Connect with us

7 teendő ébredés után, ami stresszmentessé varázsolja a napod

LIFE

7 teendő ébredés után, ami stresszmentessé varázsolja a napod

Az ébredés és az otthonod elhagyása közötti idő kulcsfontosságú.


Annak érdekében, hogy a napod stresszmentesen induljon – és folytatódjon – bizonyos rutinokat ki kell dolgoznod. Gyűjts magadnak energiát azzal, hogy az alábbi 7 tanácsot megfogadod.

#1 Élvezd ki a csendet

Kelj fel a megszokottnál kicsit korábban. Állítsd be az ébresztőd 15 perccel korábbra és élvezd ki a nyugalmat és a csendet, amikor még senki más nincs talpon. Főzz magadnak egy kis kávét vagy teát, ülj le a konyhában vagy ha szerencsés vagy, az erkélyedre/teraszodra és élvezd a napindító semmittevést.

Ha egy egyelőre kihalt utcára vagy a természetre nyílik kilátásod, ürítsd ki a fejed és merülj el a látvány részleteiben.

#2 Reggelizz egy jót

Igen, sokan mondják és valóban így van: a reggeli a nap egyik legfontosabb energiaforrása. Soha nem kellene kihagynod.

Hagyj időt egy jó reggelire, ami által kellően fitten vághatsz neki a napnak és a teendőknek. Persze mindenki másként van “bekötve”: valaki simán lenyom egy svédasztal-stílusú étkezést felkelés után, míg más inkább elnyammog a zabkásán és egy kis gyümölcsön. Ez rendben is van így. Reggeli közben egy kis zenehallgatás még inkább csökkentheti a stresszt.

#3 Tervezd meg a napot

Lényegtelen, hogy teljes állásban vagy részmunkaidőben dolgozol-e, esetleg tanulsz, biztos, hogy jól jársz, ha beosztod az idődet és előre tervezel. Vegyél vagy készíts magadnak egy csinos naptárt és kezdj tervezgetni. Írj listákat, használj különböző színű post-iteket, hogy kategorizáld a tevékenységeket, hogy mindig szem előtt legyenek.

#4 Reggeli mozgás

Mozogj egy kicsit munka előtt. Valószínűleg amúgy is eleget fogsz ülni napközben. Kocogj, sétálj, biciklizz vagy tornázz egyet, esetleg pattanj fel a szobabringára vagy jógázz. Észre fogod venni a testmozgás pozitív hatásait.

#5 Tölts időt a családoddal

Az időt, amit a korábbi keléssel nyertél, arra is használhatod, hogy a családtagjaiddal foglalkozol. Készítsetek reggelit közösen, beszélgess a szerelmeddel/gyerekeddel/szüleiddel a közeli és távolabbi terveitekről, gondoljatok ki olyan tevékenységeket, amiket majd közösen űzhettek egy szabadnapon.

#6 Rend a lelke mindennek

A reggeli idő limitált, sokszor olyan, mintha gyorsabban pörögne, mint a nap többi része. Ugyanakkor tökéletes arra, hogy kis házimunkákat kihúzhass a listádról. Mosogass, teregess, vasalj vagy tisztísd ki a fürdőszobát. Amikor munka után hazaérsz, boldog leszel, hogy ezeket a dolgokat már elvégezted. Plusz a takarítás bizonyítottan stresszoldó hatású tud lenni.

#7 Gondolkodj pozitívan

Legtöbbünk furcsa kapcsolatot ápol a hétfőkkel. De ne legyél mérges, amiért a hétvégének vége. Legyél inkább hálás az új napért és új lehetőségekért. Ha pozitív hozzáállással kezdesz neki a napnak, nincs az a dugó, késés vagy panaszkodó főnök, aki elvehetné tőled a jó kedvet.

Még több LIFE

Hirdetés

Népszerű

Facebook

Hirdetés
Fel