TRENDI
A Rovatból

"Biztos bolond vagyok, de érzelmeket táplálok a minták iránt" – a magyar divatmárka, amelyik mindenből csak egy darabot készít

Pintér Pálma, a Verkstaden megalapítója beszélt az igazán egyedi ruhákat kínáló márkáról. A magyar feliratokkal és saját grafikákkal ellátott cuccokból csak egyetlen darab készül.
Sassy - sassy.hu
2018. december 20.


Megosztom
Link másolása

Az emberek többsége nem szereti, ha kedvenc ruhadarabja szembejön vele az utcán, ám sokan mégsem elég bátrak ahhoz, hogy egyedi cuccokat vásároljanak. Pintér Pálma, a Verkstaden megalapítója éppen erre buzdítja a divat szerelmeseit. A sokat látott, tömeggyártmányú üzenetek helyett igazán egyedi ruhákat kínál a márka, és a magyar feliratokkal és saját grafikákkal ellátott cuccokból csak egyetlen darab készül. Pálma mesélt nekünk a Verkstaden mindennapjairól, az alkotói folyamatokról.

– Az elsők között kezdtél szitanyomásos technikát alkalmazni Magyarországon. Hol tanultad ezt a módszert?

– Szitanyomással elég sokan, viszonylag régóta foglalkoznak Magyarországon, viszont a technika a hagyományostól ennyire eltérő felhasználását nem alkalmazta talán más előttem. Itt van a budapesti dizájn-világon belül például a Printa, valamint azok a cégek, akik mindenféle reklámtáskákat, céges pólókat nyomnak. Nekem viszont eszem ágában sem volt soha reklám megrendeléseket gyártani! Én mindig is inkább a kreatív önkifejezés eszközeként tekintettem erre a technikára.

Autodidakta módon tanultam meg szitázni, mert a szitanyomást ilyen szinten, – mint amennyire engem érdekelt –, nem is lehet elsajátítani iskolában, arról nem is beszélve, hogy nem is nagyon vannak szitanyomó szakképzések manapság itthon. Még 2011-ben, egy szitanyomó mestertől, kíváncsiságból lestem el a szakma csínját-bínját, amit 4 év hobbi-szitázás, sok-sok szabadidőben gyakorlás és kísérletezés követett. Ebből a nőtte ki magát nem sokkal később a Verkstaden.

– Eredetileg egyedül kezdted el a márkát, de végül csapattá bővültetek, és a minták megtervezésétől kezdve a fotózásig mindent a Verkstaden-csapat csinál. Pontosan kikkel dolgozol együtt, hogy néz ki az alkotói folyamat?

– Egyedül kezdtem, de mindig is tudtam, hogy nem egyedül akarom csinálni hosszú távon. A célom kezdetektől fogva az volt, hogy olyan embereket vonzzak a Verkstaden életébe, akikben ott a spiritusz. Ahhoz, hogy egy márka sikeres legyen, jó sok száraz, nem feltétlen izgalmas dolgot kell megtenni nap mint nap, én viszont szerencsére élvezem ezeket is. Ami azért jó, mert így amikor együtt dolgozom valakivel, már tudunk a munka kreatív részére fókuszálni. És bár látszólag a márka mindennapjait, a boltot, a gyártást, logisztikát stb. még mindig nagyrészt egyedül csinálom, nagyon sok ponton lehet a Verkstaden életébe kapcsolódni és itt jönnek képbe a többiek. Elsőként Tüdős Anna csatlakozott a munkafolyamatokba, vele kezdtünk el 2012-ben használt ruhákat átalakítani. Majd az évek során megismerkedtem több grafikussal, akikkel elkezdtünk új és használt ruhákra is nyomni. Rumi Zsófi, Rumi Bori, Molnár Dorina, Berbuch Zita, Pócsik Bori, Baranyi Dia és Parázs Bia mind hozzájárultak munkáikkal ahhoz, ami ma a Verkstaden.

