ÉLETMÓD

9 egyszerű lépéssel egy hét alatt elérhető a bikinialak? A táplálkozási szakértő szerint igen

Az ő feladata volt, hogy Harry herceget formába hozza az esküvőjére, és sikerült neki.

Megosztom
Link másolása

Úgy érzed itt a nyár a nyakadon, de a kívánt bikinialakot még nem sikerült elérni?

Ne aggódj, mondja Gabriela Peacock táplálkozási szakértő. A The Sun magazinak most elárulta azt a 9 egyszerű változtatást, amit te is megtehetsz, hogy már egy hét alatt látványos változást érj el.

„Bár a "beach body" elérése egyetlen hét alatt nem hangzik reálisnak vagy egészségesnek, vannak egyszerű életmódbeli változtatások, amelyeket bárki megtehet, hogy rövid időn belül magabiztosabbnak és energikusabbnak érezze magát.”

-állítja a szakértő, aki Harry hercegen kívül dolgozott már együtt Beatrice hercegnővel és Ellie Gouldinggal is.

1. Stratégiai hidratálás

Kezdd a napot gyógyteákkal, például zöld teával, amelyek anyagcsere- és antioxidáns-erősítő tulajdonságaikról ismertek. És maradj hidratált egész nap citrommal vagy uborkával ízesített vízzel, így segítheted az emésztést és csökkentheted a puffadást.

2. Csökkentsd a nátriumbevitelt

A magas nátriumbevitel vízvisszatartáshoz vezethet, ami miatt puffadtnak tűnhetsz. Kerüld a feldolgozott élelmiszereket, és helyette válassz friss gyümölcsöket és zöldségeket. Az ételeket só helyett ízesítsd fűszerekkel és fűszernövényekkel.

3. Növeld a fehérjebevitelt

A fehérje segít az anyagcsere fokozásában és a sovány izomtömeg megőrzésében. Kezdd el beépíteni az étkezéseidbe a sovány fehérjeforrásokat, például a csirkemellet, a halat, a tofut és a hüvelyeseket.

Cseréld le a napközbeni ropogtatnivalót vagy a túlságosan feldolgozott müzliszeleteket magasabb fehérjetartalmú alternatívákra, például felvágottra, görög joghurtra, főtt tojásra, szeletelt zöldségekre humusszal vagy mogyoróvajas almaszeletekre.

Ezek a nassolnivalók segítenek elkerülni a vércukorszint megugrását, valamint hosszabb ideig jóllakottan tartanak.

4. Válassz összetett szénhidrátokat

Válassz olyan összetett szénhidrátokat, mint a quinoa, a barna rizs, az édesburgonya és a teljes kiőrlésű gabonafélék.

Ezek a szénhidrátok tartós energiát biztosítanak, és hosszabb ideig tartják a teltségérzetet, csökkentve az egészségtelen nassolnivalók iránti sóvárgást.

5. Válaszd a rostokat

Az olyan rostban gazdag élelmiszerek, mint a gyümölcsök, zöldségek és teljes kiőrlésű gabonafélék segítik az emésztést, és hozzájárulnak ahhoz, hogy jóllakottnak érezd magad.

Törekedj arra, hogy minden étkezésbe kerüljenek rostok az egészséges emésztés és a testsúlyszabályozás támogatása érdekében.

Ha emésztőrendszered jól működik, kevésbé valószínű, hogy a tengerparti nyaralás előtt puffadtnak és lomhának fogod érezni magad.

6. Nassolj okosan

Válassz tápanyagdús rágcsálnivalókat, például görög joghurtot, dióféléket és magvakat. Ezek a rágcsálnivalók egészséges zsírokat és rostokat tartalmaznak, hogy az étkezések között is jóllakott maradj, és szabályozza a vércukorszintet is.

7. Figyelj az adagok méretére

Használj kisebb tányérokat és tálakat az adagok szabályozásához és a túlevés megelőzéséhez. Próbálj odafigyelni, hogy akkor se szaladjon el veled a ló, ha nem otthon eszel.

8. Csökkentsd a folyékony kalóriákat

Kerüld a cukros italokat és a túlzott alkoholfogyasztást, mivel ezek üres kalóriák, amelyek könnyen hozzájárulhatnak a súlygyarapodáshoz.

Maradj inkább a víz, a gyógyteák, például a zöld és a borsmenta tea, valamint a friss gyümölcsökkel ízesített szénsavas víz fogyasztása mellett.

Fontold meg azt is, hogy a zab- vagy tehéntej helyett mandula- vagy kesudiótejet válassz, hogy alacsonyabb kalóriatartalmú vegán alternatívát kapj.

9. Aludj eleget

Törekedj arra, hogy minden éjszaka 7-9 órát aludj.

