Óriási felháborodást váltott ki Taylor Swift május 10-ei koncertje, miután több fotó is napvilágot látott egy babáról, aki a tömegben a földön fekve "élvezte" a show-t.
A kisbabát ugyan valamiféle szőnyegre vagy kabátra helyezték, és fülhallgatót viselt, abban azért talán mindannyian egyet érthetünk, hogy ez határozottan nem bababarát környezet.
A felvételek alatt éppen ezért özönleni kezdtek az aggódó és közben igen ingerült kommentek.
„Vedd fel a babádat a földről és MENJ HAZA!” - írta valaki.
„Mintha elment volna az eszük! Szörnyű szülői magatartás”
- tette hozzá más.
„Kérlek, ne hozzátok csecsemőket koncertekre, a fülük nagyon érzékeny, és ez hatással lehet a hallásukra!” - tette hozzá egy harmadik kommentelő.
Taylor Swift fans are outraged after seeing a pic of an infant lying on the ground during one of the singer’s Eras Tour concerts in Paris. What are your thoughts on this? https://t.co/G1Ld3gZylNpic.twitter.com/aRg1LEXXYd
A Page Six a botránnyal kapcsolatban megkereste a párizsi La Défense arénát, akik közleményben reagáltak az ügyre, és elmondták, hogy a szabályzatukban szerepel, hogy minden koncertjeggyel rendelkező kiskorú csak felnőtt kísérővel mehet be az arénába. Hozzátették:
„A kisgyerekkel a küzdőtérre érkező nézők számára felajánlottak egy alternatív helyet üléssel, de a jegytulajdonosok ezt elutasították.”
Az aréna honlapján egyébként felhívják rá a figyelmet, hogy nem javasolják 4 éven aluli gyermekek részvételét, akkor sem, ha kísérővel érkeznek, a különösen nagy hangerő miatt.
Az ügyben közben reagált a család egyik rokona, aki igyekezett mindenkit megnyugtatni:
„Ez az unokatestvérem gyermeke. Igen, jól van. Igen, volt saját jegye.”
- írta, majd hozzátette: „Nem, általában nem szoktak ennyire híján lenni a szülői ítélőképességnek. Rossz pillanat. Nyugalom, aggódó Floor Baby (földön fekvő baba) rajongók.”
Roman BurcevLeonardo DiCaprio-hasonmásként vált ismertté Oroszországban. A férfi valóban szinte megszólalásig hasonlít a Hollywood-i sztárra.
Pontosabban csak hasonlított, mert az utóbbi időben eléggé meghízott, így kénytelen volt felhagyni az imitátor szereppel.
A férfi karrierje egy társkereső oldalnak köszönhetően indult be, ahova 2016-ban töltött fel képet magáról. Az emberek ekkor figyeltek fel a hihetetlen hasonlóságra.
Később a koronavírus-járvány és a karantén miatt sajnos az ő élete is jelentősen megváltozott – írta meg a Telex.
A stressz és a bizonytalan életkörülmények miatt jelentősen meghízott. Ezek után pedig nem érkeztek hozzá további felkérések, hogy a sztárt imitálja. Mivel nem volt más bevételi forrása, így új munka után kellett néznie.
Az orosz-ukrán háború kitörésekor a kormánya jelentős összeget ajánlott azoknak, akik bevonulnak katonának. A helyi hírek szerint a moszkvai bevonuló katonák 8 millió forintnak megfelelő egyszeri összeget kapnak a felszereléskor, ehhez jön még hozzá a havi zsold.
Burcev, állítása szerint hosszas gondolkozás után, végül bevonult a seregbe. Jelenleg Ukrajna ellen harcol, és erről képeket is oszt meg a közösségimédiában.
Sokak számára szimpatikus tanulmányt publikált egy európai tudóscsoport. A közzététel soha nem volt még ilyen égető, ugyanis az elmúlt években hirtelen megszaporodtak a feneket érintő plasztikai beavatkozások. A Nemzetközi Esztétikai Plasztikai Sebészeti Társaság (ISAPS) adatai szerint
a kockázatos műtéten átesettek száma világszerte 20 százalékkal nőtt az elmúlt öt évben.