Fontos, hogy a márkán belül nem kollekciókban gondolkozunk, ez az egész inkább olyan, mint egy kreatív emberek munkáit bemutató, folyamatosan bővülő portfólió, ami végül egy ruhamárkában teljesedik ki. Nálunk nem a tavasz hozza meg a “szezont”, hanem a jó ötletek, amik viszont bármikor jöhetnek. Tehát akkor van új minta és új cucc, ha erőlködésmentesen születik valami király.

Az elkészült ruhákat pedig minden esetben barátokon vagy magunkon fotózzuk, ezzel is üzenve a vásárlóink felé, hogy egyek vagyunk közülük és nem tökéletes modellekre tervezzük a ruháinkat, hanem rájuk. Ettől még persze felveheti tökéletes modell is, de szerintem érthető, mire gondolok.

– Melyik mintát kedvelted eddig legjobban? Van abszolút kedvenc?

– Haha, ez kicsit olyan, mint mikor egy szülőt megkérdeznek, melyik a kedvenc gyereke. Mindegyik mintát iszonyatosan szeretem és biztos bolond vagyok, de komolyan mondom, hogy szinte valódi érzelmeket táplálok irántuk. De ha mindenképp mondani kell egyet, akkor az legyen – így karácsony és a sok megrendelés idején – Rumi Zsófi “Megoldom” mintája. A sapkámra is ez van írva, néznek is az emberek, mikor ebben jövök-megyek a városban.

– Nem csak ruhákat, de ajándéktárgyakat is vásárolhatunk nálatok. Mik ezek?

– Idén májusban nyitottuk meg első boltunkat, ahol a grafikáinkkal megnyomott új és second-hand ruhákon kívül vannak még sapkák, vászontáskák, zoknik, kis textilképek, sőt, Save by Gerda hátizsákjai is, akivel egyébként egy izgalmas együttműködést tervezünk tavaszra.

A second-hand átalakítós projektünknek a Verkstaden SecondGo nevet adtuk, mert miután nyomunk vagy varrunk rájuk, szó szerint teljesen új életet kezdenek ezek a ruhák. Az ilyen cuccok egyébként hetente frissülnek a boltban és sosincs két egyforma darab.

– Hogyan készültök a karácsonyra, mit szerezhetünk be nálatok?

– Nagyon örülök annak, hogy egyre többen mernek használt ruhát ajándékozni karácsonyra. Persze azt is megértem, ha valaki nem erre voksol, ők általunk tervezett új, női- és férfi pólók és pulcsik közül válogathatnak. Idén először egy különlegességgel is készültünk, nevezetesen egy workshop ajándékutalvánnyal, ami egy 3 órás workshopra szól, ahol egy alternatív szitanyomási technikával, a mi segítségünkkel készítheti el minden résztvevő a saját mintaötletét. A workshopon legfeljebb négy fővel tudunk dolgozni, így mindig felszabadult, családias a hangulat. A workshopon és üzletünkben is várunk sok szeretettel mindenkit!

Megosztom
Link másolása

Címlapról ajánljuk


TRENDI
Kiakadtak az atléták: a Nike új ruhája premier plánban mutatja a bikinivonalat - és kicsit még azon túl is megy
„Egy patriarchális világ szülte jelmez" - fakadtak ki a Nike új, atlétáknak szánt sportruházatán, ami alapból is botrányosan sokat mutat a nők intim területeiből, hát még sportolás közben.

Megosztom
Link másolása

A Nike bemutatta a Team USA új, férfi és női versenyzőknek szánt atlétikai dresszét. Mind anyagában, mind színében innovatívak, ám nem ettől hangos a sajtó. A fazon bőségesen hagy kívánnivalót maga után, többeknél kiverte a biztosítékot. Már pedig ezen a nyáron ebben jelennek meg a sportolók a párizsi nyári olimpián.

A The Daily Beast egyenesen azt a megjegyzést teszi, ebben úgy néznek ki a sportoló hölgyek,

mintha a Baywatch egy forró forgatására mennének sportesemény helyett.

Gondoltak itt arra, hogy bár a dekoltázst nem hagyja kibuggyanni a szerelés, olyan magas szabású bikinivonala van, hogy az alig hagy bármit a képzeletnek. A Nikera rá is robbantották az Instagramot.

