A Temu még a Shein-nél is sokkal károsabb, kétszer is gondold meg, mielőtt letöltöd a telefonodra
A Temu gyakorlatilag berobbant az online kereskedelmi piacra, és pénzt, energiát nem kímélve, ádázul hirdetve tarolja le a többi kereskedőt.
Hirtelen vált sokak kedvencévé.
Ez az online piactér, vagyis virtuális viszontkereskedő ugyanazt az ultragyors divatmodellt követi, mint a Shein. Azaz a termékek bőséges kínálatát nyújtja, elhanyagolható költségek mellett.
Az új applikáció 2022 szeptemberében indult útjára az amerikai piacon, és ma már a legtöbbet letöltött alkalmazás az Egyesült Államokban.
Az árak még alacsonyabbak, mint a Shein esetében, de a fő versenytárssal közösen ugyanolyan komoly veszélyt jelentenek a környezetre.
-ezzel a szlogennel mutatkozott be a Temu a nagyközönségnek és tört csúcsra pillanatok alatt. A legtöbb vásárló az olcsó áraktól megrészegülve pedig soha nem tette fel a kérdést: Ki fizeti meg az olcsó árakat?
A Temu stratégiája:
A Temu üzleti modellje, hasonló a nagy kínai platformokhoz, mint amilyen például a Shein, a Wish és az Alibaba: hatalmas mennyiségű termék értékesítése hihetetlenül alacsony áron.
Az Ázsiában népszerű koncepció, a közös vásárlási élmény lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy csoportokat alkossanak, és kihasználják a tömeges kedvezmények előnyeit. Minél több felhasználó vásárolja ugyanazt a terméket, annál inkább csökken az ára, a "csapatban összefogni, árat csökkenteni" koncepciót követve.
A Temu nem korlátozódik a ruházati cikkekre, hanem nagyon széles termékkínálatot kínál, amely háztartási cikkeket és elektronikai cikkeket is tartalmaz.
A cég többek közt a közösségi médiában is indított kampányt, amelyben, ha egy vásárló minél többeket győz meg a regisztrációról, annál több kreditet kap és akár egyáltalán nem kell fizetnie.
Hogy tudják ilyen alacsonyan tartani az árakat?
Az egyik lehetséges válasz abban a kutatásban rejlik, ami a Temu beszállítói láncát mind az Egyesült Államokban, mind Kínában vizsgálta. Feltárták, hogy a piactéren eladásra kínált termékek nagy része olyan vállalatokhoz tartozik, amelyek Hszincsiangban találhatóak.
A Mongólia, Oroszország, Kazahsztán, Kirgizisztán, Tádzsikisztán, Afganisztán, Pakisztán, India és Tibet között fekvő Hszincsiang autonóm régió mintegy 11 millió ujgurnak, a térségben őshonos török nyelvű muszlim lakosságnak ad otthont, akiket a központi kormányzat rendszeresen zaklat.
A vizsgálatok eredményei azt mutatták, hogy a régióban megannyi gyár félig rabszolgamunkára kényszerítik alkalmazottjaikat. Az amerikai külügyminisztérium jelentése szerint szörnyű visszaélések történnek az ujgurokkal szemben, akiket - egyesületek sorozatos jelentéseire és maguk az ujgurok vallomásaira alapozva - ezrével zárnak fogolytáborokba és kényszerítenek munkára.
Az ultra fast fashion következményei a környezetre nézve:
Ha a fast fashion már eddig is sok problémát okozott a környezet számára, akkor az ultra fast fashion a hiperfogyasztás új mérföldköve, amely a környezetszennyezés szempontjából leírhatatlanul káros.
Ez azt jelenti, hogy még több textil és nem textil termék kerül rövid időn belül a hulladéklerakókba. Sőt az ott eladott textíliák túlnyomó többsége poliészterből készül, amely kőolajszármazék, és mint ilyen, rendkívül környezetszennyező.
Adatkezelési visszaélések:
Ha mindez nem lenne elég ahhoz, hogy valakit elriasszon a vásárlástól, a Temu néhány hónappal ezelőtt, a felhasználói adatok kezelése miatt is rossz hírbe került. Állítások szerint az alkalmazás olyan rosszindulatú programot tartalmaz, amely képes lemásolni az összes adatot azokról az okostelefonokról, amelyekre telepítették.
Ezek egyelőre csak pletykák, viszont az applikáció megítélése hirtelen romlásnak indult. A vásárlók szerint rendszeresek lettek a szállítási késések és nem kevés negatív megjegyzés érte az utóbbi időben a Temut.
Forrás: Lifegate