TRENDI
A Rovatból

A bohócminta hódíthat az idei nyári divatban

Hiába hódit a minimalizmus, előtérbe kerültek az eltúlzott, mintás, nagyon színes darabok is.

Megosztom
Link másolása

Úgy tűnik, az idei év a bohóckodásról fog szólni a divatban, legalábbis ezt mutatják a nagy tervezők által felvonultatott ruha darabok. Először Christopher John Rogers a 2023-as ősz előtti kollekciójában láthattunk egy varázslatos elefántcsont fehér bohócruhát, amelyet selyemvirágokkal egészített ki a drámaiság érdekében.

A bohóctéma most úgy tűnik, hogy elérte az divatiparban a csúcspontját: a 2023-as tavaszi párizsi couture bemutatókon szó szerint mindenhol ott volt. A Dior egy Josephine Baker által inspirált díszes bohócgallért mutatott be, míg az Armani Privé teljes mértékben a csillogó harlekinmintáknak szentelte kollekcióját. A Chanel díszes cilinderek és masnik fantáziájáról szóltak.

Fotó: Pietro D'Aprano/ Getty Images

Aki nincs teljesen képben a bohócokkal kapcsolatban, Pierrot, a 17. századi párizsi olasz előadói társulathoz kötődő klasszikus pantomimfigura talán minden idők legdivatosabb bohóca, akinek a tervezői referenciái John Gallianótól Vivienne Westwoodig terjednek.

„Szeretem az érzelmek széles skáláját, amelyet a figurák képviselhetnek”

- mondja Rogers a bohócruháról a legújabb kollekciójában.

„Ezt a sziluettet már korábban is elkészítettük a 009-es kollekcióban, de egy több árnyalatú rózsaszín selyemgeorzettben. [...] Mindig a Pierrot-hoz hasonló raktári figurákból merítek ihletet, és úgy gondoltuk, hogy az elülső középső részen lévő szövetvirágok hozzáadása szép kiegészítés lenne.”

A bohóc motívumok nem számítanak újdonságnak a divatban. Az első ismert bohócok az egyiptomi V. dinasztia idejéből származnak, i. e. 2400 körülről. Mivel a karakter olyan szorosan kötődik az egyenruhához, évszázadokon át stílusinspirációként szolgált. A legemlékezetesebb pillanatok közé tartozik, amikor Westwood 1989-ben harlekinmintákkal kísérletezett, vagy jóval korábban olyan előadók, mint David Bowie és Freddie Mercury viseltek bohócok által inspirált ruhákat. A bohókás divat 2021-ben robbanásszerűen megjelent a kifutókon, és azóta csak erősödött - és kissé talán bizarrabb is lett.

A bohócminta határozottan sehol sem lenne a TikTok befolyása nélkül. A COVID-19 közepette a platformon sok maximalista divatrajongó kötelezte el magát teljesen a clowncore mellett, ami pontosan az, aminek hangzik: a bohóc esztétikáját ünneplő ruhák. Kelley Heyer volt az egyik legnépszerűbb alkotó, aki erről vált ismertté:

„A járvány [csúcspontján] minden színészi munkám leállt, és úgy éreztem, nincs kreatív kiút”

- mondja.

„A közösségi médiához fordultam, és sok örömet találtam abban, hogy online megoszthatom a ruhatáram és a stílusom. Azon kaptam magam, hogy egyre inkább a divat felé hajolok. Meddig mehet el egy megjelenés, mielőtt színházi jelmezzé válik? Valójában minden ruhadarab, amit viselünk, egyfajta jelmez? Nagyon megihletett néhány csillogó partisapka, amit az interneten találtam, és meg is formáltam belőlük pár megjelenést, amit clowncore-nak neveztem el. Aztán a következő hónapokban láttam, hogy ez a szó és stílus el kezdett igazán terjedni.”

@kelley.heyer Could not be happier #greenscreen #clowncore #trend #parisfashionweek ♬ original sound - Kelley Heyer

De miért lett 2023-ban a bohóc a divat legnagyobb múzsája? Talán ez egy reakció a merev minimalizmus másik oldalára, amit mostanában oly gyakran látunk. Heyer szerint is minden a teljes értékű kreatív kifejezésről szól, amihez hozzájön egy kis sokkoló érték is.

„A bohócokban nincs semmi finomság. Szerintem az emberek már nem rejtőzködnek. Az elmúlt években olyan sokáig voltunk elszigetelve, hogy volt időnk elgondolkodni azon, kik is vagyunk. Azzal, hogy összeállítjuk ezeket a gyakorlatilag nevetséges öltözékeket, azt mondjuk: »nézzétek, ez vagyok én«.”

