FONTOS
A Rovatból

„Túlélőként azt mondom, öt percnél nem tart tovább, de életeket menthet a mellrákszűrés”

A Mellrákinfó Egyesület alapítója szerint fontos lenne, hogy minél több nő járjon el mammográfiára, ami egyébként is ingyenes Magyarországon.

Megosztom
Link másolása

Október a mellrák elleni küzdelem hónapja. Ebből az alkalomból készült a témával kapcsolatban az RTL Reggeli című műsora.

A stúdió egyik vendége Halom Borbála, a Mellrákinfó Egyesület alapítója volt.

Ő 39 évesen vette észre az elváltozást saját magán. Halom Borbála mellrák túlélőként fontosnak tartja, hogy minden nő minél több információt kapjon a rákkal elleni küzdelemben. A mammográfia szűrés ugyanis ingyenes Magyarországon, és maga a vizsgálat csak néhány percet vesz igénybe.

A téma nagyon fontos.

Részben azért is, mert minden 10. nő érintett a mellrákban. Ugyanakkor a veszélyeztetett korosztálynak csak körülbelül 40 százaléka jár el rendszeresen szűrésre.

Lényeges lenne az is, hogy a mellrák és a szűrés ügye közös legyen, ugyanúgy, mint külföldön, ahol például a hozzátartozók is nagy számban vesznek részt a mellrákkal kapcsolatos rendezvényeken.

A Mellrákinfó Egyesület alapítója elmondta, hogy már negyedszer szerveznek sétát azért, hogy felhívják a figyelmet a mellrák elleni küzdelemre a Spar Budapest Maratonon belül. A sétára mindenkit szeretettel várnak október 12-én.

A teljes beszélgetést itt láthatod:


Megosztom
Link másolása

Címlapról ajánljuk


FONTOS
A Rovatból
Eltörte a barátnője kétéves kislányának gerincét a floridai férfi, mert a nő szakított vele – meghalt a gyermek
A bírósági tárgyaláson az ügyész szörnyetegnek nevezte a férfit, aki kioltotta egy ártatlan gyermek életét.

Megosztom
Link másolása

Bestiális kegyetlenséggel végzett egy férfi a volt barátnője kislányával. Az Egyesült Államokban történt bűntény a családon belüli erőszak egyik iskolapéldája és a bizonyítéka.

Az eset még 2022-ben történt, Florida államban, de most hirdették ki az ítéletet.

2022 májusában meghalt egy kétéves kislány. Jacklyn Schwingelt súlyosan bántalmazták. A kislányt az édesanyja a volt barátjára, a 27 éves Travis Ray Thompson gondjaira bízta, amíg dolgozni ment. 25 perccel azután, hogy az anya elindult munkába, a férfi felhívta őt, mondván, hogy valami baj van a gyermekkel. Amikor az anya hazaért, Jacklyn már eszméletlen volt, és bár azonnal kórházba vitték, az orvosok nem tudták megmenteni az életét.

Az orvosszakértői vizsgálat megállapította, hogy a kétéves gyermek halálát a felsőtestét ért traumás sérülések okozták, megsérült a gerince és a hasüregében belső vérzés alakult ki. A jelentés szerint az ilyen sérülések csak jelentős, fokozatos erő alkalmazásával keletkezhetnek, amely során a gyermek felső és alsó testét előrefelé hajlították, a hát alsó részénél támasztva meg, amíg a gerince el nem tört.

Travis Tray Thompson azt állította, hogy a fürdőszobában tartózkodott, amikor nagy zajt hallott, és ezután találta meg a gyermeket eszméletlen állapotban. Azonban a hatóságok szerint ő volt az egyetlen felnőtt a gyermek közelében az eset idején.

A nyomozás során kiderült, hogy a férfi és a kétéves kislány édesanyja egy héttel korábban szakított, és a férfi "nehezen viselte", hogy véget ért a kapcsolat. A bíróságon bizonyítékként mutatták be a férfi dühös üzeneteit is, és ezek is alátámasztották, hogy a férfi haragot táplált a volt barátnője iránt.

