Hogyan lettek a Labubu babák 2025 legmenőbb cuccai? - Ezért van mindenki teljesen rákattanva ezekre a babákra
Ha idén belepörgettél a TikTokba, betévedtél egy menőbb játékboltba, vagy próbáltál venni valamit egy vásárlós oldalon (sok sikert), akkor már találkoztál vele: a Labubu babával.
Kócos, kiszámíthatatlan, rémesen vigyorog, mintha legalábbis egy Hitchcock-filmből ugrott volna elő. De hogyan lett ez a bizarr kis műanyaglény 2025 legnagyobb kultcucca? És mit mond el ez rólunk, így a posztirónia korában?
A történet egy hongkongi művésznél, Kasing Lungnál kezdődik, aki még a 2010-es években alkotta meg Labubut a Monster Little univerzum részeként. A figurák gyártásáért a kínai POP MART felel – egy olyan cég, amely lényegében azt csinálja a gyűjthető játékokkal, amit a Supreme a streetwearrel. Labubu pedig eredetileg egy erdei, kicsit hátborzongató koboldként indult, aki mára meghódította az egész bolygót.
Vakon húzol, aztán sírsz örömödben vagy bánatodban
A Labubu babák kicsik és minden szériájuk meglepetésdobozban jön – azaz senki sem tudja előre, melyik figurát kapja. Ez pedig épp elég ahhoz, hogy az ember képes legyen 6000-20.000 forintot is elszórni egy tenyérnyi játékra – újra és újra.
És vannak köztük igazi különlegességek is: kalózos, fénylő szemű, sellőuszonnyal, sőt, a „Starry Knight” nevű limitált példányért például már millió fölött fizetnek a StockX-en vagy az eBayen.
A POP MART hibátlanul ráérzett a hype drop receptre: limitált szériák, régióspecifikus együttműködések, amik pár másodperc alatt elfogynak – és utána jöhet a nyomozás, cserebere, könyörgés Discordon és Redditen, vagy a mélyrepülés a másodlagos piac fekete világába.
TikTok + síró felnőttek + gyűjthető kobold = globális őrület
Bár Labubu Ázsiában már évek óta kultkedvenc, 2025 lett az az év, amikor a Nyugat is bekattant. És köszönhetjük mindezt – naná – a TikToknak.
A #Labubu hashtages videók milliós nézettséggel pörögnek: emberek zokognak, amikor kihúznak egy ritka példányt, mások vitrinszobákat mutogatnak be profibb látványtervvel, mint egy IKEA katalógus.
Az egyik felhasználó egy Labubu-gyűrűs eljegyzésvideóval (!) ment virálba, ami reggeli tévéműsorba is bekerült.
Labubu egyszerre hozza vissza a Beanie Babies, a Funko Popok és a Moncsicsik hisztériáját – csak ez most egy borzas kis figura, ami mindenben úgy néz ki, mintha egyszerre lenne gonosz, elbűvölő és kicsit belőtt.
És mégis: ebben az érzelmileg hullámvasutas, posztcovidos, mesterségesintelligenciás évben, amikor semmi sem stabil, Labubu valami nagyon is kézzelfogható és megszokott érzetet ad vissza.
Nem tökéletes. Nem steril. Nem „glossy”. Inkább furcsa, játékos, nosztalgikus és kézzelfoghatóan őrült. Mint mi.
A tulajdonlása gyerekkori öröm, de felnőtt szintű adrenalinfröccs. Egy halk lázadás a végtelen képernyők, NFT-k és túlstilizált Instagram-univerzum ellen. Egy emlékeztető arra, hogy a fizikai tárgyak még mindig tudnak felhőtlen örömet okozni.
És most jön a Labubu cinematic universe
A Labubu-láz nem csillapodik. POP MART már globális terjeszkedésen dolgozik, és állítólag divatházakkal is tárgyalnak exkluzív kollabokról.
Egy NFT-szerű digitális gyűjtőplatform is bétaállapotban fut, ami hidat képezne a fizikai és digitális gyűjtés között, főként a Z generációnak.
És igen, ha minden igaz, készülőben van egy animációs sorozat is – ami vagy végleg bebetonozza Labubu helyét a popkultúrában, vagy gyorsan elhozza a túltolt márkaépítés bukását.
De addig is: hajrá, koboldvadászat. A következő dobozod talán egy Starry Knight-ot rejt. Vagy csak egy újabb, kócos kis őrület, amibe beleszeretsz.