TRENDI
A Rovatból

"Nem veszek környezetbarát ruhát, mert drága és unalmas" - tévhitek, amiknek ne dőlj be!

A divatipar a világ második legszennyezőbb iparága. Öltözz zölden, nem bánod meg.
Sassy - sassy.hu
2022. január 31.


Megosztom
Link másolása

Szerencsére ma már egyre több olyan márka található a piacon, amely fenntartható darabokat kínál. Ennek ellenére a jelenségre többen reagálnak úgy, hogy a környezetbarát termékek drágák, egysíkúak és a márkák – a Stella McCartney-n kívül – ismeretlenek, így nem válnak „trendivé”. Íme a GLAMI ellenérvei a kritikákra.

  1. "Én azt hittem, környezetbarát boltban vásárolok"

A GLAMI Fashion (Re)search #2 kutatásából kiderült, hogy a magyarok nyitottak a környezetbarát brandek termékeire, ám a legtöbben nincsenek tisztában azzal, mely márkák sorolhatók ebbe a kategóriába. Az információ hiányáról, valamint a fals nézőpontokról sokat elárul, hogy néhányan a Zarát, a Bershkát, a Tally Weijlt és más fast fashion cégeket is megemlítettek, mint fenntartható opció. Napjainkban azonban egyre több olyan forrás érhető el online, amelyek segítenek eligazodni az etikus és fenntartható opciók közt - ne legyünk lusták magunk olvasni, informálódni a témában!

  1. "Pedig a reklámban azt mondták, fenntartható módon készítik a ruháikat"

A fast fashion vállalatok ugyan próbálják titokban tartani, milyen embertelen körülmények uralkodnak a távol-keleti gyárakban, valamint azt, hogy mennyire környezetszennyező a tömeggyártás folyamata, de egyre több sötét titokra derül fény. Ezzel szemben a környezetbarát márkáknál sokszor arról is tájékoztatnak minket, mennyivel kisebb ökológiai lábnyommal járt az adott termék elkészítése. A Reformation például minden darabnál feltünteti, mennyivel kevesebb szén-dioxid és hulladék keletkezett a gyártás során, illetve hány liter vizet spóroltak meg. Ha kicsivel több időt szánunk rá, mi is utána tudunk járni a részleteknek, ha erre lehetőséget kapunk.

  1. "A fenntartható márkák ruhái unalmasak és ódivatúak"

Amíg 5-10 évvel ezelőtt a környezetbarát darabokat látva biztosan nem a divatos szó jutott volna az eszünkbe, addig ma már ezek a termékek is a legfrissebb trendeket követik. Persze még mindig vannak olyan kreációk, amelyek nem nevezhetők a hagyományos értelemben trendinek, de ne feledjük, a trendek folyamatosan változnak, vissza-visszatérnek már letűnt elemek a kortárs divatba, így jó, ha van a ruhatárunkban egy-két örökérvényű, minőségi darab, ami még néhány szezon múlva is menő lesz.

  1. "Több ezer forint egy pólóért? Nevetséges!"

Amit fontos hangsúlyozni, hogy nem a környezetbarát és a magyar tervezői termék a drága, hanem a fast fashion az olcsó. A fogyasztói társadalom szokásainak köszönhetően hozzászoktunk az alacsony árakhoz, így nem ritka, hogy valaki az árcédulát látva felháborodottan teszi vissza a kiválasztott minőségi darabot a helyére. Az árat indokolja, hogy a ruha készítője becsületes munkabért kapott és nem éhbérért dolgozott egy roskadozó üzemben. A minőségi anyagok és a környezetkímélő gyártási technológiák is nyomós okok, hiszen sok cég saját kutatásai alapján vezeti be az innovatív technológiákat. Végül pedig ott az idő kérdése; a kisebb vállalkozásoknál lehet, hogy a tervezéstől az utolsó öltésig mindent egyetlen személynek köszönhetünk. Az idő pénz, ez pedig a divatra is igaz.

