FONTOS
A Rovatból

Hová tűnt az apa a karácsonyi reklámból? – „Idén csak anya, nagyi és én leszünk...”

Ahogy ráfordultunk az adventi időszakra, megérkezett a karácsonyi reklámözön is. Van azonban egy olyan spot, amit világszerte lélegzetvisszafojtva várnak, mert minden évben könnyeket csal a nézők szemébe. Ez az angol John Lewis cég kétperces reklámfilmje, ami miatt idén a cég kénytelen volt magyarázkodni.

Megosztom
Link másolása

A John Lewis üzletlánc az Egyesült Királyság igazi mindenes boltja, szinte minden háztartási eszközt árulnak ott, amire szükség lehet, meg még sok minden mást is. Valójában az élelmiszeren kívül nincs olyan termék, amit ne lehetne náluk beszerezni. A nagymúltú vállalat 1864-ben nyitotta meg az első John Lewis & Partners üzletet a londoni Oxford Streeten. Karácsonyi reklámjai arról ismertek, hogy fülbemászó slágerekre írt sztorikkal erős érzelmi húrokat pengetnek. Sok filmjük végén hatódhat meg a néző, mert az, így vagy úgy, de betalál.

Ezeknek a reklámoknak egyszerű és következetes üzenete van: senkit ne hagyjunk magára az ünnepekkor.

Mindenkinek szüksége van egy kis szeretetre a másiktól, különösen az év végi időszakban.

Nem véletlen, hogy Nagy Britanniában az igazi karácsonyi szezon több, mint tíz éve már a cég reklámjának debütálásával veszi kezdetét, hiába próbálják őt megelőzni a versenytársak a saját mozijaikkal, esélyük sincs. Vagy volt. Mert idén történt valami.

A nézők nem fognak zsebkendőért nyúlni. De dühösen a telefonjukért igen.

A John Lewis ugyanis szakított a hagyományokkal, és két szempontból is teljesen más típusú kampányt választott. Az ünnepi reklámjainak 16 éves története során most másodszor fordul elő, hogy valamelyik klasszikus karácsonyi sláger helyett maguk írták a dalt. Andrea Bocelli énekli azt a meséhez, amely egy Alfie nevű kisfiúról szól, aki a nagymamájával sétálva beszerez egy magot, hogy elültesse, és felnevelje a saját tökéletes karácsonyfáját.

A magból aztán az ünnepi fenyő helyett egy húsevő növény, egy Vénusz légycsapója hajt ki, amelyet Snapper, a tökéletes fa néven emlegetnek. Snapper egyre csak nő, és nemsokára nagyobb lesz mindenkinél. Ahogy kell, a gyerek meg a növény haverok lesznek, de a többiek öröme nem felhőtlen. Snapper megrágja a házat, üldözi a kutyát, és felborítja a bútorokat. Karácsony közeledtével aztán a nagyok kiteszik a hóra, hogy legyen helye az igazi, illatos fenyőnek.

A gyerek bent szomorú, a növény kintről nézi sóvárogva, ahogy a család nélküle ünnepel.

December 25.-én aztán Alfie nem bírja tovább, és kimegy a kertbe megsimogatni szeretett növényét. Ajándékot tesz a húsevő tövébe, és vele marad, aztán hamarosan a család többi tagja is csatlakozik hozzá és mindenki kint ünnepel a hideg téli időben. Itt jön a viccesnek tartott rész, amikor Snapper úgy segít kicsomagolni az ajándékokat, hogy bekapja őket, és papír nélkül visszaköpködi az illetékeseknek. Itt mutatja meg a cég, hogy mi mindet lehet venni náluk: a fejhallgatótól kezdve a legókészleten át a papucsig minden van ott.

A reklám üzenete (a Saatchi and Saatchi első kampánya a John Lewis számára) azt kívánja érzékeltetni, hogy a szokatlan és váratlan dolgok a hagyományosan tökéletesre tervezett karácsony helyett is vezethetnek boldog ünnepléshez.

Eddig minden rendben, ugye? Csakhogy a nézők, ha nem is első pillantásra, de valamit nagyon elkezdtek hiányolni a moziból, és minden létező fórumon hangot is adtak nemtetszésüknek.

A család ugyanis, amely önfeledten ünnepli a karácsonyt, Alfie-ból, az édesanyjából, a nagymamájából és egy idősebb testvérből áll. „Hol van az Apa????!!!!!” - tette fel több ezer néző is a kérdést a cég X, korábban Twitter néven futó közösségi oldalán.

