ÉLETMÓD

Van egy titkos gomb a mosógépen, most eláruljuk, mire jó!

A segítségével megelőzheted, hogy a ruháid egy idő után büdösek legyenek.

Megosztom
Link másolása

A mosógépek életünk megkerülhetetlen részei. Ahol azonban víz van, ott penész és mindenféle egyéb kosz is, ami nem tesz jót a mosásra szánt ruháknak. Elsősorban a szaga árulja el, ha a gépünk már tisztításra szorul. Azonban sokan nehezen veszik erre rá magukat, mert általában nehezen hozzáférhető helyeket kellene megpucolni.

Vagy mégsem? A mosógép gyártók ugyanis meglepő módon erre is gondoltak.

Mindy McKnight tiktoker hívta most fel a figyelmet a mosógépeken található titkos gombra, ami általában a mosószer adagoló rekeszben található, bár előfordulnak olyan típusok is, amiknél sajnos nincs ilyen segítő funkció.

„Gondolkodtál már azon, hogy mire való ez a nyomógomb a mosógépeden?” - kérdezi videója elején, majd lenyomja, hogy felfedje a rejtélyt.

A gomb ugyanis abban segít, hogy ki lehessen venni a rekeszt a fiókból, aminek hála a kis tárolókat is könnyebb átmosni, valamint a rekesz üregét is érdemes kipucolni, mert egy idő után jelentős mocsok tud benne összegyűlni.

Amennyiben a mosógéped nem rendelkezik ilyen funkcióval, Mindy azt tanácsolja, hogy csepegtess egy kis citromlevet a tárolókba, majd szórj rá némi szódabikarbónát és miután a reakció lezajlott, dörzsöld át alaposan egy kefével vagy egy régebbi, már nem használt fogkefével.

A ruhák ez után garantáltan frissebb és üdébb illatúak lesznek, úgyhogy ha még eddig nem vetted rá magad erre a lépésre, akkor itt az ideje!

A TikTok-videó persze nagy sikernek örvend, és sok dicsérő hozzászólás érkezett alá:

„Annyira boldog vagyok, hogy rátaláltam erre a videóra. Már egy ideje meg akartam tisztítani a miénket, de nem akartam összetörni.” - írta egyikük.

„A TikTok megint többet tanított nekem, mint az iskola lol.” - írta egy másik.

A videó pedig itt látható:

@mindymcknight Ever wonder what the push button is for on your washing machine drawer?? Here’s the answer! #hack #tipsandtricks #washingmachine ♬ original sound - Mindy McKnight

Forrás: The Sun


Megosztom
Link másolása

Címlapról ajánljuk


ÉLETMÓD
Az orvosok kiderítették, hány év a maximális idő, ameddig egy ember élhet
Meghökkentő módon a szám közel áll ahhoz, amiről a Bibliában lehet olvasni.

Megosztom
Link másolása

Ha gyerekkorodban kételkedtél abban, hogy az öreg Matuzsálem a Biblia szerint 969 évig élt, akkor most sem fogsz ennek az ellenkezőjéről meggyőződni. De ha arra is felkaptad a fejed, hogy Mózes 120 évig, Ábrahám meg 175-ig húzta, már lehet, hogy meg fogsz lepődni.

Azzal azért mindannyian tisztában vagyunk, hogy élhetünk olyan egészségesen, amilyen egészségesen csak lehet, az idő végül mindannyiunkat legyőz.

Manapság az orvostudomány fejlődésének köszönhetően nagyobb eséllyel éljük túl azokat a súlyos betegségeket, amelyek miatt korábban meghaltunk volna - és ez növeli a Földön eltöltött éveink számát.

A dokumentáltan legidősebb ember Jeanne Calment volt, aki 1875-ben született, és 122 éves koráig élt.

Bár a legtöbben ennek a közelébe se jutnak, a tudósok már egy ideje foglalkoznak azzal a kérdéssel, hogy elméletileg meddig élhet az emberi test.

A vizsgálatok szerint a leghosszabb életkor, amit egy ember megélhet, körülbelül 150 év.

2022-ben a Gero szingapúri biotechnológiai vállalat és a New York állambeli Buffalóban található Roswell Park Comprehensive Cancer Center kutatói az emberi szervezetnek a sérülésekből való felépülési képességét vizsgálták. A mesterséges intelligencia segítségével önkéntesek százezreinek orvosi adatait tekintették át, hogy megbecsüljék az ember maximális élettartamát - írta meg a LadBible.

Az életkor, a betegségek és az életmódbeli tényezők figyelembevételével megállapították, hogy valahol 120 és 150 év között az emberi szervezet regenerálódási képessége egyszercsak leállt, ami azt jelenti, hogy az ember ennél tovább már nem igazán élhet.

Az öregedés tudományával foglalkozók szerint a világ legidősebb emberének rekordját valószínűleg 2100 körül ismét megdöntik, de nem mindenki fogja elérni a 122 éves kort.

Még akkor sem, ha már tesztelik azokat a gyógyszereket, amelyekkel megpróbálhatják lelassítani a szervezet öregedési folyamatát, és segítségükkel elméletileg akár 200 évig is élhet valaki, de az elképzelés, hogy mindannyian 200 évig fogunk élni, még nagyon távoli.

