ÉLETMÓD

A fiatalok egy része az aznapi hangulata alapján dönt, ad-e borravalót, egy harmaduk a szolgáltatás minősége alapján

A fiatalok 13 százaléka pedig egyáltalán nem ad borravalót.
Sassy - sassy.hu
2024. május 08.


Megosztom
Link másolása

Továbbra is népszerű a borravaló intézménye Magyarországon, bár a fiatalabbak már jobban meggondolják, mennyivel adjanak többet a szolgáltatásokért – írta az MTI a Hellopay felmérése alapján.

Fiatalokat kérdeztek borravalóval és a fizetési szokásokkal kapcsolatban.

A vizsgálat szerint a megkérdezettek háromnegyede jár valamilyen rendszerességgel olyan helyekre, ahol szokás borravalót adni, főképp a fiatal felnőttek és a magasabb jövedelműek.

Mindössze 13 százalékuk utasítja vissza ezt a szokást, ugyanakkor a megkérdezettek 25 százaléka szívesen ad többet. 20 százalékuk hagyománynak tekinti. 10 százalékuk a hangulata alapján dönt, a szolgáltatás minőségétől pedig további 30 százalék teszi függővé a borravalót.

A közlemény szerint a borravaló adását egyértelműen a szolgáltatással való elégedettség motiválja Magyarországon. Abban az esetben, ha nem számolnak fel szervizdíjat, a többség 5-10 százalékos összegű borravalót ad, szervizdíj mellett pedig átlagosan 6 százalékot.

A bankkártya a borravaló-fizetésben már megelőzte a készpénzt, utóbbi az ország keleti részében népszerűbb. A mobiltelefonos fizetés a fiatal felnőttek körében terjedt el leginkább – tették hozzá.

Az online felmérés márciusban készült 1000 fős mintán, a 18 és 65 éves magyarországi internetezők körében. A megkérdezettek közössége nem, életkor, iskolai végzettség, településtípus és régió szerint reprezentatív.


Megosztom
Link másolása

Címlapról ajánljuk


Sassy - sassy.hu
1970. január 01.


Megosztom
Link másolása


Megosztom
Link másolása

Sassy - sassy.hu
1970. január 01.


Megosztom
Link másolása


Megosztom
Link másolása


Sassy - sassy.hu
1970. január 01.


Megosztom
Link másolása


Megosztom
Link másolása


Sassy - sassy.hu
1970. január 01.


Megosztom
Link másolása


Megosztom
Link másolása