TRENDI

Óriási trend, a szakértők viszont rimánkodnak a flip-flop csillagának leáldozásáért

Papucsforradalom a kifutókon: a flip-flop a nyilvános zuhanyzókból megérkezett a luxusdivatba – de milyen áron?

Megosztom
Link másolása

Egykor a strandok, közös zuhanyzók és pedikűrszalonok nélkülözhetetlen kelléke volt, ma pedig a világ divatfővárosainak kifutóin és luxusmárkák kollekcióiban tűnik fel, na meg az utcán.

A flip-flop papucs 2025 egyik legmeglepőbb trendjévé vált.

Miközben a kényelem és lazaság nevében újraéledt a papucsok kultusza, a szakértők arra figyelmeztetnek: a lábbeli viselése nem veszélytelen.

A trend élére a The Row állt – a Mary-Kate és Ashley Olsen által alapított luxusmárka egy 670 fontos (több mint 320 ezer forintos) flip-floppal robbantott a szezon elején.

A szimpla fekete textilpánt és piros gumitalp párosítása hamar ikonikus darabbá vált, az ár ellenére gyorsan elkapkodták, sőt várólistát is nyitottak rá.

A nagy divatházak is beszálltak a „papucsháborúba” a The Guardian szerint. A Chloé zselés változatot dobott piacra, a Ferragamo elegáns bőrből készített verziót kínál, a Coperni gumitalpú platformokat álmodott meg, míg a Miu Miu sajátosan értelmezte újra a Mary Jane fazont flip-flop elemekkel.

A legnagyobb divatlapok már „a nyár kötelező darabjaként” emlegetik a pántos papucsokat.

A stílus azonban már nem csak a luxusmárkák privilégiuma: a főutcai boltok is felfigyeltek a jelenségre. A John Lewis brit áruházláncnál 44%-kal nőtt a flip-flopokra irányuló keresés az elmúlt hetekben, míg a Mango 60 fontos modelljét Cannes-ban Irina Shayk viselte. Az M&S-nél a szögletes orrú és leopárdmintás darabok pillanatok alatt kifogytak a készletből, a Muji 9,95 fontos gumipapucsát pedig

egyenesen egy luxusmárkás alternatíva tökéletes másolataként emlegetik.

A népszerűséget a szakértők többek között a „rossz cipő elméletével” magyarázzák. Allison Bornstein stylist szerint a tudatos stílustörés, vagyis

egy elegáns ruha mellé szándékosan „egyszerű” papucsot választani

az egyéniség és a bátorság jele lett a divat világában. A papucs így lett minimalista divatikon: Hailey Bieber vagy Gigi Hadid is rendszeresen mutatkozik benne, utóbbi egy saját kollekciót is tervezett a Havaianas számára.

A szépség ára: ortopédiai aggályok

A trend azonban nem mentes az egészségügyi kockázatoktól. A Royal College of Podiatry klinikai tanácsadója, Helen Branthwaite szerint a flip-flop olyan lábbeli, amely a láb működését alapjaiban változtatja meg.

„A járás során a lábnak extra munkát kell végeznie a cipő rögzítéséért, ez hosszú távon izomfeszüléshez, fájdalomhoz és sérülésekhez vezethet”

– figyelmeztet a szakember.

Bár a strukturáltabb, boltíves talpú modellek – mint például az Archies vagy a Birkenstock – valamivel jobb választást jelenthetnek, a szakértők továbbra is óvatosságra intenek: a flip-flopot érdemes rövidebb ideig viselni, váltogatni más cipőtípusokkal, és semmiképp sem hosszú sétákhoz vagy egész napos használatra alkalmazni.

Ősi hagyományból luxustrend

Érdekesség, hogy a flip-flop nem újkeletű találmány: a Northampton Cipőmúzeum szerint már Kr.e. 350-ből származik egy egyiptomi szövött papucs, amely formailag kísértetiesen hasonlít a mai darabokra.

A mai értelemben vett flip-flop Japánból érkezett a nyugati világba az 1960-as években, ahol a „zori” típusú szandálokat modernizálták gumi alapanyagokkal.

Most azonban a flip-flop újra divattá vált – ám már nem csak a praktikum, hanem a stílus, státusz és provokáció eszközeként is. „Olyan korban élünk, ahol a lábujjak is reflektorfénybe kerültek” – fogalmaz Liana Satenstein divatújságíró.

„A dekoltázs és a fenék után a lábfej is a figyelem középpontjába került, a flip-flop pedig ennek tökéletes hordozója.”


Megosztom
Link másolása

Címlapról ajánljuk


TRENDI
A Rovatból
Mindenki ugyanazt mondja, aki látta Katalin hercegnét Emmanuel Macron látogatására érkezni
Katalin hercegné fellépett a diplomáciai színpadra – és a kommentelők elvesztették a fejüket.

Megosztom
Link másolása

Christian Dior, gyöngysor, Diana fülbevalója és egy kalap, ami egyszerre idézi a húszas éveket és a monarchia imázskorrekciós törekvéseit – Katalin hercegné ma reggel megérkezett a francia állami látogatás nyitóképébe, és mindenki pontosan úgy reagált, ahogy ilyenkor szokás.