„Ez a reklám egy anyukát és egy nagymamát mutat” - válaszolta a John Lewis, majd elmagyarázta, hogy Alfie családja egyszülős. - „Mindig igyekszünk a valódi brit életet bemutatni, az egyszülős családok az Egyesült Királyságban az eltartott gyerekes családok negyedét teszik ki, és nem gyakran látni őket a televízióban.”

Ezzel Nagy Britannia nincs egyedül, Magyarországon az egyszülős családok aránya a családi pótlékban részesülők között 27%.

A 2016-os mikrocenzus adatai szerint az egyszülős családok száma 503 ezer volt.  Az ilyen családok 86 százalékában az anya él együtt gyerekével vagy gyerekeivel, ezekben a családokban a családfő egyharmada özvegy.  A következő generáció nagyjából egyharmada tehát egy szülővel nevelkedik nálunk is. Hogy jogos-e az ő világukat megmutatni egy reklámban? Erről oszlanak meg a vélemények olyan markánsan.

Nagy Britanniában például nagyon sokan adtak hangot dühüknek amiatt, hogy az ünnepi időszakban egy nem hagyományos családot állítottak példaként az emberek elé,

többen egészen addig mentek, hogy egyenesen férfigyűlölőnek nevezték a céget.

Sokan azonban örültek az áruházlánc ötletének, és tetszett nekik, hogy a nagyon is valós családi életüket pozitív és szeretetteljes módon ábrázolják.

„Idén csak anya, nagyi és én leszünk, megbecsüljük az együtt töltött időt, és emlékeket gyűjtünk. A tökéletes karácsony olyan, amilyennek te szeretnéd #traditionsgrow.” - írta egy fiatal a Twitteren.

Charlotte Lock, a John Lewis ügyfélkapcsolati igazgatója kénytelen volt nyilatkozatot is kiadni a nagy port felvert hirdetés ügyében, és elmondta, hogy a kampány célja a régi és az új dolgok tisztelete.

„Mi egy olyan nemzet vagyunk, amely szereti a karácsonyi hagyományokat - a klasszikus hagyományoktól kezdve, mint a díszítések és a fa felállítása, egészen az olyan új hagyományokig, mint az ajándékok sajátkezű készítése és a Zoom-on történő közös ünneplés - magyarázta. - Sokunknak vannak saját, egyedi ünnepi szokásaink, amik még különlegesebbé teszik a karácsonyt. A film a család és a hagyományok fejlődésének témáját ünnepli, és megmutatja, hogy a tökéletes karácsonyt a szeretteinkkel való boldog együttlét hozza el, függetlenül a hagyományoktól.”

Ennél többet nem vállalt fel azóta sem a cégnél senki, de a reklám vetette hullámok tovább gyűrűznek. Leginkább azt hiányolják az emberek, amit az elmúlt 16 évben megszoktak, a könnyes, megható sztorit.

Pedig a hirdetések az elmúlt néhány évben már elkezdték a társadalmi szemléletformálást, de úgy látszik, sem az árva/menekült gyerekek befogadása, sem a színesbőrű családok ünneplése, sem az iskolában kirekesztett gyerekek helyzetének normalizálása, sem a magányos öregek köszöntése nem érte el azt az ingerküszöböt, amit az egyszülős, jellemzően egy anyás családok boldog karácsonyának bemutatása igen. Pedig valószínűleg több érintett van ebben az utóbbi csoportban, mint az eddig bemutatott többiben.

A vélemények az ügyben is megoszlanak, hogy a gyerekeknek mennyire probléma egy ilyen, apa nélküli családban felnőni. Sokáig tartotta magát az a nézet, hogy körükben sokkal magasabb a deviáns magatartások előfordulási aránya. A Cambridge-i Egyetemen végzett kutatás azonban új eredményeket hozott.

Ezek szerint az egyedülálló anyával élő gyerekek mentálisan és érzelmileg stabilak és egészségesen fejlődnek.

Új-zélandi kutatók pedig arra a következtetésre jutottak, hogy a szociális helyzet, a szülői erőszak, a bűnelkövetés a családban hozzásegítheti, de maga az egyszülős élet nem jelöli ki előre a gyerek útját arra, hogy problémás legyen. Ezzel sokan egyetérthetnek az Egyesült Királyságban is, akik nem veszik a fáradtságot, hogy panaszlevelet írjanak, viszont a kasszánál szavaztak, amikor a reklámmal kapcsolatos érzéseikről volt szó.

