TRENDI

A Z generáció divatkatasztrófával fenyeget: a 90-es évek nem ilyen volt!

Úgy tűnik, a Z generáció divatos lázadói felülírják a szabályokat.

Megosztom
Link másolása

Kapaszkodjatok meg: jön az új trend, amiben a melltartót nem a póló alatt, hanem felette viselik, és ezzel nemcsak a divatszabályokat, hanem a józan ész határait is feszegetik.

„Ez az indie sleaze, a New York-i grunge és a ’90-es hip-hop keveréke”

– magyarázta a NewYorPostnak Emma Rogue, a vintage divat egyik helyi guruja, akinek Lower East Side-on működő boltjai most épp a melltartó-őrület központjai.

„Grunge csajok turis melltartót dobnak szétcincált vintage pólókra, amit bő farmerrel kombinálnak. Ez most a divat.”

A merész stílus nem mindenkinek jön be. Egyesek szerint az ötlet hülyeség és nevetséges, de úgy tűnik, a Z generáció dackorszakában ezek a kritikák csak olaj a tűzre.

„Most mindannyian lázadunk – lehet, hogy a választások eredménye miatt” – nevetett Rogue.

A melltartót most nem elrejteni, hanem mutogatni kell – ez a trend lényege. Nem újdonság, hiszen a ’90-es évek grunge divatjában már felbukkant, Marc Jacobs anno a kifutóra is felvitte, most pedig Kendall Jenner és Dixie D’Amelio gondoskodnak róla, hogy visszatérjen.

@natashatirp I call this one “your bra is showing”!! Inspired by @Becky ♬ original sound - ar1esluver

Jenner például New York Fashion Weeken hozta a formáját, miközben a TikTok-on és Instagramon is tombol a melltartó-őrület. Egy influenszer, Christina, például fekete melltartót dobott egy fehér pólóra, amit bő farmerrel és elnyűtt cipőkkel párosított.

Mások, mint Tasha, saját kezűleg varrták fel a melltartót egy pólóra, hogy a „csináld magad” stílust is erősítsék.

 

Persze, nem mindenki ájult el a trendtől. Carson Kressley, a RuPaul’s Drag Race stylistja szerint ez inkább divatbaki, mint divatforradalom. „

A melltartó nem divatkiegészítő, hanem támaszték. Ez nálam nem működik”

– mondta, és hozzátette: „Hívjatok régimódinak, de nekem ez túl sok.”

@what_would_jess_wear what i wore to the SWEAT TOUR my BRAT baby tee, of course (thnx @Charli XCX ) bra is @SavageXFenty skirt is from @ZARA boots are @Jeffrey Campbell bag is @Brandon Blackwood NYC shades are @elisajohnson.co #sweattour #brat #outfitinspo #styling #365 #philly ♬ 365 - Charli xcx

Ettől függetlenül a Z generáció nem tágít. A kritikusok ellenére továbbra is büszkén hordja majd a melltartóját – kívül. A kérdés csak az, hogy a mainstream divat mennyire fogadja be ezt a láthatóan lázadó stílust.


Megosztom
Link másolása

Címlapról ajánljuk


TRENDI
Így búcsúznak a sztárok Donatella Versacétól, akit bennfentesek szerint kigolyóztak a családi cégből
A divatvilágot és a celebeket is megdöbbentette Donatella Versace visszavonulása. Ami a pletykák szerint nem önként történt.
Sassy - sassy.hu
2025. március 17.


Megosztom
Link másolása

Mi is Instagram-posztokból tudtuk meg, hogy vége egy korszaknak.

A 69 éves Donatella Versace ugyanis, aki bátyja halála után az árnyékból kilépve építette tovább a divatcéget, visszavonul, lemond a Versace kreatív igazgatói posztjáról.

Helyét a hírek szerint Dario Vitale veszi át, aki korábban a Pradához tartozó Miu Miu tervezési igazgatójaként dolgozott.

Az elmúlt napokban több bennfentes is megszellőztette: Donatella Versace nem önként távozik, hanem gyakorlatilag kitúrták a cégből.

A Capri Holdings, amit korábban Michael Kors Holdingsnak hívtak, még 2019 januárjában véglegesített egy 2,1 milliárd dolláros üzletet, és bevásárolta magát a Versacébe. Amikor a felvásárlás megtörtént, Donatella Versace azt remélte, hogy a cégnek jót tesz majd az üzleti kapcsokat és még jobb eredményekkel jár a partnerség.

