshopra szól, ahol egy alternatív szitanyomási technikával, a mi segítségünkkel készítheti el minden résztvevő a saját mintaötletét. A workshopon legfeljebb négy fővel tudunk dolgozni, így mindig felszabadult, családias a hangulat. A workshopon és üzletünkben is várunk sok szeretettel mindenkit!

Megosztom
Link másolása

Címlapról ajánljuk


TRENDI
Ezek a ruhadarabok förtelmesen állnak a nőknek 50 év felett a 66 éves divat vlogger szerint
Tilólistára rakta többek közt a szűk farmert is, mert úgy véli, ez öregíti az ötvenes vagy annál idősebb nőket.

Megosztom
Link másolása

Igyekszem visszafogni magam, de nem tudok szépen fogalmazni.

Bocsánat a szóhasználatért, de már megint az ötvenes nőket cs.szegeti valaki a ruhatáruk miatt.

Ezúttal a 66 éves divat vlogger, Beth Djalali mondta meg a tutit egy videóban arról, hogy mit nem szabad viselnie egy nőnek 50 felett, mit kellene száműznie a ruhatárából. Már megint az 50+-os NŐKNEK mondják meg, mit hordjanak és mit ne.

Az egyik a szűk farmer. Azt hozzátette, hogy aki vékony, annak jól áll, de a többségnek más opciót javasol, ha farmert akar húzni.

Tilos a haspóló, a tűsarkú cipő, a "túl rövid rövidnadrág", a szűk felső és a miniszoknya is.

A magas sarkú cipőket azért nem ajánlja, mert túl feltűnőek, ráadásul kényelmetlenek, és az ízületeknek sem tesznek jót. Helyette a lapos talpú vagy az kisebb sarkú cipőket javasolja. Mondjuk egy TikTok videóban nemrég pont azon gúnyolódott a Z generáció, hogy miért vesznek fel az X generációs nők hosszú ruhához sportcipőt magas sarkú helyett...

Amivel mi is egyetértünk, az az, hogy a nagy logókkal ellátott ruhák és táskák nem elég elegánsak. De amúgy kit bánt vele az, aki ilyen ruhadarabot vagy kiegészítőt hord?

Beth Djalali továbbá a gyöngy ékszerek viselését javasolja 50 év felett. Nos, szerintem pont ez az ékszer az, ami igazán öregíti a nőket, különösen akkor ha gyöngysor viselnek. Ez ugyanis garantáltan 10-20 évvel idősebb külsőt kölcsönöz bárkinek, főleg, ha klasszikus kosztümmel hordja. De ezzel is úgy vagyok, hogy aki így szeretne öltözködni, tegye, csak ne legyen mindenki számára kötelező, és ne uniformizáljuk az 50 év feletti nők megjelenését.

A teljes videót itt láthatjátok:


Megosztom
Link másolása

TRENDI
Fotóval! Zendaya egyiptomi istennőnek öltözött, ruhája semmit nem bíz a képzeletre
A színésznő szó szerint hozta a formáját, és egyben tisztelgett Cher előtt.

Megosztom
Link másolása

Zendaya ismét hozta a formáját, amikor Cher-t beiktatták a Rock & Roll Hírességek Csarnokába. A színésznő ráadásul nem is akárhogy tisztelgett az ikonikus énekesnő előtt:

egy arany, gyöngyökkel kirakott ruhában jelent meg, amelynek keresztbe futó haskivágásai és áttetsző szoknyája garantálták, hogy mindenki róla beszéljen.

A ruha a legendás Bob Mackie 2001-es „Foreign Intrigue” kollekciójából való, ami nem véletlen, hiszen Zendaya megjelenése erősen idézte Cher 1972-es ikonikus szettjét. Ha ez nem lenne elég, ugyanazt a fehér szatén kabátot is viselte, amit annak idején a kifutón mutattak be.

A 28 éves „Eufória” sztár arany Louboutin cipővel, arany karkötőkkel és gyémánt fülbevalókkal koronázta meg a szettet, a hosszú, egyenes haja pedig középen elválasztva tökéletes Cher-féle hangulatot adott.

