CULT

Te elengednéd egyedül bevásárolni a 3 éves kislányodat? Engem a frász kerülgetne!

Sok nézőnél kiverte a biztosítékot az a japán reality sorozat, amelyben bölcsődés és óvodás korú gyerekeket bíznak meg a szüleik különböző feladatokkal.
Sassy - sassy.hu
2022. június 17.


Megosztom
Link másolása

Az egyik részben a kétéves Hiroki egyedül indul bevásárolni az egy kilométerre lévő szupermarketbe. Egy másik részben a hároméves Koiki egy több mint egy kilométeres utat tesz meg gyalog, hogy az apukájának elvigye az ebédet.

Miközben a gyerekek a feladatukat teljesítik,

időnként úttesten kell átvágniuk, néha autók suhannak el mellettük, vagy éppen hosszú lépcsősoron kell egyedül felmászniuk.

Amikor az ember először látja ezeket a piciket, az a kérdés jár a fejében, hogy hogyan merik ezeket a kisgyerekeket egyedül elengedni bárhova is?

Nálam bekapcsolt az aggodalom funkció, és az jutott eszembe, hogy én biztosan nem engedtem volna el ennyi idősen a saját gyerekemet. Azután az, hogy más kultúra, más szokások, elképzelhető, hogy Japánban ez teljesen természetes.

Ám ahogy ezeket végiggondolja az ember, már el is jut arra a következtetésre, hogy

ha mindennapos és természetes volna, hogy 4-5, sőt 2-3 éves gyerekeket egyedül elküldjenek mondjuk halat venni a boltba, akkor nem készülne belőle már harminc éve sorozat, mert senkit nem érdekelne.

Márpedig érdekli a nézőket és népszerű, különben nem futna már 1991 óta. rendszerint 3-6 éves szereplőkkel veszik fel az egyes részeket, de ennél kisebb gyerekek is szerepeltek már benne. Sőt, az is előfordult, hogy egy azóta felnőtt szereplő a saját gyermekét indította a műsorban.

“Alapvetően zseniális ötlet bemutatni azt, hogy egy ilyen pici gyerek mennyire képes vagy nem képes az önállóságra, mennyire másként gondolkodik, mennyire másként viszonyul a világhoz” - kommentálja a sorozatot egy olyan tévés ismerősöm, aki három évtizedet lehúzott a szakmában.

“Izgalmas látni, mi történik, ha egy gyereke kap egy feladatot, amit egyedül kellene megoldania. Például hogy egyáltalán értelmezni tudja-e a feladatát, ha értelmezi, akkor azt hogyan teszi, és végig tudja-e csinálni, be tudja-e fejezni, vagy a gyerekre jellemző módon az impulzusainak engedelmeskedve elkezd-e helyette játszani. Mi lesz a történet vége, hová fut ki? Például ha egy zacskó édességet kell vennie, a végén homokvár-építés lesz-e belőle?” A gondolatot az ismerősöm azzal zárta: Szórakoztató, kedves aranyos szórakoztató műsor, ami kikapcsolja az embert.”

Abban pedig egyetértettünk, hogy sokakban olyan érzést kelt a tévéműsor, mintha természetfilmet nézne, amiben megfigyelik, hogy egy kicsi ember hogyan “működik”, ez pedig hátborzongató. És abban is nagy volt az egyetértés, hogy a saját gyerekünket egészen biztosan nem engednénk el 3-4 évesen egyedül, mert a frász kerülgetne bennünket.

"Ha Magyarországon szeretnének ehhez hasonló sorozatot forgatni, vagy eleve nem is engedélyeznék, vagy feljelentenék a műsor készítőit és a szülőket kiskorú veszélyeztetése miatt" - vélekedett egy másik ismerősöm. "Még akár egy kistelepülésen is, ahol ismerik egymást az ott lakók, és ahol például nincsen akkora forgalom, mint egy nagyvárosban."

