Bántalmazott nőket segített a ruhavásár - így sikerült a GLAMOUR Gardróbfrissítés
A GLAMOUR már 5. éve minden ősszel megrendezi a Gardóbfrissítést, amelynek célja, hogy a megunt ruháknak új gazdát találjanak, a befolyó összeget pedig egy nemes ügy támogatására használják fel. A vásár előtt a magazin ruhagyűjtést szervez, így bárki beviheti megunt gönceit, melyeket aztán megtisztítanak, majd egy nagy közös "piacozás" keretein belül árusítanak.
Idén szeptember 29-én és 30-án nyitották meg az üzletet a Fashion Streeten, ahol 500Ft-os áron értékesítették a felhalmozott ruhákat. A divatmagazin összesen 656.580Ft-ot gyűjtött össze, amit a Nők A Nőkért Együtt Az Erőszak Ellen Egyesület, a NANE internetes telefonvonalának kiépítésére ajánlott fel. Nem ez az első alkalom, hogy a GLAMOUR szárnyai alá veszi a civil szervezetet: a 2018-as Women of the Year gálán nekik ítélték az év hősnőjének járó elismerést, Maroy Krisztina főszerkesztő pedig fontosnak tartja, hogy hosszútávon is együttműködjenek a csapattal.
"A mostani gyűjtéssel radikálisan megváltoztattuk a NANE életét, ugyanis ebből a pénzből telefonos központot vesznek, így az önkéntesek otthonról is végezhetik a munkájukat. Ezáltal sokkal több önkéntest tudnak majd alkalmazni, mobilisabban végezhetik a munkát, így jóval több bántalmazott nő kaphat azonnali segítséget" - fejtette ki Krisztina.
A főszerkesztő hozzátette, hogy a résztvevők jelentős része tudta, hogy a NANE-hoz kerül majd az összeg, és ez is motiválta őket a ruhák cserélgetésében. A megmaradt darabok sem vesztek kárba, ezeket a Máltai Szeretetszolgálatnak ajánlotta fel a GLAMOUR.
A megmozdulás másik fontos oka az ökológiai lábnyom csökkentése. Idén több mint 700 kiló ruha gyűlt össze, és körülbelül 1300 darab került új kézbe. A Gardróbfrissítés ezáltal szembeszállt a hulladékfelhalmozás és a túlfogyasztás problémájával, hiszen bebizonyították, hogy szuper ruhákhoz juthatunk úgy is, ha olykor a használt, ám jó állapotú darabokat választjuk a legfrissebb kollekció helyett. Napjainkban egyre nagyobb figyelmet kap a fenntarthatóság, elengedhetetlen, hogy ez a szemléletmód a fogyasztási szokásainkban is megmutatkozzon.