James Blunt őrült marketing fogással rukkolt elő: Majdnem nevet változtatott egyetlen lemez miatt
James Blunt bemutatkozó stúdióalbuma, a Back to Bedlam idén ünnepli húszéves évfordulóját, és az énekes ebből az alkalomból meglepő ajánlatot tett rajongóinak.
Amikor a jubileumi kiadás megjelent, Blunt bejelentette, hogy ha a lemez a slágerlisták élére kerül, megváltoztatja a nevét. A felhívás így hangzott:
Az énekes elmondása szerint első albuma hozta meg számára a sikert és a vagyont, így most szeretett volna valamit visszaadni közönségének. Hogy mire cseréli a nevét, azt teljes egészében a rajongókra bízta, mondván, ez az év „legfontosabb demokratikus pillanata”. A kampány egyértelműen jó humorral zajlott, és nagy érdeklődést keltett.
Blunt követői gyorsan rájöttek, hogy csupán tréfáról van szó – a névváltoztatás nem hivatalos, és a jogosítvány is csak egy poénos áldokumentum.
A Back to Bedlam ugyanis a listák élére végül nem jutott el, a hetedik helyig sikerült felkapaszkodnia. Blunt azonban így is boldogan ünnepli a húszéves album sikerét, és elégedett, hogy megtarthatja jól megszokott nevét, ami az élete elmúlt ötven évében meghatározóvá vált számára – írja az InStyle Men.
És hogy ki az a Divock Origi, akinek nevét Blunt az áldokumentumon használta?
Blunt poénos kampánya remek marketingfogás volt, és bár a hivatalos névváltoztatás elmaradt, mégis sikerült újra reflektorfénybe kerülnie, miközben rajongóit is szórakoztatta.