A Tinder új magasság-szűrőt tesztel, hogy „az emberek tudatosabban ismerkedhessenek”
A Tinder új szintre emeli a randizást: egy kísérleti funkciónak köszönhetően mostantól lehetőség van arra is, hogy ki-ki meghatározza, milyen magasságú emberek jelenjenek meg a találati listájában. Feltéve, ha kifizeti a Tinder Platinum előfizetést.
A hír először Redditen és néhány tech fórumon jelent meg, de később a cég hivatalosan is megerősítette:
Az indoklás szerint ez nem arról szól, hogy még felszínesebbé tennék az alkalmazást, hanem épp ellenkezőleg: segítenének a felhasználóknak „tudatosabban kapcsolódni”.
„Ez része annak a szélesebb körű törekvésünknek, hogy segítsünk az embereknek tudatosabb módon kapcsolatot teremteni a Tinderen” – mondta a cég szóvivője a Mashable-nek.
A fizetős magasságszűrő része egy nagyobb prémium csomagnak, amely tartalmaz még például „match előtti üzenetküldést”, prioritást adó lájkokat és egyedi érdeklődési szűrőket is.
A Tinder, amely a Match Group tulajdonában van (csakúgy, mint a Hinge és más társkereső appok), hangsúlyozta: a funkció egyelőre csak kísérleti fázisban van, és nem biztos, hogy véglegesen bevezetésre kerül. A cél az, hogy a fizetős extrákkal nagyobb kontrollt kapjanak a felhasználók anélkül, hogy teljesen kizárnák az algoritmus által javasolt embereket.
– közölte a Tinder szóvivője.
„Nem minden tesztből lesz végleges funkció, de mindegyikből tanulunk, hogy okosabb, relevánsabb élményt nyújtsunk, és előrébb vigyük a társkeresés műfaját.”
A közösségi médiában persze nem mindenki tapsolt.
„Igazságot nekünk, short kingeknek!” – írta valaki X-en (régi nevén Twitteren). Egy másik kommentelő kifakadt: „A Tinder bevezeti a magasságszűrőt, amivel a nők kiszűrhetik az alacsonyabb férfiakat. Ez baromi képmutató. Ha a férfiak akarnának testsúly szerint szűrni, már égne a fél internet.”
Mások viszont inkább élvezték, hogy újra lehet vitázni valamin.
Egy másik így reagált: „Hűha, Tinder magasságszűrő? Erről biztos 30 napig kell még vitatkoznunk, annak ellenére, hogy minden más randialkalmazásban már rég van ilyen.”
Valóban: a Tinder testvéralkalmazása, a Hinge például már jó ideje kínál magasságalapú szűrőt prémium felhasználóinak.
Az irónia az egészben az, hogy ez a digitális centiméterezés éppen akkor kerül elő, amikor az új vezérigazgató, Spencer Rascoff épp azt próbálja elérni, hogy
A Zoomerek ugyanis tömegével hagyják el a platformot, mivel – egy 2023-as Wells Fargo-felmérés szerint – a válaszadók 85 százaléka már nem használja a Tindert, mert túlzottan a gyors légyottokkal azonosítják.
Rascoff – aki egyébként az egész Match Group feje is – azt reméli, hogy az új funkciókkal, AI-integrációval és a felhasználói biztonság fejlesztésével sikerül visszacsábítani a fiatalokat.
Via NewYorkPost