  1. Azért még van remény!

A GLAMI felmérésében az egyik legbiztatóbb adat, hogy a magyarok kétharmada hajlandó lenne többet fizetni egy fenntartható árucikkért, ezzel a régió harmadik legmagasabb eredményét produkálva. Újabb pozitívum, hogy a megkérdezettek csaknem 70%-a állította ugyanezt egy minőségi, időtálló termékről. Mivel mindkét tulajdonság általában a fenntartható és a hazai termékekre igaz, ezért kijelenthetjük, a törekvéseknek igenis van jövője Magyarországon is.

Az embereknek csupán arra van szükségük, hogy többet halljanak róluk és jobban megismerjék ezeket a márkákat, valamint a különböző fenntartható alternatívákat – mellesleg nem csak a divatipar kapcsán.

Megosztom
Link másolása

Címlapról ajánljuk


TRENDI
A Z generáció szerint van egy bizonyos ruhadarab, ami egyértelműen azt sugallja: öreg vagy
Ki gondolná, hogy egy szimpla zokniválasztás ennyi mindent el tud mondani az emberről...

Megosztom
Link másolása

A Z generáció mindig kitalál valamit, ami miatt kritizálni lehet az idősebb korosztályt. Nagy divatja lett az ezredfordulósok és a Z generáció különbségeit felvonultató videóknak, ahol a két korosztály öltözködési szokásait, de néhol még a frizurabeli különbségeket is firtatják.

TikTokon azonban most egy új téma robbantott ki vitát, amin valószínűleg a legtöbbünk nem is gondolkozik reggelente, csak egyszerűen felkapja az első ruhadarabot, ami a keze ügyébe kerül.

Ugyanis, ha az ember a zokniválasztásra gondol, többnyire azt hiszi, hogy nincs rossz döntés. Maximum annyi, hogy nyáron inkább bokazoknit viselünk a tornacipőhöz, míg a téli hónapokban a melegebb, hosszabb verziók a nyerők.

Akkor mi a gond?

A TikTokon terjedő videók szerint a bokazokni viselése egyértelmű jele annak, hogy a milleniálok korosztályába tartozol.

A problémát egy francia tiktoker, Lili Debois vetette fel, aki bokazoknit viselve jelentkezett be egy edzőteremből: „Úgy tűnik, csak az ezredfordulósok hordanak bokazoknit?”

@lili.debois

am i uncool ♬ She can beat me but she cannot beat my oufit - Marinela

De nem ő volt az egyetlen, aki csatlakozott ehhez a topikhoz. Egy New Yorki tiktoker @yumihinnenkamp is arról vallott, hogy ugyan eddig bokazokni-párti volt, mostantól a hosszú szárú zoknikat fogja előnyben részesíteni.

„Nyugdíjazom a bokazoknit, hogy lépést tartsak a Z generációval”
- írta, és a képaláírásban hozzátette, hogy „hiányozni fog” neki a rövidebb zokni viselése.
@yumihinnenkamp RIP I’ll miss you #genz #socks ♬ original sound - JEN

Persze a vallomás csak olaj volt a tűzre, többen válaszként kifejtették, hogy semmivel sem tudnák rávenni őket, hogy lemondjanak a bokazokniról.

„Bokazokni örökké, sajnálom!” - írta valaki.

„Várj, a bokazokni már nem divat??? Mi történt?” - tette hozzá más valaki.

Forrás: LadBible


Megosztom
Link másolása

TRENDI
Ezek voltak a legextrémebb Met-megjelenések: homok, vizes póló és mindent megmutató pucérruha is sokkolt
A Met-gála általában véve sem a visszafogottságról szól, azonban idén sikerült pár igazán meglepő választást felvonultatni.

