Az orvosok végre rájöttek, hogy melyik diéta az, ami a leginkább segít az IBS betegek életén
Egy új brit kutatás szerint a gyümölcsökben, hüvelyesekben és magvakban gazdag étrend nemcsak egészségesebb életet ígér, hanem az irritábilis bél szindróma (IBS) tüneteit is jelentősen enyhítheti. A mediterrán diéta, amit évtizedek óta az olaszok és spanyolok hosszú, betegségektől mentes életének titkaként emlegetnek, most úgy tűnik, az emésztési zavarok terén is győztes lehet.
A Sheffieldi Egyetem kutatói
A javulás a kutatók szerint „jelentős” volt, és az eredmények alapján a mediterrán diétát „egyszerű, élvezetes és rendkívül hatékony első lépésként” ajánlják a betegség kezelésében.
– mondta dr. Imran Aziz, a Sheffieldi Egyetem gasztroenterológus oktatója és a tanulmány társszerzője. Szerinte az étrend nemcsak hogy legalább olyan hatásos, mint a jelenlegi, alacsony FODMAP-tartalmú diétás ajánlások, hanem még jobb eredményeket is hozott: „Ez remek hír, mert a betegek így egy széles körben elfogadott, egészséges étrendet követhetnek, ami enyhíti a tüneteiket anélkül, hogy rögtön egy rendkívül korlátozó diétába kellene belevágniuk.”
Általában élethosszig tartó állapot, amely görcsöket, puffadást és hasmenést okozhat. Az NHS jelenlegi ajánlása az úgynevezett
A Sheffieldi Egyetem és a Sheffield Teaching Hospitals kutatói 139 IBS-beteg bevonásával hasonlították össze a mediterrán és a hagyományos étrendi ajánlások hatékonyságát. A résztvevők fele hat héten át mediterrán étrendet követett, míg a többiek a megszokott tanácsokat kapták. Mindkét csoport 30 perces online oktatáson vett részt, és e-mailben is kaptak tájékoztatást az étrendjükről.
Az Annals of Internal Medicine folyóiratban megjelent eredmények szerint
A kutatók szerint ez elég ahhoz, hogy a mediterrán étrendet „első vonalbeli IBS-terápiaként” vegyék számításba.
Dr. Aziz hozzátette: „A mediterrán étrend bevezetése első lépésként egyszerűsítheti a kezelést mind a páciensek, mind az orvosok számára. Eredményeink remélhetőleg a jövőbeli irányelveket is befolyásolják majd az IBS kezelésében.”
