TRENDI

Lengyel, magyar: Vinted-barát! Kihagyhatatlan lengyel márkák, amikre érdemes rákeresni a használt ruha piacon!

Olcsó és jó minőségű second hand bőrcipőt, alkalmi ruhát vagy épp iskolatáskát keresel? Hagyd a fast fashion-t, nézd meg inkább ezeket a brand-eket!

Megosztom
Link másolása

Dübörög a Vinted, a használt ruhák és eszközök online piacának litván székhelyű platformja. Olyannyira dübörög, hogy néha még a csomagküldő szolgáltatókat is bedönti.

Az applikáció hazai megjelenésekor sokszor még bizalmatlan magyar közönség ma már bátran adja-veszi a mérethibás webshopos megrendeléseitől kezdve a nagyi nippjein át a gyerek megunt videójátékáig szinte mindenét.

A vásárlói oldal az itthon közismert, többnyire fast fashion brand-ek termékeivel találkozhat a legtöbb ruházati hirdetés kapcsán,

azonban van néhány, a magyar felhasználó számára idegenül csengő márkanév, amin átsiklik a tekintet, pedig érdemes lenne bejelölni őket a keresés szűkítése közben.

A hazai vásárlóknak nem újdonság, hogy saját fiókjukat megnyitva a magyar posztok mellett rengeteg lengyellel is találkoznak. Ennek oka egyébként prózai:

a Packeta mindkét országban szerződött ügyfele a cégnek, így az onnan érkező csomagok is az itthoni áron jutnak el hozzánk. A lengyel atyafiak használt cuccait azonban nem csak az olcsó szállítás miatt, hanem a számos, Magyarországon nem forgalmazott magas minőségű termék miatt is érdemes nyitott szemmel keresni!

Bőrcipőben verhetetlen

Akárhogy hívjuk is a vegán bőröket, azok túlnyomó többsége bizony csak műanyag. A növényi alternatívák- mint az ananászbőr vagy a gombabőr- mellett a legtöbb mesterséges bőr nem más, mint egy viszonylag gyorsan megkopó, ellenben nagyon lassan lebomló  poliuretán alapú kompozit anyag.

Nem véletlen, hogy a pár évig tartó alternatív bőr-korszak után a divatipar és a felhasználók körében is újra a valódi bőr a népszerűbb.

Természetes anyag, strapabíró, és szemben az 500 év alatt lebomló poliuteránnal, a bőrrel 20-50 év alatt végez a természet.

Két baja van csak: az egyik, hogy állati eredetű, ezért sokak számára etikátlan a viselése, a másik pedig az ára.

Egy jó minőségű bőrcipő ugyanis sokszorosa műbőr vagy textil társainak.

A Vinted-en azonban elképesztően sok second hand bőrcipő keresi új gazdáját, sokuk látszatra vagy gyakorlatilag is nullkilóméteres, így tényleg csak az árán látszik, hogy nem kereskedőtől vesszük.

A hazai hirdetések jobbára a fast fashion üzletek bőr termékeit kínálják,

a lengyelek viszont hozzánk képest dúskálnak a kézműves, de legalábbis nem világmárkák által Távol-Keleten gyártott bőráruban.

Ezért, ha tartós, jó minőségű bőrcipőt vadászunk, jól tesszük, ha egy kicsit tudatosabban használjuk a szűrőt.

Ha az alapanyag kiválasztásánál már bejelöltük a bőr és a velúr címkéket, érdemes a márkák választó menüjét is megnyitni, és figyelni a lengyel hangzású brand-ekre.

Ha csak egy „márkát” jelölnénk be, az a Skóra legyen.

A Skóra ugyanis nem egy márka, hanem lengyelül a bőr.

Ezalatt a „márkanév” alatt fut ugyanis a spanyolországi szandál, az angol Exquisite-ben vásárolt velúr magassarkú vagy ez az olasz méhkirálynős csodatáska is.

A lengyel bőripart többek között az itthon is kapható Wojas, Rylko, Eksbut, vagy az olasz hangzású, de szintén lengyel Prima Moda vagy Monnari képviseli, ezeket a márkákat is érdemes bejelölni, ha fontos nekünk, hogy földrajzilag hozzánk közelebb álló vállalkozások és dolgozók munkáit viseljük.

