Durván felpörgött a járvány és a lezárások alatt a szexjáték boltok forgalma Magyarországon is
A járvány alatt kilőtt a szexjátékok ipara - írja az rtl.hu.
A lap szerint ezek a termékek Magyarországon az „álprüdéria” miatt nehezebben is találnak piacot, a jog pedig gyakorlatilag úgy kezeli a szexshopokat, mint a fegyverboltokat.
A lap körbejárta a szexjátékok témakörét.
A lap azt írja, hogy a Self & More nevű brit szexshop képviselője szerint a piac 500 százalékos növekedést produkált a járvány alatt. Ez a trend Magyarországon is jelen volt: a vagyaim.hu szexshop kimutatása szerint
2020-ban 40 százalékkal többen vásároltak valamilyen szexjátékszert vagy segédeszközt, mint 2019-ben, az átlagos rendelési érték pedig tíz százalékkal nőtt, az első vásárlók száma 60 százalékkal ugrottt meg.
Boruzs Ákos, a vagyaim.hu marketingvezetője az rtl.hu-nak azt is elmondta:
A pandémia kezdete után majdnem olyan volt, mint egy kisebbfajta karácsony.
Általában október elejétől Valentin-napig a legnagyobb a forgalmuk, ám a járvány kitörésekor szinte azonnal növekedni kezdtek az eladások.
„Az emberek nem tudtak utazni, de a megtakarításaik megvoltak. (...) Sokan ebben az időszakban költötték el azt a pénzt szexjátékokra, amit mondjuk nyaralásra nem tudtak”
– mondta Boruzs Ákos. A legnépszerűbb termékek listája viszont nem nagyon változott, a vibrátorok, és más női eszközök vezették.
Magyarországon arányaiban ugyan több a férfi vásárlók száma (60 százalék), a tapasztalat az, hogy a legtöbb férfi vásárló női párjának vesz szexjátékot, és a női szexuális játékok háromszor kelendőbbek a kifejezetten férfiaknak szánt eszközökhöz képest. A magyarok a vagyaim.hu szerint inkább párjukkal, és nem egyedül próbálnak ki szexjátékokat: a portál vásárlóinak 80 százaléka ugyanis tartós párkapcsolatban él.
Boruzs a férfi vásárlók alacsony arányát nagyrészt az edukáció hiányának tudja be, úgy látja, sokan nem is tudják, hogy milyen, számára is érdekes termékek léteznek.
„Sokan azt hiszik, hogy ezek csak egy problémára nyújtanak megoldást, holott az eleve gyümölcsöző szexuális életet is magasabb szintre emelhet”.
Szerinte Magyarországon stigmatizálás is körüllengi a szexjátékokat, legalábbis az idősebbek körében, a fiatalok nyitottabbak. A jogszabályi környezet pedig rosszabb, mint például Nyugat-Európában. Mivel a szexshopok gyakorlatilag ugyanabba a kategóriába tartoznak, mint a fegyverboltok, a hirdetési lehetőségek beszűkültek, a plázákban és a bevásárlóközpontokban pedig lehetetlen helyszínt találni nekik.
A teljes riport forrása: rtl.hu