Köszönhetően olyan sztároknak, mint az implantátumokért rajongó Kim Kardashian vagy Cardi B.
A cseppet sem veszélytelen műtétek gömbölyded formát adnak a fenéknek, és növelik a térfogatát is - ami azért jó, mert a legfrissebb divat szerint a brazil méret és darázsderék kombináció teszi a nőt ultimate szexszimbólummá.
Ennek hajhászása is önképzavarhoz vezethet, de a töltőanyag bejuttatása vagy a popsiemelő beavatkozások halálos kimenetelűek lehetnek a testben okozott károk miatt,
Egy friss tanulmány a fenékimplantátumok iránti keresletnövekedés közepette rámutat, hogy
az átlagembert elsősorban nem is a méret, és még csak nem is a forma érdekli.
A szakértők pontosan meghatározták, mi az, ami a fenék iránti vonzalmat leginkább növeli. A tudóscsoport érdekes tanulmánya szerint mind a férfiak, mind a nők leginkább a fenékpárnák közötti rést pásztázzák.
A szakértők azután jutottak erre a következtetésre, hogy nyomon követték azoknak az önkénteseknek a szemmozgását, akiknek egy sor képet villantottak fel nők hátsójáról. Ezután az adatokat elemezték, és
a legtöbb figyelmet vonzó terület bizony az úgynevezett intergluteális hasadék lett.
A kísérletbe 67 heteroszexuális embert vettek be, akiknek körülbelül 60 százaléka nő volt. Összesen hét női fenékről készült képeket mutattak nekik öt különböző szögben. A folyamat során egy speciális kamera figyelte az önkéntesek szemmozgását, nyomon követve az általuk először megtekintett területeket és azt, hogy mennyi ideig legeltették a szemüket az adott ponton.
Az eredmények azt mutatták, hogy az intergluteális hasadék nemcsak az a terület volt, amelyet a férfiak és a nők először néztek, hanem az is, ahol a legtovább elidőzött a szem.
Férfiak és nők egyaránt körülbelül egy másodperc alatt jutottak a hasadékhoz, majd egy másodperccel tovább nézték azt, mint bármelyik másik területet. Ezzel szemben a „combrés” volt a legkevésbé érdekes.
A korábbi kutatások tanúsága szerint a szaporodási alkalmasságot alátámasztó jegyeket figyeljük elsőként, ilyen a fenék formája és mérete is. Ez a kutatás viszont szembe megy a korábbi nézettel, és a tudósok szerint a férfiak elsősorban nem a vékony derék és nagy fenék kombinációjának tulajdonítanak jelentőséget.
"Ez a váratlan felfedezés megkérdőjelezi a régóta fennálló feltételezéseket, és hangsúlyozza az emberi vonzalom összetettségét és sokrétűségét"
- írták. Szerintük a társadalom fejlődése során háttérbe szorulhatnak az ilyen evolúciós jelek.
A tanulmány szerzői persze leszögezték, hogy a kísérletet alacsony létszámú csoporton végezték el,
a fotókon pedig alsónemű is volt a fenekeken, ami befolyásolhatta a tekintet odavonzását.
Ezért nagyobb és változatosabb csoportokban óhajtják megismételni a kutatást.
Boomer-Alfa szótár, hogy mindenki up-to-date maradjon kommunikációból
Teljes az átrendeződés emojihasználat terén, a fiatal generációk kommunikációja szóban és írásban is sokszor átláthatatlan. Hogy boldogulj az emoji-tengeren és a szleng-zátonyon, adunk egy kis szelet ringatózó hajód vitorlájába.