A bohócok divatban való térnyeréséről talán az árulkodik a legjobban, hogy még a hírességek is beszálltak a játékba. Vegyük például Harry Styles-t, aki egy mélyen kivágott, csillogó, bohócmintás kezeslábast viselt a 2023-as Grammy-díjátadón februárban. Egyes stylistok szerint az éppen zajló recesszió az oka ennek:

„Lassan kilábalunk a világjárványból, az emberek keresik a könnyedséget”

- mondja Shea Daspin divatstylist az ELLE-nek. „A gazdaság hanyatlásával egyre népszerűbbé válik egy adag nosztalgia a szórakoztató, ártatlan gyermekkori emlékek, például a cirkusz vagy a bohócok formájában, és kihúzza az embereket abból a komor ködből, amit 2020 óta tapasztalunk.”


Megosztom
Link másolása

Címlapról ajánljuk


TRENDI
Kiakadtak az atléták: a Nike új ruhája premier plánban mutatja a bikinivonalat - és kicsit még azon túl is megy
„Egy patriarchális világ szülte jelmez" - fakadtak ki a Nike új, atlétáknak szánt sportruházatán, ami alapból is botrányosan sokat mutat a nők intim területeiből, hát még sportolás közben.

Megosztom
Link másolása

A Nike bemutatta a Team USA új, férfi és női versenyzőknek szánt atlétikai dresszét. Mind anyagában, mind színében innovatívak, ám nem ettől hangos a sajtó. A fazon bőségesen hagy kívánnivalót maga után, többeknél kiverte a biztosítékot. Már pedig ezen a nyáron ebben jelennek meg a sportolók a párizsi nyári olimpián.

A The Daily Beast egyenesen azt a megjegyzést teszi, ebben úgy néznek ki a sportoló hölgyek,

mintha a Baywatch egy forró forgatására mennének sportesemény helyett.

Gondoltak itt arra, hogy bár a dekoltázst nem hagyja kibuggyanni a szerelés, olyan magas szabású bikinivonala van, hogy az alig hagy bármit a képzeletnek. A Nikera rá is robbantották az Instagramot.

"Ez nem készülhetett női futóknak", töprengett az egyik kommentelő, míg a másik kicsit viccelődve fogalmazta meg, hogy

reméli, a Nike kifizeti a Team USA női tagjainak gyantázását.

Többen pedig pedzegetik, hogy ha az állóhelyzetben is villantós darabban valaki sportolni kezd, az hogy mutat majd az élő közvetítések során.

A sportolók is bőszen kritizálják a ruhát.

Tara Davis-Woodhall, az idei olimpiai csapat sztárja szerint ez mindent is megmutat majd Colleen Quigley akadályhajtó atléta és egykori olimpikon pedig még mindig bekerülne a csapatba, de ez szomorú - fejezte ki ezt egy sírós emojival. Grayson Murphy profi trail futó pedig szorongást érez, ha erre a falat "ruhára" néz.

Lauren Fleshman, az USA visszavonult világbajnok futója ezeknél keményebb kritikát fogalmazott meg az Instagramon.

„Ezt a szettet egyetlen WNBA- vagy NWSL-csapat se támogatná lelkesen. Ez az olimpiai atlétika számára készült dressz.

A hivatásos sportolóknak versenyezniük kéne a test minden intim területének felvillantásával kapcsolatos mentális gimnasztika helyett.

Ezeknek a ruháknak a szellemi és fizikai teljesítményt kell szolgálniuk.

Ha ez a ruha valóban jótékony hatással lenne a fizikai teljesítményre, a férfiak is viselnék.”

Hozzátette: „Ez nem egy elit atlétikai szett az atlétika számára. Ez a jelmez olyan patriarchális erők szüleménye, amelyekre már rég nincs szükség a női sportokban."

A Nike ezzel szemben hibátlannak találja a dresszt.

Janett Nichol, a Nike ruházati innovációért felelős alelnöke a CBS Sportsnak elmondta, hogy a vállalat sportolókat is bevont a tervezésbe a legmagasabb teljesítmény elérésének támogatása érdekében.


Megosztom
Link másolása

TRENDI
Jennifer Lopez egy több mint 200 ezer forint értékű KOSZOS farmerben flangált
Sajnos nem igénytelenség, hanem egy visszatérő divattrend miatt eshetett erre a választása.

Megosztom
Link másolása

Jennifer Lopez általában arról híres, hogy csodás ízlése van, és még mindig gyönyörű szettekben pompázik. Még a hétköznapi viseletei is kifinomultak. Azonban most valami hiba csúszhatott a gépezetbe, mert New York utcáin sétálva egy koszos nadrágban szúrták ki.

Az énekesnő egy bő, világos, de fakó és koszfoltos Acne Studios farmernadrágot viselt, aminek az értéke 620 dollár, azaz több mint 222 ezer forint.

A nadrághoz egy meglepően sokat takaró, kék Intimissimi Modal kasmír garbót és egy sötétkék kabátot párosított. Megjelenését szarvasbőr magassarkúval és steppelt Chanel táskával egészítette ki.

Az énekesnőről készült képeket ITT lehet megnézni.

Sajnos ez egyébként nem igénytelenség, hanem egy visszatérő divathullám, ami még a 2000-es években hódított. Olyan divatmárkák is beszálltak ebbe, mint a Diesel, Blumarine, a Balenciaga és Rick Owens is.

