SZTÁR

Másodfokú környezetvédelmi egyenletek - ahogy Ed Sheeran csinálja

Mit tesz egy világsztár, ha a munkája az egyik legkörnyezetszennyezőbb? Kompenzál!

Megosztom
Link másolása

A tökéletes szalagavatós keringő szám, a kalóriaégető edzős zenék koronázatlan mintapéldánya vagy a Hobbit libabőrösen középföldei betétdala mind-mind Ed Sheeran zenei tehetségét hirdetik.

De dollár milliókat és díjakat ér szinte bármilyen vokális vagy szövegírói megnyilvánulása is, jelenleg a Spotify legtöbb követővel rendelkező énekese, gyakorlatilag amihez csak hozzáér, arannyá válik.

A február 17-én krisztusi korba lépett brit énekes azonban nem csak az élre törésben és halmozásban, hanem a visszavonulásban, visszaforgatásban is jeleskedik.

Jótékonysági tevékenysége kiterjed a szexmunkásokra, a háború súlytotta ukrán népre, de a szülőhelyén élő fiatal zenei tehetségek támogatására is.

Az ehhez hasonló konkrét csoportokra és problémákra fókuszáló adományai mellett azonban van olyan közhasznú tevékenysége, ami mindenkit érint.

Ez pedig a környezet védelmében folytatott privát és hivatásos munkája.

- és +

Mivel nem tud minden rajongó elmenni Ed Sheeran-hez, általában Ed Sheeran megy el a rajongókhoz, a Föld szinte bármely pontjára. Ez az állandó utazás pedig nem elhanyagolható méretű ökológiai lábnyommal jár.

A legtöbb zenész ma már igyekszik az állandó röpködéséből származó karbonkibocsátást valahol, valamilyen módon kompenzálni, ez alól pedig Ed sem kivétel.

Egyik legfontosabb vállalása ezzel kapcsolatban saját hazájának „visszavadítása”, vagyis minél több terület újraerdősítése, és békén hagyása. Minél több ugyanis az erdős terület, annál több széndioxid kerül megkötésre. Saját szomszédságát is módszeresen felvásárolta, így lett helye üvegháznak, veteményesnek, gyümölcsösnek, ahol feleségével együtt igyekeznek mindent organikusan termelni.

A pandémia alatt annyira belemerültek az önellátás kérdésébe, hogy 2023-ban már egy egészen szokatlan területen is függetlenné tették magukat: építtettek maguknak egy kápolnát és egy temetkező helyet.

Az énekes azzal igazolta a sokak által bizarrnak ítélt fejlesztést, hogy sok barátja van, akitől nem tudott elbúcsúzni, ez a hely pedig lehetőséget kínál neki erre. Terveik szerint saját és felesége végső nyughelye is itt kap majd helyet.

Ökológiai szempontból egyébként egészen jó megoldás ilyen módon rendelkezni a temetkezésünkről, hiszen ezáltal például egyszerűen megvalósulhat a sírhely fenntartható kezelése.

A környező mezőgazdasági területek felvásárlásának azonban nem mindenki örült. A helyi gazdák, akik közül többen már generációk óta állattenyésztéssel foglalkoznak, a földek felvásárlása viszont nehéz helyzetbe hozza őket. Mivel sokuk nem rendelkezik saját legelővel, hanem mások vagy az állam területeit bérli, a megélhetésük és a munkájuk forog kockán. Az állam jó üzletet lát a karbonsemlegesítésben, hiszen sok cég fizet azért, hogy saját lábnyomát ilyen beruházásokkal csökkentse.

A helyi közösségekkel történő egyeztetés és konstruktív párbeszéd nélkül azonban ami vizet a csónak egyik oldalán kimernek, az a másik oldalán befolyik.

Ugyanis minél kevesebb lesz a helyi hús-és tejtermelő, annál több import élelmiszerre fog szorulni az adott térség, ami újabb szén-dioxid kibocsájtással jár.

A gazdák szorgalmazzák, hogy az újraerdősítéseket előzze meg társadalmi egyeztetés, hogy sikerüljön megtalálni az egészséges egyensúlyt a már meglévő- és ökológiai szempontból hasznos- emberi tevékenységgel járó életterek és az új, érintetlen részek között.

* és =

Ed Sheeran élő fellépései során látszólag nem nagyon törődik azzal, mi van rajta. Klipjeiben persze teret enged a stylistok fantáziájának, de még így se mondható el róla, hogy mélyebben foglalkoztatná a divat.

Pedig a divat a zenéhez hasonlóan komoly üzenetközvetítő szereppel bír. Például ki lehet általa fejezni, mit gondolunk a környezetvédelemről vagy a nemek közöti egyenlőségről.