Ám a pletykák szerint cég pénzügyi gondjai miatt konfliktusa volt a vezetőséggel, az eladások csökkenéséért őt tették felelőssé. Egy New York-i divatszakértő szerint most megpróbálnak bűnbakor csinálni belőle, pedig pont a menedzsment döntései miatt alakult ki a jelenlegi helyzet.

Donatella Versace a bátyja, Gianni Versace 1997-es tragikus halálát követően vette át a céget másik testvérével, Santo Versacével együtt.

A sztárok egymás után tették közzé az elmúlt napokban, mit köszönhetnek a divat nagyasszonyának.

Jennifer Lopez szerint Gianni Versace büszke lenne a húgára:

Gigi Hadid karrierje csúcsaként tekint arra az időszakra, amikor a Donatella Versace fémjelezte korszakban dolgozhatott a divatcégnek:

Dua Lipa szerint senki nem ér fel Donatellával:


Megosztom
Link másolása

TRENDI
Így néz ki Jennifer Lopez, amikor rózsaszín Power Rangernek öltözik egy Forma 1-es versenyen
Jennifer Lopez Power Ranger-üzemmódba kapcsolt a szaúdi Forma–1-en – rózsaszín feszülős overallban robbant be a Ferrari vendégeként.

Megosztom
Link másolása

Jennifer Lopez ismét megmutatta, hogyan kell úgy berobbanni egy Forma–1-es hétvégére, hogy utána mindenki csak pislogjon – ezúttal a szaúd-arábiai nagydíj időmérőjén jelent meg, és konkrétan úgy festett, mintha a Power Rangers következő filmjének castingjára jött volna.

 

Rózsaszín támadás

Az énekesnő, aki 55 évesen is úgy uralja a vörös szőnyeget, mintha ez lenne a munkaköri leírásában, tetőtől talpig rózsaszínbe öltözve érkezett a Ferrari vendégeként.

A szett: testre feszülő catsuit, rózsaszín árnyalatban játszó napszemüveg és egy metálos fényű clutch.

Nem túltolva, de pontosan annyira harsányan, hogy a paddockban minden szem rá szegeződjön.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Jennifer Lopez (@jlo) által megosztott bejegyzés

Lopezt az MDLBEAST szervezésében tartott posztverseny koncertre is várták, ami nem kis dolog: ez az ország top szórakoztatóipari cége, akik igyekeznek Szaúd-Arábiát rárakni a popkultúra térképére.

A koncertsorozat fellépői közt idén ott van Usher, a Major Lazer és Peggy Gou is

– Jennifer pedig pontosan olyan természetességgel simul be ebbe a lineupba, mint ahogy a catsuit simul rá.

 

Nem ez az első kör

És hogy ez most valami új dolog lenne? Ugyan. J.Lo már tavaly is feltűnt az F1 világában, akkor Las Vegasban, ahol Ben Affleck oldalán egy jótékonysági pókerpartit vezényeltek le – tele hírességekkel, a bevétel pedig Affleck Eastern Congo Initiative nevű alapítványát támogatta.

Lopez ott is villantott: egy David Koma által tervezett, aszimmetrikus, kivágott ruhában jelent meg,

amelynek díszített, fekete anyaga, choker részletei és combig felsliccelt szabása úgy együtt elég volt ahhoz, hogy senki ne nézze a pókerlapokat:

A stílusváltás nem visszavonulás

Ha valaki azt hinné, hogy a mostani rózsaszín catsuit egy visszafogottabb korszak nyitánya, az valószínűleg nem látta Lopez néhány héttel ezelőtti megjelenését George Clooney Good Night, and Good Luck című Broadway-darabjának premierjén.

Ott egy mélyen dekoltált fekete estélyiben és egy drámaian nagy, fehér, levehető köpenyben tűnt fel

– a ruhát Saiid Kobeisy tervezte, és természetesen mindenki róla beszélt.

És hogy mi van Affleckkel?

A páros azóta külön utakon jár – két év házasság után idén januárban hivatalosan is lezárták a válásukat. A Las Vegas-i csillogás tehát már a múlté, de J.Lo továbbra is hozza a szokásos formáját: vörös szőnyegek, paddock partik, és persze a észbontó szettek.


Megosztom
Link másolása


TRENDI
Nőnapon más nők megjelenését kritizálta Polgár Tünde, a Feleségek Luxuskivitelben szereplője
Az Oscar-gálát elemezve egy videóban megmutatta, hogy milyen ruhákat nem venne fel soha.

Megosztom
Link másolása

Összeállítást közölt a 2025-ös Oscar-gála ruháiról Polgár Tünde, akit a Feleségek Luxuskivitelben című műsorban ismerhettek meg.

