FONTOS

Most először csak nőket jelöltek az év előadójának járó díjra a VMA-n

Beyoncé, Tawlor Swift, Doja Cat, Shakira, Nicki Minaj és KAROL G van ott a jelöltek listáján.
Sassy - sassy.hu
2023. augusztus 09.


Megosztom
Link másolása

Óriási zenetörténeti pillanatnak lehetünk szemtanúi, ugyanis idén először fordul elő, hogy a 2023-as MTV VMA-n az év előadója címre kizárólag női előadókat jelöltek.

Ráadásul ez lesz az ikonikus díjátadó 40. kiadása, ami miatt csak még különlegesebb ez a fordulat.

A díj jelöltjei között van Beyoncé - aki valójában még nem adott ki klipet legújabb, Renaissance című albumához -, Taylor Swift, Doja Cat, Shakira, Nicki Minaj és KAROL G. is.

A kategória elképesztően erős ezzel a felsorolással, az öt hölgy pedig jövő hónapban fog megküzdeni a legjobbnak járó díjért.

Taylor Swift egyébként több kategóriában is versenyez, többek között az év videoklipjéért is indul az Anti-Hero című dalával. De ez a szerzemény versenyben van továbbá az év dala, a legjobb popvideó, a legjobb rendezés, a legjobb operatőri munka, a legjobb vágás és a legjobb vizuális effektek kategóriában is, ami igazán lenyűgöző teljesítmény.

Taylor már most tartja a legtöbb Év videója díjjal bíró előadó rekordját, ugyanis már hármat ő vitt haza: Bad Blood, You Need to Calm Down és az All Too Well című dalaiért kapott.

Az Év videója díjra a többi jelölt között szerepel a nemrég megjelent Attention és Vampire című számok, amelyeket Doja Cat és Olivia Rodrigo készített. Miley Cyrus Flowers, Nicki Minaj Super Freaky Girl, Sam Smith és Kim Petras Unholy és végül SZA Kill Bill című száma is esélyes az est fődíjára.

A jelöltek teljes listáját itt lehet megnézni, ahol le is adhatod szavazatodat az általad legjobbnak vélt előadókra.

Forrás: Unilad


Megosztom
Link másolása

Címlapról ajánljuk


FONTOS
A Rovatból
Ez a véleménye egy Budapesten élő amerikai nőnek a turistalány meggyilkolása után Budapestről
Sokan tették fel a kérdést a történtek után, hogy mennyire biztonságos Budapest, érdemes-e ideutazni.

Megosztom
Link másolása

Egész Budapestet megrázta annak az amerikai turistának a halála, akit Budapesten gyilkolt meg egy ír férfi.

A fiatal nő, Kenzie Michalski november 4-én, hétfő éjszaka a bulinegyedből adott magáról utoljára életjelet, azután nyoma veszett.

Mint kiderült, egy olyan ír férfi ölte meg és rejtette el a holttestét, akivel aznap éjjel ismerkedett meg, és aki most azt állítja, hogy intim együttlét közben halt meg a lány, úgy hogy "véletlenül oxigénhiányos állapotba került".

Rengetegen foglalkoztak az esettel, most pedig sokan teszik fel a kérdést a külföldiek közül, hogy biztonságos hely-e Budapest.

Egy Budapesten élő amerikai nő most TikTok-videóban mondta el a gyilkosság kapcsán a véleményét Budapestről és a közbiztonságról.

Azzal kezdte, hogy pár mondatban ismertette, mi történt.

Elárulta, hogy itt kiemelkedő hír volt a turistalány halála, mert Budapest nagyon biztonságos város, és ő maga hasonló gyilkosságról még nem hallott. Budapest az egyik legbiztonságosabb európai város, és egész Budapestet sokkolta az eset.

Volt, aki megkérdezte, érdemes-e egyedül ideutazni, és szinte mindenki azt tanácsolta, ne tegye.

