Bünteti a stewardess azokat az utasokat, akik nem adják át a helyüket gyerekeknek a repülőn
Hatalmas vitát robbantott ki a közösségi oldalakon, a torkának ugrottak a kommentelők.
A külföldi lapokban és a közösségi oldalakon évek óta heves vita zajlik az ülőhelyekről és a repülésről, illetve a repülőgéppel utazás illemszabályairól.
Sokan osztják meg a saját történetüket, mások pedig a véleményüket a témáról.
Az utóbbi időben divat lett nyilvánosan megszégyeníteni és kibeszélni azokat, nem voltak hajlandóak átadni az előre lefoglalt vagy a számukra kijelölt ülőhelyet azért, hogy a családok együtt utazhassanak, hogy a gyerekek a szüleikkel együtt ülhessék végig a repülőutat.
Egy Orlandóban élő légiutas-kísérő, Mitra Amirzadeh nemrég elárulta,
elárulta, mivel bünteti azokat az utasokat, akik nem hajlandóak helyet cserélni, hogy a kisgyermekes családok együtt utazhassanak.
Van egy tuti módszere, amivel állítása szerint mindig ráveszi a "makacskodó" utasokat a helycserére.
Azt mondja ezeknek az utasoknak, hogy "Rendben, akkor figyelni fog a kisgyerekre?" Azt is elmondta, legközelebb, amikor valaki mérges vagy frusztrált amiatt, mert nem azt a helyet kapja, amit szeretett volna, jusson eszébe, nem azért fizetett, hogy kiválassza a helyét, máskülönben ott ülne
Azt is elárulta, hogy az útjai nagy részében akadnak vitás kérdések a helyekről, az ülésekről és az üléscseréről.
Nem csak azért megosztó ez a téma, mert mindenki szeretné magának a legjobb helyet a repülőn, és ebből adódhatnak konfliktusok. Hanem azért is, mert sokan visszaélnek ezzel, és sportot űznek abból, hogy a jobb ülőhelyük miatt vegzáljanak másokat. Gyakori téma a közösségi oldalakon az, hogy azok az utasok, akik nem fizettek külön a helyükért, a gépen próbálnak meg alkudozni azokkal, akik pedig igen, és megpróbálják rávenni arra a helyükért külön fizető utasokat, hogy cseréljenek velük. Aki erre nem hajlandó, arra sokan megsértődnek.
De ennél is továbbmennek néha az utasok.
Olyan is előfordult már, hogy a szülők megvették maguknak business classra a jegyet, a gyereknek pedig turistaosztályra foglaltak helyet, majd a gépen álltak le alkudozni egy-egy utassal, hogy ugyan adja már át a helyét a gyereknek, és üljön át helyette a turistaosztályra.
Különösen a hosszú, sok órás repülőutakon kényes téma ez.
A légiutas-kísérő egyébként egyes oldalakon hatalmas vitát robbantott ki a kijelentésével, sokan a torkának ugrottak. Volt, aki azt írta, hogy a stewardessnek nem az a dolga, hogy izmozzon az utasokkal, hanem hogy kiszolgálja őket rágcsálnivalóval. Más azt írta, hogy ha ő fizet nem keveset azért, hogy foglalt helye legyen, senki, még egy gyerek kedvéért sem hajlandó átadni; az pedig nem az ő dolga, hanem a szülőké, hogy legyen a gyereknek biztos ülőhelye.
Volt, aki kifejtette, hogy ez részben a szülők, részben a légitársaságok miatt történik így. De akadt olyan is, aki egyenesen a gyerekhez fordult, amikor szülő jött a kéréssel, és amikor a gyerek azt mondta, hogy ő nem szeretne cserélni, megnyugodott, és maradt a helyén.
Egy kommentelő megjegyezte, hogy érdekes módon, azt senki nem szokta kérni, hogy hadd ülhessen át az alacsonyabb komfortfokozatú helyre azért, hogy együtt lehessen a családjával/feleségével/gyerekével stb.
A cikkben említett stewardess azt is elmondta, hogy amikor nem gyerekekről van szó, ritkán avatkozik közbe a vitás helyzetekben.
Forrás: Daily Mail