Jó, hogy említette a forgalmat, hiszen amikor egy-egy részt megnéz az ember az Elég nagy már! című sorozatból, fejben végigzongorázza, milyen veszélyek leselkednek a gyerekre: lelép a járdáról és elüti az autó, jön egy “rossz ember” és elcsalja, elviszi, fellökik az idegenek, mert nem figyelnek rá, elcsapja egy járdán tekerő biciklis, elveszik tőle a táskáját a pénzzel a sarkon és a többi. Még akkor is, ha tisztában van vele: a forgatáson egy stáb kíséri a gyerekeket, nincsenek teljesen egyedül. Az egyik részben látható is a felvételen, hogy amikor szélsebesen nekilódul a gyermek, futva követi az egyik operatőr kamerával a vállán.

A műsor etikai kérdéseket is felvet, különösen azoknál a részeknél, amelyekben az ovis vagy bölcsis főszereplő zokogásban tör ki, amikor nem sikerül első nekifutásra elvégeznie a feladatot.

Vajon mi a célja a sorozatnak? Csak a szimpla szórakoztatás? A helyzetkomikum? Vagy az, hogy bemutassa, hogy sokkal önállóbbak is lehetnének a gyermekeink? Hogy kiderüljön, hogy ma kissé búra alatt, kis túlzással a széltől is óvva neveljük őket?

Erre nem tudom a választ. Azt viszont tudom, hogy az "Old Enough!" sok nézőnél kiverte a biztosítékot a gyerekek szerepeltetése miatt.


Megosztom
Link másolása

Címlapról ajánljuk


CULT
Ők az első Voice-kiesők: négy versenyző távozott az első élő adásból
A műsor végén csapatonként álltak fel a versenyzők és a coachok, majd Istenes Bence sorban bejelentette azokat, akik továbbmentek a második élő show-ba. A végén négy kieső maradt.
Sassy - sassy.hu
2023. október 29.


Megosztom
Link másolása

Lezajlott a The Voice zenei tehetségkutató első élő show-ja, amelyből végül Cinzia Conso, Haga Jázmin, Homoki Gábor és Bakti Ádám búcsúzott.

A műsor végén csapatonként álltak fel a versenyzők és a coachok, majd Istenes Bence sorban bejelentette azokat, akik továbbmentek a második élő show-ba.

12 versenyző állt színpadra, a produkciók után pedig a két körös szavazás után négyüknek búcsúznia kellett a versenytől.

Érdekesség, hogy Curtisnek két mentoráltja számára is véget ért a verseny, Trokán Nórának pedig minden csapattagja továbbjutott.

Itt a videó az eredményhirdetésről.

(via rtl.hu)


Megosztom
Link másolása

CULT
Csodák pedig vannak: Samantha Jones visszatér!
Az HBO is megerősítette, hogy Kim Cattrall szerepelni fog a hamarosan induló sorozatban.

Megosztom
Link másolása

Sokak álma teljesül azzal, hogy Kim Cattrall visszatér a Szex és New York folytatásának második évadába. Az És egyszer csak... című HBO-sorozat tavalyi, első évadában a négy legendás főszereplő közül csak három sorsát követhettük nyomon, amit sok rajongó nehezményezett, mert szerintük Cattrall volt a sorozat „sava-borsa”.

Kisebbfajta csoda történt, hiszen köztudott, hogy a Samantha Jonest alakító Cattrall összerúgta a port a főszereplővel, Sarah Jessica Parkerrel, és gyakorlatilag kimondta: nagyjából nulla az esélye annak, hogy a legendás négyes újra összeálljon. Még Michael Patrick King showrunner is úgy látta tavaly februárban: reálisan nézve nem számít arra, hogy Kim Cattrall valaha is feltűnik a sorozatban.

A visszatéréséről szóló hír először a sajtóban röppent föl, de aztán a gyártó HBO Max is megerősítette.

A 66 éves Cattrall jelenetét vagy jeleneteit még márciusban forgatták New Yorkban, így szinte hihetetlen, hogy korábban nem szivárgott ki ez a bombasztikus hír.

Így tartották titokban – lapozz!



Megosztom
Link másolása


CULT
Svédország nyerte az Eurovíziós dalfesztivált, de sokan máris bundát emlegetnek
A több mint négy órás műsorban 26 ország versengett az első helyért és a jövő évi Eurovízió házigazdájának címéért.

Megosztom
Link másolása

Svédország 583 ponttal nyert Liverpoolban a döntőben, miközben a brit Mae Muller az utolsó előtti helyen végzett mindössze 24 ponttal (tegyük hozzá, hogy az egész jó hard rockkal induló Németország pedig az utolsó lett). Az eredmény ellenére a rajongók azt mondták, hogy az angol lány büszke lehet a teljesítményére - de az eredményt bundának tartják.