Minden generáció nyelvújító valamilyen szinten, ez nem a gen-Z sajátja. Ellenben az utóbbi években olyan ütemet diktálnak az új kifejezések, vagy a régiek új kontextusba helyezése terén, amelyet nem sok másik generáció képes lekövetni agyérgörcs nélkül. Mégis érdemes tartani a lépést.
„A nyelv folyamatosan fejlődik, ahogy a társadalom is változik. A Z generáció különösen gyorsan újítja meg a nyelvet, mivel digitális közegben nőtt fel, ahol az információáramlás rendkívül gyors.
A nyelv átalakulása gyakran a technológiai innovációhoz és a változó kulturális normákhoz kapcsolódik.
Kutatások szerint a Z generáció rövidített, vizuális kommunikációs formákat részesít előnyben, mint például az emojik és rövidítések, amelyek hatékonyabbá teszik a gyors üzenetváltást” - mondta el nekünk Bereczki Enikő generációkutató, A rejtélyes Z generáció című könyv szerzője.
Fotó: Bereczki Enikő/ Bencsik Ádám
Miért jó egy generációs kisszótár?
Szerinte a generációk egymáshoz közelítésére nagy szükség van, hiszen ez az együttműködés, a hatékony előrejutás alapja. Nem az a lényeg, hogy az újabb generációkhoz adaptálódjunk, hanem
az összes generáció saját nyelvezetét lenne érdemes közelebb hozni egymáshoz.
Nem is lehet másképp, hiszen ha például egy boomer megpróbál Z generációsként kommunikálni, az inkább cringe, mint nem.
A generációkutató könyvében idézi egy tanulmány válaszadóit, akik az idősebb generáció digitális fiatalodását próbálták prezentálni. A generációt nem akarták megérteni, csak haladni a korral, és ez végzetes hiba.
„Nem lenne baj abból, hogy a tanárok 90 százaléka old-school, ha mind jó fejek lennének. De
ha alapból az jön le, hogy kütyümániás zombinak tartanak minket, ne várják, hogy mi majd szépen elájulunk az intellektuális fölényüktől”
- írta az egyik diák a kutatás kérdőívében. A fiatalok egyébként a legkevésbé azt tartják fontosnak, hogy a diákok által használt szlenget a tanárok megértsék.
A generációs szótárra igazából a korábbi korosztályoknak van szüksége, a fiatalabb, gen-Z és az alfáknak egy másik oldalról előnyös ez. A boomerekhez türelem kell részükről, mert a lassabb és részletesebb kommunikáció hívei, sok esetben pedig technofóbok is. A tiszteletet megkövetelik, ami sokszor más, mint amit a respect a fiatalabb generációknak jelent. Nézzük át a boomerek és Z generációsok példáján, ki mit tud tenni annak érdekében, hogy elkerülhetőek legyenek az egymás mellett elbeszélésből fakadó generációk közti konfliktusok.
Ha az Alfákat és a Z generációt akarjuk megérteni
Ez a két generáció az, amelynek szókészlete a korábbiakhoz képest is döbbenetes gyorsasággal változik, 1-2 éven belül elavulttá válnak kifejezések. A generációkutató szerint jó nyitottnak maradni ezekre, és nem lenézni a fiatalabbak identitásához tartozó kommunikációt, hanem megérteni. Használni más generáció tagjaként nem kell, az amúgy is visszás, de jó, ha kontextusában értünk ezt-azt. Itt van néhány kifejezés, aminek magyarázata után már biztosan nem szalad fel a boomer szemöldök egy laza beszélgetés során.
Adom/Szétadom – Ez a kifejezés még mindig releváns a fiatalok körében, a 20-as, 30-as generáció is előszeretettel használja. Ez már-már egy közös kapcsolódási pont a milleniálokkal.
Flexel – Ha valaki „flexel”, az azt jelenti, hogy dicsekszik valamivel.
Vibe – A „vibe” a hangulatra, atmoszférára utal. Mondjuk ha a gyerek szétadja a vibe-ját a karácsonyi vacsorának, nem nagyon lőttünk mellé a dekorral.
