„Belefáradtam az önimádatba” - mondta egy influenszer, miután vállalati állásra cserélte a közösségi médiát
Az elmúlt évek során az egyik legkívánatosabb állás lett a tartalomgyártói, hiszen kívülről legtöbbször csak az látszik, hogy egy-egy influenszer folyton csak utazik, vagy éppen luxuskörülmények között, luxustermékekkel körberakva pózolgat. Ebben meg ugye mégis mi lehet a nehéz?
Most egy Ana Wolferman nevű influenszer, aki három évet töltött el főállású tartalomgyártóként, elárult 3 okot, ami miatt úgy döntött, hogy visszalép a közösségi média világától, és inkább a vállalati szférában kezd el dolgozni.
1. Belefáradt abba, hogy mindig neki kell szerepelnie
A közösségi médiában felépített karrier gyakorlatilag egy ember köré épül, ez viszont azzal jár, hogy az adott tartalomkészítőnek az élete akár intim részleteiből is meg kell mutatni időnként, hogy fenn tudja tartani a követői figyelmét.
„A munkám megköveteli, hogy magamba nézzek, és arról beszéljek, hogy mit gondolok vagy mit tettem. Aztán posztolok magamról, majd válaszolok a rólam szóló kommentekre.” - mondja Ana.
Ehhez azonban mostanra már nem érez elég motivációt.
„Értem az előnyeit, és értem a szórakozást, és ezért csinálom már 3 éve, de már annyira belefáradtam” - állítja.
2. Úgy érzi, semmi újat nem tanul
Ana azt vette észre, hogy semmilyen intellektuális kihívással nem szembesül a közösségi médiában töltött karrierje során.
„Igen, a stratégiában, a marketingben mindig fejlődhetnék, de úgy érzem, hogy ez azért egy kicsit ismétlődik. Tudom, hogy képes vagyok tanulni és fejlődni, és úgy érzem, hogy mióta lediplomáztam, és ezt teljes munkaidőben csinálom, nem kezdtem semmit az agyammal.”
3. Úgy érzi, hogy az influenszer-lét felszínessé tette
Ana elárulta, hogy a TikTokon rövidebb mondatokban kell kifejeznie magát, nem részletezheti a gondolatait, hiszen azokat a videókat sosem kapják fel, és sokkal kisebb nézettséget hoznak.
„Az egyetemen töltött éveim során végig arra tanítottak, hogy részletezzem a gondolataimat. A TikTok egyfajta agymosást végzett bennem, hogy csak blablákat adjak nulla magyarázattal, mert minél kevesebbet magyarázol, annál rövidebb a videó, és annál több kommentet kapsz, amiben kérdéseket tesznek fel.”
„Ez a munka kizárólag a marketingre épül, ami azt figyeli, hogy mit akarnak az emberek? És az emberek csak termékeket akarnak, szóval azt mondom, hogy ez egy kicsit engem is felületesebbé tett, mert a figyelmemet és a fókuszomat a márkák marketingjén való gondolkodás vitte el.”
Wolfermann bevallotta, hogy úgy érzi,
Rájött, hogy ideje nagy részét azzal tölti, hogy magáról beszél, és másoknak mutatja meg az életének egyes részeit, ami miatt folyamatosan, már-már kényszeresen dokumentál mindent fotókkal és videókkal. És ebből elege lett.
Persze azért nem törli platformját, de nem lesz többé főállású influenszer, ehelyett inkább belekostól a 9-től 5-ig munkaviszonyba egy vállalatnál. Döntésével pedig elég egyedülálló, legtöbben ugyanis pont ebből az élethelyzetből szeretnének szabadulni.
@anawolfermannim about to become a corporate america girly who also does social media purrrrr♬ original sound - Ana Wolfermann
Forrás: YourTango