Valószínűleg ezért is nyitott végül az egyébként az egyik legkörnyezetszennyezőbb iparág felé is.

A Lucy&Yak néven futó brit ruhamárka az énekessel együttműködve tervezte meg a Sheerios-ok (Sheeran rajongóit nevezik így) közös ruhatárába szánt unisex kapucnis pulcsikat, kantáros overálokat, pólókat és kalapot.

A kollekció mintáját a Equals ( = ) ikonikus pillangója ihlette, a monokróm színvilág pedig lehetőséget nyújt arra, hogy minden rajongó könnyen a saját színvilágába tudja illeszteni a darabokat.

A márka egyébként nem csak az énekessel közös projectjében figyel oda a zöld megoldások előtérbe helyezésére, minden ruhadarab, ami kikerül a kezük közül, fenntartható anyagokból van, saját termékeiket visszaveszik és kedvezményt adnak érte a következő vásárlásnál, és persze nem csak önmaguk állítják ezeket, hanem erre szakosodott független szervezetek is örömmel adják a nevüket a cég tevékenységéhez. Nem mellesleg indiai lányok oktatását is támogatják, szóval Ed híre és a rajongók pénze tényleg jó helyre kerül.

Az énekes egy másik, nem divatipari és nem is elsősorban zöld húzása a saját ruháihoz köthető. Egy Suffolk-i gyerek hospice alapítvány, az East Anglia's Children's Hospices (EACH) összesen 445 személyes tárgyat, főleg ruhadarabokat kapott a világsztártól, hogy egy adománygyűjtő aukció keretében adhassák el őket.

A ruhák mosás és vasalás nélkül, eredeti Sheeran-atomokat is tartalmazva kerültek árverésre, és minden darabhoz mellékeltek egy Ed által hitelesített eredetiségi igazolást is.

Az akcióra akkora volt az érdeklődés, hogy szét kellett bontani az eseményt több időpontra, az énekes kamaszkori dobverői például több, mint egy millió forintnak megfelelő összegért keltek el.

És hogy hol van ebben a környezetvédelem? A körforgásos gazdaságban, ahol a tárgyak a használhatóságuk és javíthatóságuk legvégső határáig a rendszerben maradnak.

Már azzal is zöldített a zeneipari tevékenységén az énekes, hogy az általa felajánlott tárgyakat a boldog új tulajdonosoknak nem kell újonnal megvenni a boltban, azok előállításának környezeti terhelése nem duplázódott meg,  akár használati, akár dísztárgyként tekintenek rájuk.

÷ és …Paris Hilton

Ed Sheeran születésnapján sok híresség osztozik: február 17-én született Jeremy Allen White, Joseph-Gordon Levitt, Michael Jordan…és Paris Hilton is.

Közülük talán Paris az, akinek tevékenységétől és életvitelétől a legtávolabb áll a környezetvédelem, bár volt egy jól sikerült SodaStream-reklámja, amiben bemutatja, hogyan fejlesztett ki a saját kutató cége a tengeri teknősök védelmében egyfajta „sűrített vizet”.

A reklám áprilisi tréfa volt, az azonban nem vicc, hogy a hírességet gyakorlatilag hidegen hagyja saját ökológiai hagyatéka (bár a dédapja nevét viselő Hilton szállodalánc volt tavaly az első, aki a menün feltüntette az ételek karbonlábnyomát, így a szellemi örökösöknek lenne kiről példát venniük).

Szegény Parist azonban nem csak a szállodalánc tulajdoni jogából, de a legkörnyezetszennyezőbb sztárok listájáról is kiszorították.

Míg 2019-ben még benne volt a negatív top 10-ben, 2024-re már eltűnt róla. Helyét olyan nevek vették át, mint a jelenleg listavezető Taylor Swift, Kim Kardashian és Kylie Jenner vagy Jay-Z.

Hogy ők semlegesítik-e saját karbonlábnyomukat, és ha igen, milyen módon, az talán kiderül egy következő cikkből.


Megosztom
Link másolása

Címlapról ajánljuk


SZTÁR
Forstner Csenge szerint ha napi 2 vitamint szedsz be, akkor egy 60 darabos doboz 2 hónapra elég
A redditezők szóltak, hogy nem jön ki a matek.

Megosztom
Link másolása

Érdekes dologra hívták fel ismét a figyelmet a redditezők.

Forstner Csenge egyik Instagram-sztorijának képét másolták be. A sztoriban egy kérdésre válaszolt az influencer.