Megosztom
Link másolása

Minden évben, május első hétfőjén rendezik meg a Met-gálát, ami vörös szőnyeges szezon egyik lezárása. Az éves tematika mindig alaposan felrázza a stylistokat, akik igyekeznek a legextrémebb megjelenéseket kiötleni drága hírességeik számára.

Ebben az évben Csipkerózsikák: Újraébredő divat című kiállítást ünnepelte a gála, a dress code pedig Az idők kertje volt.

Most összegyűjtöttük nektek a legextrémebb Met-gála megjelenéseket, mert ezekből természetesen ebben az évben sem volt hiány.

1. Tyla

A 22 éves dél-afrikai énekesnő és dalszerző egyértelműen nyerte az extrémitás versenyt, ugyanis egy homokkal bevont Balmain-ruhát viselt, amiben gyakorlatilag mozdulni sem tudott.

A márka kreatív igazgatója, Olive Rousteing így nyilatkozott az érdekes elképzelésről: „az ötlet, hogy ruhadarabot fabrikáljunk valami olyan mulandó dologból, mint a homok, beindította a fantáziámat, és nem is lehetnék boldogabb a végeredménnyel”.

@varietymagazine Tyla is lifted up the stairs at the #MetGala ♬ original sound - Variety

A mozgás olyannyira lehetetlen volt a ruhában, hogy Tyla-t öt férfi segítette a mozgásban, akik időnként följebb emelték a lépcsőfokokon. Az énekesnőt meg is kérdezték, le tud-e majd ülni a fogadáson, amire azt felelte:

„Kit érdekel, mikor ennyire cukin nézek ki?”

2. Doja Cat

Az énekesnő egészen új értelmezést adott a dress code-nak, ugyanis egy földig érő vizes pólóban jelent meg a szőnyegen. Hogy ne legyen teljesen átlátszó, időnként karjaival takarta magát. Sminkjét is ehhez igazították, és ezüstösen lefolyó könnyeket festettek az arcára.

Mikor megkérdezték, miért ezt a szettet választotta, elmondta, hogy a tematika alapján tudta, hogy a legtöbben virágokat idéznek majd ruhakölteményeikkel, ő azonban úgy döntött, hogy az egyik legnépszerűbb növényt, a gyapjút szeretné itt éltetni.

3. Emily Ratajkowski

A modell ezúttal sem bízott túl sokat a képzeletre - jó, legyünk őszinték, konkrétan semmit - teljesen átlátszó ruhában érkezett ugyanis a Metropolitan Múzeum lépcsőjére. Emily Ratajkowski egy vintage Atelier Versace pucérruhát választott, ami mell és fenék részénél is teljesen átlátszott. Haját érdekes kontyba formázta.

@vogueitalia #emilyratajkowski arriva sul red carpet del #MetGala ♬ sonido original - ♫♫

4. Kim Kardashian

A Kardashian család gyöngyszeme, Kim Kardashian minden évben valami nagyon extrémet talál ki a Met-gálára, nála ez már-már hagyomány. Idén azonban talán tényleg sikerült saját magát is túlszárnyalnia, ugyanis olyan vékony csípőt villantott, ami teljesen irreális. A valóságshow-sztár Maison Margiela fémes hatású ezüst, fűzős meztelenruháját választotta egyébként, amihez egy szürke kardigánt viselt.


Megosztom
Link másolása


TRENDI
Ez igen! Zendaya duplázott: két különböző szettben is végigvonult a Met-gála szőnyegén
A színésznő öt év kihagyás után tért vissza a Met-gálára, nem is akárhogyan.

Megosztom
Link másolása

A New York-i Metropolitan Művészeti Múzeum adott helyet idén is a híres vörös szőnyeges szezon zárásaként a Met-gálának, ahol a leghíresebb hollywoodi sztárok még egyszer megmutathatják legkreatívabb ruhakölteményeiket.

Idén a gála a Csipkerózsikák: Újraébredő Divat című kiállítást éltette, ennek kapcsán pedig Az idő kertje volt a gála öltözködési tematikája, így idén is igen extrém kreációkat láthattunk.