Bőrcipő-téren persze nem csak lengyel gyártmányú kincsekre bukkanhatunk:

ha még el nem vitték az orrunk elől, kaphatunk lila-sárga batikolt mintás Dr. Martens bakancsot 18 ezerért, pink Ralph Lauren  szandált 14 ezerért vagy, hogy magyar márkát is említsünk, csipkés G&T edzőcipőt 24 ezerért.

Shein helyett Quiosque

Bár az ázsiai gyártók által diktált őrületes és veszélyes tempót a lengyel textilipar sem tudja (és remélhetőleg nem is akarja) tartani, a magyarországi cégekhez képest még mindig kedvezőbb a helyzetük.

Egyfelől a komoly ipari háttérnek köszönhetően a nagy világmárkák is náluk varratnak, emellett azonban a vásárlók viszonylag sok lengyel tulajdonú ruházati céget is eltartanak.

Ebből kifolyólag pedig értelemszerűen a Vinted-re is sok lengyel márka kerül fel.

A nálunk is kapható fast fashion helyett érdemes ezeket is átnézni, ha valami olyasmit szeretnénk, ami kisebb eséllyel köszön vissza ránk az utcán.

Az egyik ilyen márka a C’Flo, melynek főleg virágos, romantikus ruhái között találhatunk turikincseket, legtöbbjük ráadásul pamut vagy 100% viszkóz anyagú,

mint például ez a kék alapon apró virágmintás darab, vagy ez a másik, szintén kék-sárga színvilágú, derékban húzott nyári ruha.

Alkalmi ruhában is sok lengyel brand terméke kerül fel a Vinted-re, ezek ráadásul sokszor tényleg csak egyszer, vagy egyszer sem hordott darabok, csak valaki egyszer ár kifizette helyettünk a bolti árukat. Az egyik ilyen márka a Quiosque,  melynek újonnal 20-30 ezres ruháit itt 4-5000 forintokért árulják a lengyel hölgyek.

Ez a 100% lenvászon darab például csak 4500 forint, ha még nem kelt el.

Az S.Moriss (nem S.Oliver!) tipikus „esküvői vendég” ruhái ugyan helyenként itthon is kaphatók, címkével vagy lecímkézve, másodkézből azonban jóval olcsóbban juthatunk hozzájuk.

Ez a bordó csipke, akár menyecskeruhának is beillő darab például csak 3200 forint.

És hogy a kevésbé szűkre szabott koktélruhás vonalból is hozzunk példát, a szintén lengyel Tom and Rose márkától ezt a nyáriesti fröccsözésért kiáltó ruhát hoztuk mutatóba.

Gyereknek áll a világ

Ha valakik, az édesanyák pontosan tudják, mekkora kincs minden online használtruha bolt, ruhacserés Facebook-csoport vagy az épp tárgyalt Vinted. Mindig nyitva vannak, nem zavarja őket, ha vásárlás közben főzünk vagy gyereket altatunk, és a csomagátvevő boxoknak köszönhetően nem kell az átvételükhöz  otthon lennünk vagy postán sorban állnunk. Anyaként ráadásul sokkal több ruhát veszünk  a gyereknek, mint magunknak, hiszen a kicsik gyorsan nőnek, a gyerekruhák pedig hamar elhasználódnak.

Kivétel ez alól az, amelyiket kapták, de nem hordták, vették, de mégse lett jó a méret vagy

nagy egyetértésben, a gyerekkel együtt vásárolták, de a boltból hazaérve valamilyen légköri változásnak köszönhetően a ruha (nem, soha nem a gyerek!)  megváltozott, és mégsem lesz felvéve sohasem.

Szerencsére utóbbi ruhák ma már zömmel nem a szekrény alján, hanem a neten várják, hogy új gazdára leljenek.

Ilyen fajta gyerekruhában pedig meglepően erősek a lengyelek. Nekik ráadásul nem csak a H&M vagy a Pepco nyújt segítséget a csemeték ruházkodásához, hanem sok lengyel vállalkozás is, akik igyekeznek nem csak a trendek követésében, hanem a minőségi anyaghasználatban is otthon vannak.