Azon azért még így is érdemes elgondolkodni, hogy milyen világ lenne az, ahol élhetünk ugyan 120 évig, de a nyugdíjbiztosító biztos nem vállalna kifizetést 100 éves kor alatt. És ha ma már 50 évesen is öregnek tartják a munkavállalókat, mit kezdenének a vállalatok a 80-90 éves dolgozókkal?


Megosztom
Link másolása

ÉLETMÓD
Egy csésze kávé rögtön ébredés után: az alvásszakértő szerint ez a legrosszabb, amit tehetsz
Érdemes néhány órát várni a reggeli kávéval. Így nem csak jobb hatást fog elérni, de immunrendszered is hálás lesz érte.

Megosztom
Link másolása

Dr. Deborah Lee szerint az egyik legrosszabb dolog, amit tehetsz, ha egyből ébredés után egy csésze kávéval indítod a napot.

A koffein blokkolja az agyban az alvást elősegítő receptorokat, az úgynevezett adenozinreceptorokat, és ezáltal éberebbnek érzi magát az ember.

De ezeknek a receptoroknak a blokkolása az ébresztőóra megszólalását követő percekben nem tesz jót az egészségednek. Az alvásszakértő szerint ez a kortizol szintnek köszönhető. A kortizol az a hormon, amely fokozza az éberséget és a koncentrációs készséget, valamint szabályozza az anyagcserét és az immunrendszert.

Dr. Lee szerint a kortizol szint ébredéskor a legmagasabb testünkben.

„A megemelkedett kortizol szint hatással lehet az immunrendszerre, és ha már ébredéskor is csúcson van, akkor a korai kávéfogyasztás többet árthat, mint használ. Ez hosszú távon akár immunissá is tehet a koffeinre."

- állítja a szakértő.

A koffein akkor a leghatásosabb, és akkor nem terheli túl szervezetünket, ha néhány órát vársz a kávéfogyasztással ébredés után.

„A legjobb időpont a kávézásra általában a délelőtt közepe, amikor a kortizol szintje sokkal alacsonyabb, és elkezdhetjük érezni az energiaszint csökkenését.”

Az alvásszakértő szerint, ha valaki reggel 7-kor kel, akkor 10-12 óra felé érdemes meginnia az első csésze kávét. Ekkor fogja a tested igazán értékelni a koffein löketet.

Dr. Lee szerint azonban arra is érdemes odafigyelni, hogy túl későn se igyunk koffein tartalmú italokat.

„Hogy elkerüljük az alvási ritmusunk felborulását, délután 3 után kerüljünk minden koffeint, beleértve a kávét, a szénsavas üdítőket, az energiaitalokat, de még a teát is.”

Hozzátette, hogy legalább hat órával alvás előtt abba kell hagyni a kávézást, hogy ne zavarja a pihenést.

A doktor szerint, ha ezeket az irányelveket követjük, hamar észre fogjuk venni a pozitív változást alvási szokásainkon.

Forrás: The Sun


Megosztom
Link másolása


ÉLETMÓD
Így spórolhatsz meg sok tízezret a Netflix, Prime Video, Disney + és HBO Max előfizetéseiden
Oda kell figyelni, de tényleg rengeteg pénzt takaríthatsz meg a módszerrel.

Megosztom
Link másolása

Mivel a Disney+, a Netflix, az Amazon Prime Video és az HBO Max havonta verseng a filléreinkért, a streaming platformokra való feliratkozás költségei gyorsan összeadódhatnak, ha mindet egyszerre használjuk.

Aki mind a négy csatornát nézi, az havonta legalább 9869 Ft-t fizet.

A Netflix standard csomagja havi 3490 Ft, a Disney+ 3090 Ft, a Prime Video akciósan 899 Ft, az HBO Max pedig 2390 Ft-ba kerül.

De a rendszer legyőzésének van egy módja, amit jobb híján ugrálásnak nevezhetünk. Ez a streaming előfizetések másfajta megközelítése, hogy a lehető legköltséghatékonyabbá tegyük azt.

Ahelyett, hogy a fent említett négy streaming-oldalra egyszerre fizetnénk elő, egyenként ugrálhatunk közöttük.

Például úgy, hogy minden hónapban másikra fizetünk elő.

Mivel az év 12 hónapból áll, ez azt jelentené pl, hogy a havi 3490 Ft-s Netflix-előfizetést évente csak háromszor kellene kifizetni. Ezzel önmagában akár 31.410 Ft-t is megtakaríthatsz egy év alatt

azokban a hónapokban, amikor nem vagy feliratkozva. A legjobb, ha előre megnézed, hogy mikor milyen film vagy sorozat jön ki az egyes platformokra, és amikor belépsz, bepótolod a lemaradást.

A módszer másik előnye, hogy minden alkalommal új műsorok és filmek katalógusát kapod meg, amikor újra feliratkozol, és nem az algoritmus dobál eléd megszűrve filmeket a régi preferenciáid alapján.