A walesi hercegné és férje, Vilmos herceg ma reggel fogadták Emmanuel Macront és feleségét, Brigitte Macront a RAF Northolt légibázison, majd

együtt utaztak tovább Windsorba, ahol Károly király és Kamilla királyné hivatalosan is üdvözölték a francia államfőt.

A protokoll szerint a fogadási ceremóniára a városközpontban emeltek dísztribünt – nem messze attól a kastélytól, ahol a vendégek megszállnak a háromnapos látogatás idejére.

Rózsaszín mint protokollfegyver

Katalin hercegné egész megjelenése most rózsaszínre volt hangolva, fejétől a sarkáig – a kabát Christian Dior, a kalap Jess Collett tervezése, a fülbevaló a néhai Diana hercegnéé volt, a gyöngynyakláncot pedig II. Erzsébet királynő hagyta rá.

A közösségi médiában beindult az ilyenkor szokásos algoritmikus rajongás: öltözködésdiplomácia, szimbólumok, kifinomultság.

Az „öltözködés mint gesztus” műfaját Katalin régóta gyakorolja: ahogyan Erzsébet királynő gyakran öltözött a látogatott ország nemzeti színeibe, úgy most a hercegné a francia couture divatházat választotta – látványosan. Ez nem divat, hanem gondosan megkomponált diplomáciai gesztus, amit most épp TikTokon is meg lehet osztani.

Az nem egyértelmű, hogy Katalin hercegné jelen lesz-e az esti eseményen, de a reggeli megjelenése már önmagában is elvégezte a dolgát.

Az is biztos, hogy a brit monarchia pontosan tudja: a kamerák előtti első tíz másodpercben többet lehet elmondani egy outfit révén, mint a teljes állami banketten egy beszéddel.


Megosztom
Link másolása

TRENDI
Shakira merész sárga ruhája felrobbantotta az internetet – ez lenne az idei nyár színe?
Ha eddig kételyeid lettek volna, most már biztos: a sárga idén nemcsak ragyog – uralkodik.

Megosztom
Link másolása

Ha Shakira megjelenik valahol, arra felfigyel a világ – és ez most sem történt másként. A világsztár legújabb megjelenésével nemcsak a divatvilágot, de a közösségi médiát is lázba hozta: merész sárga ruhája minden szempárt magára vont, és sokak szerint most már biztos: ez lesz a nyár színe.

A kolumbiai énekesnő egy félig áttetsző, citromsárga sifon ruhát viselt, amely látványosan világított a természetes kőlépcsők semleges háttere előtt.

A romantikus fodrok és a merész anyagválasztás különleges egyensúlyt teremtettek: finoman nőies, ugyanakkor határozottan szexi.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Shakira (@shakira) által megosztott bejegyzés

A vékony spagettipántok és a mély dekoltázs érzékiséget sugároztak, miközben a ruhát díszítő apró virágapplikációk és rojtos szegélyek drámaiságot és játékosságot csempésztek az összhatásba – még akkor is, amikor Shakira egyszerűen csak leült.

Arany, magabiztos, és minden szabályt felülíró styling

A szettet fényes, metálfényű arany platformcipőkkel tette teljessé, amelyek nemcsak extravagánsak voltak, hanem erőt és karaktert is adtak a légies ruhához. A magas sarkak határozottságot vittek a megjelenésbe, miközben tökéletes kontrasztot teremtettek a ruha lebegő hatásával.

Shakira hajviselete visszafogottan ikonikus: hosszú, dús loknijait félig feltűzve viselte, így azok szépen keretezték az arcát.

Sminkje friss, mégis határozott volt – puha kontúrok, fényes ajkak és egy finom, de hangsúlyos tusvonal emelte ki a tekintetét.

Ami igazán különlegessé tette a pillanatot, az nem a ruha vagy a smink volt, hanem ahogyan viselte mindezt: a képeken magabiztos, laza pózokban láthatjuk, amelyekből erő, nőiesség és szabadság sugárzik.

A kommentelők nem kímélték az emojikat

A TikTokon és Instagramon már órák alatt felrobbant a kommentmező. Tűz emoji, szívecskés szemek, és olyan üzenetek árasztották el a posztot, mint: 
„Ez nem is outfit, hanem hozzáállás”, vagy „Shakira tényleg saját ligában játszik.”


Sokan egyenesen couture divatanyaghoz hasonlították a megjelenést, és valóban: simán megállná a helyét egy luxusdivatmagazin címlapján is.

Sárga minden mennyiségben: Becky G is hasonló árnyalatban ragyogott

Úgy tűnik, a sárga idén tényleg a nyár hivatalos színe lett. Nemrég Becky G is hasonló tónusban tündökölt a vörös szőnyegen: élénk, kanárisárga estélyijében a vibráló energiát és a női erőt egyszerre közvetítette. A ruha testhez simuló szabása kiemelte az alakját, míg a mély dekoltázs és az összefogott derékrész egy dramatikus, fémes övvel volt hangsúlyozva – ami futurisztikus csavart adott az egyébként klasszikus sziluetthez.