Az Atut néven futó márka például kifejezetten csak a legjobb pamutfajtákból dolgozik, ruháikat természetes lanolin lágyító és méhviasz segítségével teszik még puhábbá és kellemesebbé. Újszülöttől a kiskamasz méretig találunk tőlük ruhákat a Vinted-en.

Egy másik brand, az 5/10/15 nem csak a gyerekeknek, hanem a szülőknek is készít kényelmes, főleg hétköznapi ruhákat (mint például ez a lufi mintás nyári ruha) , a vállalat kollekciói közül a Lincoln & Shark például azoknak a szülőknek nyújt megoldást, akik nem szeretik a mostanában kapható széles, de rövid gyerekfelsőket, ezek a darabok ugyanis a hosszabb derekúaknak (és a veséknek) kedveznek.

Egy másik, gyerekkel kapcsolatos termék, aminek beszerzése erős fejtörést és pénzrakosgatást szokott okozni a szülőknek: az iskolatáska. Számtalan gondosan kiválasztott iskolatáskát cserélnek le már az első osztály második hetében, mert az adott Pistikének hirtelen ciki lett a Mancs őrjáratos táska, és a nagyszülők inkább vettek neki egy Star Wars-osat. A Mancs őrjáratos meg jó esetben felkerült a netre, egy másik Pistike (és szülei pénztárcájának) legnagyobb örömére.

A hazai és a lengyel iskolatáska-kínálat ugyan nem mutat nagy eltérést, hiszen a két legtöbb találatot adó Coolpack vagy a St. Right termékeit itthon is kapni, használtan azonban szinte csak a Vinted-en tudjuk megvenni őket.

Összehasonlításképpen, ez a trópusi mintás St. Right táska újonnal majdnem 11 ezer forint, használtan (vagyis címke nélkül) már csak 2800-ba kerül.

A magyar Pirex-hez hasonló lengyel Strigo termékeit is érdemes átnézni, hiszen itthon, akciósan ez a tengeri mintás hátizsák is legalább 9000 forintba kerül, míg ugyanez használtan 4000 forint plusz postaköltségért már a miénk lehet.

Akár iskolatáska, akár party ruha vagy bőr szandál:

a lengyelektől vásárolnotok nem kell félnetek, jó lesz.

Nem csak nektek és nekik, hanem a környezetnek is.

Ha pedig jobban szeretjük vásárlás előtt kézbe venni, felpróbálni a ruhákat, látogassunk el mondjuk a Cápák között-et is sikeresen meghódító Fritzson-Bajdon Tünde által alapított Swappis egyik üzletébe.

Megosztom
Link másolása

Címlapról ajánljuk


TRENDI
Ezek a ruhadarabok förtelmesen állnak a nőknek 50 év felett a 66 éves divat vlogger szerint
Tilólistára rakta többek közt a szűk farmert is, mert úgy véli, ez öregíti az ötvenes vagy annál idősebb nőket.

Megosztom
Link másolása

Igyekszem visszafogni magam, de nem tudok szépen fogalmazni.

Bocsánat a szóhasználatért, de már megint az ötvenes nőket cs.szegeti valaki a ruhatáruk miatt.

Ezúttal a 66 éves divat vlogger, Beth Djalali mondta meg a tutit egy videóban arról, hogy mit nem szabad viselnie egy nőnek 50 felett, mit kellene száműznie a ruhatárából. Már megint az 50+-os NŐKNEK mondják meg, mit hordjanak és mit ne.

Az egyik a szűk farmer. Azt hozzátette, hogy aki vékony, annak jól áll, de a többségnek más opciót javasol, ha farmert akar húzni.

Tilos a haspóló, a tűsarkú cipő, a "túl rövid rövidnadrág", a szűk felső és a miniszoknya is.

A magas sarkú cipőket azért nem ajánlja, mert túl feltűnőek, ráadásul kényelmetlenek, és az ízületeknek sem tesznek jót. Helyette a lapos talpú vagy az kisebb sarkú cipőket javasolja. Mondjuk egy TikTok videóban nemrég pont azon gúnyolódott a Z generáció, hogy miért vesznek fel az X generációs nők hosszú ruhához sportcipőt magas sarkú helyett...