Ő, aki Budapesten él, azt tapasztalta, igenis biztonságos a város, és a gyilkossággal gyanúsított férfi is egy ír fickó, aki, mint kiderült interneten rá is keresett arra, hogy hogyan lehet valakit eltenni láb alól, és hogy mennyire megbízható az itteni rendőrség. Ő úgy gondolja, eleve készült erre a tettre a férfi, és éppen ez a nő volt a szerencsétlen áldozat, aki ezzel a szörnyeteggel találkozott.

Sajnos ilyesmi időnként megtörténik, de ezeknek az eseteknek semmi közük ahhoz, hogy mennyire biztonságos egy város. Emellett azért elmondta azt is, hogy természetesen a nőknek nem árt az óvatosság, ám Magyarország szerinte az egyik legjobb hely.

A teljes videót itt láthatjátok, várjátok meg, amíg betölt:

@economyvodka Lets be realistic now. #budapesthungary #budapest #budapesttravel ♬ Up Piano version By Jose España - José España

Megosztom
Link másolása

FONTOS
Aki tavasszal is tett ki szotyit a madaraknak, valószínűleg ölt már fiókát – hogy néz ki a helyes madáretetés?
A madáretetést lehet jól és nagyon rosszul csinálni. Mutatjuk, hogyan nyerhet ezzel ember és állat egyaránt, pusztulás nélkül.

Megosztom
Link másolása

A bokrokon bolondozó madárkákat örömmel figyelik kicsik és nagyok, éppen ezért télen rendszeresen tesznek ki számukra eleséget. Ugyanígy a vizeken úszkáló hattyúkat és kacsákat is élelemmel látogatják.

Az, hogy mikor és milyen élelemmel eteti az ember a madarakat, konkrétan élet-halál kérdése.

Nézzük, miért. A hazai madárfajok egyike sincs rászorulva plusz élelemre.

Tehát két dolog miatt etet az ember madarat: hogy önmagának örömet okozzon a látvánnyal,

és - ez főleg kistelepüléseken élő hagyomány - hogy a gyommagvakhoz csábítsa a tollas pajtásokat, akik az etető körül összeszedik a földművelés rákfenéit. Egyik sem ördögtől való helyzet, arra azonban nagyon tudatosnak kell lenni, hogy bármiért is szórunk ki eleséget a madaraknak, azt jól csináljuk.

A helyes madáretetésnek két főtétele van.

Az egyik, hogy kizárólag fagyos időben etessünk, nagyon maximum áprilisig. Április után például a cinkék vihetnek a kihelyezett napraforgómagokból a friss fészekalljba, a kismadarak viszont nem tudják megenni a szotyit.

Ettől tömegesen pusztulhatnak kínok közt a kismadarak, hiába a legnagyobb jószándék.

Az sem mindegy, mivel etetjük a madarakat.

Kenyérrel és péksüteményekkel például szigorúan tilos,

mivel ezek, és az esetleges rájuk telepedő penész gyulladást okozhatnak a madarak bélrendszerében, hosszú távú egészségkárosodást okozva. Még akkor se tegyük ezt, ha "régen is ezt csinálta mindenki." Különösen igaz ez a tóban úszkáló kacsák esetében, bár őket a kihelyezett eleséggel se kéne megkínálni.

"A vízimadarak életmódja és téli túlélési szabályai alapvetően térnek el a klasszikus téli etetőket látogató énekesmadarakétól, ezért

etetésük több öngyilkos viselkedéstorzulást is kivált, rengeteg szenvedést okoz a madaraknak, súlyosan környezetszennyező és az emberi egészséget is veszélyezteti"

- írja oldalán a Magyar Madártani Egyesület.

