Hogyan lettek a Labubu babák 2025 legmenőbb cuccai? - Ezért van mindenki teljesen rákattanva ezekre a babákra
Kócos, kiszámíthatatlan, rémesen vigyorog, mintha legalábbis egy Hitchcock-filmből ugrott volna elő. De hogyan lett ez a bizarr kis műanyaglény 2025 legnagyobb kultcucca? És mit mond el ez rólunk, így a posztirónia korában?
A történet egy hongkongi művésznél, Kasing Lungnál kezdődik, aki még a 2010-es években alkotta meg Labubut a Monster Little univerzum részeként. A figurák gyártásáért a kínai POP MART felel – egy olyan cég, amely lényegében azt csinálja a gyűjthető játékokkal, amit a Supreme a streetwearrel. Labubu pedig eredetileg egy erdei, kicsit hátborzongató koboldként indult, aki mára meghódította az egész bolygót.
Vakon húzol, aztán sírsz örömödben vagy bánatodban
A Labubu babák kicsik és minden szériájuk meglepetésdobozban jön – azaz senki sem tudja előre, melyik figurát kapja. Ez pedig épp elég ahhoz, hogy az ember képes legyen 6000-20.000 forintot is elszórni egy tenyérnyi játékra – újra és újra.
A POP MART hibátlanul ráérzett a hype drop receptre: limitált szériák, régióspecifikus együttműködések, amik pár másodperc alatt elfogynak – és utána jöhet a nyomozás, cserebere, könyörgés Discordon és Redditen, vagy a mélyrepülés a másodlagos piac fekete világába.
TikTok + síró felnőttek + gyűjthető kobold = globális őrület
Bár Labubu Ázsiában már évek óta kultkedvenc, 2025 lett az az év, amikor a Nyugat is bekattant. És köszönhetjük mindezt – naná – a TikToknak.
Az egyik felhasználó egy Labubu-gyűrűs eljegyzésvideóval (!) ment virálba, ami reggeli tévéműsorba is bekerült.
Me two weeks ago: “Labubu’s are ugly”
— gabs (@xJustGabs) June 13, 2025
Me now: pic.twitter.com/ZPAblArC9Q
Labubu egyszerre hozza vissza a Beanie Babies, a Funko Popok és a Moncsicsik hisztériáját – csak ez most egy borzas kis figura, ami mindenben úgy néz ki, mintha egyszerre lenne gonosz, elbűvölő és kicsit belőtt.
Nem tökéletes. Nem steril. Nem „glossy”. Inkább furcsa, játékos, nosztalgikus és kézzelfoghatóan őrült. Mint mi.
A tulajdonlása gyerekkori öröm, de felnőtt szintű adrenalinfröccs. Egy halk lázadás a végtelen képernyők, NFT-k és túlstilizált Instagram-univerzum ellen. Egy emlékeztető arra, hogy a fizikai tárgyak még mindig tudnak felhőtlen örömet okozni.
És most jön a Labubu cinematic universe
A Labubu-láz nem csillapodik. POP MART már globális terjeszkedésen dolgozik, és állítólag divatházakkal is tárgyalnak exkluzív kollabokról.
És igen, ha minden igaz, készülőben van egy animációs sorozat is – ami vagy végleg bebetonozza Labubu helyét a popkultúrában, vagy gyorsan elhozza a túltolt márkaépítés bukását.
De addig is: hajrá, koboldvadászat. A következő dobozod talán egy Starry Knight-ot rejt. Vagy csak egy újabb, kócos kis őrület, amibe beleszeretsz.