A Marion megyei esküdtszék mindössze két óra tanácskozás után bűnösnek találta a férfit gyilkosság és súlyos gyermekbántalmazás vádjában. Az ítélet értelmében életfogytiglani börtönbüntetésre ítélték, a feltételes szabadlábra helyezés lehetősége nélkül.

Az ügyész, Bill Gladson, az ítélethirdetés után kijelentette: "Ez a szörnyeteg kioltotta egy ártatlan gyermek életét, és ma az igazságszolgáltatás gondoskodott arról, hogy soha többé ne legyen szabad ember."

Ez a tragikus eset ismételten rámutat a gyermekbántalmazás elleni küzdelem fontosságára, és arra, hogy a családok szűkebb és tágabb környezetének, a helyi közösségeknek figyelniük kellene a kapcsolati erőszak és a bántalmazás figyelmeztető jeleire.

A borzalmas gyilkosság emellett arra is rávilágít, milyen nehéz helyzetben vannak az Egyesült Államokban a nők, ha muszáj dolgozniuk, és kisgyermekük van. Az USA-ban nincsen olyan kiépített bölcsődei és óvodai rendszer, mint amilyen például Magyarországon. A bébiszittereket és a magánintézményeket nem mindenki tudja megfizetni.

Forrás: People


Megosztom
Link másolása

FONTOS
A Rovatból
A Z generációs eladók, pincérek, ügyfélszolgálatosok köszönés nélkül bámulnak az idősebbek szerint
A jelenség valóban létezik, sokakat zavar. Többféle magyarázat is született a fiatalok viselkedésére.

Megosztom
Link másolása

Ha valaha léptél oda úgy egy kasszához vagy ügyfélszolgálati pulthoz, hogy csak néma néztek köszönés nélkül, vagy ha jártál már úgy étteremben, kávéházban, hogy köszönés nélkül bámult rád a fiatal felszolgáló, akkor már te is tudod, milyen az a "Z-generációs pillantás".

És nem vagy egyedül ezzel a tapasztalattal. velem is megtörtént már, például amikor laptopot vásároltam egy műszaki üzletláncnál. Se köszönés, se kedvesség, és amikor a kb. 20-21 éves eladótól kérdeztem valamit, szó nélkül faképnél hagyott. Amikor utánamentem, és megkérdeztem, csak rám mordult, hogy megnézi a raktárban a terméket.

A jelenség a világon egyre több helyen ismert.

Az idősebb generációknak nagyon nem tetszik, ahogyan a Z-generáció egyes tagjai kommunikálnak - pontosabban NEM kommunikálnak. Ezt foglalta össze nemrég egy cikkében a New York Post.

Azt írják, elárasztották az X-et (a hajdani Twittert) a posztok, amelyekben arról panaszkodik a többi generáció, hogy a mai fiatalok hogyan végzik az ügyfélszolgálati munkát.

"Elegem van az újfajta ügyfélszolgálatból, ahol az emberek csak néznek rád, amikor odaérsz a pulthoz."

Egy másik felhasználó is hasonlót tapasztalt, ám ő vendéglátóhelyen futott bele.

"Új jelenség terjed: bemégy egy kajáldába vagy kávézóba, és csak bámulnak rád – nem köszönnek, nem kérdeznek semmit." Ezt a reakciót nevezték el "Z-generációs pillantásnak".

Sokan számoltak be arról, hogy amikor csak üres tekintettek, szótlanul néznek rájuk, az zavarba ejtő, és nem ezt várják el az ügyfélkapcsolatban dolgozóktól.

Az emberek, amikor szolgáltatónál járnak, szeretnének reakciót kapni, szeretnék tudni, hogy jó helyen járnak-e, a megfelelő személyhez fordultak-e a problémájukkal.