Lopez egyébként éppen egy újabb lakást keres, mert egy 1993-as Broadway-musical, a Kiss of the Spider Women filmadaptációját forgatják.

Forrás: Page Six


Megosztom
Link másolása


TRENDI
Megan Fox ismét új külsővel hódít: ezúttal hosszú, kék hajat villantott
A szín mondhatni már nem újdonság, de a rövid fazon helyett most gyönyörű, derékig érő loknikkal ment fesztiválozni. Mindezt vad cowboy-szettben.

Megosztom
Link másolása

Nyilván nem Megan Fox fogja kihagyni az idei Coachellát. A színésznő ráadásul új külsővel ünnepelte a fesztiválszezon kezdetét, és hosszú, kék loknikkal jelent meg a kaliforniai rendezvényen.

A 37 éves színésznő az elmúlt időszakban rengetegszer cserélgette a hajszínét. Legutóbb pasztell rózsaszín, míg azelőtt lángvörös színekben pompáztak tincsei.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Megan Fox (@meganfox) által megosztott bejegyzés

És bár a kék színt már a hónap elején megvillantotta, akkor

még rövid hajjal pózolt Instagramos fotóján, mostanra egy igen szép hajhosszabbítást kapott.

Megan a pasztellszínű árnyalatot egy pár combig érő fekete csizmával, szakadt farmer rövidnadrággal és cowboykalappal párosította.

A színésznő azt is elárulta, miért próbál ki ennyi különböző színt.

„Azt hiszem, szőkítettem, és tönkretettem. Úgyhogy akár végig is futtathatom az összes színt, mielőtt barnára váltok”

- mesélte Megan, hozzátéve, hogy a hajhosszabbítás célja az volt, hogy „több Coachella-energiát adjon [a hajának]”, mivel jelenleg bobra van vágva.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Megan Fox (@meganfox) által megosztott bejegyzés

Forrás: Just Jured


Megosztom
Link másolása


TRENDI
Elképesztő: minden ötödik ember feladta, és beletörődött a rendetlenségbe egy felmérés szerint
Mindez Magyarországon, és otthon, a lakásában. Te hogy állsz ezzel?

Megosztom
Link másolása

A konyha és a nappali kritikus helyzetben van, a magyarok 79 százaléka a konyhát, 65 százaléka a nappalit és a hálószobát, 48 százaléka pedig a fürdőszoba rendben tartását látja a legfontosabbnak.

Ez persze nem jelent azt, hogy sikerül is rendet tartanunk ezekben a helyiségekben. Nem véletlen, hogy a legtöbben a konyha (52%), a nappali (35%) és a fürdőszoba (34%) vállalható állapotba hozását találják a legnehezebbnek.

A rendrakást és a rend megtartását az is nehezíti, hogy elég sokan vagyunk, akik érzelmileg viszonyulunk a tárgyainkhoz, ezért egyfajta gyűjtögető életmódot követünk. Nehezen válunk meg még a nem használt dolgoktól is, ha azokhoz szép emlékek kötnek (24%), vagy erősen hiszünk abban, hogy a most nem használt tárgy valamikor még hasznos lesz (17%), vagy egészen egyszerűen csak nem akarjuk kidobni azt (20%).

Mondjuk aki már járt úgy, hogy az előző évben végre szanált 10 éves ruháját észvesztve kereste a következő szezonban, amikor kiderült, hogy pont visszajött a divatba, az legközelebb már nem fog kidobni semmit.

A rendrakást és a megfelelő tárolást a hangulatunkon kívül legtöbbször az akadályozza meg, hogy a dolgoknak eleve nincs megfelelő helye: a ruhatárolást például a magyar háztartásokban leginkább a helyhiány (15%), a rendezetlen tároló helyiség (11%) és a nehéz hozzáférhetőség (6%) akadályozza.

A szűkös terek jellemzően arra késztetik az embereket, hogy egyszerű és megfizethető tárolási megoldásokat, például dobozokat és rendszerezőket keressenek, vagy akár régi bútorokat cseréljenek le praktikusabb, funkcionálisabb lehetőségekre.

Nem csoda, ha úgy érezzük, hogy a tárolási problémák csapdába ejtenek. Pedig jobb még a hangulatunk is, ha rend van körülöttünk - derült ki az IKEA kutatásából.

A rendetlenség összefügg a halogatással, a túlterheltség érzésével és az alacsonyabb életminőséggel, míg, ha rend van a környezetünkben, az segíthet abban, hogy úgy érezzük, jobban tudjuk kezelni a saját érzelmeinket is.

De már a rendrakás folyamata is segíthet a mentális egészség helyreállításában: a takarítás endorfinokat szabadíthat fel, ezek a hormonok pedig hozzájárulhatnak a stresszoldáshoz és a közérzet általános javításához. Létezik, hogy a takarítók a legboldogabb emberek a világon?


Megosztom
Link másolása