Connect with us

9 szakértői tipp, amikkel elűzheted a testképeddel kapcsolatos kétségeidet

LIFE

9 szakértői tipp, amikkel elűzheted a testképeddel kapcsolatos kétségeidet

Ugyan fontosak a gyakorlati lépések is, de ami az elsődleges: a lényeg fejben dől el.


Önmagad szeretetete és teljes mértékű elfogadása egy hosszú utazás eredménye tud lenni, hiszen ilyenkor gyakran meg kell változtatnod a gondolkodásmódodat és elfelejteni azt, amit a társadalom korábban beléd sulykolt. Natasha Devon, testkép és mentális egészség szakértő tippjei azonban jó kiindulópontként szolgálhatnak:

#1 Nézz szembe a legnagyobb félelmeiddel

Van egy olyan technika, amit Natasha az “öt perces villanás”-nak nevezett el, és segíthet a szorongás csökkentésében. Némiképp a belemerülős terápiára emlékeztet. A lényege az, ha rettegsz attól, hogy például egy haspólóban kilépj az utcára, akár a legnagyobb hőségben is, mivel félsz, hogy valaki megpillanthatja a pocakodat, akkor feltétlenül meg kellene tenned.

Natasha ezt azzal magyarázza, hogy a testünk nem tudja fenntartani a magas szorongást körülbelül öt percnél tovább, ami azt jelenti, hogy egy bizonyos pont után másképp fogod érezni magad, és ezek után alacsonyabb szintű szorongással kaphatod majd fel a haspólódat, sőt, annyira hozzá is szokhatsz, hogy már nem fogja a kellemetlen paranoia kísérni a viselését.

#2 Ellenőrizd a belső hangod és a párbeszédet, amit “folytatsz magaddal”

Ha valaki mellett elsétálsz és azon kapod magad, hogy ilyesmi gondolatok futnak át az agyadon: “biztos épp arra gondol, hogy milyen csúnya a lábam”, akkor el kell kezdened tanulmányozni és megváltoztatni a belső hangodat. Az a személy valószínűleg csak a járdát nézte, és ha esetleg rá is pillantott a lábaiddra, nagy valószínűséggel nem fogalmazott meg róluk semmit a fejében.

Emlékeztesd magad arra, hogy a gondolatok nem tények. Tanuld meg észrevenni és megváltozatni a negatív feltételezéseket, amiket teszel és a történeteket, amiket saját magadnak mesélsz. Egy idő után meg fog változni a vélekedésed saját magadról.

#3 Legyél a saját, rád ható környezeted kurátora

Egyszerűbben megfogalmazva: kövess ki mindenkit a közösségi oldalakon, akiktől rosszul érzed magad a bőrödben.

Te magad szabályozhatod, hogy min pörgeted a szemed keresztül naponta, ezért legyen az olyan tartalom, ami feldob és pozitív gondolatokat ébreszt a fejedben – például a testeddel kapcsolatban is. Ez idővel érzékelhető hatással lesz az értékítéletedre és arra, hogy hogyan vélekedsz magadról.

#4 Figyelj a bókjaidra

Ha egy ismerősöd közzétesz egy képet a nyaralásáról, ahova egyedül utazott, ne egy testrészét dícsérd meg, hanem írt például azt, hogy mennyire inspirálónak érzed az önállóságát. Ezáltal saját magad és őt is emlékeztetheted arra, hogy a legfontosabb értékek nem a külsőségekben rejlenek, hanem belül.

#5 Tudatosítsd magadban, hogy mennyit érnek valójában az emberek és mi teszi őket különlegessé

Gondolj egy kedvenc személyedre! Milyen szavakkal írnád le, ha jellemezni kellene? Kedves? Őszinte? Hűséges? Nagy valószínűséggel nem azt emelnéd ki, hogy “szép haja van”.

Íme egy játékos gyakorlat, ami segíthet emlékezni arra, hogy mennyit is érnek valójában az emberek körülötted és miért értékesek. Üljetek körbe 4-5-en, fogjatok egy-egy darab papírt és írjátok a tetejére a neveteket. Ezután adjátok körbe a lapokat és írjatok egy-egy okot, hogy miért is csodálatos az adott személy, akinek a neve a papírra van írva. Amikor aztán visszaér hozzád a saját lapod, nemcsak egy önbizalom-lökettel gazdagodsz, de azt is tudni fogod, hogy a barátaid mit értékelnek a legjobban benned.

#6 Tegyél hiteles állításokat

Valószínáleg találkoztál már olyan tippekkel az önbizalom növelésével kapcsolatban, amik kijelentésekre épülnek. Ennek az a lényege, hogy szembe állsz a tükörrel és mondasz néhány megerősítő és motiváló mondatot saját magadnak.

Natasha ezzel kapcsolatban felhívja a figyelmet arra az apró, de fontos dologra, hogy ilyenkor is olyan nyelvezetet használj, amit egyébként szoktál. Tehát, ha a “drágám, te aztán pompás és kecses hölgy vagy” nem épp a szavad járása, akkor lehet, hogy az “elég vagyok, úgy, ahogy vagyok” lesz a te mondatod, amit megéri ismételgetni.

#7 Viszonyulj másképp az egészséggel kapcsolatos hírekhez

Kerüld ki az olyan tanulmányokat, amik csupán azért kampányolnak az egészség mellett, hogy egy cég el tudja adni a termékét. Rengeteg hazugságot elhiszünk a profitra szomjazó vállalatoktól, ezért fontos, hogy mindig utána nézzünk az állításoknak és ne higyjünk el mindent, amit hallunk.

Ha igazán megbízható egészséggel kapcsolatos tanácsra vágysz, sokkal jobb, ha az orvosodnak és nem az Instagramnak hiszel.

#8 Tölts több időt meztelenül

20 perc meztelenség, főleg ha közben tükörbe is nézel, segíthet abban, hogy kényelmesebben érezd magad a bőrödben. Főleg ilyen melegben még jól is esik, le a ruhákkal!

Ugye te is észrevetted már, hogy a férfiak jelentős része hatalmas önbizalommal feszít akár egy kis gatyában is, bármikor, bárhol. És ha jobban belegondolsz, ők több időt töltenek meztelenül, félmeztelenül…

#9 Vedd magad körül “body positive” emberekkel

Ha sokféle testalkatú és önbizalommal teli személlyel töltöd az időd, az rád is jó hatással lesz.

Ha látod, hogy ők mennyire nyugodtak és elégedettek a bőrükben, az segíthet befolyásolni a saját hozzáállásodat a testedhez.

Forrás: mtv.co.uk

Még több LIFE

Hirdetés

Népszerű

Facebook

Hirdetés
Fel