ÉLETMÓD

Ha gombát eszel, felére csökkented a rák kockázatát? Ezt állítják a szakértők

Állítólag „a rák abszolút utálja a gombát”.

Megosztom
Link másolása

Amikor Lori Shemek táplálkozási tanácsadó a múlt héten azt tweetelte, hogy „a rák abszolút utálja a gombát”, újra elővette a régi témát: vajon a gombafogyasztás segíthet-e csökkenteni a rák kockázatát?

Shemek a Penn State University 2021-es tanulmányára hivatkozott, amely szerint

azoknál az embereknél, akik naponta 18 gramm bármilyen gombafajtát - körülbelül 1/8-1/4 csészényit - fogyasztottak, 45%-kal alacsonyabb volt a rák kockázata azokhoz képest, akik semmilyen gombát nem ettek.

A kutatók ezt az ergotionin bőséges mennyiségének tulajdonították, amely egy erős antioxidáns, védi a sejteket. Más kutatások kapcsolatot találtak a gombafogyasztás és a prosztatarák és a mellrák alacsonyabb kockázata között.

A Texasi Egyetem MD Anderson Rákközpontja megjegyzi, hogy

Japánban és Kínában a gombakivonatok rutinszerűen kiegészítik a rákbetegek kezelését, mivel gazdagok D-vitaminban, ami az immunrendszer szempontjából kritikus fontosságú.

Heather Hallen-Adams, a Nebraska-Lincoln Egyetem élelmiszertudományi és technológiai tanszékének adjunktusa januárban a National Geographicnak kifejtette, hogy

bár a shiitake és más gombák vegyületei ígéretesnek bizonyultak a daganatok elleni küzdelemben, a kutatások többnyire rágcsálókra és laboratóriumokban tenyésztett sejtekre korlátozódtak.

A vizsgálatok túlnyomó többsége nem kettős vak, placebo-kontrollált klinikai vizsgálat” - ami a gyógyszerek engedélyezési folyamatában a szabvány - mondta David Hibbett, a Clark Egyetem biológiaprofesszora a csatornának.

„Amíg nem jutunk el a tényleges embereken végzett klinikai vizsgálatokig, addig nem vagyunk abban a helyzetben, hogy azt mondhassuk, hogy egy terméknek tényleges egészségügyi előnyei vannak.”

Az Amerikai Rákkutató Intézet szerint egyetlen élelmiszer sem véd a rák ellen, de

a zöldségekben, gyümölcsökben, teljes kiőrlésű gabonákban, babban és más növényi táplálékokban gazdag étrend csökkentheti a rák kockázatát.

Ezek közé az ételek közé természetesen beletartozhat a gomba is, ami, ezek szerint, csak lehet hogy megvéd a ráktól, viszont biztosan finom.


Megosztom
Link másolása

Címlapról ajánljuk


ÉLETMÓD
Szenzációs trükk: így csavard le a műanyag palackok kupakját, hogy ne lógjon a szádba ivás közben
Egész eddig rosszul használtad a műanyag palackok kupakját, ezért nem tudsz inni belőle kinyitás után.
Sassy - sassy.hu
2024. július 12.


Megosztom
Link másolása

Te is utálod ezeket a nyomorult műanyag palackokat, amelyekről újabban nem lehet teljesen letekerni a kupakot?

És te is bosszankodtál már amiatt, hogy nehéz inni vagy önteni így a palackból?

Nos, akkor ezt a trükköt imádni fogod!

Egy tiktoker most videón mutatta meg, mit kell csinálni, hogyan nem lesz zavaró a kupak - amit csak a közelmúltban kezdtek úgy gyártani, hogy ne lehessen teljesen letekerni a palackról. osztotta meg tippjét, hogy a fedél ne akadjon az ajkadba, amikor kortyolod az italodat.

Kinyitás után felhúzza a műanyag pántot, majd azzal együtt áthúzza a kupakot a túloldalra úgy, hogy többé ne legyen útban.