Amivel mi is egyetértünk, az az, hogy a nagy logókkal ellátott ruhák és táskák nem elég elegánsak. De amúgy kit bánt vele az, aki ilyen ruhadarabot vagy kiegészítőt hord?

Beth Djalali továbbá a gyöngy ékszerek viselését javasolja 50 év felett. Nos, szerintem pont ez az ékszer az, ami igazán öregíti a nőket, különösen akkor ha gyöngysor viselnek. Ez ugyanis garantáltan 10-20 évvel idősebb külsőt kölcsönöz bárkinek, főleg, ha klasszikus kosztümmel hordja. De ezzel is úgy vagyok, hogy aki így szeretne öltözködni, tegye, csak ne legyen mindenki számára kötelező, és ne uniformizáljuk az 50 év feletti nők megjelenését.

A teljes videót itt láthatjátok:


Megosztom
Link másolása

TRENDI
Ez a bizarr farmerfazon lett Z generáció kedvence - a milleniálok el vannak borzadva
Ez az új fazon minimum megosztó, hordónadrágnak nevezik.

Megosztom
Link másolása

Felejtsd el a boot cutot vagy az egyenes szárú fazont - és ne is gondolj a skinnyre - a Z generáció új kedvenc farmerszabása az idősebbek legrosszabb rémálma lesz.

A barrel-leg farmer, amely a térdnél kifelé gömbölyödik, a bokánál pedig összeszűkül, egyre népszerűbb a fiatalabb generáció körében,

és a trend az Alaïa 2023-as őszi/téli kifutóján kezdődött, és már a Free People, a Madewell és még a Gap polcaira is bekúszott.

Annak ellenére, hogy merész kijelentések szerint a hordószárú farmer idén ősszel határozottan „in” - és olyanok, mint Katie Holmes, Jennifer Lopez, Blake Lively és Gigi Hadid is viselnek egy-egy darabot -, sokan nem rajonganak a vitatott szabásért.

A kritikusok a hordónadrágot „szörnyűségnek”, „nem előnyösnek” és „angolkóros farmernek” nevezték.

@saradiane__ But why did I feel like I had to walk like that #humor #relatable #freepeople #tryonhaul ♬ So Innocent (Sped Up) - noturgf & Shiloh Dynasty

„Annyira izgatott voltam, amikor megláttam ezt a nadrágot a boltban, de amikor felpróbáltam, az összetörte a szívemet” - írta a csalódott posztoló, Ashlee Bock, aki a TikTok-on osztott meg felvételeket, miközben a farmert viselte.

„A hordónadrág az egy szörnyűség” - írta a nadrágról az egyik kritikus. „Könyörgöm az embereknek, hogy hagyják ki ezt a trendet”.

Amikor az ikrek, Sarah és Philippa megkérdezték a közönséget, hogy mit gondolnak az új Citizens of Humanity hordó farmerről, sokan kifejezték, hogy szeretik, mások viszont a legrosszabb farmereknek nevezték a nadrágot, amiket valaha láttak.

„Gyűlölöm ezt a farmert. Nem áll jól még a legtökéletesebb alakokon sem”

- tette hozzá valaki más.

Néhány vásárló, aki fel merte próbálni a nacit, leírta, mit érzett közben:

„Arra emlékeztet, amikor az emberek azokat a felfújható halloweeni jelmezeket viselik” - viccelődött egyikük.

„Zárójeles nadrág!!!” - kiáltott fel egy másik.

A hordónadrágok elszánt védelmezői azonban esküsznek arra, hogy a megosztó farmert a legjobb nagyon hosszú szárral hordani, így a nadrág alja a földet súrolja.

Te fel akarod próbálni? Netán vennél is egyet? Ha igen, mindenképpen küldj nekünk képet róla!


Megosztom
Link másolása


TRENDI
Fotóval! Zendaya egyiptomi istennőnek öltözött, ruhája semmit nem bíz a képzeletre
A színésznő szó szerint hozta a formáját, és egyben tisztelgett Cher előtt.