A Disney+ előfizetés havonta 3090 Ft tesz ki, ami azt jelenti, hogy akár 27.810 forintot is megspórolhatsz, ha csak négyhavonta nézed.

A Prime Video előfizetése akciósan 899 Ft, ami azt jelenti, hogy több mint 8000 Ft-ot takaríthatsz meg.

HBO Max 2390 minden hónapban, így körülbelül 21.510 Ft maradhat a zsebedben ahhoz képest, amikor egész évben fizeted a szolgáltatást.

Mindent egybevetve, ez több, mint 88.000 Ft minden évben, ha szigorúan ragaszkodsz ahhoz, hogy egyszerre csak egy csatornát nézz minden hónapban, rotációs alapon.

De ha nem akarod ennyire szigorúan korlátozni a választási lehetőségeidet, és mondjuk kettőre csökkented a szolgáltatókat a négyből, akkor is jól jársz.


Megosztom
Link másolása


ÉLETMÓD
A koleszterinszint csökkentésére használt VITAMIN növeli a stroke kockázatát - állapította meg egy tanulmány
A kutatók azt is kimutatták, hogy gyulladást vált ki az erekben.

Megosztom
Link másolása

A niacin, más néven B3-vitamin számos testi funkcióhoz nélkülözhetetlen, és nem ritka, hogy élelmiszerekhez is adagolják.

A Cleveland Clinic kutatói azonban most azt találták, hogy

a niacin-felesleg növeli egy olyan anyag jelenlétét, melyet nagyszabású klinikai vizsgálatokban összefüggésbe hozták a szívroham, a stroke és más káros kardiológiai események kialakulásával.

A kutatók azt is kimutatták, hogy közvetlenül gyulladást vált ki az erekben -írta meg a Sun.

A niacint régebben a HDL-koleszterin - ez a „jó” koleszterin, amely segít eltávolítani a véráramból az LDL-t, a „rossz” koleszterint - szintjének emelésére írták fel. De kiderült, hogy a niacin kevésbé hatékony, mint más koleszterinszint-csökkentő gyógyszerek.

Dr. Stanley Hazen, a kutatás vezetője szerint:

„Az Egyesült Államok és több mint 50 ország évtizedek óta előírja a niacin dúsítását az olyan alapvető élelmiszerekben, mint a liszt, a gabonafélék és a zab, hogy megelőzzék a tápanyaghiánnyal kapcsolatos betegségeket.

„Ezen eredmények ismeretében indokolt lehet a vita arról, hogy a fejlett országokban továbbra is kötelezővé tegyék-e a liszt és a gabonafélék niacinnal történő dúsítását.”

Eközben a niacinnal készült, vény nélkül kapható étrend-kiegészítők azt állítják, hogy öregedésgátlók, optimalizálják a vérzsírt, a szebbé teszik a bőrt, az agyműködést serkentik és egyebek.

A Nature Medicine című szaklapban közzétett tanulmány szerint a kutatók azt találták, hogy minden negyedik ember túl sok niacint vett be.

Dr. Hazen szerint: „A niacin hatása mindig is paradoxon volt. Annak ellenére, hogy csökkenti a koleszterinszintet, a klinikai előnyök mindig is kisebbek voltak, mint azt az LDL-csökkenés mértéke alapján várták. Ez vezetett ahhoz az elképzeléshez, hogy a túlzásba vitt niacin olyan hatásokat okozott, amelyek ellensúlyozták az LDL-csökkentés előnyeit.

Úgy gondoljuk, hogy eredményeink segítenek megmagyarázni ezt a paradoxont.”

A legtöbb ember amúgy is elegendő niacinhoz jut a napi étrendjéből, amelynek kiemelt forrásai közé tartozik a hús, a hal, a tojás és a búzaliszt.

A niacinnak két formája van: a nikotinsav és a nikotinamid.

A nikotinsav-kiegészítők nagy dózisú szedése bőrpírt okozhat. Nagy dózisok hosszú ideig történő szedése májkárosodáshoz vezethet. Nincs elég bizonyíték ahhoz, hogy tudjuk, milyen hatásai lehetnek a nagy napi dózisú nikotinamid-kiegészítők szedésének. Ezért azt ajánlja, hogy az adagokat napi 17 mg nikotinsavra vagy 500 mg nikotinamidra korlátozzák.

Hogy csökkentheted a koleszterin szintedet?

- Egészséges étrenddel, amely kevés zsíros ételt tartalmaz. Csökkentsd a húskészítményeket, kolbászokat, vajat, tejszínt, kemény sajtokat, édességeket, valamint a kókuszolajat tartalmazó ételeket. Ehelyett egyél több olajos halat, barna rizst, dióféléket és magvakat. Egyél több gyümölcsöt és zöldséget.

- Hagyj fel a dohányzással.

- Mozogj rendszeresen. Törekedj arra, hogy hetente legalább 150 perc testmozgást végezz gyaloglással, úszással vagy kerékpározással. Azt is tanácsolják, hogy hetente kétszer végezz erőnléti edzést.

- Csökkentsd az alkoholfogyasztást heti 14 egységre.


Megosztom
Link másolása