Szóval így kell használni ezeket a khm... kupakokat. persze az lenne a legjobb, ha visszatérnénk a 30-40 évvel ezelőtti módszerhez, és visszaváltható üvegbe töltenék az üdítőket, és fémkupakokat tennének a palackokra.

A videót itt láthatod, várd meg, amíg betölt:

@davebold1

There was me thinking be flying cars and stuff . Nope lids on juice bottles that dont come off

♬ Wtf - Einar08


Megosztom
Link másolása

ÉLETMÓD
Így tartsd hűvösen a lakást légkondi nélkül ebben a pokoli hőségben
Elárulunk pár trükköt, amivel spórolhatsz az energiaszámládon, anélkül, hogy felforrna az agyad.

Megosztom
Link másolása

Ebben a pokoli hőségben a légkondi gyakorlatilag életmentő, azonban nagy költséggel járhat, ha egész nap nyomatod. Érdemes ezért megtenni pár apró dolgot, amivel hosszabb távon is hűvösen tarthatod az életteredet.

Függönyök

A sötétítés egy ősi módszer, de hatásos. A napfény kizárásával ugyanis meggátolhatjuk, hogy a kelleténél jobban felmelegedjen a lakás. És bár mindenki valódi sötétítőre gondol fekete vagy valamilyen más sötét árnyalattal, a fehér függöny még praktikusabb lehet, hiszen a fény javát visszaveri ahelyett, hogy beszívná, mint az előbb említett társai.

Ehhez persze az is fontos, hogy mögötte ne legyenek nyitva az ablakok, így sem a fény, sem a meleg nem száll majd be. Kicsit depressziós megoldásnak tűnhet, de hidd el, megéri!

Levegő

Sajnos mostanra odáig melegedett a levegő, hogy már este se hűl le érdemlegesen, mégis az éjszaka közepén sokkal elviselhetőbb a kinti hőmérséklet, amit érdemes beengedni a lakásba.

Nyisd ki az ablakokat, a plusz hatás elérése érdekében pedig meg is keringetheted egy ventillátorral. Ezt még lehet fokozni, ha fagyasztott vizes palackot vagy fagyasztott törölközőt helyezel elé, így még hűvösebb levegőt tud keringetni.

Növények

Nem győzzük hangsúlyozni, hogy a növényeknek milyen nagy szerepe van egy ilyen forró időszakban. De nem csak az utcán számítanak, hanem a házban is, ugyanis a növények nedvességet bocsátanak a levegőbe, ami segít, hogy hűvösebbnek érezd a hőmérsékletet.

Elektronika

A feleslegesen működő elektronikai készülékek hőt termelhetnek, így amit nem használsz, érdemes lehet kihúzni a konnektorból.

@phantilaphat Tips for keeping your apartment cool during the summer #nyc #summer #heat #tips #sustainableliving #reduceenergybills #saveenergy ♬ original sound - Phantila Phataraprasit

Forrás: The Sun


Megosztom
Link másolása


ÉLETMÓD
7 durva tünet, amivel a tested jelzi, hogy már nem bírja tovább a hőséget
Ha a felsorolt tüneteket tapasztalod, fordulj orvoshoz.

Megosztom
Link másolása

A hosszú ideig - napokig, hetekig tartó - hőség és a megszokottnál magasabb hőmérséklet, pontosabban az azzal járó hőterhelés többféleképpen veszélyeztetheti a szervezetünket, és számos egészségügyi problémát okozhat.

Előfordul, hogy kifejezetten káros a nagy hőség.

Az egyik egészségügy probléma a hőkimerülés, ami ugyan kevésbé súlyos állapot, mint a hőguta, de még így is komoly veszélyt jelent.

Ha az alábbi tüneteket tapasztalod, akkor valószínűleg hőgutád van és a szervezeted már nem bírja a hőséget: hányinger és hányás, ájulásérzés, zavartság, gyengeség, fejfájás, erős szívdobogás, nyirkos bőr. Azért kockázatos, mert ha nem kezelik időben, hőgutává súlyosbodhat az állapot.

A hőguta tünete a zavartság, dezorientáció, az eszméletvesztés, a magas láz, a hallucináció és rohamok, illetve az, ha a test nem izzad a melegben.