Finesz – Taktikus, ügyes megoldásokat jelent.
Chill – Ha valami „chill”, az laza, nyugodt helyzetet jelent. Ha a diákok chillezni mennek suli után, nem kell megijednie a tanárnak, hogy kapudrogot árulnak majd az intézmény sarkában (bár mivel a jelentés ugye gyorsan változik... sosem lehet tudni).
Használati utasítás boomerekhez
Bereczki Enikő szerint ezekre van szüksége a Z és alfa generáció képviselőinek, ha eredményesen szeretnének kommunikálni más korosztályokkal.
Türelem és részletesebb magyarázat: Az idősebb generációk jobban értékelik a részletesebb, alapos magyarázatokat. Lépésről lépésre érdemes bevonni a tőlük idősebbeket az új dolgokba, nem rájuk zúdítani mindent egyszerre.
Formálisabb kommunikációs stílus, tiszteletadás: Bizonyos helyzetekben, például munkahelyi környezetben, a formálisabb hangnem fontos lehet az idősebb generációk számára.
Empátia és figyelmesség: Fontos, hogy a Z generáció türelemmel és tisztelettel forduljon az idősebbek felé.
Technikai segítségnyújtás: A fiatalok segíthetnek az idősebb generációknak a digitális eszközök használatában, amivel hidakat építhetnek.
Aktív hallgatás: Fontos, hogy figyelmesen hallgassák meg az idősebbeket, és próbálják megérteni az ő álláspontjukat is. Viszont ez ugyanúgy a fiataloknak is fontos!
Nyitottság: sok olyan készség van, amit az online világban nem lehet elsajátítani, érdemes az idősebbek több évtizedes tapasztalatára nyitottnak lenni.
Emoji kisokos 2024-2025
A digitális bennszülöttek és az old timerek is előszeretettel használnak emojikat meg matricákat chatelésnél. A korábbi generációk az eredeti jelentéseket társítják hozzá, de
ne lepődjünk meg, ha a gyerek kiröhögi az ebédet jelölő padlizsán emojit.
Mert annak ma inkább van fallikus jellege, mint élelmezéstechnikai kommunikációs értéke.
Hogy nehogy mellé nyúlj - szexuális utalások emojikkal
A padlizsán, nincs mese, ma már a péniszt jelöli. 2015-ben jelent meg az emoji repertoárban a taco, a burrito és a hotdog, de ezek is minimum kétértelműek, a taco például a női nemi szervre vonatkozik. A cseresznye emoji a szlengben a herék, a barack a fenék,
a teherautó pedig a “dömperre”, mint a magasabb testsúllyal rendelkezőkre használt pejoratív kifejezésre utal, különösen telt fenekű nők esetében.
Az agy és a nyelv emojik az orális szexszel egyenlők, a vízcseppecskék a magömléssel. Kalapácsot is csak az használ online az ácsokon kívül, aki a szexuális tevékenységére utal. A kukoricacső emoji ma már nem az amerikai őslakosok aranyára, hanem explicit a pornóra használatos. Ezeket a szülőknek sem árt memorizálni, hogy tudják, miről is kommunikálnak siheder gyermekeik.
Az ultimate sértés: felfelé mutató hüvelykujj
A szexuális önkifejezésen túl is furcsa emoji használati trendek vannak. Míg a milleniálok a felfelé mutató hüvelykujjat annak közlésére használják, hogy minden rendben, elkészült egy feladat vagy ilyesmi, addig az újabb nemzedékek konnotációjában egy szarkasztikus, passzív-agresszív jelölés.
A feleségül ne vegyelek? képi megjelenítése, és jelentheti azt is, hogy aki kapja, az baromságot írt, és ne számítson a feladó jópofizására.
Egyébként a bohóc emoji is azt jelenti, hogy valaki épp bohócot csinált magából, vagy épp a küldő nem ért egyet azzal, akinek a bohócot szánta. A lefelé fordult fejű emoji a frusztráció és irónia jele. Ha olyan mondatok végére kapod, mint például “persze, jól áll a piros szoknya”, akkor inkább gondold át az aznapi szetted.
