Az ABBA 79 éves gitárosának ez volt a gondja a házasságával: „Először pánikba estem, aztán feladtam”
Björn Ulvaeus szerint a fő gond 28 év korkülönbség volt.
A szerelem nem kérdezi meg, hány éves vagy – de Björn Ulvaeus szerint az emberben azért elsőre megfordul a gondolat. A 79 éves ABBA-legenda, aki idén ünnepli a 80-at, most először beszélt nyíltan arról, hogyan élte meg, hogy mostani felesége, Christina Sas 28 évvel fiatalabb nála. A válasza egyszerre őszinte és nagyon emberi:
„Először komoly gondjaim voltak a korkülönbséggel. Amikor egy férfi vagy nő beleszeret valakibe, aki sokkal fiatalabb, óhatatlanul felteszi magának a kérdést: jól csinálom ezt egyáltalán?”
A The Times-nak adott interjúban Ulvaeus elmondta, hogy végül nem filozofálta túl a dolgot.
„A végén egyszerűen feladtam. Úgy döntöttem, ez az ő dolga
— ha ő szeretne valakivel élni, aki idősebb, és mi szeretjük egymást… akkor rendben van.” Ma már nem is beszélnek a korkülönbségről. „Nem téma köztünk.”
A „szerelem első látásra” szerinte nem csak hollywoodi közhely: valódi fizikai és érzelmi élmény, amihez nyitottság kell.
„Nagyon nyitottnak kell lenni, antennákkal kifelé. Kalandvágy kell hozzá, és a bátorság, hogy az ember kockáztasson.”
A pár tavaly szeptemberben házasodott össze Koppenhágában. Christina Sas, aki maga is zeneipari szakember, 2021-ben találkozott Ulvaeusszal, amikor az ABBA utolsó stúdióprojektjén, a Voyage-on dolgozott. Nem sokkal azután kezdtek randizni, hogy a férfi lezárta második házasságát – ez volt egyébként a harmadik esküvője. Az első felesége az ABBA ikonikus alakja, Agnetha Fältskog volt, akivel 1971-től 1980-ig voltak házasok, két gyerekük született: Linda (52) és Peter (47).
Második feleségétől, Lena Källersjötől, aki zenei újságíróként dolgozott, szintén két lánya van – az a kapcsolat 41 évig tartott. És most is tartana, ha nincs ez a szerelem első látásra-dolog.
Ulvaeus nem csak a magánéletéről mesélt, hanem arról is, hogyan látja az ABBA digitális feltámadását. A Voyage című londoni koncertshow hologramszerű digitális másolatokkal hozza vissza a zenekart a színpadra, és a nézők úgy élik meg, mintha újra élőben látnák az ABBA-t.
A zenész szerint a jövő kérdéses:
„2029-ig maradhatunk a mostani helyszínen, de ki tudja, hogyan alakulnak a jegyeladások.
És egy idő után felmerül a kérdés: helyes-e folytatni, ha már valaki közülünk meghalt? Ez egy elég nagy erkölcsi dilemma.”
Példaként Agatha Christie Egérfogó című darabját említette, amely 1952 óta folyamatosan fut Londonban. „Volt baja Agatha Christie-nek azzal, hogy az Egérfogó ennyi ideig futott? Ha már nem leszek, nem leszek… de lehet, hogy a gyerekeim értékelni fogják, hogy ott maradt.”