Két hét alatt, amióta a film kijött, meghökkentő számok láttak napvilágot. A John Lewis karácsonyi hirdetése miatt 2000 százalékkal ugrott meg a Vénusz légycsapója növények eladása.

A termesztők és a kereskedők is rekordkeresletről számolnak be a reklámfilm bemutatása után.

A brit piac legnagyobb beszállítója a holland Carni Flora cég decemberben legalább 40 000 darabot fog pluszban exportálni, és a tulajdonos kijelentette, hogy elképedt a megrendelések számától.

Azt nyilatkozta: „A kereslet mértéke egészen őrületes. A karácsony korán jött számunkra.”

Pedig a John Lewis már eleve sok-sok ezer növényt rendelt Hollandiából, mielőtt a reklámot leadták volna. A kerámiacserepekben kapható 10 fontba (kb. 4400 Ft) kerülő növények gyorsan elfogytak, úgyhogy még továbbiakat rendeltek. A brit kertészetek számára is virágzó az üzlet, egyikük egyetlen nap alatt 2500 ilyen növényt adott el. „Nagyon elégedettek vagyunk a John Lewis-szal” - mondta Simon Hamming tulajdonos.

Hogy mennyire nem mindegy a nézők reakciója, azt mutatja az is, hogy a John Lewis reklámok hatalmas költségvetéssel készülnek - az utolsó ismert adat a 2015-ös Ember a holdon például 7 millió fontba (3 milliárd Ft) került.

A cég nem volt hajlandó elárulni az idei kétperces film költségvetését, de ha jól sül el a hirdetés, akkor a megnövekedett eladások következtében minden elköltött font akár hússzorosan is megtérülhet, hiszen az éves eladás nagyjából 70%-át az ünnepi szezonban bonyolítják le, október és január között.

A karácsonyi marketingkampány nem csupán a bolthálózat meglévő termékeit népszerűsíti, hanem egy egész új termékcsaládot is létrehozott.

Ilyen például a 18 fontért (8000 Ft) kapható plüss Vénusz légycsapója-figura, vagy a 3 fontért (1300 Ft) árult vetésre alkalmas magokkal teli karácsonyi üdvözlőlap és egy termékmegjelenítéssel teli, hangulatos mesekönyv (3400 Ft).

A kampány szlogenje: Hagyd, hogy a hagyományaid növekedjenek - a másság és a közösség szívmelengető felkarolása.

Tekintettel arra, hogy a John Lewis karácsonyi reklámjának megjelenése már önmagában is hírértékű esemény, a vállalatnak nyilvánvalóan sikerül saját bevételeit gyarapítania.

Mert, mint tudjuk, a karácsony nem egy dátum, hanem egy érzés.

És semmi sem mutatja jobban ennek az érzésnek az erősödését, mint a pénzköltés.


Megosztom
Link másolása

Címlapról ajánljuk


FONTOS
Ez a véleménye egy Budapesten élő amerikai nőnek a turistalány meggyilkolása után Budapestről
Sokan tették fel a kérdést a történtek után, hogy mennyire biztonságos Budapest, érdemes-e ideutazni.

Megosztom
Link másolása

Egész Budapestet megrázta annak az amerikai turistának a halála, akit Budapesten gyilkolt meg egy ír férfi.

A fiatal nő, Kenzie Michalski november 4-én, hétfő éjszaka a bulinegyedből adott magáról utoljára életjelet, azután nyoma veszett.

Mint kiderült, egy olyan ír férfi ölte meg és rejtette el a holttestét, akivel aznap éjjel ismerkedett meg, és aki most azt állítja, hogy intim együttlét közben halt meg a lány, úgy hogy "véletlenül oxigénhiányos állapotba került".

Rengetegen foglalkoztak az esettel, most pedig sokan teszik fel a kérdést a külföldiek közül, hogy biztonságos hely-e Budapest.

Egy Budapesten élő amerikai nő most TikTok-videóban mondta el a gyilkosság kapcsán a véleményét Budapestről és a közbiztonságról.

Azzal kezdte, hogy pár mondatban ismertette, mi történt.

Elárulta, hogy itt kiemelkedő hír volt a turistalány halála, mert Budapest nagyon biztonságos város, és ő maga hasonló gyilkosságról még nem hallott. Budapest az egyik legbiztonságosabb európai város, és egész Budapestet sokkolta az eset.

Volt, aki megkérdezte, érdemes-e egyedül ideutazni, és szinte mindenki azt tanácsolta, ne tegye.