A hostesstől elvárják, hogy rájuk mosolyogjon, az étteremben ne szó nélkül vezessék őket az asztalukhoz, és az üzletben ne nézzenek rájuk úgy, mintha rossz helyen járnának.

Akadt, aki megvédte ezt a viselkedést. Van, aki szerint a vevőknek egyáltalán nem jár a kedvesség, más pedig azzal érvelt hogy ha másnak is napi 8 órában kellene elviselni a világ összes idiótáját, az is így viselkedne.

Többféle oka lehet ennek a távolságtartó - és valljuk be, tényleg nem kedves - viselkedésnek. Például az is, hogy dolgozni muszáj, de sokan nem szeretik a munkájukat.

Vannak, akik a koronavírus járványra vezetik vissza az okokat.

A karantén és lezárás erőteljesen befolyásolta a Z-generáció szocializációját, hiszen egyrészt sokan akkor jártak iskolába, másrészt a társadalmi elszigetelődéssel együtt járt a kommunikációs készségek visszafejlődéésével. Nem tanulták meg kezelni a társas helyzeteket, és nem tudják, hogyan lehet másokkal offline gyorsan és hatékonyan kapcsolódni.

De akad olyan magyarázat, amelyik az okoseszközök elterjedésével és a túlzott képernyőhasználattal hozzák összefüggésbe a modortalanságot. A fiatalok egyrészt a képernyőhöz szoktak – olyan dolgokat néznek, amelyek sosem néznek vissza.

Másrészt a közösségben elsajátítható készségek hiánya miatt szoronganak társas helyzetben. Harmadrészt új norma alakult ki arról, hogy ne zavard a másikat – vagyis ne lépj be mások személyes terébe, hacsak nem muszáj.

Te mit gondolsz erről?

Forrás: The New York Post


Megosztom
Link másolása


FONTOS
A Rovatból
„Nem Birkinre gyűjtünk” – így kampányol Görög Zita a kerekesszékes gyerekeknek mellett
A modell arra buzdít, hogy te is adományozz: olyan buszt vesznek a pénzből, amivel kerekesszékes gyerekeket tudnak szállítani kórházi épületek között.

Megosztom
Link másolása

Görög Zita egy olyan kampány élére állt, ami kerekesszékkel közlekedő gyerekek szállításával kapcsolatos.

A modell és influencer szokatlan módját választotta a kampányolásnak: Instagramra feltöltött videójában egy táblát tart. Rajta felirat:

"Nem Birkinre gyűjtünk."

Mellette gyerekek ülnek kerekesszékben.

"Nem táskára, hanem 2 db, kerekesszékes gyermekek szállítására alkalmas autóbuszra gyűjtünk a Bethesda Gyermekkórház számára"

- írta a poszszövegben.

"A kórháznak több épülete van. A Bethesda utca 3. és az Ilka utca 57. között néhány száz méter a távolság. De próbáltad már ezt megtenni kerekesszékkel télen a Városligeten át? Nyáron 200 fokban? Álmunk, hogy olyan speciális, akadálymentesített kisbuszokat vásárolhassunk, amelyekkel biztonságosan, méltósággal és kiszámíthatóan szállíthatjuk a gyerekeket a fejlesztésekre és vizsgálatokra, az ezzel nyert időt pedig a gyógyításukra fordíthatjuk."

Hozzátette:

"Egy ilyen kisbusz a kényelmesebb szállítás mellett, a szülők válláról is levesz egy hatalmas terhet.

Sok család számára ugyanis minden egyes lépés egy küzdelem – de most lehetőségünk van arra, hogy ezeket a lépéseket együtt könnyebbé tegyük! Ahhoz, hogy a kis betegek egyszerűbben és még nagyobb biztonság mellett juthassanak el a gyógyulásukig vezető célig, összesen 40 millió forintra lenne szükségünk.