A ruhát padlóig érő, lágy esésű anyag és ujjatlan, nyakpántos felsőrész tette igazán különlegessé.

Becky haját sikkes, szorosan hátrafésült kontyba fogta, amivel a nagy méretű arany karikafülbevaló került a figyelem középpontjába.

Sminkje tökéletesen harmonizált a ruhával: bronzos, ragyogó bőrfény, fényes nude ajkak és hosszú, pillaszerű szempillák adták meg a visszafogott, mégis ünnepélyes ragyogást.


Megosztom
Link másolása


TRENDI
A Rovatból
Charlize Theron otthon felejtette a nadrágját A halhatatlan gárda 2. premierjén - nem kellett volna
Charlize Theron megunta a nadrágját, necc cuccban érkezett a vörös szőnyegre.

Megosztom
Link másolása

Charlize Theron szerda este úgy döntött, hogy a vörös szőnyegen nincs szüksége nadrágra, így az új Netflixes filmje, A halhatatlan gárda 2 premierjén konkrétan egy neccharisnyából varrt catsuitban jelent meg Los Angelesben. Többen azt gondolják azonban, hogy látványosan lefogyott lábait legalább részben elfedhette volna valamivel.

A 49 éves színésznő nem aprózta el, konkrétan a Givenchy 2025-ös őszi kollekciójából választott ruhát, ami amúgy Sarah Burton új kreatív igazgató debütálása volt a divatháznál.

Theron egy elegáns, fekete szmokingzakót dobott a szett tetejére, az alatta lévő necc overallon pedig diszkréten ott díszelgett a „Givenchy Paris 1952” felirat is, nehogy bárki összetévessze a cuccot egy átlagos farsangi jelmezzel.

Theron egyébként tökéletesen lekövette a kifutós verziót: lábára egy pár fekete bőrcsizmát húzott. Az élére vasalt vagányságot azért megfejelte némi csillogással, méghozzá gyémánt fülbevalók formájában.

És hogy a frizura se maradjon ki: Adir Abergel fodrász készítette el Charlize kétszínű, dupla copfos haját, amelyhez hibátlan sminket kapott. Az eredmény? Természetesen ragyogó bőr, finom füstös szemsmink, és egy leheletnyi rózsaszín rúzs.

Charlize Theronnak egyébként elég pörgős hete volt, folyamatosan promózta a filmet. Június 23-án Jimmy Fallon műsorában például Givenchy pezsgőszínű selyembodysuitját villantotta meg fekete kosztümje alatt, amelyet

egészen szerényen összesen kb. 9 millió forintnyi Jessica McCormack gyémántékszerrel dobott fel.

Ugyanezen a napon Andy Cohen műsorában is megfordult, ott visszafogottabb volt: egy egyszerű fekete pulóvert és egy egészen különleges, lánchímzéses miniszoknyát viselt, Alexander McQueen tavaszi kollekciójából - szúrta ki a PageSix.

A filmben egyébként Andromachét, vagyis Andyt játssza, aki egy titokzatos ellenséggel kerül szembe – akit nem más alakít, mint Uma Thurman. A film július 2-án érkezik Netflixre, Theron mellett Veronica Ngô, KiKi Layne és Chiwetel Ejiofor is feltűnik majd benne. Nem úgy, mint Charlize-on a nadrág a filmbemutatón.


Megosztom
Link másolása


TRENDI
A Rovatból
Dubajban árulják a világ legdrágább cipőjét, amit senki nem volt hajlandó eddig megvenni
Részben a 24 karátos arannyal bevont bőr és selyem, részben a sok gyémánt teszi különlegessé a lábbelit.
Sassy - sassy.hu
2025. július 15.


Megosztom
Link másolása

Bár sokan nem tudnak róla, a dubaji csoki őrületet megelőzte egy korábbi: a dubaji cipő.

Csakhogy míg a csokiért virtuálisan sorban állnak az emberek, ezért a bizonyos cipőért nem tolongabak.

Nem is csoda: 17 millió dollárba kerül.

Mint azt a Femcafé írja, a The Passion Diamond Shoes értéke magyar pénzre átszámítva több mint 6 milliárd forint.

A cipő, amit 2018 szeptemberében mutattak be, kilenc hónapig készült.

Részben a 24 karátos arannyal bevont bőr és selyem, részben a sok gyémánt teszi különlegessé a lábbelit.

Az orrán egy-egy 15 karátos, D-flawless minőségű gyémánt díszeleg, amelyeket 235–236 további kisebb gyémánt vesz körül. A The Passion Diamond Shoes nem sorozatgyártásra készült, hanem egyetlen egyedi párként.

A Burj Al Arab seven-star hotelben mutatták be, ahol a közönség is megcsodálhatta a világ legdrágább cipőjét. És bár a milliárdosok szeretik a luxuscikkeket, eddig senki sem volt hajlandó kifizetni érte a vételárat.

Te mit gondolsz, miért?


Megosztom
Link másolása