"Ez nem készülhetett női futóknak", töprengett az egyik kommentelő, míg a másik kicsit viccelődve fogalmazta meg, hogy

reméli, a Nike kifizeti a Team USA női tagjainak gyantázását.

Többen pedig pedzegetik, hogy ha az állóhelyzetben is villantós darabban valaki sportolni kezd, az hogy mutat majd az élő közvetítések során.

A sportolók is bőszen kritizálják a ruhát.

Tara Davis-Woodhall, az idei olimpiai csapat sztárja szerint ez mindent is megmutat majd Colleen Quigley akadályhajtó atléta és egykori olimpikon pedig még mindig bekerülne a csapatba, de ez szomorú - fejezte ki ezt egy sírós emojival. Grayson Murphy profi trail futó pedig szorongást érez, ha erre a falat "ruhára" néz.

Lauren Fleshman, az USA visszavonult világbajnok futója ezeknél keményebb kritikát fogalmazott meg az Instagramon.

„Ezt a szettet egyetlen WNBA- vagy NWSL-csapat se támogatná lelkesen. Ez az olimpiai atlétika számára készült dressz.

A hivatásos sportolóknak versenyezniük kéne a test minden intim területének felvillantásával kapcsolatos mentális gimnasztika helyett.

Ezeknek a ruháknak a szellemi és fizikai teljesítményt kell szolgálniuk.

Ha ez a ruha valóban jótékony hatással lenne a fizikai teljesítményre, a férfiak is viselnék.”

Hozzátette: „Ez nem egy elit atlétikai szett az atlétika számára. Ez a jelmez olyan patriarchális erők szüleménye, amelyekre már rég nincs szükség a női sportokban."

A Nike ezzel szemben hibátlannak találja a dresszt.

Janett Nichol, a Nike ruházati innovációért felelős alelnöke a CBS Sportsnak elmondta, hogy a vállalat sportolókat is bevont a tervezésbe a legmagasabb teljesítmény elérésének támogatása érdekében.


Megosztom
Link másolása

TRENDI
Jennifer Lopez egy több mint 200 ezer forint értékű KOSZOS farmerben flangált
Sajnos nem igénytelenség, hanem egy visszatérő divattrend miatt eshetett erre a választása.

Megosztom
Link másolása

Jennifer Lopez általában arról híres, hogy csodás ízlése van, és még mindig gyönyörű szettekben pompázik. Még a hétköznapi viseletei is kifinomultak. Azonban most valami hiba csúszhatott a gépezetbe, mert New York utcáin sétálva egy koszos nadrágban szúrták ki.

Az énekesnő egy bő, világos, de fakó és koszfoltos Acne Studios farmernadrágot viselt, aminek az értéke 620 dollár, azaz több mint 222 ezer forint.

A nadrághoz egy meglepően sokat takaró, kék Intimissimi Modal kasmír garbót és egy sötétkék kabátot párosított. Megjelenését szarvasbőr magassarkúval és steppelt Chanel táskával egészítette ki.

Az énekesnőről készült képeket ITT lehet megnézni.

Sajnos ez egyébként nem igénytelenség, hanem egy visszatérő divathullám, ami még a 2000-es években hódított. Olyan divatmárkák is beszálltak ebbe, mint a Diesel, Blumarine, a Balenciaga és Rick Owens is.

Lopez egyébként éppen egy újabb lakást keres, mert egy 1993-as Broadway-musical, a Kiss of the Spider Women filmadaptációját forgatják.

Forrás: Page Six


Megosztom
Link másolása


TRENDI
Megan Fox ismét új külsővel hódít: ezúttal hosszú, kék hajat villantott
A szín mondhatni már nem újdonság, de a rövid fazon helyett most gyönyörű, derékig érő loknikkal ment fesztiválozni. Mindezt vad cowboy-szettben.

Megosztom
Link másolása

Nyilván nem Megan Fox fogja kihagyni az idei Coachellát. A színésznő ráadásul új külsővel ünnepelte a fesztiválszezon kezdetét, és hosszú, kék loknikkal jelent meg a kaliforniai rendezvényen.