Ezek szerint ha naponta 2 vitamint szedsz, akkor egy 60 darabos doboz 2 hónapra elég. A redditezők szerint nem jön ki a matek.
Fostner Csenge szerint ha napi 2 vitamint szedsz be, akkor egy 60 darabos pakk 2 hónapra elég

Forstner Csenge magyar közösségi média influenszer TikTokon vált ismertté a videóival. Jelenleg több mint 1,1 millió követővel és 121,9 millió kedveléssel rendelkezik. 2003. június 13-án született Budapesten.

A TikTok mellett aktív Instagramon is, ahol több mint 379 ezer követője van. Itt gyakran oszt meg személyes pillanatokat és divattal kapcsolatos tartalmakat. YouTube-on is jelen van.

Zenei téren is kipróbálta magát; közreműködött a Three Guests nevű formáció "Haunt You" című dalában. Vállalkozóként dolgozik a XXL Hair nevű hajápolási márka alapítójaként és vezérigazgatójaként.


Megosztom
Link másolása

SZTÁR
Megszületett Zámbó Jimmy fiának, Zámbó Sebastiannak az ötödik gyermeke, nagyon boldog az apuka
Megható fotót osztott meg újszülött kisfiáról az egyik közösségi oldalon.

Megosztom
Link másolása

Megható képet osztott meg a rajongóival Zámbó Sebastian.

A néhai Zámbó Jimmy középső fia, aki apja nyomdokaiba lépve énekesként és zenészként tevékenykedik, 2023-ban vett feleségül a szerelmét, Nikolettát.

A felesége előző kapcsolatából már született három gyermek, egy közös kisfiuk is van, így a nemrég világra jött babával együtt már öt gyermeke van az énekesnek.

Zámbó Sebastian büszkén posztolta Facebookon a képet, amelyen a csöppséggel látható.

A fotót erre a linkre kattintva láthatod.


Megosztom
Link másolása


SZTÁR
Na jó, Tornóczky Anita újszülött kisfiánál édesebbet ma már úgysem tudunk mutatni!
Egészen más lesz az idei karácsony a műsorvezető és családja számára.

Megosztom
Link másolása

Pár hete született meg Tornóczky Anitáék várva várt kisfia, Noel.

A 45 éves műsorvezető és párja, Miklós öt éven át próbálkozott a családalapítással, és végül egy lombikprogram révén vált valóra álmuk. Tornóczky Anita 2024. november 27-én adott életet a kisfiúnak.

A baba és a mama jól van, bár a műsorvezetőt megviselte a szülés.

Anita és családja számára az idei karácsony különösen örömteli, hiszen már Noel jelenlétében ünnepelhetnek.

A műsorvezető már megosztott pár kedves pillanatot a köbvetőivel, most egy édes fotót publikált Instagramon:


Megosztom
Link másolása


SZTÁR
A Rovatból
Így néz ki most Geronazzo Mária, akit a hatalmas ajkairól és felnőttfilmes múltjáról ismert meg annak idején az ország
Jelenleg négy házasság után boldog szingliként él, és nem vágyik társra.

Megosztom
Link másolása

Megkereste a Blikk Geronazzo Máriát, aki a hatalmas szájáról lett híres annak idején.

Geronazzo Mária magyar médiaszemélyiség, aki a 2000-es években vált ismertté különleges megjelenésével és médiaszerepléseivel.

Több plasztikai műtéten is átesett, de ezek közül kétségkívül az ajakfeltöltései tűntek ki.

Az elmúlt években visszavonult a magyar médiától, és Svájcban élt, ahol spirituális képességeit fejlesztette. Egy ezoterikus televíziónál dolgozott, és nagymesterré vált. Saját csoportot vezetett, ahol energiát adott át tagjainak.

Nemrég elárulta, hogy életére visszatekintve csak egyetlen döntését bánta meg: a felnőttfilmben való szereplését.

Minden más döntését szerette, és mindig önmagát adta. A jövőben pedig spirituális internetes műsor indítását tervezi:

"Ahol a boldogsággal foglalkozom majd, mert sok a boldogtalan ember. A koromból adódóan segíthetek nekik. Egyébként tanulni is szeretnék még, méghozzá pszichológiát, amiben a lányom is támogat. Úgyhogy hamarosan jelentkezem az egyetemre, és képezni fogom magam."

Ami a magánéletét illeti, négyszer volt férjnél, és mindegyik házasságából ő lépett ki, mivel elmondása szerint partnerei féltékenyek voltak rá, és nem hagytak számára privát teret.

Jelenleg boldog szingliként él, és nem vágyik társra.

Ken baba és Geronazzo Mária beszélhgetése néhány éve:


Megosztom
Link másolása