Ő, aki Budapesten él, azt tapasztalta, igenis biztonságos a város, és a gyilkossággal gyanúsított férfi is egy ír fickó, aki, mint kiderült interneten rá is keresett arra, hogy hogyan lehet valakit eltenni láb alól, és hogy mennyire megbízható az itteni rendőrség. Ő úgy gondolja, eleve készült erre a tettre a férfi, és éppen ez a nő volt a szerencsétlen áldozat, aki ezzel a szörnyeteggel találkozott.

Sajnos ilyesmi időnként megtörténik, de ezeknek az eseteknek semmi közük ahhoz, hogy mennyire biztonságos egy város. Emellett azért elmondta azt is, hogy természetesen a nőknek nem árt az óvatosság, ám Magyarország szerinte az egyik legjobb hely.

A teljes videót itt láthatjátok, várjátok meg, amíg betölt:

@economyvodka Lets be realistic now. #budapesthungary #budapest #budapesttravel ♬ Up Piano version By Jose España - José España

Megosztom
Link másolása

FONTOS
Aki tavasszal is tett ki szotyit a madaraknak, valószínűleg ölt már fiókát – hogy néz ki a helyes madáretetés?
A madáretetést lehet jól és nagyon rosszul csinálni. Mutatjuk, hogyan nyerhet ezzel ember és állat egyaránt, pusztulás nélkül.

Megosztom
Link másolása

A bokrokon bolondozó madárkákat örömmel figyelik kicsik és nagyok, éppen ezért télen rendszeresen tesznek ki számukra eleséget. Ugyanígy a vizeken úszkáló hattyúkat és kacsákat is élelemmel látogatják.

Az, hogy mikor és milyen élelemmel eteti az ember a madarakat, konkrétan élet-halál kérdése.

Nézzük, miért. A hazai madárfajok egyike sincs rászorulva plusz élelemre.

Tehát két dolog miatt etet az ember madarat: hogy önmagának örömet okozzon a látvánnyal,

és - ez főleg kistelepüléseken élő hagyomány - hogy a gyommagvakhoz csábítsa a tollas pajtásokat, akik az etető körül összeszedik a földművelés rákfenéit. Egyik sem ördögtől való helyzet, arra azonban nagyon tudatosnak kell lenni, hogy bármiért is szórunk ki eleséget a madaraknak, azt jól csináljuk.

A helyes madáretetésnek két főtétele van.

Az egyik, hogy kizárólag fagyos időben etessünk, nagyon maximum áprilisig. Április után például a cinkék vihetnek a kihelyezett napraforgómagokból a friss fészekalljba, a kismadarak viszont nem tudják megenni a szotyit.

Ettől tömegesen pusztulhatnak kínok közt a kismadarak, hiába a legnagyobb jószándék.

Az sem mindegy, mivel etetjük a madarakat.

Kenyérrel és péksüteményekkel például szigorúan tilos,

mivel ezek, és az esetleges rájuk telepedő penész gyulladást okozhatnak a madarak bélrendszerében, hosszú távú egészségkárosodást okozva. Még akkor se tegyük ezt, ha "régen is ezt csinálta mindenki." Különösen igaz ez a tóban úszkáló kacsák esetében, bár őket a kihelyezett eleséggel se kéne megkínálni.

"A vízimadarak életmódja és téli túlélési szabályai alapvetően térnek el a klasszikus téli etetőket látogató énekesmadarakétól, ezért

etetésük több öngyilkos viselkedéstorzulást is kivált, rengeteg szenvedést okoz a madaraknak, súlyosan környezetszennyező és az emberi egészséget is veszélyezteti"

- írja oldalán a Magyar Madártani Egyesület.

Arra utalnak, hogy a vízi madarak az etetés miatt a természetes táplálkozással teljesen felhagynak, ami betegségeket okoz. A kis fiókáknál "angyalszárny" betegség alakul ki az egyoldalú kenyérdiéta miatt, amitől röpképtelenek lesznek. Ősszel az etetés miatt a vonuló madarak egy része nem repül el, télen pedig tömegével fagynak a vizekbe. A víz minősége egyébként romlik az etetéstől, és számos más környezeti és emberre veszélyes, közvetett hatása van annak, ha bármivel is etetjük a vízi madarakat. Szakmai szemmel az egyesület szerint

szeretetteljesebb inkább a kenyeret nem falatozó állatokat nézegetni, mint adni nekik bármit is.