Az alváshiány megzavarhatja a hormonszinteket, fokozhatja az egészségtelen ételek iránti sóvárgást, és negatívan befolyásolhatja az anyagcserét és az energiaszintet.

A magnézium-kiegészítők lefekvés előtti szedése segíthet ellazítani az izmokat és javíthatja az alvás általános minőségét.


Megosztom
Link másolása

Címlapról ajánljuk


ÉLETMÓD
Nekiestek Kulcsár Edinának a kommentelők a szelfije miatt, azt kérdezik, ki ez a nő a képen
Nagy a felháborodás, szerintük volt szépségkirálynő FaceApp-ot használt, és nem is ilyen az arca.

Megosztom
Link másolása

Egymás után írták a negatív kommenteket Kulcsár Edina legutóbbi szelfije alá a kommentelők.

Mi történt?

Csupán az, hogy a hozzászólók szerint FaceApp-pal manipulálta a képet, és nem is így néz ki valójában.

A szelfin egyébként Kulcsár Edina csupán a sminkjét akarta megmutatni, ám az emberek felháborodtak. Nem hiszik el neki, hogy a képet nem módosította.

A fotót erre a linkre kattintva láthatjátok.

Látjuk, tudjuk hogy faceapp vagy más... használjuk mi is, ismerjük már minden vonását, így messziről felismerjük...

- írta egyikük.

Ki van a képen?! Nem sok egy picit a faceapp?

- írta egy másik kommentelő. Volt, aki megkérdezte, erre mi szüksége van. Viszont sokan támogató, pozitív hozzászólást írtak Kulcsár Edinának, és tudomására hozták, hogy gyönyörűnek tartják.


Megosztom
Link másolása

ÉLETMÓD
Ezt próbáld ki: egy konyharuha a mosogatógépben csodákat művel!
A mosogatógép az egyik legpraktikusabb háztartási gép, azonban még egy dolgot lehet rajta tökéletesíteni.

Megosztom
Link másolása

Az egyik kedvenc háztartási gépem határozottan a mosogatógép, amellett, hogy alig kell mosogatnom, egyértelmű tény, hogy ő sokkal hatékonyabban - a magas hőfok miatt - és akár környezetbarátabb módon mossa el a koszos edényeket.

Csak egy dolog tud zavarni, az pedig az, hogy a mosás után még muszáj megvárni, amíg az edények megszáradnak, különben vizesen kéne őket a helyükre pakolni.

És igen, tudom, hogy nem ez a legnagyobb probléma az életben, azonban van egy trükk, ami segíthet ezt is megoldani.

Ugyanis, ha azután, hogy lejárt a mosási program, egy konyharuhát teszel a mosogatógép ajtajába, és így becsukva hagyod egy rövid ideig, azt fogod tapasztalni, hogy a konyharuha felszívja a gőzt és teljesen szárazak az edények.

@m_h_interiordesign #tipandtricks #cleantok #cleaninghacks #kitchenhacks #kitchen #momlife ♬ Pink Panther Intro - Henry Mancini

Ezen kívül érdemes odafigyelni még pár dologra, hogy a lehető legjobban ki tudd használni a mosogatógépedet:

- Rendszeres karbantartás: Havonta egyszer futtass le egy üres mosogatási ciklust ecettel vagy speciális mosogatógép-tisztítóval, hogy eltávolítsd a vízkövet és a lerakódásokat.

- Ne zsúfold túl: Ügyelj arra, hogy az edények és evőeszközök ne takarják el egymást, hogy a vízsugár mindenhová elérjen.

- Megfelelő elrendezés: Az edényeket és tányérokat mindig az ajánlott módon helyezd el, hogy a gép hatékonyabban tudjon tisztítani.

- Szűrő tisztítása: Rendszeresen ellenőrizd és tisztítsd meg a szűrőt, hogy elkerüld a dugulásokat és biztosítsd a gép optimális működését.

Via: FemCafé


Megosztom
Link másolása


ÉLETMÓD
11 kérdés, amiből megtudhatod, hogy te is ADHD-s vagy-e
Férfiaknál gyakrabban diagnosztizálják, pedig a nőket is ugyanolyan arányban sújtja az ADHD. Válaszolj őszintén a kérdésekre!

Megosztom
Link másolása

Sokan gondolják azt, hogy kényszeres viselkedésük és figyelemzavaruk mögött ADHD, azaz figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar húzódik.

Meglepő tény egyébként, hogy férfiaknál gyakrabban diagnosztizálják a betegséget, pedig nőknél is ugyanolyan típusú és súlyosságú tünetek jelentkeznek, mint a férfiaknál.

Csakhogy a mai világban egy nőnél sokkal gyakoribb a figyelmetlenség, és az ebből fakadó koncentrációs-, szervezési- és memóriazavar.

Ezzel szemben egy férfi esetében gyakrabban fordul elő, hogy a hiperaktív vagy impulzív tünetek szemet szúrnak valakinek és így hamarabb kap pontos diagnózist.

Most egy Dr. Ali Ajaz nevű orvos megosztott egy egyszerű, 11 kérdésből álló kvízt, melynek segítségével egy fokkal könnyebb lehet felismerni ezt a betegséget.

A kérdésekre egytől ötig pontszámmal érdemes válaszolni, ahol az egy a „nagyon ritkán”, az öt pont pedig a „nagyon gyakran” választ jelenti.

Ha az összegyűjtött pontszámod összértéke 35 feletti, akkor bizony van rá esély, hogy ADHD-tól szenvedsz és érdemes szakemberhez fordulni.

És akkor jöjjenek a kérdések:

1. Fogalmad sincs, hogy másoknak hogyan sikerül következetes, szabályos életet élnie.

2. Nehezen kontrollálod, hogy mire költöd a pénzed?

3. Érzelmileg megterhelőnek találod, ha a nap végén csak még egy utolsó dologra megkérnek?

4. Úgy érzed, hogy normális embernek adod ki magad, de belül valójában szélhámos vagy?

5. Úgy érzed, hogy jobb ötleteid vannak, mint másoknak, de egyszerűen képtelen vagy azokat megvalósítani?

6. Gondolták már önzőnek, mert nem írsz köszönőlevelet vagy nem küldesz születésnapi üdvözlést?

7. Úgy érzed, hogy vagy mindig pörögsz, mint egy tornádó, vagy csak lustálkodsz, mint egy krumpli, de a kettő között semmi?

8. Kétszer is meggondolod, hogy meghívj-e vendégeket az otthonodba, mert szégyelled a rendetlenséget?

9. A barátaid vagy a családod lusta embernek, vagy egyszerűen csak szétszórtnak tartanak?

10. Az összes idődet az köti le, hogy egyben tartsd az életed, és nem marad időd szórakozásra vagy pihenésre?

11, Gyakran felmerül benned az, hogy soha nem fogod beteljesíteni a benned rejlő potenciált, vagy elérni az életcéljaidat és ambícióidat?

@draliajaz Female focused ADHD quiz #adhdinwomen #adhd #adhdtiktok #adhdawareness ♬ original sound - DrAliAjaz

Forrás: LadBible


Megosztom
Link másolása


ÉLETMÓD
Erre figyelj, ha érme alakú, viszkető foltok jönnek ki a kezeden vagy a lábadon
A legfontosabb, hogy ne piszkáld, ne vakard, ne dörzsöld, és menj vele bőrgyógyászhoz.

Megosztom
Link másolása

Fontos jelenségre hívta fel a figyelmet nemrég az Egészségkalauz.

A lap azt írja, hogy

ha érme alakú, viszkető foltok jelennek meg a kezeden vagy a lábadon, akkor az a mikrobás ekcéma jele.

"A nummuláris vagy mikrobás ekcémát a kerek, gyulladt, élénkvörös, hámló bőrelváltozások jellemzik.

Nem csak a kínzó viszketés hívhatja fel rá a figyelmet, de gyakran hólyagocskák is megjelennek a foltokban,

és előfordulhat, hogy a hámfosztott területeken baktériumok is megtelepednek. A tipikusan a végtagokon, lábon, karon megjelenő bőrbetegség nem gyógyítható, de megfelelő kezeléssel a tünetek jól kezelhetők" - írják.

A bőrgyógyászok szerint több oka is lehet a betegségnek, például a stressz, egy bőrsérülés (vágás, égés, vagy akár rovarcsípés), illetve már kialakult kontakt dermatitisz, amelynek talaján könnyebben kialakulhat az ez ekcématípus.

Hogyan kezelhető? Az első szabály, hogy ne vakard, ne dörzsöld. A másik, hogy ki kell vizsgálni, fel kell tárni az okokat. A Dermatica.hu oldalon az áll, hogy ilyenkor megnézik, megtelepedett-e a bőrfelületen valamilyen baktérium, csinálhatnak allergiatesztet is, de akár a lelki okokat is feltárhatják, ha stressz áll a háttérben.

"Viszketést csökkentő szereket rendelhetünk el, és gyakran szükség van szteroid tartalmú készítményekre is, a gyulladás csökkentéséhez. Javasolt lehet a hámpörkök eltávolítása borogatással, ami lehet akár fertőtlenítő oldattal kevert kamillatea. Ezután a baktériumok vegetációit kell eltávolítani antibakteriális kezeléssel. A betegeknek a bőr kiszáradását feltétlenül meg kell előzni, ezért az elváltozások speciális kezelése mellett a bőr hidratálása is javaslunk készítményeket" - mondta a lapnak dr. Borbola Kinga.


Megosztom
Link másolása