"Minél butább valaki, annál több celebet néz?" - Attis szerint a Kulcsár-Csuti balhé is ezt bizonyíthatja
KATT FENT A VIDEÓRA!
Forrás: Tanulom Magam/Youtube
KATT FENT A VIDEÓRA!
Forrás: Tanulom Magam/Youtube
Láncra verve, mocsokban, vérző sebekkel élte életét Jakob, akit rendőri segítséggel sikerült elkoboznia az Orosházi Állatvédőknek. Az Orosházához közeli település lakóitól több ebet mentettek ki egyszerre.
A mentést követően Jakob állapota hosszú gyógyszeres kezelés után javulni kezdett, majd sikeresen gazdisodott, és innentől nem volt megállás a sztárság felé vezető úton.
A kutyáért egyenesen Németországból jelentkezett az álomgazdi, aki a közismert német Trixie kisállatfelszereléseket forgalmazó cégének munkatársa.
így mostantól több termékfotón is szerepel majd a hányattatott kölyökkorral indító, ma már boldog négylábú.
Magyarországon az állatvédelmi törvényt 2021-ben módosították. 2022. januári hatályba lépése óta súlyosabb büntetés róható ki az állatkínzókra, a szaporítókra és az állatviadalokat szervezőkre is.
Az állatvédelmi törvény értelmében állatkínzásnak minősül „az állat szükségtelen, fájdalmat okozó bántalmazása; olyan hatást eredményező beavatkozás, bánásmód, valamint szükségleteinek olyan mértékű korlátozása, amely tartós félelmet vagy egészségkárosodást okozhat. Szintén állatkínzás az öröklődő betegségben szenvedő – nem kísérleti célra szánt – állategyed tenyésztése, szaporítása.”
Mit tehetsz, ha rosszul tartott állatot látsz? A rossz tartás gondatlan cselekmény, nem éri el a legsúlyosabb bűncselekményi fokozatot.
Ezen felül állatvédő egyesületeknek is szólhatsz, ők informálhatnak a további teendőkről. Így érhető el, hogy a Jakob kölyökkori történetéhez hasonló esetek ne is ismétlődhessenek meg.
A New York Post egyik újságírónője, Asia Grace úgy döntött, hogy más szemszögből is megvizsgálja a TikTokot. 14 éves fiúként, Jaydenként készített profilt a TikTokon és a YouTube-on is, és arra volt kíváncsi,
Elsőre twerkelő és tátogó lányokról kapott videókat az algoritmustól, de hamarosan megrázó irányt vett a kísérlet. Pár perc után ugyanis Logan Paul és a Sideman nevű influenszer videói jöttek szembe.
A Sideman Tinder in Real Life című YouTube-sorozatukban nőket hívnak meg magukhoz, állítólag kapcsolat reményében, de aztán főleg csak a külsejüket kritizálják.
Sokkal felkavaróbb videó volt az, amiben egy Jayden korabeli fiú egy osztályteremben úgy lóbálja az öklét, mintha meg akarna ütni egy lányt, aki erre megriadva elhajol. Egy másik ajánlott videóban egy srác folyamatosan ribancnak nevezi a barátnőjét, a lányon látszik, hogy nagyon megbántották a szavak.
Mindezt vicces dologként mutatták be a tizenéveseknek.
- írta az újságíró a cikkben.
Ugyanakkor szerinte a nőgyűlölet inkább a YouTube-re jellemző, a TikTokon a lőfegyveres tartalmak vannak többségben: mind valódi, mind airsoft fegyverekről is kapott ajánlást. Az újságíró öt napig bírta a TikTokon, addig napi körülbelül egy órát használta.
Mindez azért is aggasztó, mert egy tavaly decemberi felmérés szerint a 13 és 25 év közötti fiúk 93%-ának van YouTube-fiókja, a 62%-uknak pedig TikTokja.