A magevő énekesmadaraknak adható eleségek közt szerepel a faggyú, de ez nem egyenlő a sós szalonnával. Erre nagyon figyeljünk, mert utóbbi a madár vesztét is okozhatja. Különböző adható magvakat és gyümölcsöket listáz a Magyar Madártani Egyesület, ezekből lehet válogatni. Egyébként otthon is lehet faggyúból és magvakból eleséget gyúrni, amely esztétikusan kihelyezhető akár a városi balkonokra, akár a kertekbe.

Ha már etetünk, akkor az legyen folyamatos.

Az elég aljas húzás, ha novemberben megkezdjük az etetést, a madarak odaszoknak, de a legnagyobb januári-februári hidegben már nem biztosítunk számukra ennivalót, ők pedig keresni fogják.

Fontos, hogy ha etető van kinn, itató is legyen. Fagyoknál mondani sem kell, hogy ebben rendszeresen cseréljük a vizet, és

legyen mindig folyékony halmazállapotú az itatásra szánt víz.

Az etetőt és itatót számunkra könnyen elérhető magasságba helyezzük, de a távolság ne kedvezzen a ragadozóknak, mint a macskák vagy menyétek. Bizonyos ragadozó madarak érdeklődését is fel lehet kelteni, ezért egy kicsit az ágak közé tolva lehetőséget adunk az énekes madárkáknak arra, hogy könnyebben menekülőre foghassák, ha lecsapnak húsevő társaik.

A felelős madáretetésnek számos egyéb praktikája van,

és rengeteg kérdést vet fel. A Magyar Madártani Egyesület a Zöldítők csoportjával karöltve ezért is edukálja a lakosságot, hogy könnyebb legyen valóban jót tenni - hogy a madarak is jól ehessenek.


Megosztom
Link másolása


FONTOS
9 hétköznapi dolog, amit az X generáció még megengedhetett magának, de a Z generáció számára már megfizethetetlen
Az élet egyszerű dolgai, amelyeket a korábbi generációk még természetesnek vettek, mára a fiatalok számára elérhetetlenné váltak.

Megosztom
Link másolása

Az élet drága lett, ezt mindenki érzi. A lakhatási költségek, az infláció és az olyan hétköznapi dolgok, mint a friss zöldségek vagy a fűtés, szinte luxuscikké váltak. De míg ezek a problémák mindenkit sújtanak, a fiatalabb generációk, például a Z generáció, még súlyosabb pénzügyi nyomással néz szembe.

A diákhitelek, a bizonytalan munkaerőpiac és a felnőttkor szorongásai csak tovább súlyosbítják az egyébként is nehéz helyzetüket.

Persze, az X generáció tagjai sem élnek gondtalanul, de fiatalabb korukban még volt lehetőségük kicsit élvezni az életet. Olyan dolgokat engedhettek meg maguknak, amelyek ma már a Z generáció számára szinte elérhetetlenek.

Egy Experian-felmérés szerint a Z generáció tagjainak 51%-a aggódik amiatt, hogy nem lesz anyagilag elég stabil ahhoz, hogy később az életében azt tehesse, amit igazán szeretne. Ennek egyik oka

az lehet, hogy olyan egyszerű élmények, amelyek korábban természetesek voltak, ma már megfizethetetlennek tűnnek számukra.

Nézzük meg, milyen hétköznapi dolgokat élvezhetett az X generáció, amelyek a Z generáció számára már szinte luxusnak számítanak.

1. Nyaralások

A Z generáció számára a nyaralás már csak álom. Akik ma fiatal felnőttek, gyakran több állást is vállalnak, hogy fedezni tudják a legalapvetőbb kiadásaikat, és egyszerűen nem marad pénzük arra, hogy pihenjenek. Az utazás, a kikapcsolódás vagy akár egy baráti összejövetel megszervezése sokszor elérhetetlen.

És még ha valaki úgy is dönt, hogy adósságba veri magát egy utazás miatt, az sem feltétlenül könnyíti meg a helyzetet. Egy MarketWatch-felmérés szerint az amerikaiak háromnegyede már vett fel hitelt, hogy finanszírozza a nyaralását, mivel nem akart lemondani a társas kapcsolatok és a pihenés előnyeiről. De a Z generáció tagjai sokszor nem is álmodnak nagyobb pénzügyi célokról, mert úgy érzik, nincs értelme spórolniuk valamire, ami úgyis elérhetetlen.

