Connect with us

Ezt edd, ha csökkenteni szeretnéd a menstruációs kínokat

LIFE

Ezt edd, ha csökkenteni szeretnéd a menstruációs kínokat

Görcsök, hátfájás, puffadás – ismerős?


A menstruáció egy lány számára sem móka és kacagás. Bár néhány szerencsés mentesül a kínzó tünetek alól, mások görcsökkel, hátfájással, hangulatingadozással és felpuffadt hassal szenvedik át ezt a pár napot. Azonban szerencsére nem megoldhatatlan problémáról van szó: Kristen Stavridis dietetikus elárulta a GLAMOUR-nak, hogy ha odafigyelünk az étkezésünkre, kordában tarthatjuk a hormonjainkat is.

Mivel a vérzés első napjain nagyobb a vérveszteség, könnyen felléphet vashiány. Amennyiben vegetáriánus vagy vegán étrendet folytatsz, kiemelten figyelned kell erre: ezeken a napokon mindenképpen egyél C-vitaminban és vasban gazdag ételeket, például céklát, zabot, szezámmagot, pisztáciát vagy mákot. Szintén nagyon fontos, hogy sok vizet igyál, ami segítheti az emésztésed, és egyben a puffadástól is megszabadulhatsz.

Figyelj a tested jelzéseire, és ha jól esik, végezz könnyed mozgásokat. A séta és a jóga (szigorúan inverziók nélkül!) például segíthet a görcs és a hátfájás oldásában.

Még több LIFE

Hirdetés

Népszerű

Facebook

Hirdetés
Fel