Ebben az évben Zendaya öt év kihagyás után tért vissza, és mivel a színésznő egy átlagos filmpremierre is elképesztően kreatív, a témához mindig passzoló ruhakölteményekben jelenik meg, így mostani megjelenését különösen nagy figyelem övezte.

A színésznő pedig vagy nem tudott dönteni, vagy csak valami még extrábbat szeretett volna, így miután megjelent egy Maison Margiela ruhában, amin kézzel festett fémdíszek és apró kolibri madarak voltak láthatóak, nem sokkal később újra megjelent, de teljesen más ruhában és sminkkel.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

USA TODAY Life (@usatodaylife) által megosztott bejegyzés

Másodjára egy John Galliano Givenchy-korszakából származó hosszú, fekete uszályos ruhát viselt, fején egy elképesztő rózsakompózícióval. Míg az első megjelenésnél kicsit végzetasszonyás sminket viselt, addig a másodiknál majdnem teljesen natúr, természetes smink mellett döntöttek.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

zendayaverse (@zendayaverse) által megosztott bejegyzés

Via: 24.hu


Megosztom
Link másolása


TRENDI
Olyan nagy divatházak utasították vissza kezdetben Zendaya-t, mint a Gucci vagy a Dior - a színésznő pedig nem felejt
Feketelistára tette ezeket a márkákat, és azóta sem hajlandó ruháikat nyilvános eseményeken viselni.

Megosztom
Link másolása

27 éves létére olyan hatással van a divatra Zendaya, ami egyszerűen elképesztő. Ez persze nem valósulhatna meg állandó stylistja, Law Roach nélkül, akivel immáron 13 éve dolgoznak együtt.

A színésznő az elsők között volt, aki filmpremierre is tematikus ruhát választott, ezt a szokást pedig mára többen is átvették.

De nem kell ennyire messzire mennünk, gondoljunk csak a hét elején tartott Met-gálára, ahol két ruhakölteményben is felvonult a Met lépcsőjén, és egyikkel sem tudott hibázni.

Egyszerűen mindig a legjobban öltözött sztárok között van. PONT.

De nem volt ez mindig így. Manapság valószínűleg az összes nagy divatház ott tolong Zendaya ajtaja előtt és gyakorlatilag bármit megtenne azért, hogy az ő márkájuktól válasszon.

A színésznő azonban feketelistára tett ötöt

a legnagyobbak közül.

És hogy miért?

Mert karrierje kezdetén ez az öt ismert tervező és márka elutasította őt, mikor a színésznő segítséget kért tőlük.

„Felkerestem az öt nagy divatházat, és mind elküldtek. Olyanokat mondtak, hogy próbáljam meg újra jövőre, hogy még túl zöldfülű, hogy most nincs hely a naptárjukban. Ezek a visszajelzések máig megvannak nekem”

- mesélte a színésznő az ET Online-nak.

Stylistja pedig konkrétan meg is nevezte ezeket a divatházakat: a Chanel, a Saint Laurent, a Dior, a Gucci valamint a Valentino márkáját ugyanis azóta sem viselte nyilvános eseményeken a 27 éves sztár. Ez alól persze kivételt képeznek a divatmagazinos fotózások.

Zendaya pedig úgy tűnik, nem is kíván ezen változtatni,

Roach ugyanis elmondta:

„Soha nem viselt Diort a vörös szőnyegen, ahogy Chanelt és Guccit sem, egyetlen sajtóeseményen vagy bemutatón sem, sehol, soha. Az első alkalom, amikor Valentinóban volt nyilvánosan, akkor volt, amikor szerződés kötelezte erre, szóval amikor korábban azt mondtam neki, »ha nemet mondasz, az örökké nem lesz«, az nagyon-nagyon sokáig igaz volt.”

Via: 24.hu

Megosztom
Link másolása