Az oltás szinte hihetetlen távlatokat nyit meg a kockázati csoportba tartozó emberek körében. Úgy fog működni, ahogy minden már védőoltás:
Az Oxfordi Egyetem, a University College London és a Francis Crick Intézet szakértői végzik a kutatásokat. A tüdőrák eseteinek hetven százaléka dohányzáshoz köthető. A vizsgálat vezetője, Mariam Jamal-Hanjani professzor azt mondta:
Természetesen ez nem fogja kiváltani a dohányzásról leszokást, mint a kockázat csökkentésének legjobb módját, de lehetőséget kínálhat a rák megelőzésére.”
Az oltást, amelynek neve LungVax, ugyanazon a technológián alapul, mint az AstraZeneca Covid oltása - írta meg a brit The Sun.
Egy ártalmatlan csimpánz vírust fog használni arra, hogy egy DNS darabot szállítson a veszélyes fehérjékből, az úgynevezett neoantigénekből.
Tim Elliott professzor, az Oxfordi Egyetemről azt mondta: „A rák a saját testünk betegsége, és az immunrendszer számára nehéz megkülönböztetni, mi a normális sejt és mi a rákos. Megtanítani azt, hogy az immunrendszer felismerje és elpusztítsa a rákot, ma a rákkutatás egyik legnagyobb kihívása. Ha meg tudjuk ismételni a pandémia alatti kísérletekben látott sikersorozatot, akkor rengeteg életet menthetjük meg.”
Elindította rég áhított versenyfelügyeleti eljárását a GVH a Temuval szemben.
Mint ahogy arról mi is írtunk, az Ecommerce Hungary bejelentése tette fel a koronát a folyamatra, de rengeteg hivatalos panasszal éltek már a sokak által istenített piactérre.
Először is a Temu fogolytáborokban végeztetett munkájáról is cikkezett már a sajtó, végeláthatatlan műanyag, fölösleges és hamar elromló termékei pedig óriási környezetszennyezést rónak a világra. Még akkor is, ha a rendelési felületen azt hirdetik, hogy fát ültetnek a vásárlásod után.
CE-jelöléssel nem rendelkeznek, ami szavatolná, hogy a gyártó megvizsgálta azt a szigorú biztonsági intézkedések mentén. Emellett a kereskedőkkel szemben sem folytat tisztességes kereskedelmet a felszólalók szerint.
Még a letiltott Temu reklámok mellett is megjelenik a vállalat hirdetése a közösségi média felületeken és a Google hirdetéseiben, a keresések után jellemzően övé az első pár találat. A Gazdasági Versenyhivatal ez ellen az intenzív kereskedelmi gyakorlat ellen, valamint a vásárlók megtévesztése indít eljárást.
az árfeltüntetés és az akciózási gyakorlat erre alkalmas lehet a GVH szerint. A sürgető jellegű “már csak 3 darab maradt a termékből” üzeneteknek sem érdemes hinned – sokak szerint ez is kamu,
“A vállalkozás az általa értékesített termékek esetében „akár 95%” (vagy magasabb) mértékű kedvezményeket kommunikál bizonyos termékkategóriákra, azonban ilyen mértékű kedvezmény a kategóriára történő kattintással nem lelhető fel a találatok között” - írja a Versenyhivatal.
Hogy a Temu tisztességtelen kereskedelmet folytat, még nem jelenthető ki – erre csak akkor lesz lehetőség, ha az eljárás végén ezt kimonja a hatóság. Minderre alapesetben három hónapjuk van.
A GVH-nak szemet szúrt, hogy a Temu bőségesen hirdet influencerekkel. Ők ezért cserébe bizonyos összegben választhatnak maguknak termékeket az online plázából, a Temu pedig vígan megjelenhet így bárki feedjében anélkül, hogy “szabályt szegne.”
Óva int ettől a versenyhatóság. Kiadtak már erről egy útmutatót is influencereknek, és fokozottan hívja fel a figyelmet a szabályok betartására. Ha ugyanis influenszerként is beletenyerelsz a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatba, annak jogi következményeit a hatóság érvényesíteni fogja rajtad.