ÉLETMÓD

Ez a 6 dolog szívja el a férfiak energiáját és vitalitását - és így lehet azt visszaszerezni

Figyelem! Nem kell beletörődni az alacsony energiaszintbe!

Megosztom
Link másolása

Felmérések szerint a férfiak kevesebb mint fele érzi úgy, hogy kiváló vagy nagyon jó fizikai, mentális és szexuális egészségnek örvend – de nem kell beletörődniük ebbe az állapotba!

„Igaz, hogy az élet hormonális változásokat és anyagcsere-problémákat hozhat magával, akárcsak a nők esetében, de tévhit, hogy semmit sem lehet tenni a fáradtság és az energiahiány ellen”

– mondta Dr. Brynna Connor, a NorthWestPharmacy.com egészségügyi nagykövete a Fox News Digitalnak.

Ez a hat dolog az, ami elszívja a férfiak erejét, de mindegyik ellen van megoldás:

1. Hormonális problémák

„A tesztoszteronszint természetesen csökken az életkorral, ami energiahiányhoz és fáradtsághoz vezethet” – mondta Connor. Az idősebb férfiak ellenőriztessék tesztoszteronszintjüket, és tájékozódjanak a kezelési lehetőségekről. Az Amerikai Belgyógyászati Kollégium csak szexuális problémák esetén javasolja a tesztoszteronpótlást. Mindenképp beszéljék meg az előnyöket és hátrányokat orvosukkal. Vannak természetes módszerek is a hormonhiányos állapot javítására.

2. Mozgáshiány

A mozgásszegény életmód vidáman okozhat energiahiányt és vitalitásvesztést.

„A testmozgás hiánya miatt nem szabadulnak fel azok az endorfinok, amik javítják a hangulatot és csökkentik a stresszt”

– mondta Connor. Mark Edwards fitnesz tréner szerint: „Mozogj többet és őrizd meg az izomzatot.”

„Minél többet edzel, annál több energiád lesz. A mozgás a titkos összetevője a több energiának és a hosszabb, egészségben töltött életnek.”

„Sokan azt mondják, hogy túl fáradtak az edzéshez. Az igazság az, hogy azért fáradtak, mert nem mozognak. Az izomtömeg elvesztése 40 év felett szintén nagy probléma” – mondta Edwards. Kezdjük lassan, és fokozatosan növeljük a mozgást.

3. Rossz alvás

„A jó minőségű alvás elengedhetetlen az egészséghez. Az alváshiány fáradtsághoz és energiahiányhoz vezethet” – mondta Connor. Edwards hozzátette:

„A rossz alvás túlevést is okoz. Kutatások szerint egy hánykolódva eltöltött éjszaka után az étvágy jelentősen megnő.”

A jobb alvás érdekében kapcsold ki az okostelefonodat egy órával lefekvés előtt, és vacsorázz legkésőbb este 7-kor. Az eredmény? Jobb testsúly- és étvágykezelés, több energia és jobb élet. A legtöbb egészséges felnőtt számára legalább hét óra alvás ajánlott minden éjjel.

4. Rossz étrend

„Nem véletlen az a mondás, hogy az vagy, amit megeszel,” mondta Connor. „Ha a test nem kapja meg a megfelelő vitaminokat és tápanyagokat, az fáradtsághoz vezethet.” Dr. Sulagna Misra tiszta, tápanyagokban gazdag, finomított cukorban szegény, rostban gazdag étrendet javasol. Misra szerint a prebiotikumok és probiotikumok is segíthetnek a bélrendszer egészségének javításában.

5. Stressz

„A stresszt mentális, fizikai és érzelmi tényezők válthatják ki, és hozzájárulhat a rossz alváshoz, a fizikai aktivitás hiányához és a rossz étrendhez, ami egy ördögi kört hoz létre” – mondta Connor. A stressz kimerítheti a test mikrotápanyagait, mint például a B-vitaminokat és a magnéziumot. Több testmozgás és jobb alvás segíthet az egészségtelen stresszszintek ellensúlyozásában.

6. Elhanyagolt egészségi állapot

Sok férfi csak akkor megy orvoshoz, ha már nagy baj van. Dr. Rich Joseph szerint az egészségügyi szűrések fontosak, ezek magukban foglalják az éves fizikai vizsgálatot és vérvizsgálatot is. Ez különösen igaz a 30-as és 40-es éveik végén járó férfiakra.

Ha észreveszed, hogy elvesztetted az érdeklődésedet a korábban örömet okozó tevékenységek iránt, vagy jelentős súlyváltozást tapasztalsz, keresd fel az orvosodat.

