Megint változások lesznek Facebookon, csak győzzük tartani velük a lépést
Ismét változás jön Facebookon, erről már meg is történt a hivatalos bejelentés.
Maga Mark Zuckerberg videós posztban mutatta meg, mi várható
A Meta Platforms közlése szerint a Facebook hírfolyamát úgy alakítják át, hogy a felhasználók által követett fiókok bejegyzései helyett az új tartalmak "felfedezését" helyezik előtérbe. Ezzel a TikTokot próbálják követni.
A Meta vezetői az elmúlt hónapokban egyre többször hangoztatták, hogy a cégnek fel kell lendítenie a „Reels” termékét - ez ugyanis a TikTok rövid videóformátumához hasonló, és ez szerintük sokkal jobban vonzza a fiatalabb felhasználókat.
A „Home”, a Facebook fő hírfolyamának lapja, amelyet a felhasználók az alkalmazás megnyitásakor látnak, nagyobb mértékben fog megjeleníteni olyan tartalmakat, amelyek nem a felhasználó által követett oldalakról származnak ideértve a Reels és a Stories bejegyzéseket is.
Home tehát az algoritmus-alapú felfedezésre szolgál történetekkel és más személyre szabott tartalmakkal.
A „Feeds” nevű új, különálló fül egy korábbihoz hasonló, de némileg eltérő megközelítést kínál. Eddig túlnyomórészt olyan barátok, oldalak és csoportok posztjai jelentek itt meg, amelyeket a felhasználók követnek és aktívan keresnek. A Feeds fülön a tartalmak időrendben, személyre szabott rangsorolás nélkül jelennek majd meg – írta Mark Zuckerberg vezérigazgató az egyik Facebook bejegyzésében. Meta szerint a feedek nem tartalmaznak majd javasolt posztokat - ez most a Suggested For You -, de hirdetések továbbra is lesznek.
A két fül a Facebook-alkalmazás iOS és Android verziójából is elérhető lesz, ahol megjelennek a gyorsbillentyűsávban. A Meta sajtóközleménye szerint ennek a sávnak tartalmát úgy tervezték, hogy aszerint változzon, hogy a felhasználók mely lapokon töltik a legtöbb időt, de a lapokat ki lehet tűzni, hogy a pozíciójuk ne változzon. A vállalat arra számít, hogy a frissítéseket a következő héten világszerte bevezetik.
"A Facebook egyik legkeresettebb funkciója, hogy az emberek ne maradjanak le az ismerősök bejegyzéseiről"
- írta a Meta vezérigazgatója, Mark Zuckerberg. "Ezért ma elindítjuk a Feeds lapot, ahol külön-külön, időrendi sorrendben láthatod barátaid, csoportjaid, oldalaid és még sok más posztjait. Az alkalmazás továbbra is egy személyre szabott feedre nyílik majd a Kezdőlap fülön, ahol a felfedezőmotorunk azokat a tartalmakat ajánlja, amelyek szerintünk a legjobban érdekelnek téged. A Feeds fül azonban lehetőséget ad majd arra, hogy még inkább testre szabd és irányítsd a felhasználói élményedet."
"A világ legnagyobb közösségi médiavállalata az elmúlt hónapokban, a TikTok által jelentett fenyegetés miatt, az algoritmikus ajánlások felé fordult, ami merőben eltér a korábbi, 2018-as terveitől, miszerint a hírfolyamban inkább a barátok és a család posztjai jelennének meg. Az Instagram májusban jelentette be egy „magával ragadó” TikTok-stílusú tartalomfogyasztási élmény tesztelését, míg Zuckerberg áprilisban azt mondta a befektetőknek, hogy a Meta jelentős beruházásokat eszközöl egy „felfedezőmotor” létrehozására" - írja a civishír.
A videó a Facebook változásairól: