TRENDI
A Rovatból

"Nem veszek környezetbarát ruhát, mert drága és unalmas" - tévhitek, amiknek ne dőlj be!

A divatipar a világ második legszennyezőbb iparága. Öltözz zölden, nem bánod meg.
Sassy - sassy.hu
2022. január 31.


Megosztom
Link másolása

Szerencsére ma már egyre több olyan márka található a piacon, amely fenntartható darabokat kínál. Ennek ellenére a jelenségre többen reagálnak úgy, hogy a környezetbarát termékek drágák, egysíkúak és a márkák – a Stella McCartney-n kívül – ismeretlenek, így nem válnak „trendivé”. Íme a GLAMI ellenérvei a kritikákra.

  1. "Én azt hittem, környezetbarát boltban vásárolok"

A GLAMI Fashion (Re)search #2 kutatásából kiderült, hogy a magyarok nyitottak a környezetbarát brandek termékeire, ám a legtöbben nincsenek tisztában azzal, mely márkák sorolhatók ebbe a kategóriába. Az információ hiányáról, valamint a fals nézőpontokról sokat elárul, hogy néhányan a Zarát, a Bershkát, a Tally Weijlt és más fast fashion cégeket is megemlítettek, mint fenntartható opció. Napjainkban azonban egyre több olyan forrás érhető el online, amelyek segítenek eligazodni az etikus és fenntartható opciók közt - ne legyünk lusták magunk olvasni, informálódni a témában!

  1. "Pedig a reklámban azt mondták, fenntartható módon készítik a ruháikat"

A fast fashion vállalatok ugyan próbálják titokban tartani, milyen embertelen körülmények uralkodnak a távol-keleti gyárakban, valamint azt, hogy mennyire környezetszennyező a tömeggyártás folyamata, de egyre több sötét titokra derül fény. Ezzel szemben a környezetbarát márkáknál sokszor arról is tájékoztatnak minket, mennyivel kisebb ökológiai lábnyommal járt az adott termék elkészítése. A Reformation például minden darabnál feltünteti, mennyivel kevesebb szén-dioxid és hulladék keletkezett a gyártás során, illetve hány liter vizet spóroltak meg. Ha kicsivel több időt szánunk rá, mi is utána tudunk járni a részleteknek, ha erre lehetőséget kapunk.

  1. "A fenntartható márkák ruhái unalmasak és ódivatúak"

Amíg 5-10 évvel ezelőtt a környezetbarát darabokat látva biztosan nem a divatos szó jutott volna az eszünkbe, addig ma már ezek a termékek is a legfrissebb trendeket követik. Persze még mindig vannak olyan kreációk, amelyek nem nevezhetők a hagyományos értelemben trendinek, de ne feledjük, a trendek folyamatosan változnak, vissza-visszatérnek már letűnt elemek a kortárs divatba, így jó, ha van a ruhatárunkban egy-két örökérvényű, minőségi darab, ami még néhány szezon múlva is menő lesz.

  1. "Több ezer forint egy pólóért? Nevetséges!"

Amit fontos hangsúlyozni, hogy nem a környezetbarát és a magyar tervezői termék a drága, hanem a fast fashion az olcsó. A fogyasztói társadalom szokásainak köszönhetően hozzászoktunk az alacsony árakhoz, így nem ritka, hogy valaki az árcédulát látva felháborodottan teszi vissza a kiválasztott minőségi darabot a helyére. Az árat indokolja, hogy a ruha készítője becsületes munkabért kapott és nem éhbérért dolgozott egy roskadozó üzemben. A minőségi anyagok és a környezetkímélő gyártási technológiák is nyomós okok, hiszen sok cég saját kutatásai alapján vezeti be az innovatív technológiákat. Végül pedig ott az idő kérdése; a kisebb vállalkozásoknál lehet, hogy a tervezéstől az utolsó öltésig mindent egyetlen személynek köszönhetünk. Az idő pénz, ez pedig a divatra is igaz.

  1. Azért még van remény!

A GLAMI felmérésében az egyik legbiztatóbb adat, hogy a magyarok kétharmada hajlandó lenne többet fizetni egy fenntartható árucikkért, ezzel a régió harmadik legmagasabb eredményét produkálva. Újabb pozitívum, hogy a megkérdezettek csaknem 70%-a állította ugyanezt egy minőségi, időtálló termékről. Mivel mindkét tulajdonság általában a fenntartható és a hazai termékekre igaz, ezért kijelenthetjük, a törekvéseknek igenis van jövője Magyarországon is.

Az embereknek csupán arra van szükségük, hogy többet halljanak róluk és jobban megismerjék ezeket a márkákat, valamint a különböző fenntartható alternatívákat – mellesleg nem csak a divatipar kapcsán.

Megosztom
Link másolása

Címlapról ajánljuk


TRENDI
Kiakadtak az atléták: a Nike új ruhája premier plánban mutatja a bikinivonalat - és kicsit még azon túl is megy
„Egy patriarchális világ szülte jelmez" - fakadtak ki a Nike új, atlétáknak szánt sportruházatán, ami alapból is botrányosan sokat mutat a nők intim területeiből, hát még sportolás közben.

Megosztom
Link másolása

A Nike bemutatta a Team USA új, férfi és női versenyzőknek szánt atlétikai dresszét. Mind anyagában, mind színében innovatívak, ám nem ettől hangos a sajtó. A fazon bőségesen hagy kívánnivalót maga után, többeknél kiverte a biztosítékot. Már pedig ezen a nyáron ebben jelennek meg a sportolók a párizsi nyári olimpián.

A The Daily Beast egyenesen azt a megjegyzést teszi, ebben úgy néznek ki a sportoló hölgyek,

mintha a Baywatch egy forró forgatására mennének sportesemény helyett.

Gondoltak itt arra, hogy bár a dekoltázst nem hagyja kibuggyanni a szerelés, olyan magas szabású bikinivonala van, hogy az alig hagy bármit a képzeletnek. A Nikera rá is robbantották az Instagramot.

"Ez nem készülhetett női futóknak", töprengett az egyik kommentelő, míg a másik kicsit viccelődve fogalmazta meg, hogy

reméli, a Nike kifizeti a Team USA női tagjainak gyantázását.

Többen pedig pedzegetik, hogy ha az állóhelyzetben is villantós darabban valaki sportolni kezd, az hogy mutat majd az élő közvetítések során.

A sportolók is bőszen kritizálják a ruhát.

Tara Davis-Woodhall, az idei olimpiai csapat sztárja szerint ez mindent is megmutat majd Colleen Quigley akadályhajtó atléta és egykori olimpikon pedig még mindig bekerülne a csapatba, de ez szomorú - fejezte ki ezt egy sírós emojival. Grayson Murphy profi trail futó pedig szorongást érez, ha erre a falat "ruhára" néz.

Lauren Fleshman, az USA visszavonult világbajnok futója ezeknél keményebb kritikát fogalmazott meg az Instagramon.

„Ezt a szettet egyetlen WNBA- vagy NWSL-csapat se támogatná lelkesen. Ez az olimpiai atlétika számára készült dressz.

A hivatásos sportolóknak versenyezniük kéne a test minden intim területének felvillantásával kapcsolatos mentális gimnasztika helyett.

Ezeknek a ruháknak a szellemi és fizikai teljesítményt kell szolgálniuk.

Ha ez a ruha valóban jótékony hatással lenne a fizikai teljesítményre, a férfiak is viselnék.”

Hozzátette: „Ez nem egy elit atlétikai szett az atlétika számára. Ez a jelmez olyan patriarchális erők szüleménye, amelyekre már rég nincs szükség a női sportokban."

A Nike ezzel szemben hibátlannak találja a dresszt.

Janett Nichol, a Nike ruházati innovációért felelős alelnöke a CBS Sportsnak elmondta, hogy a vállalat sportolókat is bevont a tervezésbe a legmagasabb teljesítmény elérésének támogatása érdekében.


Megosztom
Link másolása

TRENDI
Jennifer Lopez egy több mint 200 ezer forint értékű KOSZOS farmerben flangált
Sajnos nem igénytelenség, hanem egy visszatérő divattrend miatt eshetett erre a választása.

Megosztom
Link másolása

Jennifer Lopez általában arról híres, hogy csodás ízlése van, és még mindig gyönyörű szettekben pompázik. Még a hétköznapi viseletei is kifinomultak. Azonban most valami hiba csúszhatott a gépezetbe, mert New York utcáin sétálva egy koszos nadrágban szúrták ki.

Az énekesnő egy bő, világos, de fakó és koszfoltos Acne Studios farmernadrágot viselt, aminek az értéke 620 dollár, azaz több mint 222 ezer forint.

A nadrághoz egy meglepően sokat takaró, kék Intimissimi Modal kasmír garbót és egy sötétkék kabátot párosított. Megjelenését szarvasbőr magassarkúval és steppelt Chanel táskával egészítette ki.

Az énekesnőről készült képeket ITT lehet megnézni.

Sajnos ez egyébként nem igénytelenség, hanem egy visszatérő divathullám, ami még a 2000-es években hódított. Olyan divatmárkák is beszálltak ebbe, mint a Diesel, Blumarine, a Balenciaga és Rick Owens is.

Lopez egyébként éppen egy újabb lakást keres, mert egy 1993-as Broadway-musical, a Kiss of the Spider Women filmadaptációját forgatják.

Forrás: Page Six


Megosztom
Link másolása


TRENDI
Megan Fox ismét új külsővel hódít: ezúttal hosszú, kék hajat villantott
A szín mondhatni már nem újdonság, de a rövid fazon helyett most gyönyörű, derékig érő loknikkal ment fesztiválozni. Mindezt vad cowboy-szettben.

Megosztom
Link másolása

Nyilván nem Megan Fox fogja kihagyni az idei Coachellát. A színésznő ráadásul új külsővel ünnepelte a fesztiválszezon kezdetét, és hosszú, kék loknikkal jelent meg a kaliforniai rendezvényen.

A 37 éves színésznő az elmúlt időszakban rengetegszer cserélgette a hajszínét. Legutóbb pasztell rózsaszín, míg azelőtt lángvörös színekben pompáztak tincsei.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Megan Fox (@meganfox) által megosztott bejegyzés

És bár a kék színt már a hónap elején megvillantotta, akkor

még rövid hajjal pózolt Instagramos fotóján, mostanra egy igen szép hajhosszabbítást kapott.

Megan a pasztellszínű árnyalatot egy pár combig érő fekete csizmával, szakadt farmer rövidnadrággal és cowboykalappal párosította.

A színésznő azt is elárulta, miért próbál ki ennyi különböző színt.

„Azt hiszem, szőkítettem, és tönkretettem. Úgyhogy akár végig is futtathatom az összes színt, mielőtt barnára váltok”

- mesélte Megan, hozzátéve, hogy a hajhosszabbítás célja az volt, hogy „több Coachella-energiát adjon [a hajának]”, mivel jelenleg bobra van vágva.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Megan Fox (@meganfox) által megosztott bejegyzés

Forrás: Just Jured


Megosztom
Link másolása


TRENDI
Elképesztő: minden ötödik ember feladta, és beletörődött a rendetlenségbe egy felmérés szerint
Mindez Magyarországon, és otthon, a lakásában. Te hogy állsz ezzel?

Megosztom
Link másolása

A konyha és a nappali kritikus helyzetben van, a magyarok 79 százaléka a konyhát, 65 százaléka a nappalit és a hálószobát, 48 százaléka pedig a fürdőszoba rendben tartását látja a legfontosabbnak.

Ez persze nem jelent azt, hogy sikerül is rendet tartanunk ezekben a helyiségekben. Nem véletlen, hogy a legtöbben a konyha (52%), a nappali (35%) és a fürdőszoba (34%) vállalható állapotba hozását találják a legnehezebbnek.

A rendrakást és a rend megtartását az is nehezíti, hogy elég sokan vagyunk, akik érzelmileg viszonyulunk a tárgyainkhoz, ezért egyfajta gyűjtögető életmódot követünk. Nehezen válunk meg még a nem használt dolgoktól is, ha azokhoz szép emlékek kötnek (24%), vagy erősen hiszünk abban, hogy a most nem használt tárgy valamikor még hasznos lesz (17%), vagy egészen egyszerűen csak nem akarjuk kidobni azt (20%).

Mondjuk aki már járt úgy, hogy az előző évben végre szanált 10 éves ruháját észvesztve kereste a következő szezonban, amikor kiderült, hogy pont visszajött a divatba, az legközelebb már nem fog kidobni semmit.

A rendrakást és a megfelelő tárolást a hangulatunkon kívül legtöbbször az akadályozza meg, hogy a dolgoknak eleve nincs megfelelő helye: a ruhatárolást például a magyar háztartásokban leginkább a helyhiány (15%), a rendezetlen tároló helyiség (11%) és a nehéz hozzáférhetőség (6%) akadályozza.

A szűkös terek jellemzően arra késztetik az embereket, hogy egyszerű és megfizethető tárolási megoldásokat, például dobozokat és rendszerezőket keressenek, vagy akár régi bútorokat cseréljenek le praktikusabb, funkcionálisabb lehetőségekre.

Nem csoda, ha úgy érezzük, hogy a tárolási problémák csapdába ejtenek. Pedig jobb még a hangulatunk is, ha rend van körülöttünk - derült ki az IKEA kutatásából.

A rendetlenség összefügg a halogatással, a túlterheltség érzésével és az alacsonyabb életminőséggel, míg, ha rend van a környezetünkben, az segíthet abban, hogy úgy érezzük, jobban tudjuk kezelni a saját érzelmeinket is.

De már a rendrakás folyamata is segíthet a mentális egészség helyreállításában: a takarítás endorfinokat szabadíthat fel, ezek a hormonok pedig hozzájárulhatnak a stresszoldáshoz és a közérzet általános javításához. Létezik, hogy a takarítók a legboldogabb emberek a világon?


Megosztom
Link másolása