Arra utalnak, hogy a vízi madarak az etetés miatt a természetes táplálkozással teljesen felhagynak, ami betegségeket okoz. A kis fiókáknál "angyalszárny" betegség alakul ki az egyoldalú kenyérdiéta miatt, amitől röpképtelenek lesznek. Ősszel az etetés miatt a vonuló madarak egy része nem repül el, télen pedig tömegével fagynak a vizekbe. A víz minősége egyébként romlik az etetéstől, és számos más környezeti és emberre veszélyes, közvetett hatása van annak, ha bármivel is etetjük a vízi madarakat. Szakmai szemmel az egyesület szerint

szeretetteljesebb inkább a kenyeret nem falatozó állatokat nézegetni, mint adni nekik bármit is.

A magevő énekesmadaraknak adható eleségek közt szerepel a faggyú, de ez nem egyenlő a sós szalonnával. Erre nagyon figyeljünk, mert utóbbi a madár vesztét is okozhatja. Különböző adható magvakat és gyümölcsöket listáz a Magyar Madártani Egyesület, ezekből lehet válogatni. Egyébként otthon is lehet faggyúból és magvakból eleséget gyúrni, amely esztétikusan kihelyezhető akár a városi balkonokra, akár a kertekbe.

Ha már etetünk, akkor az legyen folyamatos.

Az elég aljas húzás, ha novemberben megkezdjük az etetést, a madarak odaszoknak, de a legnagyobb januári-februári hidegben már nem biztosítunk számukra ennivalót, ők pedig keresni fogják.

Fontos, hogy ha etető van kinn, itató is legyen. Fagyoknál mondani sem kell, hogy ebben rendszeresen cseréljük a vizet, és

legyen mindig folyékony halmazállapotú az itatásra szánt víz.

Az etetőt és itatót számunkra könnyen elérhető magasságba helyezzük, de a távolság ne kedvezzen a ragadozóknak, mint a macskák vagy menyétek. Bizonyos ragadozó madarak érdeklődését is fel lehet kelteni, ezért egy kicsit az ágak közé tolva lehetőséget adunk az énekes madárkáknak arra, hogy könnyebben menekülőre foghassák, ha lecsapnak húsevő társaik.

A felelős madáretetésnek számos egyéb praktikája van,

és rengeteg kérdést vet fel. A Magyar Madártani Egyesület a Zöldítők csoportjával karöltve ezért is edukálja a lakosságot, hogy könnyebb legyen valóban jót tenni - hogy a madarak is jól ehessenek.


Megosztom
Link másolása


FONTOS
Mindenki ugyanazt gondolja, aki megnézi a Coca Cola idei karácsonyi reklámját, amit az AI generált
Az ünnepi szezonra készült mesterséges intelligencia által generált Coca-Cola-reklám vihart kavart az interneten.

Megosztom
Link másolása

A vállalat legújabb, karácsonyi reklámját sokan „hátborzongató disztópikus rémálomként” emlegetik.

Az új reklámfilm a Coca-Cola 1995-ös Holidays Are Coming kampánya előtt tiszteleg, vagy hát lopja az ötletet, még akkor is, ha az a cég sajátja volt. A videóban egy piros kamionflotta szeli át a havas utakat, hogy jéghideg Coca-Colát szállítson a karácsonyi díszbe öltözött kisváros lakóinak.

A klip sarkában azonban egy diszkrét felirat figyelmeztet: „Real Magic AI által készítve,”

utalva a Coca-Cola saját mesterséges intelligencia szoftverére.

Nem mindenki érzi az ünnepi varázst

Bár a kampány egy pillanatképet nyújt arról, hogy milyen lehet a reklámok jövője, sok fogyasztó csalódott a videóban, amelyet „szemétként,” „csúnyaként” és „lustán összedobottként” bíráltak.

„Vége a világnak, ha már a Coca-Cola karácsonyi reklámját is AI készíti”

– írta egy felhasználó az X platformon, a The Independent szerint. Egy másik a YouTube-kommentekben tette hozzá: „Szomorú látni, hogy egy AI program készítette ezt.”

„Most láttam egy AI által generált Coca-Cola reklámot a tévében… tényleg hagyjuk, hogy ez megtörténjen?”