Zendaya stylistja, Law Roach, Instagram-sztoriban osztotta meg a részleteket: „2001-es Bob Mackie Couture, Foreign Intrigue kollekció, fehér selyem szatén kabát arany és gyémánt irizáló gyöngyökkel és kövekkel díszítve.” A bejegyzést egy videó is követte, ahol Zendaya vidáman pörgött-forgott a kulisszák mögött, miközben Cher „Dressed to Kill” című száma szólt.

Bob Mackie sem maradt ki a buliból, ő is megosztott néhány képet Zendaya ruhájáról az Instagramon, amit a rajongók totál imádtak.

„Ez egy abszolút Cher Show-korszakos referencia” – írta egy kommentelő, míg más azt írta: „Wow! Hihetetlen megjelenés. Totál Cher vibe!”

Cher persze a maga stílusában, egy bőrfűzős, mini szoknyás szettel villantott, amit bőrdzsekivel és combig érő bőrcsizmával tett teljessé.

A buliban ott volt még többek között Julia Roberts, Mary J. Blige, Kelly Clarkson és Teyana Taylor is.

Via PageSix


Megosztom
Link másolása


TRENDI
Fotóval: Így néz ki a transznemű Victoria’s Secret modell, akitől megőrültek a kritikusok
Természetesen szexi fehérneműben vonult végig a kifutón.

Megosztom
Link másolása

Valentina Sampaio nem hagyja magát. Az első nyíltan transznemű Victoria’s Secret modell most visszavágott azoknak, akik kritizálták, miután kedden történelmet írt, amikor kifutóra lépett az ikonikus divatbemutatón. A brazil modell a Brooklyn Navy Yardban megrendezett fehérnemű-show-n szerepelt, Alex Consani transznemű modell társaságában.

Ez volt az első alkalom, hogy transznemű nők is helyet kaptak a híres show-n, de nem minden rajongó örült ennek.

Sampaio azonban nem hagyta, hogy a negatív kritika elrontsa a pillanatot.

„Ez egy valóra vált álom volt, amit sokan azt mondták, soha nem fogok elérni, de mégis itt vagyok”

– mondta a TMZ-nek. „Ez azt jelenti, hogy végre látnak, elfogadnak és értékelnek azért, aki vagyok, nem csak mint szakember, hanem mint ember.”

Ez nem az első alkalom, hogy történelmet írt a Victoria’s Secret-nél:

2019-ben ő volt az első transznemű modell, aki egy reklámkampányban szerepelt. Most, hat év kihagyás után tért vissza a divatbemutató, és Sampaio újra bizonyított.

Miközben a márka épp egy „újrakezdést” hajt végre, a show-n olyan neveket is láthattunk, mint Tyra Banks, Gigi Hadid és Alessandra Ambrosio. De nem mindig volt ilyen fényes az út: még 2018-ban Ed Razek, a cég akkori marketingigazgatója kijelentette, hogy

transznemű és plus-size modelleket nem látnának szívesen a kifutón, mert az esemény „egy álmot” közvetít.

Nos, Razek azóta bocsánatot kért és visszavonult, a márka pedig új irányba fordult, teltebb modellekkel és átalakított üzletpolitikával.


Megosztom
Link másolása


TRENDI
Hatalmas sikert aratott az amerikai divattervező, aki kalocsai csipkés terítőből varrt rövidnadrágot
Imádják a videóját, és rajonganak a gyönyörű, hímzett nadrágért.

Megosztom
Link másolása

Óriási sikert aratott TikTokon egy kalocsai mintás, hímzett, azsúrozott ruhadarabbal egy fiatal amerikai divattervező.

A férfi - akit 200 ezren követnek TikTokon a The Trap Designer csatornán - több mint tíz évvel ezelőtt kezdett el divattal foglalkozni. Elsősorban a nagyszülei nyújtottak számára inspirációt, mivel állandóan varrtak és horgoltak.

Már tanulmányai alatt elkezdett sapkákat árulni, majd megtanult varrni.

Nagyszülei halála után nehezen tudott a céljaira koncentrálni és folytatni a munkát, de összeszedte magát, és még keményebben kezdett dolgozni.

Az egyik TikTok videója, amelyben a kalocsai mintás nadrágot mutatta be, elképesztően népszerű lett. Sokan gratuláltak neki a ruhadarabhoz, magyarok és külföldiek egyaránt.

Íme, a videó:

@thetrapdesigner

Custom 3D Floral Lace Shorts ♬ original sound - thetrapdesigner


Megosztom
Link másolása