SZTÁR

Attis az influenszerekről: „Itt mindenki szép, gazdag, tökéletes, minden habos-babos rózsaszín unikornis puki”

A Tanulom magam legújabb adásában elhangzott az is, hogy a többség sajnos csak a pénzre hajt, és nem akar már minőségi tartalmat gyártani.
Sassy - sassy.hu
2023. március 09.


Megosztom
Link másolása

Az influenszerek legnagyobb hazugságait mutatta be a Tanulom magam YouTube-csatorna. A műsorvezető, Attis hangsúlyozta, hogy természetesen nem az összes influenszerre igazak ezek a pontok, de sajnos a többségre igen.

1. Az influenszerek valóságosak lesznek

A kezdeti időszak után már teljesen átalakultak az influenszerek: már mindenki szép, tökéletes, sokat utaznak, stabil a párkapcsolatuk stb.

"Az influenszerek már nem a hétköznapi valóságot akarják képviselni, hanem egyfajta elitét, egy látszatelitét: látszólag gazdagok, látszólag híresek. A hagyományos sztárok helyett megkaptuk a low-budget, self-made celebeket, akik saját magukat futtatják és ajnározzák" - mondta Attis. A sok filterezett, eltorzített képpel már hazudnak a követőiknek.

2. Minőségi tartalmak, amikre az emberek vágynak

A tévés trashműsorokkal ellentétben az influenszerek minőségi tartalmakat ígértek, amit készíteni akartak, nem a nézettségre hajtottak. Viszont ahogy telítődött a piac, megindult a harc a nézettségért: ez hatással volt a tartalmakra, egyre több lett a trash, és clickbait. Egyre igénytelenebb, semmitmondóbb tartalmakat láthatunk.

3. Az értékadás a fókusz, nem a pénzkeresés

Az elején nem volt komoly pénzkereseti lehetőség a közösségi médiában, így az emberek motivációja a tartalomkészítés volt. Ez akkor szembement a kereskedelmi televíziózással. Ma már viszont nagyon jól lehet keresni influenszerként.

"A hangsúly is eltolódott: az értékadó tartalmak helyett az olyan, szponzorkompatibilis tartalmak felé, amiben minél jobban tudnak hirdetni, és minél több nézettséget csinál, hogy lehetőleg minél drágábban lehessen eladni"

- mondta Attis.

4. Hiteles emberek hiteles tartalmai

Bár mindegyik influenszer azt mondja, számára a hitelesség az egyik legfontosabb dolog, ma már egyre kevesebbekre igaz ez. Az volt az ígéretük, hogy tényleg csak akkor ajánlanak valamit, ha már kipróbálták, és maguk is meggyőződtek róla, hogy tényleg jó. Most már viszont "gyakorlatilag bármit eladnak, amiért fizetnek nekik".

5. Interaktivitás és elérhetőség

A hagyományos televíziós műsorokba gyakorlatilag semmilyen beleszólásuk nem volt a nézőknek. "Ezzel szemben az influenszer-korszak egyfajta demokratikus tartalomkultúrát ígért, ahol a néző szinte részese a tartalomnak" - mondta Attis. Lájkok, üzenetek, kommentek révén van lehetősége formálnia a tartalmat, de a legtöbb influenszer letiltja azokat a hozzászólásokat, amik neki nem tetszenek.

6. Példaképek és szerepmodellek

A hagyományos média által mesterségesen létrehozott celebek helyett Attis szerint

"az influenszerek személyében olyan emberek tudnak majd előttünk lenni, akik ténylegesen kiemelkedő teljesítményt tudnak letenni az asztalra".

Ez kezdetben működött is, de ahogy egyre népszerűbb lett az influenszerség, ma már a többség klasszikus celeb: nincs tehetségük, eredményük, azért híresek, mert híresek. Sokan kifejezetten károsak.

Az influenszerek felelősségéről Lilu is elmondta a véleményét: a műsorvezető nem kertelt, szerinte túl felületes lett ez a közösség.


Megosztom
Link másolása

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


Sassy - sassy.hu
1970. január 01.


Megosztom
Link másolása


Megosztom
Link másolása

Ajánljuk
Sassy - sassy.hu
1970. január 01.


Megosztom
Link másolása


Megosztom
Link másolása

Ajánljuk

Sassy - sassy.hu
1970. január 01.


Megosztom
Link másolása


Megosztom
Link másolása

Ajánljuk

Sassy - sassy.hu
1970. január 01.


Megosztom
Link másolása


Megosztom
Link másolása

Ajánljuk