Connect with us

10 alapvető megküzdési technika és tipp arra az esetre, ha összecsapnának a fejünk felett a hullámok

LIFE

10 alapvető megküzdési technika és tipp arra az esetre, ha összecsapnának a fejünk felett a hullámok

Hasznos és egészséges életvezetési tanácsok, amikbe bátran kapaszkodhatsz, ha magába szippant egy hullámvölgy.


Mindannyian átéltük már a pillanatot, amikor a stressz és a szorongás a tetőfokára hág és olyannyira elárasztanak a negatív érzések, hogy leginkább felrobbanni vagy összeroskadni lenne kedvünk és energiánk.

Legyen szó egy félelmetes diagnózisról, egy fájdalmas megcsalásról, egy embertpróbáló munkahelyről vagy bármilyen más életkrízisről, bizony egy ponton betelik a pohár és úgy érezzük, hogy mindez túl sok.

Mivel az élet garantálja ezeket a mélypontokat és megoldandó problémákat, a legjobb amit tehetsz a saját és szeretteid érdekében, ha észben tartasz egy olyan hasznos és egészséges pontokat felvonultató listát a különböző megküzdési stratégiákról és praktikákról, amihez aztán fordulhatsz baj idején.

Az első lépés, hogy felismerd a szituációt, amiben vagy, aztán jöhet a többi.

#1 Ismerd fel, hogy mi is történik, és saját magad fontosságát is tudatosítsd

Hogyha saját magadnak beismered, hogy éppen milyen problémákkal, élethelyzettel, megoldandó feladatokkal birkózol, ez máris sokat lendíthet rajtad. Higgadtan rendszerezd a gondolataidat. Ugyanakkor fontos, hogy legelőször is megértsd, hogy mielőtt bárki másnak segíthetnél, önmagadat kell “működésben tartanod”. Csak utána jöhet minden más. Oldd meg, amit meg kell oldanod ahhoz, hogy a további teendőkre is rátérhess.

#2 Írd le

Ha eddig nem használtál naplót vagy blogot, kezdj egyet! Csupán privát célból, egyfajta terápiás jelleggel. Minden reggel vagy este hagyj magadnak és az elmédnek 10 percet arra, hogy kigördüljenek a szavak, gondolatok, problémák – az, hogy épp hogy érzed magad, mik történnek veled. Ha ilyen módon kiüríted a fejed, plusz energiáid szabadulhatnak fel és önmagadat is jobban megismered.

#3 Kérj segítséget

Az új perspektívákból rengeteget tanulhatsz. A különböző tanácsadói, mentori és pszichológusi beszélgetések rengeteget segíthetnek. Egy objektív ember új távlatokat nyithat a véleményével a szituációddal és a lehetőségeiddel kapcsolatban. Ugyan a döntéseket senki más nem fogja meghozni helyetted, de egy bölcs támogatás igénybevétele ösztönözhet arra, hogy a helyed választásokat hozd meg.

Illetve ha munkafeladattal küzdesz, bátran kérj segítséget egy megbízható munkatárstól. Akár a közös munka, akár a hasznos tanácsok előidézhetik a produktivitás növekedését.

#4 Viseld gondját a testednek

Hogy van a tested? Lassíts le és ellenőrizd. Hol veszel észre fájdalmat vagy idegességet magadban? A szíved környékén, a hasadban, vagy a vállaidnál? Kérdezd meg a tested, hogy mire is van szüksége. Lehet, az első válasz az lesz, hogy sütire vagy borra, és olykor ez rendben is van így.

Hosszútávon azonban bizonyosodj meg arról, hogy eleget alszol, mozogsz, proteinben gazdag ételeket és sok gyümölcsöt, zöldséget eszel, hogy fenntartsd az erőnléted.

#5 Mozgósítsd a “támogatói rendszered”

A korábban említett professzionálisabb segítség mellett természetesen öntsd ki a szíved közeli családtagjaidnak és barátaidnak is. Egy figyelmes fülre lenne szükséged egy kávé felett? Egy napnyi gyermekfelvigyázásra? Addig nem fognak segíteni, amíg nem tudják, hogy mire lenne szükséged. Ha egy személy éppen nem ér rá, biztosan akad másik.

#6 Bocsáss meg önmagadnak

Könnyű szemétkupacnak éreznünk magunkat olyankor, amikor az életünk összehullóban van, legalábbis mi úgy érezzük. Hogy lehet, hogy mindenki más boldogul, csak mi nem? Emlékeztesd magad, hogy körülötted szószerint minden egyes ember küzd problémákkal – és túl is jutnak rajtuk.

Érdemes arra a klisének tűnő, ám nagyon igaz állításra gondolni, miszerint “minden elmúlik”. Aztán meglátjuk, mit tudunk tanulni belőle.

#7 Mozdulj ki

Bármilyen is legyen az időjárás, van abban valami jótékony és gyógyító hatású, ha a kék ég alatt lehetsz és fákat, folyókat, vagy akár a fagyos földet nézheted. Ha megteheted, sétálj egyet minden nap. Persze, a város nyüzsgése is pezsdítően hathat, de a zöld környezet még jobb választás. A lényeg, hogy kicsit kilépj a lakásodból és a csigaházadból és lélegezz.

#8 Keresd a támogatás írásos formáját

Legyen az egy vallási könyv, egy spirituális tanítás, egy költő műve, egy regény vagy egy blogger munkássága, találj magadnak olyan írásos útmutatást, ami inspirál és motivál.

#9 Tervezz

Amint érzel egy kis stabilitást önmagadban, ülj le egy darab papír vagy a számítógéped mellé és kezdj el heti, havi és féléves terveket szőni. Végy bele mindent, ami csak eszedbe jut és amikkel tehetsz önmagadért és az olyan emberekért, akik számítanak rád.

Fontos, hogy a táblázatnak legyenek “lépések, amiket meg kell tenni”, “mikor”, “források, amik ehhez szükségesek” oszlopai is. Töltsd ki legjobb tudásod szerint, majd hetente látogasd a kis terv-szövődet. Mennyivel jobban hangzik, mint az, hogy határidőnapló, nem igaz?

#10 Tartsd a szemed a következő lépésen

Ne tekints túlzottan messzire előre. A felfordulással járó, nehezebb időszakokban praktikusabb arra koncentrálni, ami a következő napon vagy héten vár rád. Olykor gondolkodj nagyban is, de főként tartalékold az energiáidat rövidtávra. Túl sok az ismeretlen az egyenletben ahhoz, hogy arra pazarold az időd, hogy azon aggódsz, hogy mi történhet.

Minden nap tedd meg a tőled telhető legtöbbet és tedd bele a szíved, amibe csak tudod. Így dacára a nehézségeknek, új jövőt építhetsz magadnak.

“A választás joga a tiéd, de a döntés, amit ma meghozol, meghatározza, hogy mid lesz, mi leszel és mit csinálsz majd az életed holnapjában”

– Zig Ziglar

Forrás: yourtango.com

 

Még több LIFE

Hirdetés

Népszerű

Facebook

Hirdetés
Fel