Egy szakértő segíthet az energiahiány okának azonosításában és egyéni kezelési terv kidolgozásában.


Megosztom
Link másolása

Címlapról ajánljuk


ÉLETMÓD
Szenzációs trükk: így csavard le a műanyag palackok kupakját, hogy ne lógjon a szádba ivás közben
Egész eddig rosszul használtad a műanyag palackok kupakját, ezért nem tudsz inni belőle kinyitás után.
Sassy - sassy.hu
2024. július 12.


Megosztom
Link másolása

Te is utálod ezeket a nyomorult műanyag palackokat, amelyekről újabban nem lehet teljesen letekerni a kupakot?

És te is bosszankodtál már amiatt, hogy nehéz inni vagy önteni így a palackból?

Nos, akkor ezt a trükköt imádni fogod!

Egy tiktoker most videón mutatta meg, mit kell csinálni, hogyan nem lesz zavaró a kupak - amit csak a közelmúltban kezdtek úgy gyártani, hogy ne lehessen teljesen letekerni a palackról. osztotta meg tippjét, hogy a fedél ne akadjon az ajkadba, amikor kortyolod az italodat.

Kinyitás után felhúzza a műanyag pántot, majd azzal együtt áthúzza a kupakot a túloldalra úgy, hogy többé ne legyen útban.

Szóval így kell használni ezeket a khm... kupakokat. persze az lenne a legjobb, ha visszatérnénk a 30-40 évvel ezelőtti módszerhez, és visszaváltható üvegbe töltenék az üdítőket, és fémkupakokat tennének a palackokra.

A videót itt láthatod, várd meg, amíg betölt:

@davebold1

There was me thinking be flying cars and stuff . Nope lids on juice bottles that dont come off

♬ Wtf - Einar08

Megosztom
Link másolása

ÉLETMÓD
Így tartsd hűvösen a lakást légkondi nélkül ebben a pokoli hőségben
Elárulunk pár trükköt, amivel spórolhatsz az energiaszámládon, anélkül, hogy felforrna az agyad.

Megosztom
Link másolása

Ebben a pokoli hőségben a légkondi gyakorlatilag életmentő, azonban nagy költséggel járhat, ha egész nap nyomatod. Érdemes ezért megtenni pár apró dolgot, amivel hosszabb távon is hűvösen tarthatod az életteredet.

Függönyök

A sötétítés egy ősi módszer, de hatásos. A napfény kizárásával ugyanis meggátolhatjuk, hogy a kelleténél jobban felmelegedjen a lakás. És bár mindenki valódi sötétítőre gondol fekete vagy valamilyen más sötét árnyalattal, a fehér függöny még praktikusabb lehet, hiszen a fény javát visszaveri ahelyett, hogy beszívná, mint az előbb említett társai.

Ehhez persze az is fontos, hogy mögötte ne legyenek nyitva az ablakok, így sem a fény, sem a meleg nem száll majd be. Kicsit depressziós megoldásnak tűnhet, de hidd el, megéri!

Levegő

Sajnos mostanra odáig melegedett a levegő, hogy már este se hűl le érdemlegesen, mégis az éjszaka közepén sokkal elviselhetőbb a kinti hőmérséklet, amit érdemes beengedni a lakásba.

Nyisd ki az ablakokat, a plusz hatás elérése érdekében pedig meg is keringetheted egy ventillátorral. Ezt még lehet fokozni, ha fagyasztott vizes palackot vagy fagyasztott törölközőt helyezel elé, így még hűvösebb levegőt tud keringetni.

Növények

Nem győzzük hangsúlyozni, hogy a növényeknek milyen nagy szerepe van egy ilyen forró időszakban. De nem csak az utcán számítanak, hanem a házban is, ugyanis a növények nedvességet bocsátanak a levegőbe, ami segít, hogy hűvösebbnek érezd a hőmérsékletet.

Elektronika

A feleslegesen működő elektronikai készülékek hőt termelhetnek, így amit nem használsz, érdemes lehet kihúzni a konnektorból.

@phantilaphat Tips for keeping your apartment cool during the summer #nyc #summer #heat #tips #sustainableliving #reduceenergybills #saveenergy ♬ original sound - Phantila Phataraprasit

Forrás: The Sun


Megosztom
Link másolása


ÉLETMÓD
Megvan, miért van az idős embereknek különös testszaguk, és az is kiderült, mit szólnak ehhez a fiatalok
Bebizonyosodott, hogy valóban létezik ez a testszag, tesztelték is 20 és 30 év közti embereknél, mit vált ki belőlük.
Sassy - sassy.hu
2024. július 09.


