Egy mesterséges intelligencia által kreált influencer lesz a népszerű valóságshow műsorvezetője Spanyolországban
Az Alba Renai névre hallgató digitális influencert a Be a Lion - a spanyol Mediaset televíziós óriás leányvállalata - hozta létre tavaly év vége felé, és gyorsan internetes hírességgé vált. A minden porcikájában átlagos embernek látszó AI lány a 350 fiatal felnőttből álló fókuszcsoport által legfontosabbnak ítélt fizikai és személyiségjegyek kombinációja.
Az AI influencer több mint 10 000 követőt gyűjtött össze az Instagramon.
A bejelentő videó mindössze néhány másodperc hosszúságú volt, de elég ahhoz, hogy Alba ismét a hírek középpontjába kerüljön.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A klip mindenféle reakciót begyűjtött, köztük olyanokét is, akik nem is tudták, hogy ő nem igazi ember.
Néhányan aggodalmukat fejezték ki, emiatt a Be a Lion megnyugtatta a rajongókat, hogy Alba nem pályázik senki állására.
Luis Movilla, a Be a Lion tartalmakért és élményért felelős igazgatója az El Paisnak nyilatkozva:
Hozzátette: „Nem azért jött, hogy helyettesítse az újságírókat, akik pótolhatatlanok, és olyan értékkel és emberi kapcsolattal bírnak, amelyet egy ilyen projekt soha nem fog elérni, legalábbis a mostani időkben.”
Bár Alba megjelenése az országos televízióba nagy lépés, Movilla úgy véli, hogy a társadalom még nincs felkészülve arra, hogy megértse a mesterséges intelligencia használata és alkalmazása okozta bizonytalanságot. Ennek ellenére büszke arra, hogy cége képes volt felhívni a figyelmet a mesterséges intelligenciára, és hozzá tudott járulni a használatát övező vitákhoz.
Novemberben egy spanyol modellügynökség is létrehozott egy AI influencert, hogy kivezesse a céget a nehéz pénzügyi helyzetből.