Megosztom
Link másolása

Zendaya ismét hozta a formáját, amikor Cher-t beiktatták a Rock & Roll Hírességek Csarnokába. A színésznő ráadásul nem is akárhogy tisztelgett az ikonikus énekesnő előtt:

egy arany, gyöngyökkel kirakott ruhában jelent meg, amelynek keresztbe futó haskivágásai és áttetsző szoknyája garantálták, hogy mindenki róla beszéljen.

A ruha a legendás Bob Mackie 2001-es „Foreign Intrigue” kollekciójából való, ami nem véletlen, hiszen Zendaya megjelenése erősen idézte Cher 1972-es ikonikus szettjét. Ha ez nem lenne elég, ugyanazt a fehér szatén kabátot is viselte, amit annak idején a kifutón mutattak be.

A 28 éves „Eufória” sztár arany Louboutin cipővel, arany karkötőkkel és gyémánt fülbevalókkal koronázta meg a szettet, a hosszú, egyenes haja pedig középen elválasztva tökéletes Cher-féle hangulatot adott.

Zendaya stylistja, Law Roach, Instagram-sztoriban osztotta meg a részleteket: „2001-es Bob Mackie Couture, Foreign Intrigue kollekció, fehér selyem szatén kabát arany és gyémánt irizáló gyöngyökkel és kövekkel díszítve.” A bejegyzést egy videó is követte, ahol Zendaya vidáman pörgött-forgott a kulisszák mögött, miközben Cher „Dressed to Kill” című száma szólt.

Bob Mackie sem maradt ki a buliból, ő is megosztott néhány képet Zendaya ruhájáról az Instagramon, amit a rajongók totál imádtak.

„Ez egy abszolút Cher Show-korszakos referencia” – írta egy kommentelő, míg más azt írta: „Wow! Hihetetlen megjelenés. Totál Cher vibe!”

Cher persze a maga stílusában, egy bőrfűzős, mini szoknyás szettel villantott, amit bőrdzsekivel és combig érő bőrcsizmával tett teljessé.

A buliban ott volt még többek között Julia Roberts, Mary J. Blige, Kelly Clarkson és Teyana Taylor is.

Via PageSix


Megosztom
Link másolása


TRENDI
A Rovatból
Fotóval: Így néz ki a transznemű Victoria’s Secret modell, akitől megőrültek a kritikusok
Természetesen szexi fehérneműben vonult végig a kifutón.

Megosztom
Link másolása

Valentina Sampaio nem hagyja magát. Az első nyíltan transznemű Victoria’s Secret modell most visszavágott azoknak, akik kritizálták, miután kedden történelmet írt, amikor kifutóra lépett az ikonikus divatbemutatón. A brazil modell a Brooklyn Navy Yardban megrendezett fehérnemű-show-n szerepelt, Alex Consani transznemű modell társaságában.

Ez volt az első alkalom, hogy transznemű nők is helyet kaptak a híres show-n, de nem minden rajongó örült ennek.

Sampaio azonban nem hagyta, hogy a negatív kritika elrontsa a pillanatot.

„Ez egy valóra vált álom volt, amit sokan azt mondták, soha nem fogok elérni, de mégis itt vagyok”

– mondta a TMZ-nek. „Ez azt jelenti, hogy végre látnak, elfogadnak és értékelnek azért, aki vagyok, nem csak mint szakember, hanem mint ember.”

Ez nem az első alkalom, hogy történelmet írt a Victoria’s Secret-nél:

2019-ben ő volt az első transznemű modell, aki egy reklámkampányban szerepelt. Most, hat év kihagyás után tért vissza a divatbemutató, és Sampaio újra bizonyított.

Miközben a márka épp egy „újrakezdést” hajt végre, a show-n olyan neveket is láthattunk, mint Tyra Banks, Gigi Hadid és Alessandra Ambrosio. De nem mindig volt ilyen fényes az út: még 2018-ban Ed Razek, a cég akkori marketingigazgatója kijelentette, hogy

transznemű és plus-size modelleket nem látnának szívesen a kifutón, mert az esemény „egy álmot” közvetít.

Nos, Razek azóta bocsánatot kért és visszavonult, a márka pedig új irányba fordult, teltebb modellekkel és átalakított üzletpolitikával.


Megosztom
Link másolása