„A vásárlás az én kardióm” - Carrie Bradshaw ikonikus mondata most a te gardróbod is fenntarthatóbbá teheti
Tudtad, hogy a fenntartható divat hónapja van? Az Adaptér szervezésében megvalósuló DIVATlabor legalábbis azt tűzte ki célul, hogy áprilisban a divatipar neves fenntarthatósági képviselőivel karöltve megmutatják, milyen alternatíváink vannak a környezetbarát öltözködésben.
Nem kell kizárni ugyan a csalánszövetet vagy a kenderből készült szetteket, de
A DIVATlabor érdekes módon a "Shopping is my cardio" Carrie Bradshaw szállóigét választotta jelmondatául, és persze nem azért, hogy az impulzív vásárlást népszerűsítse, inkább pellengérre állítják ezt az attitűdöt.
A vásárlás a stresszkezelésed? Önkifejezés vagy önmegnyugtatás?" - teszi fel a kérdést a szervező Adaptér azért, hogy rámutasson: a ruházkodás eredeti céljától messze elrugaszkodtunk.
Ez pedig miért fontos? Mert ahogy korábban mi is megírtuk,
- a fogyasztásunk egyre csak nő és nő, ezért minden alkalmat érdemes megragadni, amikor kicsit vissza tudunk venni a textiléhségből.
Ha viszont csinosak, modernek maradnánk, miközben az önkifejezésünket is kiéljük a ruházkodásban, lehet és szabad kompromisszumokat kötni, hiszen vásárolni és öltözködni is lehet fenntarthatóan.
Az Adaptér és a Pinkponilo közös eseményein upcycling ötletek ugyanúgy lesznek, mint az AI divatipari térhódításáról, kéz a kézben jár majd a divat és a kutatás, és hogy ne csak egy szokásos "ne szennyezd a környezeted" útravalót kapjunk a vászonszatyrunkba,
meg lehet tanulni a digitális tervezés alapjait, és ahogy a DIVATlabor ígéri - nem a bűntudatkeltés a cél, hanem az edukáció mellett önmagunk megismerése is. Az biztos, hogy egy újszerű eseménysorozat zajlik, amely kézzelfogható ajánlásokkal keretezi újra a résztvevők értékrendjét anélkül, hogy az integritásuk sérülne.
Azt például tudtad, hogy az AI még azt is befolyásolja, aznap milyen színű ruhát veszel fel? Pedig igen, és bizony erről is szó lesz.