A videó megjelenését nem éppen a legjobb időpontra, nőnapra időzítette.

"Az Oscar gála ruháival tavaly is foglalkoztunk, és úgy érzem, az idei öltözékekből is tudunk tanulni. A videó természetesen csak az én véleményemet tükrözi, ezért kíváncsi vagyok arra is, hogy nektek mi tetszett, mi inspirál akár pozitív, akár elrettentő módon"

- írta a bevezetőben a videó alatt.

Nem tetszett neki többek közt Kylie Jenner öltözéke, ami számára kicsit közönséges volt, és nem Oscar-gálára való.

Mással is akadt gondja:

"Hölgyeim, ne öltözzünk már fényes ruhákba bizonyos kor fölött"

- intette a nőket, amikor elemezte Jane Fonda öltözékét. A színésznő a gála előtt az életműdíját vette át egy látványos ruhában. Furcsának ítélte Zoe Saldana ruháját, szerinte dór oszlopot csináltak belőle a puffos ruhával.

Nem azt mondom, hogy Polgár Tündének semmiben nincsen igaza, hanem azt, hogy a gálán felvonult nők megjelenésének kritikáját nem volt szerencsés éppen nőnapra, március 8-ra igazítani. Legyen már ennyi szolidaritás bennünk, nőkben a sisterhood jegyében.

De egyébként sem biztos, hogy ennyit kell foglalkozni mások külsejével, ha az ember nem stílustanácsadó vagy divatszakember.

A teljes videót itt láthatjátok:


Megosztom
Link másolása


TRENDI
Napi 100 gyűlölködő kommentet kap egy divatmárka, mert a trollok szerint „túl kövérek” a modelljeik
A hozzászólók szerint a túlsúlyos modellek mutogatása ugyanolyan káros, mint a vékonyaké.

Megosztom
Link másolása

Örök vita tárgya a női test megjelenítése a reklámokban. Rendszerint a nagyon vékony női test ábrázolása és a nagyon, de nagyon karcsú nőkre tervezett divat vált ki népharagot.

A Next divatmárka egyik hirdetését be is tiltották az Egyesült Királyságban, mivel a reklámügyi hatóság szerint "egészségtelenül sovány" modell szerepelt benne.

Ám az is előfordul, hogy a plus size modelleket kritizálják, és a telt idomokat tartják egészségtelennek a kommentelők.

A Snag nevű brand vezetője elárulta, hogy naponta több mint 100 gyűlölködő kommentet kap azoktól a trolloktól, akik szerint a modelljeik „túl kövérek”.

A cég 4-es angol konfekciómérettől (ez az XS-nél is kisebb harmincasnak felel meg) egészen a 38-as méretig (a tripla XL-nél, vagyis az 58-asnál is nagyobb méretig) tart ruhákat. Sokféle testalkatra kínálnak öltözéket, úgy is hirdetik magukat, hogy " Clothes for Every Body". DE nem csak a trolloknál veri ki a biztosítákot az, hogy sokféle testalkatú nőt mutatnak be a közösségi oldalakon a posztjaikban.

Egy 36 éves angol nő a The Sun angol bulvárlapnak azt mondta, hogy miután a terhessége alatt vásárolt a Snagtől, a közösségi médiában csak úgy zúdultak rá az olyan a hirdetések, amelyekben túlsúlyos nők pózolnak harisnyában.

"A Snag harisnyareklámjaiban folyamatosan betegesen elhízott embereket látok. Hogyan lehet, hogy a Next modellje pedig nem jelenhet meg? Igazságos szabályozásra lenne szükség, és nem polkorrekt testpozitivitásra. Azok a reklámok, amelyek egészségtelen testsúlyt normalizálnak – akár túlsúlyos, akár alultáplált emberekről van szó – egyaránt károsak".

A Snag egyik posztja:

A Snag alapítója, Brigitte Read egyáltalán nem ért egyet ezzel a véleménnyel.

Szerinte a testalkattal kapcsolatos megszégyenítés plus-size modellek kitiltása többet árt, mint használ. "Kövér emberek márpedig léteznek, és ugyanolyan joguk van erre, mint a vékonyaknak"

- mondta.

"Ők is vesznek ruhákat, és szükségük van arra, hogy olyan modelleken lássák őket, akik hasonlítanak rájuk. A kövér emberek megszégyenítése nem segíti őket a fogyásban, sőt: rontja mentális és fizikai egészségüket".

Egy videó a Snag Instagram-oldaláról:

Forrás: The Sun

Megosztom
Link másolása