Az egyikük így fogalmazott:

„Neeee, ez tuti bunda. Finnország sokkal jobb volt.”

Egy másik pedig így írt:

„Az Eurovízió meg lett bundázva, nem kellene megengedni, hogy olyan versenyzők, akik már nyertek korábban, újra induljanak, igazságtalan a többiekkel szemben, akiknek még nincs ekkora rajongói táboruk.”

Míg egy harmadik megjegyezte:

„Micsoda durva bunda! Mae büszke lehet.”

Az Eurovíziós Dalverseny végső szavazása során a nézők szavazatai mellett az egyes országok szakmai zsűrijének pontjait is figyelembe veszik az összesítés során.

Nos, ha ez utóbbi nem lenne, egyértelműen a finn versenyző vitte volna el a showt

aki fülbemászó, vicces dalával a legtöbb nézői pontot kapta.

Csakhogy a szakmai zsűri, ahogy évről évre, most is teljesen értelmezhetetlen szempontok alapján adta a pontjait.

Olyan dalok, melyeket már most rongyosra játszanak a rádiók (például a lengyel versenyző hatalmas nyári slágere, a Solo)

szinte alig kapott pontot, míg mások, egyértelműen unalmas és jellegtelen zenéjükre a szakmai zsűri két kézzel szórta azokat.

A svéd Loreen egyébként történelmet írt, ő az első nő, aki kétszer is megnyerte az Eurovíziót. Elsőként 2012-ben diadalmaskodott. A összesen 583 pontot szerzett, és ezzel megelőzte a finn Kaarija-t, aki az összesítésben 526 pontot kapott.

A győzelemmel Svédország Írországgal együtt a legtöbb győzelmet arató nemzetek közé került, egyenként hét első hellyel.

Lapozz, és meghallgathatod a győztes dalt!



Megosztom
Link másolása


CULT
Meghalt Tina Turner, a rock'n'roll nagyasszonya
83 éves volt. Életét három memoár, egy életrajzi film, egy zenés musical és 2021-ben a Tina című elismert dokumentumfilm örökítette meg.

Megosztom
Link másolása

Tina Turner, a rock'n'roll úttörő sztárja, aki a nyolcvanas években vált popóriássá, 83 éves korában, hosszan tartó betegség után elhunyt - közölte a sajtósa.

Az elmúlt években egészségi állapota megromlott, 2016-ban bélrákot diagnosztizáltak nála, 2017-ben pedig veseátültetésen esett át - írta a Guardian.

Turner 1939. november 26-án született Anna Mae Bullockként, és a Tennessee állambeli Nutbushban nőtt fel, ahol gyermekként felidézte, hogy gyapotot szedett a családjával. A kisváros templomi kórusában énekelt, tinédzserként pedig bebeszélte - vagy inkább beénekelte - magát Ike St Louis-i zenekarába: Ike elutasította a kérését, hogy csatlakozhasson, amíg meg nem hallotta, hogy a Kings of Rhythm egyik fellépése alatt megragadta a mikrofont, hogy előadja BB King You Know I Love You című dalát.

Turner megerősítette és felerősítette a fekete nők alakító szerepét a rock'n'rollban, és olyannyira meghatározta a zene e korszakát, hogy Mick Jagger bevallotta, színpadi személyiségéhez az ő magasröptű, energikus élő előadásaiból merített ihletet.

Miután két évtizedig együtt dolgozott bántalmazó férjével, Ike Turnerrel, egyedül vágott neki a világnak, és - a kezdeti sikertelenséget követően - a Private Dancer című albumával a nyolcvanas évek egyik meghatározó popikonjává vált. Életét három memoár, egy életrajzi film, egy zenés musical és 2021-ben a Tina című elismert dokumentumfilm örökítette meg.

"Turner zenei karaktere mindig is a titokzatosság és a fény, a melankólia és a kegyetlen vitalitás kombinációja volt, amely gyakran kacérkodott a veszéllyel" - írta Daphne A Brooks a Guardian számára 2018-ban.


Megosztom
Link másolása