A koponya emoji jó
Ma már abszolút retro, ha a röhögés jelzésére röhögő fejet szúr be valaki egy chatablakban. A földön fetrengve röhögés, vagyis
a LOL jelzésére ma a kalózok zászlajáról ismert koponya szimbólum használatos.
Ha egy sztár posztja alatti kommentszekcióban ez megjelenik, a hozzászóló jül szórakozik, és nyugi, nem akarja eltenni láb alól a kedvencedet. Legalábbis az emoji használata nem erre utal.
A kecske felér egy „world’s best boss” bögrével
Ha csak az állatra értendő jelről lenne szó, elég kevesen irogatnának kecske emojikat, de szerencsére ez is többjelentésű. Aki kecskét kap, érezze magát lenyűgözve. Az angol goat (=kecske) rövidítése a „Greatest Of All Time” kifejezésnek is, ami azt jelöli, hogy
a kecskét kapó ember bizony a legjobb abban, amit csinál.
Kedves tanárok, ha az osztály chat csoportjában megszaporodnak a kecskék, év végén nem kell siratni a virágcsokrok hiányát.
A szövegben használt számos más emoji jelenthet valamit, amire nem gondolunk, érdemes ezekben naprakésznek lenni. A lényeg, hogy ha nem vagyunk biztosak a jelentésben, akkor inkább
a kevesebb több elvét kövessük,
és ne írogassunk feleslegesen. Egyébként a Z-k és az Alfák is nagyon nyitottak, szívesen elmagyarázzák a különböző jelentéseket, ha látnak erre érdeklődést. Az idősebb korosztály meg szórakoztathatja őket olyan szavakkal, mint sufni, hajcihő vagy csacskaság.
A mai nappal megkezdődött a Día de los Muertosra, azaz hazánkban Halottak Napjára való felkészülés. Mexikóban ez egy rendkívül színes és érzelmes ünnep, amelyet november 1-én és 2-án tartanak, és amely során az elhunyt szeretteikre emlékeznek. Hisznek abban, hogy azok lelkei ezekben a napokban visszatérnek, hogy meglátogassák családjukat.
Az ünnep alatt azonban nem csak az elvesztett családtagokra, de a család kiskedvenceire is gondolnak.
Október végétől kezdve az emberek elkezdik a hagyományos oltárok (ofrendák) készítését és díszítését, amelyekkel elhunyt szeretteikre emlékeznek. Az oltárokat általában színes papírdíszekkel (papel picado), virágokkal, különösen az élénksárga körömvirággal (cempasúchil), gyertyákkal, fényképekkel és az elhunytak kedvenc ételeivel díszítik.
A mexikói kultúra a szinte már családtaggá vált kisállatokról is megemlékezik. Október 27-én sokan állítanak külön kis oltárt elvesztett kedvenceik számára,
mivel úgy hiszik, hogy az elhunyt állatok szellemei ezen a napon visszatérnek meglátogatni családjukat.
Manapság sokan megosztják a tradicionálisan feldíszített oltárukat a közösségimédiában is. Ez a kedves szokás pedig a nem dél-amerikai kultúrából érkezőknek is nagyon megtetszett.
Ugyanakkor többekben felmerült a kérdés, vajon illetlenség-e átvenni ezt a vallási hagyományt, ha valaki magát a vallást nem követi?
A válaszok megoszlanak, de alapvetően a legtöbb kommentelő úgy látja, ha valakinek ez lelki megnyugvást jelent, hogy ilyen módon emlékezik meg elhunyt kisállatáról, akkor csinálja nyugodtan, hiszen valahol ez is az ünnep lényege.
Alapvetően inkább Észak-Amerikában kezd elterjedni, hogy átvegyék ezt a szokást, hazánkban egyelőre nem jellemző.