Megosztom
Link másolása

A köztudatban rengeteg sztereotípia él az idős emberekkel kapcsolatban, és valljuk be, sok marhaságot gondolnak az emberek az öregekről.

Eleve az is megdöbbentő, hogy sokan egy kalap alá vesznek mindenkit, aki idős, mintha 65 évestől 95-ig egy homogén massza lenne az összes idős ember.

Az egyik legismertebb, közszájon forgó dolog, amit tényként kezelnek, az "öregségszag", vagyis hogy minden idősnek egyfajta jellegzetes testszaga van.

Nos, a Femcafé azt írja, hogy egy 2012-es tanulmány bebizonyította, hogy a jellegzetes testszag létezik.

A vizsgálatban a kutatók különböző korcsoportokba tartozó résztvevők hónaljpárnái alapján szagmintákat készítettek.

A szagmintákat 20 és 30 év közötti önkéntesekkel tesztelték.

Egyrészt elemezniük kellett a szagokat, másrészt meg kellett állapítaniuk, hogy milyen életkorú embereké.

A fiatalok meg tudták határozni, milyen korú embereké a szagok, sőt, egyáltalán nem tartották kellemetlennek vagy taszítónak, hanem semlegesnek értékelték.

Egy másik tanulmányban a szakemberek arra jöttek rá, hogy a szagot előállító komponens, a 2-Nonenal, illetve a bőrön található lipidek mennyisége az idő előrehaladtával növekszik. A feltételezések szerint e kettőnek a legnagyobb a szerepe a jellegzetes testszag kialakulásában.

Forrás: Femcafé

Megosztom
Link másolása


ÉLETMÓD
7 durva tünet, amivel a tested jelzi, hogy már nem bírja tovább a hőséget
Ha a felsorolt tüneteket tapasztalod, fordulj orvoshoz.

Megosztom
Link másolása

A hosszú ideig - napokig, hetekig tartó - hőség és a megszokottnál magasabb hőmérséklet, pontosabban az azzal járó hőterhelés többféleképpen veszélyeztetheti a szervezetünket, és számos egészségügyi problémát okozhat.

Előfordul, hogy kifejezetten káros a nagy hőség.

Az egyik egészségügy probléma a hőkimerülés, ami ugyan kevésbé súlyos állapot, mint a hőguta, de még így is komoly veszélyt jelent.

Ha az alábbi tüneteket tapasztalod, akkor valószínűleg hőgutád van és a szervezeted már nem bírja a hőséget: hányinger és hányás, ájulásérzés, zavartság, gyengeség, fejfájás, erős szívdobogás, nyirkos bőr. Azért kockázatos, mert ha nem kezelik időben, hőgutává súlyosbodhat az állapot.

A hőguta tünete a zavartság, dezorientáció, az eszméletvesztés, a magas láz, a hallucináció és rohamok, illetve az, ha a test nem izzad a melegben.

Az extrém meleg további problémákat okozhat.

Kiszáradás: a hőségben a szervezet az izzadással több folyadékot veszít, és ha nem pótoljuk megfelelően, könnyen kiszáradhatunk. Tünete a szédülés, fejfájás, fáradtság és súlyos esetben ájulás.

Elektrolit-egyensúly zavara: az izzadás során a test nem csak vizet, hanem elektrolitokat is veszít, például nátriumot, káliumot és kloridot. Létfontosságúak a sejtek működéséhez, és hiányuk izomgörcsöket, szívritmuszavarokat és egyéb kardiovaszkuláris problémákat okoz.

Súlyosbodó krónikus betegségek: az extrém hőség stresszt jelent a szervezet számára, ezért kifejezetten veszélyes a krónikus betegségekkel küzdőknek. Például a szív- és érrendszeri betegeknek, a diabéteszeseknek vagy légúti betegségekben szenvedőknek.

A megelőzéshez fontos a megfelelő folyadékbevitel, a közvetlen napfény kerülése, amikor csak lehet, a könnyű szövésű és világos ruha, a lakás és munkahely hűtése.

A gyerekeket még jobban kell óvni a nagy melegtől, a kicsiket ne a déli órákban vidd el sétálni, soha ne hagyd őket az autóban, meleg, felforrósodott helyeken. Vízparton és napon könnyű szövésű, világos kalappal védd a fejüket.


Megosztom
Link másolása