2. Találkozók közösségi helyeken

Régen egy közösségi tér – legyen az park, klubok vagy akár egy ingyenes helyi esemény – természetes helyszíne volt a barátkozásnak és az ismerkedésnek. A Z generáció számára viszont ezek az ingyenes helyek mára elérhetetlenné váltak. A közösségi terek finanszírozása csökkent, a kávézók ára pedig az egekbe szökött.

Az olyan egyszerű programok, mint egy városi könyvklub vagy egy muka utáni kávézás, sokak számára luxusnak számítanak. Így a Z generáció gyakran az online térre szorítkozik, ami tovább fokozza az elmagányosodást.

3. Saját otthon vásárlása

A saját otthon mára nem a fiatalok álma, hanem elérhetetlen vágya lett. Egy Credit Karma jelentés szerint a válaszadók 57%-a,

főként Z generáció és milleniál fiatalok úgy gondolják, hogy nem engedhetik meg maguknak, hogy lakást vásároljanak, még akkor sem, ha stabil jövedelmük van.

Az X generáció még képes volt spórolni, anyagi biztonságot teremteni, és akár nyugdíj-előtakarékosságot is fizetni. Ezzel szemben a Z generáció tagjai több állást vállalnak, hosszú órákat dolgoznak, és közben feláldozzák a szabadidejüket, csak hogy fedezzék az alapvető kiadásaikat.

4. Éttermi vacsorák

A Vericast 2024-es éttermi trendfelmérése szerint a válaszadók 67%-a vallotta, hogy éttermekben enni túl drága. Az infláció miatt nemcsak az éttermek ára emelkedik, de minden más is – az utazástól kezdve az esti bulizásig. Ez nemcsak a társas kapcsolatok szűküléséhez vezet, hanem tovább növeli az izolációt és a magányt, ami már így is komoly probléma a Z generáció körében.

5. Külföldi utazások

A külföldi utazás még nagyobb luxus lett. A Z generáció 24%-a érzi úgy, hogy barátai nyomást gyakorolnak rá, hogy

olyan utazásokon vegyen részt, amelyeket valójában nem engedhetne meg magának.

Míg az X-generáció tagjai spórolhattak egy-egy külföldi nyaralásra, a Z generáció számára még egy belföldi nyaralás is jelentős anyagi megterhelést jelent.

6. Nyugdíjmegtakarítási alap

A Z generáció számára a megtakarítás felér egy lehetetlen küldetéssel. 57%-uknak nincs elegendő pénze egy vészhelyzet kezelésére, amely általában 3-5 hónapnyi megélhetési költséget jelentene.

7. Új autó vásárlása

Egy új autó fenntartása ma már szinte megfizethetetlen. Ugyanígy az egekbe szökött a jogosítvány megszerzésének költsége is.

A Z generáció sok tagja ezért már meg sem próbál jogosítványt szerezni,

autót venni, inkább a szülők autóira vagy tömegközlekedési megoldásokra támaszkodik.

8. Nagy esküvők

Egy esküvő átlagos költsége már olyan magas, hogy a szülők nagy része számára is megfizethetetlen. A Z generációs párok ezért gyakran inkább kihagyják az egész esküvő-témát, vagy szűk körben ünnepelnek. Az emelkedő árak és a pénzügyi nyomás nemcsak anyagilag, hanem lelkileg is megterheli ezt a generációt. Ez már nem csak pénzkérdés – ez egy életmódbeli válság is egyben.


Megosztom
Link másolása


FONTOS
Pokoli körülmények között tartottak kutyákat, az egyik a halott társa tetemén próbálta túlélni a borzalmakat
Iszonyatos felvételt tett közzé a Noé Állatotthon Alapítvány. Csak 18 éven felülieknek!

Megosztom
Link másolása

Megrázó felvételeket közölt nemrég a Noé Állatotthon Alapítvány.

Valószínűleg szaporítótelep felszámolásakor derült ki, milyen körülmények közt tartottak kutyákat.

"A pokol tornácán - halott kis társát őrizte, pontosabban az élettelen, már bomló kis test mellett keresett menedéket, tőle várt védelmet biztonságot"

- írták Facebookon az egyik kutyusról.

"Mától a Noé Állatotthon Alapítvány biztonságát élvezi. Mindent megteszünk, hogy megmutassuk neki és a többi 21 léleknek, akik hozzánk kerültek, hogy érdemes az ÉLETet választaniuk. Bármennyire is csak a rettegést és halált ismerik."

Íme, a felkavaró videó a rémült tekintetű kutyáról. Csak 18 éven felülieknek!


Megosztom
Link másolása