Bőrfiatalítás természetesen? Meglepő felfedezés: napi két kivi többet érhet, mint egy luxus arckrém
A fürdőszobai polcok roskadoznak a drága szérumoktól és krémektől, amelyek ragyogó bőrt ígérnek, de egyre több tudományos bizonyíték utal arra, hogy a valódi változás nem a tégelyekben, hanem a gyümölcsöstálon kezdődik.
Egy rangos tudományos folyóiratban megjelent tanulmány szerint napi két kivi elfogyasztása néhány hét alatt mérhetően javíthatja a bőr állapotát.
Az Otagói Egyetem kutatói 24 egészséges felnőttet vontak be egy nyolchetes kísérletbe,
A kúra végére nemcsak a vérükben, de a bőrükben is kimutathatóan megemelkedett a C-vitamin szintje, ezzel párhuzamosan pedig nőtt a bőr vastagsága – ami a fokozott kollagéntermelés egyik legfontosabb jele – és felgyorsult a hámsejtek természetes megújulási ciklusa is.
A kutatás egyik legfontosabb megállapítása, hogy az étrenddel bevitt C-vitamin a véráramon keresztül a bőr minden rétegébe hatékonyan eljut. „A jobb bőr egészsége könnyen elérhető” – mondta a BBC Science Focusnak Prof. Margreet Vissers, a tanulmány szenior szerzője.
„Mi mutattuk ki először, hogy a keringő C-vitamin behatol a bőr minden rétegébe, és a bőrműködés javulásával társul” – nyilatkozta Vissers professzor.
Bár a vizsgálatban a kivit használták, a szakértők hangsúlyozzák, hogy a lényeg a következetes és megfelelő mennyiségű C-vitamin-bevitel.
„A következetesség fontosabb, mint az, hogy pontosan melyik gyümölcsöt választod” – emelte ki Michelle Routhenstein dietetikus.
A napi körülbelül 250 milligrammos C-vitamin-dózis, amit a két arany kivi biztosított, más forrásokból is fedezhető: citrusfélékből, bogyós gyümölcsökből, kaliforniai paprikából vagy brokkoliból.
A latexérzékenyeknél gyakori a keresztallergia, a gyümölcs magas oxaláttartalma miatt pedig azoknak, akik kalcium-oxalát vesekő képződésére hajlamosak, érdemes óvatosnak lenniük.
A tudományos közösség a tanulmány korlátaira is felhívja a figyelmet: a kísérlet kis mintán, kontrollcsoport nélkül zajlott, és részben a Zespri kivitermelő cég finanszírozta.
VIA TWN