– kérdezte egy másik X-felhasználó a Daily Mail beszámolója szerint.

„Olyan érzésem van, mintha a művészet és a bolygónk halálát nézném, és senki a világon nem törődne vele” – fakadt ki egy kommentelő.

A Coca-Cola érvei: gyorsabb, olcsóbb, modernebb

Jason Zada, az AI stúdió Secret Level alapítója – akik közreműködtek a projektben –, viszont azzal érvelt, hogy az emberi tényező még mindig ott van a reklámban, és ez adja a „melegségét.”

Zada az AdAge-nek elmondta, hogy egy ilyen komplex reklám AI használatával történő elkészítése nem olyan egyszerű, mint megnyomni egy gombot. Pratik Thakar, a Coca-Cola generatív AI-ért felelős alelnöke pedig hozzátette, hogy

a kampány ötvözi a márka „örökségét” a „jövő és a technológia” víziójával.

A technológia használatával nemcsak pénzt, hanem rengeteg időt is megspórolnak – érvelt Thakar. „Az időtényező az igazi előny. A hagyományos produkció sokkal tovább tartott volna. Ezen felül sokkal több változatot, személyre szabott és egyedi megoldásokat lehet készíteni” – magyarázta.

Mégis: hiányzik az érzelem

A reklám azonban sok Coca-Cola-rajongó szerint épp azt a meghittséget és érzelmet nélkülözi, ami a márka karácsonyi kampányait különlegessé tette. Íme az eredeti, 1995-ös film:

A vita már most komoly kérdéseket vet fel arról, hogy milyen irányba halad a reklámipar az AI technológia térhódításával.


Megosztom
Link másolása


FONTOS
9 hétköznapi dolog, amit az X generáció még megengedhetett magának, de a Z generáció számára már megfizethetetlen
Az élet egyszerű dolgai, amelyeket a korábbi generációk még természetesnek vettek, mára a fiatalok számára elérhetetlenné váltak.

Megosztom
Link másolása

Az élet drága lett, ezt mindenki érzi. A lakhatási költségek, az infláció és az olyan hétköznapi dolgok, mint a friss zöldségek vagy a fűtés, szinte luxuscikké váltak. De míg ezek a problémák mindenkit sújtanak, a fiatalabb generációk, például a Z generáció, még súlyosabb pénzügyi nyomással néz szembe.

A diákhitelek, a bizonytalan munkaerőpiac és a felnőttkor szorongásai csak tovább súlyosbítják az egyébként is nehéz helyzetüket.

Persze, az X generáció tagjai sem élnek gondtalanul, de fiatalabb korukban még volt lehetőségük kicsit élvezni az életet. Olyan dolgokat engedhettek meg maguknak, amelyek ma már a Z generáció számára szinte elérhetetlenek.

Egy Experian-felmérés szerint a Z generáció tagjainak 51%-a aggódik amiatt, hogy nem lesz anyagilag elég stabil ahhoz, hogy később az életében azt tehesse, amit igazán szeretne. Ennek egyik oka

az lehet, hogy olyan egyszerű élmények, amelyek korábban természetesek voltak, ma már megfizethetetlennek tűnnek számukra.

Nézzük meg, milyen hétköznapi dolgokat élvezhetett az X generáció, amelyek a Z generáció számára már szinte luxusnak számítanak.

1. Nyaralások

A Z generáció számára a nyaralás már csak álom. Akik ma fiatal felnőttek, gyakran több állást is vállalnak, hogy fedezni tudják a legalapvetőbb kiadásaikat, és egyszerűen nem marad pénzük arra, hogy pihenjenek. Az utazás, a kikapcsolódás vagy akár egy baráti összejövetel megszervezése sokszor elérhetetlen.