Az extrém meleg további problémákat okozhat.

Kiszáradás: a hőségben a szervezet az izzadással több folyadékot veszít, és ha nem pótoljuk megfelelően, könnyen kiszáradhatunk. Tünete a szédülés, fejfájás, fáradtság és súlyos esetben ájulás.

Elektrolit-egyensúly zavara: az izzadás során a test nem csak vizet, hanem elektrolitokat is veszít, például nátriumot, káliumot és kloridot. Létfontosságúak a sejtek működéséhez, és hiányuk izomgörcsöket, szívritmuszavarokat és egyéb kardiovaszkuláris problémákat okoz.

Súlyosbodó krónikus betegségek: az extrém hőség stresszt jelent a szervezet számára, ezért kifejezetten veszélyes a krónikus betegségekkel küzdőknek. Például a szív- és érrendszeri betegeknek, a diabéteszeseknek vagy légúti betegségekben szenvedőknek.

A megelőzéshez fontos a megfelelő folyadékbevitel, a közvetlen napfény kerülése, amikor csak lehet, a könnyű szövésű és világos ruha, a lakás és munkahely hűtése.

A gyerekeket még jobban kell óvni a nagy melegtől, a kicsiket ne a déli órákban vidd el sétálni, soha ne hagyd őket az autóban, meleg, felforrósodott helyeken. Vízparton és napon könnyű szövésű, világos kalappal védd a fejüket.


Megosztom
Link másolása


ÉLETMÓD
Ez a típusú alvás veseelégtelenséghez, sőt vaksághoz is vezethet!
Különösen a 2-es típusú cukorbetegek esetében van esély erre.

Megosztom
Link másolása

A kutatók szerint a túl sok alvás 31%-kal növeli a kis erek károsodásának kockázatát, míg a túl kevés 38%-kal.

Egy új kutatás kimutatta, hogy az alváshiány vagy a túl sok alvás egyformán káros lehet az egészségre, különösen, ha a cukorbetegek egyikéhez tartozol.

A tanulmány szerint a túlalvás 31%-kal növeli a mikorovaszkuláris károsodás kockázatát a cukorbetegeknél, míg a nem elegendő alvás 38%-os növekedést okozhat.

A kutatók szerint az optimális alvásmennyiség napi hét és kilenc óra között van valahol.

Egy dániai tanulmány 400, olyan 2-es típusú cukorbeteg alvási és egészségi szokásait vizsgálta, akik több mint három éve élnek a betegséggel.

A mikorovaszkuláris károsodás a kis ereket érinti, és vakságot, valamint veseelégtelenséget okozhat. A kutatás kimutatta, hogy az alvási szokások okozta károsodás az életkorral együtt nő.

A vizsgálatban résztvevők 12 %-a nem aludt eleget, míg 28%-uk túl sokat aludt.

Az eredményeket a Diabetes Tanulmányok Európai Szövetségének (EASD) éves találkozóján fogják bemutatni Madridban.

Riasztó, hogy a cukorbetegek közel egyötödénél veseproblémák alakulnak ki, ami dialízist vagy transzplantációt tehet szükségessé.

A mikorovaszkuláris problémák magas vérnyomást is okozhatnak, ami aztán szívbetegséghez és stroke-hoz vezethet - írja a Manchester Evening News.

A kutatók hangsúlyozták: „A nemrégiben diagnosztizált 2-es típusú cukorbetegeknél mind a túl rövid, mind a túl hosszú alvási időtartam magasabb mikorovaszkuláris betegség előfordulással jár az optimális alvási időtartamhoz képest. Az életkor fokozza a rövid alvás és a mikorovaszkuláris betegség közötti kapcsolatot, ami az idősebbek fokozott sérülékenységét jelzi.”

Arra is rámutattak:

„A 2-es típusú cukorbetegek életmódváltásainak része lehet az alvásminőség javítása.

Azonban további kutatások szükségesek annak kiderítésére, hogy az alvás időtartama és minősége milyen szerepet játszik ezeknél a betegeknél.”


Megosztom
Link másolása