A 37 éves színésznő az elmúlt időszakban rengetegszer cserélgette a hajszínét. Legutóbb pasztell rózsaszín, míg azelőtt lángvörös színekben pompáztak tincsei.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Megan Fox (@meganfox) által megosztott bejegyzés

És bár a kék színt már a hónap elején megvillantotta, akkor

még rövid hajjal pózolt Instagramos fotóján, mostanra egy igen szép hajhosszabbítást kapott.

Megan a pasztellszínű árnyalatot egy pár combig érő fekete csizmával, szakadt farmer rövidnadrággal és cowboykalappal párosította.

A színésznő azt is elárulta, miért próbál ki ennyi különböző színt.

„Azt hiszem, szőkítettem, és tönkretettem. Úgyhogy akár végig is futtathatom az összes színt, mielőtt barnára váltok”

- mesélte Megan, hozzátéve, hogy a hajhosszabbítás célja az volt, hogy „több Coachella-energiát adjon [a hajának]”, mivel jelenleg bobra van vágva.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Megan Fox (@meganfox) által megosztott bejegyzés

Forrás: Just Jured


Megosztom
Link másolása


TRENDI
Elképesztő: minden ötödik ember feladta, és beletörődött a rendetlenségbe egy felmérés szerint
Mindez Magyarországon, és otthon, a lakásában. Te hogy állsz ezzel?

Megosztom
Link másolása

A konyha és a nappali kritikus helyzetben van, a magyarok 79 százaléka a konyhát, 65 százaléka a nappalit és a hálószobát, 48 százaléka pedig a fürdőszoba rendben tartását látja a legfontosabbnak.

Ez persze nem jelent azt, hogy sikerül is rendet tartanunk ezekben a helyiségekben. Nem véletlen, hogy a legtöbben a konyha (52%), a nappali (35%) és a fürdőszoba (34%) vállalható állapotba hozását találják a legnehezebbnek.

A rendrakást és a rend megtartását az is nehezíti, hogy elég sokan vagyunk, akik érzelmileg viszonyulunk a tárgyainkhoz, ezért egyfajta gyűjtögető életmódot követünk. Nehezen válunk meg még a nem használt dolgoktól is, ha azokhoz szép emlékek kötnek (24%), vagy erősen hiszünk abban, hogy a most nem használt tárgy valamikor még hasznos lesz (17%), vagy egészen egyszerűen csak nem akarjuk kidobni azt (20%).

Mondjuk aki már járt úgy, hogy az előző évben végre szanált 10 éves ruháját észvesztve kereste a következő szezonban, amikor kiderült, hogy pont visszajött a divatba, az legközelebb már nem fog kidobni semmit.

A rendrakást és a megfelelő tárolást a hangulatunkon kívül legtöbbször az akadályozza meg, hogy a dolgoknak eleve nincs megfelelő helye: a ruhatárolást például a magyar háztartásokban leginkább a helyhiány (15%), a rendezetlen tároló helyiség (11%) és a nehéz hozzáférhetőség (6%) akadályozza.

A szűkös terek jellemzően arra késztetik az embereket, hogy egyszerű és megfizethető tárolási megoldásokat, például dobozokat és rendszerezőket keressenek, vagy akár régi bútorokat cseréljenek le praktikusabb, funkcionálisabb lehetőségekre.

Nem csoda, ha úgy érezzük, hogy a tárolási problémák csapdába ejtenek. Pedig jobb még a hangulatunk is, ha rend van körülöttünk - derült ki az IKEA kutatásából.

A rendetlenség összefügg a halogatással, a túlterheltség érzésével és az alacsonyabb életminőséggel, míg, ha rend van a környezetünkben, az segíthet abban, hogy úgy érezzük, jobban tudjuk kezelni a saját érzelmeinket is.

De már a rendrakás folyamata is segíthet a mentális egészség helyreállításában: a takarítás endorfinokat szabadíthat fel, ezek a hormonok pedig hozzájárulhatnak a stresszoldáshoz és a közérzet általános javításához. Létezik, hogy a takarítók a legboldogabb emberek a világon?


Megosztom
Link másolása