És még ha valaki úgy is dönt, hogy adósságba veri magát egy utazás miatt, az sem feltétlenül könnyíti meg a helyzetet. Egy MarketWatch-felmérés szerint az amerikaiak háromnegyede már vett fel hitelt, hogy finanszírozza a nyaralását, mivel nem akart lemondani a társas kapcsolatok és a pihenés előnyeiről. De a Z generáció tagjai sokszor nem is álmodnak nagyobb pénzügyi célokról, mert úgy érzik, nincs értelme spórolniuk valamire, ami úgyis elérhetetlen.

2. Találkozók közösségi helyeken

Régen egy közösségi tér – legyen az park, klubok vagy akár egy ingyenes helyi esemény – természetes helyszíne volt a barátkozásnak és az ismerkedésnek. A Z generáció számára viszont ezek az ingyenes helyek mára elérhetetlenné váltak. A közösségi terek finanszírozása csökkent, a kávézók ára pedig az egekbe szökött.

Az olyan egyszerű programok, mint egy városi könyvklub vagy egy muka utáni kávézás, sokak számára luxusnak számítanak. Így a Z generáció gyakran az online térre szorítkozik, ami tovább fokozza az elmagányosodást.

3. Saját otthon vásárlása

A saját otthon mára nem a fiatalok álma, hanem elérhetetlen vágya lett. Egy Credit Karma jelentés szerint a válaszadók 57%-a,

főként Z generáció és milleniál fiatalok úgy gondolják, hogy nem engedhetik meg maguknak, hogy lakást vásároljanak, még akkor sem, ha stabil jövedelmük van.

Az X generáció még képes volt spórolni, anyagi biztonságot teremteni, és akár nyugdíj-előtakarékosságot is fizetni. Ezzel szemben a Z generáció tagjai több állást vállalnak, hosszú órákat dolgoznak, és közben feláldozzák a szabadidejüket, csak hogy fedezzék az alapvető kiadásaikat.

4. Éttermi vacsorák

A Vericast 2024-es éttermi trendfelmérése szerint a válaszadók 67%-a vallotta, hogy éttermekben enni túl drága. Az infláció miatt nemcsak az éttermek ára emelkedik, de minden más is – az utazástól kezdve az esti bulizásig. Ez nemcsak a társas kapcsolatok szűküléséhez vezet, hanem tovább növeli az izolációt és a magányt, ami már így is komoly probléma a Z generáció körében.

5. Külföldi utazások

A külföldi utazás még nagyobb luxus lett. A Z generáció 24%-a érzi úgy, hogy barátai nyomást gyakorolnak rá, hogy

olyan utazásokon vegyen részt, amelyeket valójában nem engedhetne meg magának.

Míg az X-generáció tagjai spórolhattak egy-egy külföldi nyaralásra, a Z generáció számára még egy belföldi nyaralás is jelentős anyagi megterhelést jelent.

6. Nyugdíjmegtakarítási alap

A Z generáció számára a megtakarítás felér egy lehetetlen küldetéssel. 57%-uknak nincs elegendő pénze egy vészhelyzet kezelésére, amely általában 3-5 hónapnyi megélhetési költséget jelentene.

7. Új autó vásárlása

Egy új autó fenntartása ma már szinte megfizethetetlen. Ugyanígy az egekbe szökött a jogosítvány megszerzésének költsége is.

A Z generáció sok tagja ezért már meg sem próbál jogosítványt szerezni,

autót venni, inkább a szülők autóira vagy tömegközlekedési megoldásokra támaszkodik.

8. Nagy esküvők

Egy esküvő átlagos költsége már olyan magas, hogy a szülők nagy része számára is megfizethetetlen. A Z generációs párok ezért gyakran inkább kihagyják az egész esküvő-témát, vagy szűk körben ünnepelnek. Az emelkedő árak és a pénzügyi nyomás nemcsak anyagilag, hanem lelkileg is megterheli ezt a generációt. Ez már nem csak pénzkérdés – ez egy életmódbeli válság is egyben.


Megosztom
Link másolása