Csatlakozz hozzánk az adománygyűjtésben, és tegyük meg együtt a tízezer lépést!"

Így segíthetsz a gyűjtésben:

Bankkártyás adományozással: EZEN AZ OLDALON, KATT IDE

Banki átutalással: Bethesda Kórház Alapítvány 10300002 – 20350699 – 70073285 (MBH Bank) számlaszámra, és írd a megjegyzés rovatba a “kisbusz” szót.

A videót itt láthatod - vár meg, amíg betölt:


Megosztom
Link másolása


EGÉSZSÉG
A Rovatból
Ha ezeket a jeleket tapasztalod, akkor utál a főnököd, és jobb másik munkahelyet keresni
Amikor a reggeli kávé már nem segít felébredni és a gyomrod görcsbe rándul az e-mailek gondolatától is, lehet, hogy nem te változtál meg, hanem a munkahelyed mérgező.

Megosztom
Link másolása

A munkahelyi légkör nem csupán a napi hangulatodra van hatással, hosszú távon akár az önbizalmad, az egészséged és az egész pályád is rámehet. A rejtett, de árulkodó jelek és a szakértői tanácsok segíthetnek időben felismerni: itt az ideje váltani, mielőtt túlságosan mélyre süllyednél egy mérgező közegben.

Ezek a jelek figyelmeztetnek, hogy a főnököd nem annyira kedvel

A  mérgező vezetők egyik jellemző magatartása a folyamatos kritika, miközben a valódi teljesítményekért járó elismerést másoknak tulajdonítják. Ez a viselkedés hosszú távon aláássa a munkatársak önbizalmát, csökkenti a motivációt és rontja az egyén és a csapat teljesítményét is.

A Harvard Business Review és a Stevens Institute of Technology kutatásai szerint a legkárosabb főnöki típus nem feltétlenül az állandóan ellenséges, hanem az, aki kiszámíthatatlanul váltogatja a kedvességet és a durvaságot az úgynevezett „Jekyll és Hyde” típus.

Ez az érzelmi hullámvasút fokozott stresszt, bizalmatlanságot és érzelmi kimerültséget okoz, sokszor súlyosabb következményekkel, mint a nyílt elutasítás.

Ezen túlmenően a pszichopátiára hajlamos vezetőkre gyakran jellemző a mások munkájának kisajátítása, a felelősség elhárítása, manipulatív játszmák, valamint az empátia teljes hiánya. Az ilyen főnökök hosszú távon rombolják a munkahelyi légkört és az alkalmazottak mentális egészségét is.

Milyen jelek esetén érdemes megfontolni a munkahelyváltást?

Ha a munkahelyi szorongásod átragad a magánéletedre (pl. alvászavart, ingerlékenységet, gyérülő emberi kapcsolatokat észlelsz).

Ha már az értékeidet, határaidat rendszeresen megsértik például megaláznak, figyelmen kívül hagyják az észrevételeidet.

Ha a teljesítményed nem számít, csak a lojalitás, félelem, vagy hízelgés.

Ha a vezető félelemmel irányít, és az átláthatóság helyett csak utasít.

A munkahelyváltás még akkor sem  mindig könnyű, ha egy jól prosperáló gazdasági időszakban váltasz. Vannak ugyanakkor olyan körülmények, amikor érdemes megfontolni a maradást, a kitartást.

Mikor érdemes mégis kitartani?

Ha a főnök nem személyesen rád fókuszál, hanem általános szervezeti nyomás alatt áll (pl. új menedzsment, külső válsághelyzet).

Ha tudsz vele nyíltan beszélni, és elkezdődött a változás, még ha lassan is.

Ha a szervezet más tagjai (pl. HR, mentor, más vezető) támogatnak és hitelesen képviselnek téged.

A munkahelyed nemcsak a fizetésed forrása, hanem a mindennapi életed része. Ha rombol, nem épít: lépned kell.


Megosztom
Link másolása